معرفی و دانلود کتاب صوتی پاتوق‌ها

عکس جلد کتاب صوتی پاتوق‌ها
قیمت:
۱۱۷۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاتوق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاتوق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاتوق‌ها

با کتاب صوتی پاتوق‌ها به همراه یک زن تنها در خیابان‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های یکی از شهرهای ایتالیا پرسه می‌زنیم و با چشمانی تیزبین و ذوقی حساس محیط را از نظر می‌گذرانیم. جومپا لاهیری، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی هندی - آمریکایی، این کتاب را به رشته‌ی تحریر درآورده است و دریافت یک زن از محیط را با افکار و تجربیات شخصی او در هم آمیخته است. ناگفته نماند که رمان حاضر پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی پاتوق‌ها

سکوت، سکوت کشدار خانه‌ی زیبای یک زن میانسال و تنها که با وجود رادیویی همیشه روشن، در تمامی لحظات رسوب می‌کند. روزهای آهسته‌ای که میان کار دانشگاهی و پرسه زدن در خیابان‌های ایتالیا و معاشرت‌های کوچک می‌گذرد. این برش‌هایی از زندگی آرام زنی منزوی است که در کتاب صوتی پاتوق‌ها (Whereabouts) به قلم جومپا لاهیری (Jhumpa Lahiri) نویسنده‌ی مشهور هندی – آمریکایی روایت می‌شود. این کتاب، رمانی در باب تنهایی است که از عمق درون انسان‌های تنهای اطراف شما می‌گوید و باعث می‌شود احساس تنهایی نکنید.

کتاب صوتی پاتوق‌ها داستان زنی را روایت می‌کند که به تنهایی در شهری دور از مادرش ساکن است و احساس می‌کند راهش را در زندگی گم کرده است. او از خود می‌پرسد چه جایی در این جهان دارد و به کجا متعلق است. او در خیابان‌ها، پارک‌ها، موزه‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها راه می‌رود، با ظرافت حال و هوای آن‌ها را وصف می‌کند و از خاطرات، تجربیات و خانواده‌اش می‌گوید. زن با وجود انزوا دچار ملال نمی‌شود بلکه این تنهایی برای او به نوعی رهایی می‌انجامد که او را سبک‌بالانه در خیابان‌های شهر به حرکت درمی‌آورد. البته رهایی‌اش با احساس سرگشتگی در هم آمیخته و به همین خاطر است که او به همه‌جا سرک می‌کشد و عبور آدم‌ها را به نظاره می‌نشیند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پاتوق‌ها

ساختار کتاب صوتی پاتوق‌ها در چهل و شش بخش نسبتا کوتاه شکل گرفته است. روایت داستان از زاویه دید اول شخص انجام می‌شود. راوی در یک شهر نامشخص راه می‌رود و یک سال از زندگی‌اش را روایت می‌کند. او در مکان‌های مختلف قدم می‌زند و با ریتمی آرام و لحنی آرامش‌بخش از شخصی‌ترین احساسات و افکارش حرف می‌زند. شخصیت اصلی داستان نامی ندارد. شهری که در آن پرسه می‌زند، نامی ندارد اما چیزی که در زندگی او برجسته است، این است که او بندهای وابستگی از مادرش را گسسته و در یک شهر دور از او زندگی می‌کند. او از تنهایی خود می‌گوید و دنباله‌اش را در مادرش پی می‌گیرد. مادرش همیشه از تنهایی وحشت داشت و او را از خود جدا نمی‌کرد. حالا هم که او به سراغ زندگی خود رفته، مادر با وجود داشتن دوستان زیاد، احساس تنهایی می‌کند چون دخترش را در نزدیکی خود ندارد و از او می‌خواهد کنار هم زندگی کنند. نویسنده اما قصد ندارد دوباره به آن ملغمه‌ی ناجور از وابستگی بازگردد. او از اینکه تنهاست و مسئول زندگی خودش، رضایت دارد. اما مادرش او را باعث تداوم رنج خود می‌داند.

تنهایی، گذشته و مکان‌ها از عناصر اصلی کتاب صوتی پاتوق‌ها است که همانند دیگر آثار جومپا لاهیری به موضوع تنهایی انسان و روابط شخصی و خانوادگی می‌پردازد. نویسنده در این رمان با قلمی لطیف و دلپذیر روزمرگی‌ها را وصف می‌کند و ارتباط ناگسستنی آن را با کلیت زندگی و سرنوشت انسان‌ها می‌نمایاند. همان اتفاقات کوچکی که در روزمره رخ می‌دهند و ظاهرا اهمیت چندانی ندارند اما مهم‌ترین تاثیرات را بر زندگی و شخصیت ما می‌گذارند. زن شخصیتی ساده و ملموس دارد و در مواجهه با نقاط گوناگون شهر مکان و جایگاه خود را می‌جوید و از خلال همین مکان‌هاست که ما لایه لایه با شخصیت زن آشنا و آشناتر می‌شویم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پاتوق‌ها

گفتنی است که کتاب صوتی پاتوق‌ها نخستین بار در سال 2018 به زبان ایتالیایی و با عنوان «کجا هستم؟» منتشر شد و اولین رمانی است که لاهیری به ایتالیایی نوشته است. این کتاب بعدها توسط خود نویسنده به زبان انگلیسی درآمده و با عنوان حاضر به انتشار رسیده است. امیرمهدی حقیقت آن را به فارسی ترجمه کرده و نشر چشمه آن را در دسترس مخاطبین ایرانی قرار داده است. نشر صوتی رادیو گوشه آن را به صورت صوتی درآورده و شما آن را با صدای مهراوه شریفی نیا می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی پاتوق‌ها

  • کتاب برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب آمازون
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • کتاب برگزیده‌ی نشریات تایم، ووگ، مجله‌ی اپرا و بازفید

نکوداشت‌های کتاب پاتوق‌ها

  • جملات ماهرانه‌ی لاهیری به زیبایی مینیمالیستی مزین است. روایت آزاد یک زن ایتالیایی در پیاده‌روهای زندگی‌اش. فصل‌ها در جریان‌اند اما آدم‌های دیگر مثل سایه‌هایی رد می‌شود. رنج انزوای راوی به شدت واقعی جلوه می‌کند. (نیویورک تایمز)
  • نثر شاعرانه، ساختارمند و ساده‌ی جومپا لاهیری در کتاب حاضر شکوفا شده است. این تصویر زیبایی که او از زندگی پرداخته است، امید، سرخوردگی‌ها و شوق‌های تنهایی و خاطرات را به ما نشان می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)
  • نویسنده در این کتاب منحصر به فرد و نوین، فرم رمان را بسط می‌دهد. او به یک زندگی ناشناخته می‌پردازد و چیزها را از دریچه‌ی چشم‌های یک فرد می‌بیند و این بسیار لذت بخش است. (Associated Press)
  • یک رمان ظریف، دقیق و غم‌انگیز که با نثری ساده و عمیق نوشته شده است. (Kirkus)
  • بعضی از رمان‌ها شما را با احساس مبهمی رها می‌کنند؛ انگار هیچ کلمه‌ای برایش پیدا نمی‌کنید. کتاب صوتی پاتوق‌ها از همین دست رمان‌هاست. (BookPage)
  • رمانی دلپذیر که زیباترین اثر جومپا لاهیری به حساب می‌آید. (The Nation)

کتاب پاتوق‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان علاقه دارید، پرسه زدن در خیابان‌ها را دوست دارید یا از دوستداران ادبیات ایتالیا و به ویژه آثار جومپا لاهیری هستید، کتاب صوتی پاتوق‌ها را گوش بدهید و لذت ببرید.

در بخشی از کتاب صوتی پاتوق‌ها می‌شنویم

یک بعدازظهر بارانی، خیابانی طولانی را که از سر تا تهش فروشگاه است پیاده گز می‌کنم. از کنار جمع آدم‌هایی می‌گذرم که تصمیم گرفته‌اند دقایقی جلوِ فروشگاه‌ها پرسه بزنند: خانواده‌ها، زن‌وشوهرها، دوست‌دختر دوست‌پسرها، توریست‌ها. زن‌های شیک‌پوشی را می‌بینم که رفتارشان جوری است که انگار ده‌ها سال است با هم رفیق‌اند و بیخیالِ باران، خوش می‌گذرانند. از آن‌هایی که همیشه رژیم دارند، ولی جلوِ چندتا شیرینی زانوی‌شان سست می‌شود، و از حراجی‌ها با دست پُر برمی‌گردند. سال‌ها پیش، این‌جا خیابان تجاریِ شیکی بود، ولی حالا فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارزان‌قیمت قبضه‌اش کرده‌اند، همان‌ها که در فرودگاه‌های همه‌جای دنیا پیدا می‌شوند.

خودم را تنها کسی می‌بینم که امروز برای خودش هدف مشخصی دارد. زیر چتر بزرگم به راهم ادامه می‌دهم. از باد خبری نیست.

در انتهای خیابان، سالن تئاتر مجللی واقع شده، ساخت قرن هجدهم: از معدود جواهراتِ باقی‌مانده‌ی این شهرِ رو به ویرانی. هیچ‌کس در صف گیشه نیست. از متصدی باجه تقویم برنامه‌های فصل جدید را می‌خواهم که تازه چاپ شده. دفترچه‌ی باریکی با برگه‌های نرم به من می‌دهد. به جای این‌که برگردم خانه و آن را سر فرصت زیرورو کنم، همان جا جلوِ شیشه‌ی باجه می‌ایستم و اخبار برنامه‌هایی را که در پاییز و زمستان روی صحنه می‌رود می‌خوانم. متصدی جوان پشت باجه می‌گذارد سر صبر، کارم را بکنم.

خودکار درمی‌آورم و چندتا اپرا و سمفونی و اجرای رقصی را که دوست دارم ببینم علامت می‌زنم. اسم چند بازیگر و نوازنده برایم آشناست. به نقشه‌ی سالن نمایش نگاه می‌کنم، چیدمان صندلی‌ها را نسبت به صحنه می‌سنجم. دنبال جای ثابتی نیستم. دوست دارم هربار جای متفاوتی را انتخاب کنم و از زاویه‌دیدهای متنوعی، از کنسرت‌ها و نمایش‌ها لذت ببرم. هیچ گزینه‌ای را هم نادیده نمی‌گیرم، هم اجراهای پیش از شام برایم جذاب‌اند، هم اجراهای آخر شب. به این شکل، در روال روزمره تنوع ایجاد می‌شود. می‌دانم بلیت‌ها را که بگیرم، نمی‌شود پس‌شان داد. خریدن این بلیت‌ها همیشه قمار است، شیرجه زدن در تاریکی. دست‌ودلم می‌لرزد و درعین‌حال احساس می‌کنم جسور شده‌ام.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
1 دقیقه
معرفی کتاب
4 دقیقه
در پیاده‌رو
4 دقیقه
در خیابان
4 دقیقه
در دفتر کار
5 دقیقه
در غذاخوری
2 دقیقه
در بهار
6 دقیقه
در میدان بازارچه
4 دقیقه
در اتاق انتظار
7 دقیقه
در کتاب‌فروشی
3 دقیقه
در سرم
5 دقیقه
در موزه
5 دقیقه
روی کاناپه
5 دقیقه
در تراس
7 دقیقه
در استخر
4 دقیقه
وسط خیابان
6 دقیقه
در سالن زیبایی
7 دقیقه
در هتل
8 دقیقه
پای پیشخان بلیت‌فروشی
3 دقیقه
زیر آفتاب
8 دقیقه
در خانه‌ام
10 دقیقه
در ماه اوت
7 دقیقه
پای صندوق
2 دقیقه
در سرم
5 دقیقه
سر شام
6 دقیقه
در تعطیلات
4 دقیقه
در سوپرمارکت
6 دقیقه
لب دریا
4 دقیقه
در کافه
5 دقیقه
در ویلا
11 دقیقه
بیرون شهر
2 دقیقه
در رخت‌خواب
3 دقیقه
پای تلفن
4 دقیقه
زیر سایه
6 دقیقه
در زمستان
9 دقیقه
در نوشت‌افزارفروشی
4 دقیقه
سپیده‌دم
3 دقیقه
در سرم
5 دقیقه
در خانه‌ی او
3 دقیقه
در کافه
4 دقیقه
وقت بیداری
11 دقیقه
در خانه‌ی مادرم
3 دقیقه
در ایستگاه
4 دقیقه
در آینه
7 دقیقه
در سرداب کلیسا
6 دقیقه
پیشِ رو
2 دقیقه
ناکجا
11 دقیقه
در قطار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاتوق‌ها
نویسنده
مترجمامیرمهدی حقیقت
راویمهراوه شریفی نیا
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۱۷۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاتوق‌ها

رویا +
۱۴۰۳/۶/۹
کتاب جالبی است. مثل اینکه ذره بین گرفته و جزئیات زندگی به تنهایی را تشریح می‌کند. دنیای درونگرایی یا حتی زندگی یک شخصیت که به مرور زمان و به انتخاب یا جبر روزگار به انتخاب تنهایی و زندگی اسکیزوئیدوار رو آورده است. به هر حال تنهایی از مقولات اضطراب آفرین وجودگرایانه است. که برخی افراد را به مرز جنون می‌رساند اما برخی دیگر بر آن غلبه کرده‌اند و آرامش و زیبایی خاصی را در آن یافته‌اند. من هم به نوعی تجربه این مدل زندگی را دارم، بعضی جاها حس کردم اگر من هم می‌خواستم بنویسم دقیقا همینها را می‌نوشتم. البته تفاوت‌های فرهنگی واضحی وجود دارد که کار را برای آدم تنهای ایرانی سختتر می‌کند. به هر حال جزئیات را به خوبی شرح می‌دهد و خانم شریفی نیای گرامی هم هنرمندانه داستان را روایت می‌کنند.
فائزه بابائی
۱۴۰۳/۴/۲۲
درود. ممنونم از این کتاب صوتی♥️
یه نقد دارم! در اَدای جملات، پایان هر کلمه‌ایی در پایانِ هر جمله‌ یه تاکید هست که خیلی برای من آزاردهنده‌ست! مثل: بیان حرف (ت) در مثلا کلمه‌ی (است، هست،...) و یا حرف (د) در کلمه‌ی (میکند، میاندازد، میشود، میرسد...) خیلی اذیت کننده‌ست!!! مشابه کسی که دهانش رو به و بد
میکروفون خییلی نزدیک میکنه صدا میشه، همچین حالتی... با اینکه صدای خانم مهراوه بسیار زیباست و من همیشه عاااشق صداشون بودم. اما نمیدونم چرا کلمه‌ی پایانی هر جمله‌شون اینقدر استرس داره روش انقدر تاکیدیه!...
لیدا اخوان
۱۴۰۳/۵/۴
با درود ودست مریزاد برای من با صدای قابل انعطاف و دلنشین خانم شریفی نیا لذتبخش بود
پرستو ولدخان
۱۴۰۳/۵/۲
بسیار دلنشین و دوست داشتنی مثل همه کتابهای دیگر نویسنده
آبان
۱۴۰۳/۶/۶
کتاب و صدا و خوانش رو دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاتوق‌ها

برای دریافت کتاب صوتی پاتوق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.