معرفی و دانلود کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1

عکس جلد کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1
قیمت:
۱۰۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1

توشیکازو کاواگوچی در یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های سایت آمازون، یعنی کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1، داستان کافه‌ای منحصربه‌فرد را روایت می‌کند که به کمک یک صندلی مخصوص و یک فنجان قهوه‌ی گرم و مطبوع، آدم‌ها را به گذشته می‌فرستد...

درباره‌ی کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1

گذشته، سنگین‌ترین سنگی است که به پای آدم‌ها بسته می‌شود. هر کجا که بروند و هر کاری که کنند، اگر اندوه حسرتی از عالم گذشته بر دلشان به جا مانده باشد،‌ نمی‌توانند خود را از فکر آن خلاص کنند. برای همین آرزوی سفر در زمان و بازگشتن به گذشته، تبدیل به ژانر محبوبی در ادبیات و فیلم‌سازی شده تا آدم‌ها بتوانند حتی به اندازه‌ی شنیدن یک قصه‌ی تخیلی، طعم خشنودی و رضایت از برگشتن به آنچه در حسرتش بودند را بچشند.

توشیکازو کاواگوچی (Toshikazu Kawaguchi) نیز همین موضوع را دستمایه‌ی نوشتن داستان خود کرده. داستانی که به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا شد و رکود فروش بیش از یک میلیون‌ جلد در سرتاسر جهان را به نام خودش کرد. کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1 (Before the Coffee Gets Cold) سوژه‌ی سفر در زمان را محور اصلی داستان خود قرار داده و ماجرای کافه‌ای را روایت می‌کند که آدم‌ها را به گذشته می‌برد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1

این کافه، یعنی کافه‌ی «فونیکولی فونیکولا» که توشیکازو کاواگوچی اسمش را از یک ترانه‌ی کودکانه‌ی محبوب در ژاپن برداشته، حدود صد و چهل سال قدمت دارد و سرجمع ظرفیت پذیرایی از حدود نه مشتری را دارد. وقتی پا به آن می‌گذارید، حس و حال کافه این حس را به شما منتقل می‌کند که شاید گروه‌های خلافکار و مافیایی از آنجا برای جلسات سری و معاملات مخفیشان استفاده می‌کنند. کافه جایی در زیرِ زمین قرار دارد؛ با دیوارهای قهوه‌ای سوخته و لوسترهای قدیمی که نورشان کفاف روشن کردن کامل فضا را نمی‌دهد. کافه هیچ پنجره‌ و دستگاه تهویه‌ی مطبوعی ندارد،‌ ولی برخلاف انتظار، همیشه هوای خنک و تازه‌ای در آن در جریان است که منشأ مشخصی هم ندارد. مشتریان اندک کافه، کم‌وبیش ثابت‌اند و این نشان می‌دهد که مردم خیلی شایعات مربوط به کافه را باور نکرده‌اند، و یا دست‌کم، شرایط استفاده از آن را نداشته‌اند. سال‌هاست که در افسانه‌های محلی جا افتاده که این کافه، امکان رفتن به گذشته را مهیا می‌کند، اما این کار قوانین و شرایط خاصی دارد که داوطلب سفر در زمان باید آن‌ها را رعایت کند.

کسانی که با هزار امید و آرزو برای انجام کاری ناتمام در گذشته به کافه می‌روند،‌ در همین ابتدا و با شنیدن شرایط امیدشان نقش بر آب می‌شود. یکی از این شروط این است که شما در طول حضور در زمان گذشته،‌ حق برخاستن از صندلیِ رابط میان حال و گذشته و خارج شدن از کافه را ندارید. شرط دوم این است: کسی که مشتاق ملاقاتش در گذشته هستید،‌ باید حتماً پیش از این به کافه آمده باشد. شرط سوم که خیلی‌ها را از این سفر منصرف می‌کند این است که شما نمی‌توانید در گذشته کاری کنید که وضعیت حال را تغییر بدهد. این اتفاق نشدنی و زمان حال غیرقابل تغییر است. و آخرین شرط برای نشستن بر روی صندلی زمان، این است که شما تنها به اندازه‌ی سرد شدن قهوه‌تان فرصت دارید تا در گذشته باقی بمانید. هر کدام از این شروط که نقض شود، شما به زمان حال برگردانده می‌شوید.

رعایت همه‌ی این شروط کاری دشوار است، ولی اگر حسرت دیدن دوباره‌ی عزیزی، مثل ذغالی گداخته در قلبتان محبوس شده باشد، همه را قبول می‌کنید و با اشتیاق لیوانتان را برای سرو این قهوه‌ی خاص بالا می‌آورید. قصه برای فومیکوی جوان و عاشق نیز به همین منوال است؛ او که درست هفته‌ی قبل، برای آخرین بار معشوقش را تصادفاً در همین کافه دیده و رابطه‌اش را بر خلاف میلش با او تمام کرده،‌ با تمام وجود اصرار دارد که دوباره به همان روز کذایی برگردد و به او که راهی سفر همیشگی به آمریکاست بگوید که خیلی دوستش دارد...

کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1 اثری از انتشارات مون و نشر صوتی آوانامه است. این کتاب را با ترجمه‌ی روشنک ضرابی و روایت شیما درخشش و مهبد قناعت پیشه می‌شنوید.

افتخارات کتاب پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1

  • کتاب پرفروش LA Times؛
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه؛
  • کتاب پرفروش سایت آمازون؛
  • کتاب پرفروش بین‌المللی.

نکوداشت‌های کتاب پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1

  • این کتاب ممکن است راهی مشابه با پیشینیان خود را در این ژانر ادامه دهد، اما سازوکار سفر در زمان خود را به‌طور مبتکرانه به یک کافه‌ی کوچک محدود می‌کند... روایت عمیقاً تکان‌دهنده است. (Chicago Review of Books)
  • دلگرم‌کننده و هوس‌انگیز. (Huffpost)
  • رمانی جذاب درباره‌ی یک کافی‌شاپ اسرارآمیز ژاپنی که در آن مشتریانی که روی یک صندلی خاص می‌نشینند می‌توانند به گذشته برگردند، اما درست تا زمانی که قهوه‌ی آن‌ها خنک شود. (Star Tribune)

اقتباس سینمایی از کتاب پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1

در سال 2018 فیلم سینمایی‌ای با اقتباس از داستان این کتاب به کارگردانی ایوکو تسوکاهارا در ژاپن ساخته شد.

کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به موضوع سفر در زمان و سبک رئالیسم جادویی علاقه داشته باشید، این رمان را می‌پسندید.

در بخشی از کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1 می‌شنویم

البته کِی نبود که این حرف را زد، فوساگی بود. تمام سفارش‌ها را شنیده بود و همچنان که مجله‌اش را می‌خواند، این حرف را آرام و زیر لب گفت.

کِی او را نادیده گرفت، اما گوش‌های کومی سرخ شدند. کومی پرسید: «چقدر می‌شه؟» اما کِی هنوز جمع سفارش‌ها را تمام نکرده بود.

«اِ...، بذار ببینم... بعدش یه ساندویچ... اونیگیری گریل‌شده... دومین برنجِ کاری... و اِ... آیس‌کافی... جمعش می‌شه... ده‌هزارودویست‌وسی ین.»

کِی لبخند زد؛ در چشم‌های گرد و درخشانش جز مهربانی چیزی موج نمی‌زد.

کومی گفت: «خب باشه، بفرمایین.» و سریع از کیف پولش دو اسکناس درآورد.

کِی اسکناس‌ها را گرفت و سریع و بادقت شمرد. سپس گفت: «یازده‌هزار ین دریافت شد.» و دوباره دکمه‌های صندوق را فشار داد.

کومی سرش را پایین انداخت و منتظر ماند.

دینگ دینگ... کشوی صندوق با یک ضربه باز شد و کِی باقی پول را از داخل آن درآورد.

«این ‌هم هفتصدوهفتاد ین باقی پولتون.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
46 دقیقه
عشاق
39 دقیقه
عشاق ـ قسمت دوم
41 دقیقه
عشاق ـ قسمت سوم
50 دقیقه
زن و شوهر
30 دقیقه
زن و شوهر ـ قسمت دوم
37 دقیقه
زن و شوهر ـ قسمت سوم
66 دقیقه
خواهران
52 دقیقه
خواهران ـ قسمت دوم
55 دقیقه
مادر و فرزند
51 دقیقه
مادر و فرزند ـ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1
نویسنده
مترجمروشنک ضرابی
راویشیما درخشش، مهبد قناعت پیشه
ناشر چاپینشر مون
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان علمی و تخیلی خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1

شکیبا
۱۴۰۳/۴/۲۱
داستان در مورد سفر در زمانه با کلی قانون و اما و اگر. چهار تا قسمت متفاوت در مورد آدمای مختلف داره. نویسنده خیلی خوب تصویر سازی کرده بود و می‌تونستی همه‌چیز رو قشنگ تصور کنی؛ ولی داستانش برای من کشش نداشت. ترجیح میدادم این زمان رو برای یه کتاب دیگه با موضوع جالب‌تری بذارم. قسمت آخرش برام جالب‌تر از بقیه بود. در کل بدک نبود. در آخر اینکه کار راوی‌ها عالی بود. ممنون و خسته نباشید.
راشین عباسی
۱۴۰۳/۶/۹
داستان تخیلی نوشتن ولی در مورد حسرت‌های انسانهاست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1

برای دریافت کتاب صوتی پیش از آنکه قهوه‌ات سرد شود 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.