معرفی و دانلود کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف

عکس جلد کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف

جهان بر مدار کلمات و عادت‌های انسان می‌چرخد؛ اگر کلمات درستی را جا بیندازید، انسان به هرچیزی، مطلقاً هر چیزی، عادت می‌کند. آگوستینا بازتریکا در کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف، داستان جهانی را روایت می‌کند که پس از یک همه‌گیری مرگبار، خود را به آدم‌خواری و پرورش انسان به عنوان غذا عادت داده... این اثر، در سال 2017 موفق به کسب جایزه‌ی پرمیو کلارین آرژانتین شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف

کلمات هریک بار مخصوص خود را دارند؛ رأس، کالا، کشتار، محصول، قدرت این را دارند که حواس شما را از زشتیِ نسل‌کشی، آدم‌خواری و جنایت پرت کنند. وقتی که اسم عوض شد، شما هم می‌توانید خودتان را گول بزنید که دستانتان همچنان پاکیزه است و کار اشتباهی نکردید، به شرطی که بتوانید خودتان را از شر کابوس‌ها و خاطرات و واقعیت زهرآگینی که هربار از لابه‌لای لحظه‌های خواب و بیداری بیرون می‌زند نجات دهید و مغزتان را به کل خاموش کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف

خاموش کردن مغز؛ این درست همان کاری است که مارکوس، شخصیت اصلی کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف (Tender is the Flesh) آرزوی آن را دارد. آگوستینا بازتریکا (Agustina Bazterrica) نویسنده‌ی این کتاب، مارکوس را درست در میانه‌ی یک جهنم قرار داده و این شخصیت، با اینکه در ظاهر خنثی و گوشه‌گیر به نظر می‌رسد، مدام در تلاش است تا خود را از سوختن در شعله‌های این جهنم نجات دهد و با بستن چشمانش این‌طور تصور کند که هیچ اتفاق بدی نیفتاده!

داستان از زمانی شروع می‌شود که ویروسی مرموز در سرتاسر جهان شیوع پیدا می‌کند؛ ویروسی که میزبانش حیوانات‌اند و در صورت برخورد حیوان با انسان، باعث مرگ بشر می‌شود. همه وحشت‌زده به تکاپو می‌افتند. از آنجا که این اتفاق قبل از این هرگز رخ نداده بود،‌ خبری از دارو و واکسن هم نیست. مرگ‌ومیر چنان پرسرعت و با آمار وحشتناکی اتفاق می‌افتد که اصلاً وقتی برای ساخت دارو وجود ندارد. این می‌شود که در اولین اقدام، حیوانات را از سگ و گربه تا دام و طیور زنده‌زنده در آتش می‌سوزانند. بوی گوشت کباب‌شده و صدای جیغ موجوداتی که درد می‌کشند و جان می‌دهند لحظه‌ای قطع نمی‌شود. ولی درست در همان لحظه که مردم فکر می‌کنند دیگر بدتر از این نمی‌شود، فاجعه‌های بزرگتری در راه است.

با از بین رفتن منابع غذایی گوشتی عده‌ی زیادی به گیاهخواری روی می‌آورند. اما دولت به طرز مشکوکی، مدام از طریق رسانه‌ها و مقالات به‌ظاهر علمی که از سوی دانشمندان منتشر می‌کند، گیاهخواری را زیر سوال می‌برد و از مضرات آن می‌نویسد. دولت بر استفاده از منابع پروتئین غیرگیاهی تاکید دارد، ولی حالا که دیگر حیوانی در کار نیست، گوشت از کجا باید تأمین شود؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف

پاسخ این سوال، دنیا را زیرورو می‌کند. بیزینس شومی از تجارت و پرورش انسان برای تأمین غذا شکل می‌گیرد که مورد حمایت دولت‌ها هم قرار دارد. برای مردم که گوشت بسته‌بندی را مثل همیشه از فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند چندان چیزی عوض نشده، اما برای مارکوس، که پیش از این در کارخانه‌ی پرورش و کشتار خوک پدرش کار می‌کرد و حالا خودش رئیس کارخانه است، این به معنای غوطه‌خوردن در یک فاجعه است. او پیش از این فکر می‌کرد به‌واسطه‌ی کشتن خوک‌ها به عنوان کار روزمره به‌اندازه‌ی کافی قلبش سخت شده، اما وقتی انسان جایگزین خوک شد، فهمید هنوز مقدار زیادی از احساسات در او مانده که آرزو می‌کند کاش دارویی وجود داشت که آن را از بین ببرد.

آدم‌های زیادی در سراسر دنیا به این وضعیت اعتراض می‌کنند. بسیاری هم نمی‌توانند این فاجعه را تاب بیاورند و دست به خودکشی می‌زنند. کسانی عقیده دارند که اصلاً خبر ویروس و همه‌گیری یک خبر دروغین و ساختگی بیش نیست، و اساساً تمام این اخبار نقشه‌ای در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت بوده است. زمین در حال انفجار است و دیگر منابع و آب و غذای کافی برای همه وجود ندارد، پس چه راهی بهتر از این که انسان‌ها خود دست به قتلِ هم بزنند و از یکدیگر تغذیه کنند؟

مارکوس اما با نَفَسی که قصد خارج شدن از سینه‌اش را ندارد، روزانه میان کارخانه‌های دباغی پوست انسان و مراکز تولید و پرورش انسان در رفت‌وآمد است تا درست با چشم خودش ببیند که این «بیزینس» چطور اداره می‌شود...

کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف کاری از نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات چشمه است. این کتاب را با ترجمه‌ی سحر قدیمی و گویندگی مجید آقاکریمی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب لاشه‌ی لطیف

  • دریافت جایزه‌ی پرمیو کلارین آرژانتین در سال 2017
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Tähtivaeltaja در سال 2020
  • کتاب تحسین‌شده‌ی نشریه‌ی نیویورک تایمز
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب ترسناک گودریدز در سال 2020
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین نویسنده‌ی زن در ژانر وحشت در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب لاشه‌ی لطیف

  • به عنوان مخاطب از همان اولین کلمات این کتاب متوجه می‌شوید که قرار نیست هیچ چیزی در این اثر دل‌نشین باشد! (نیویورک تایمز)
  • کتابی که وحشت را به جان خواننده می‌اندازد؛ اما جذابیتش او را وادار به ادامه‌ی خواندن می‌کند. سبک نوشتاری نویسنده به سبک جورج اورول نزدیک است. (مجله‌ی ووگ)
  • قصه‌ی پیچیده‌ای که روح و روانتان را نابود خواهد کرد و شما را به بازنگری ارزش‌های اخلاقیتان وا می‌دارد. (بوک‌لیست)
  • تا وقتی کتاب را به‌انتها نرسانید، فکر این قصه لحظه‌ای رهایتان نخواهد کرد. (کریستینا دالچر، نویسنده‌ی کتاب «من زنم پس حرف می‌زنم»)
  • آگوستینا بازتریکا صحنه‌های خشن را با بی‌رحمی و خونسردی تمام توصیف می‌کند و پایان داستان نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. (سامانتا شوبلین، نویسنده‌ی کتاب «دهانی پر از پرنده»)

کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف برای چه کسانی مناسب است؟

قطعاً تنها طرفداران کتاب‌های تریلر و ژانر وحشت توانایی شنیدن این قصه‌ی دلهره‌آور را دارند، اما توصیه می‌کنیم آن‌ها نیز پیش از شروع، بخش‌هایی از کتاب را بشنوند تا با اطلاع از میزان خشونت این قصه، آن را شروع کنند.

در بخشی از کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف می‌شنویم

کارخانه‌ی تولید گوشت با چند مرکز زادوولد همکاری می‌کند. اما برای او فقط مراکزی اهمیت دارند که بیشترین راس را در چرخه‌ی گوشت تامین می‌کنند. گررو ایرائولا یکی از آن‌ها بود، اما کیفیت محصولش پایین آمده بود. مجموعه‌ای از راس‌های پرخاشگر تحویل می‌داد. هرچه یک راس پرخاشگرتر باشد، بی‌هوش‌ کردنش سخت‌تر است. پیش از این به تادولدلیگ آمده بود تا کارهای مقدماتی را نهایی کند، اما اولین بار بود که این مرکز را در چرخه‌ی گوشت قرار می‌داد. پیش از ورود به خانه‌ی سالمندانی که پدرش آنجاست تلفن می‌کند. زنی به اسم نلیدا جواب می‌دهد. راستش نلیدا آن‌قدر هم به وظایفش که زیادی درباره‌شان جاروجنجال به راه می‌اندازد اهمیت نمی‌دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
14 دقیقه
بخش یک ـ یک
14 دقیقه
بخش یک ـ دو
26 دقیقه
بخش یک ـ سه
4 دقیقه
بخش یک ـ چهار
4 دقیقه
بخش یک ـ پنج
19 دقیقه
بخش یک ـ شش
4 دقیقه
بخش یک ـ هفت
18 دقیقه
بخش یک ـ هشت
7 دقیقه
بخش یک ـ نه
13 دقیقه
بخش یک ـ ده
10 دقیقه
بخش یک ـ یازده
8 دقیقه
بخش یک ـ دوازده
9 دقیقه
بخش یک ـ سیزده
9 دقیقه
بخش یک ـ چهارده
2 دقیقه
بخش یک ـ پانزده
9 دقیقه
بخش یک ـ شانزده
4 دقیقه
بخش یک ـ هفده
15 دقیقه
بخش یک ـ هجده
13 دقیقه
بخش یک ـ نوزده
13 دقیقه
بخش یک ـ بیست
18 دقیقه
بخش یک ـ بیست‌ویک
10 دقیقه
بخش یک ـ بیست‌ودو
7 دقیقه
بخش یک ـ بیست‌وسه
7 دقیقه
بخش دو ـ یک
21 دقیقه
بخش دو ـ دو
5 دقیقه
بخش دو ـ سه
14 دقیقه
بخش دو ـ چهار
15 دقیقه
بخش دو ـ پنج
5 دقیقه
بخش دو ـ شش
17 دقیقه
بخش دو ـ هفت
1 دقیقه
بخش دو ـ هشت
3 دقیقه
بخش دو ـ نه
6 دقیقه
بخش دو ـ ده
7 دقیقه
بخش دو ـ یازده
6 دقیقه
بخش دو ـ دوازده
2 دقیقه
بخش دو ـ سیزده
8 دقیقه
بخش دو ـ چهارده
20 دقیقه
بخش دو ـ پانزده
4 دقیقه
بخش دو ـ شانزده
15 دقیقه
بخش دو ـ هفده
15 دقیقه
بخش دو ـ هجده
14 دقیقه
بخش دو ـ نوزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لاشه‌ی لطیف
نویسنده
مترجمسحر قدیمی
راویمجید آقاکریمی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف

فهیمه نوروزی
۱۴۰۳/۶/۱۷
تشکر ویژه از کتابخوان اقای آقاکریمی که بسیار بیان شیوایی دارند و جذابیت رمان رو چندین برابر کردند. موزیک اول هر اپیزود واقعا کمک کرده به ایجاد تصور دقیق تر از فضای داستان و همچنین سپاس از مترجم برای این ترجمه روان و جسارتا کاش به جای واژه «پارس سگ» از «واق واق» استفاده میشد. و نام سرزمینمان به کار برده نمیشد. بسیار موضوع متفاوت و تأمل برانگیزی هست. واقعا انسان چه موجود پیچیده و عجیبی هست. این رمان روزها ذهن رو مشغول میکنه. سوالی که مدام در ذهن من میچرخه اینه که در شرایط مشابه فضای رمان، واکنش من نوعی، چ خواهد بود؟ من به همه دوستان اهل کتاب (با هر سلیقه ای) توصیه میکنم غافل نمونن از این رمان. به هر ژانری که علاقه دارید، فرقی نمیکنه، چون این کتاب برای همه جذاب خواهد بود. چون دوستان اهل مطالعه نگاه عمیق تر و ذهن تحلیل گر تری دارند و صرفا برای سرگرمی کتاب تهیه نمیکنن. در اخر ممنونم از کتابراه
Sha
۱۴۰۳/۶/۱۸
وای خیلی خوب بود. این دادستان به درد این میخوره که مثلا کارگردانی مثل لانتیموس بسازتش... آقای آقا کریمی هم خیلی خوب بودن و تازه متوجه شدم که جنس صداشون چقدر شبیه آقای والی زاده است 😁
رویا محمدی
۱۴۰۳/۶/۱۶
جدید و خاص اجازه بدید جذبتون کنه کتاب جون
رویا حق شناس
۱۴۰۳/۶/۱۴
من نپسندیدم و نتونستم تمومش کنم تصویر سازی سخت بود
کاوه همتیان
۱۴۰۳/۶/۲۵
روند خوبى داره و انتهاى شوکه کننده
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف

برای دریافت کتاب صوتی لاشه‌ی لطیف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.