معرفی و دانلود کتاب روش نابغه‌ تنبل: درباره‌ چیزهایی که برای تو مهم نیستند تنبل باش!

عکس جلد کتاب روش نابغه‌ تنبل: درباره‌ چیزهایی که برای تو مهم نیستند تنبل باش!
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش نابغه‌ تنبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش نابغه‌ تنبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش نابغه‌ تنبل: درباره‌ چیزهایی که برای تو مهم نیستند تنبل باش!

کتاب روش نابغه‌ تنبل، شیوه‌هایی برای اولویت‌بندی کارها و انجام امور مهم در زندگی پرمشغله‌ی امروزی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. پس از مطالعه‌ی این کتاب، سازوکار جدیدی را برای تمییز کارهای غیرضروری از ضروری فرا می‌گیرید. کندرا آداچی، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر به خواننده یاد می‌دهد تا با اولویت‌بندی کارها به آرامش برسد و دامنه‌ی دستاوردهای خود را در زندگی گسترش دهد. این کتاب از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز است.

درباره‌ی کتاب روش نابغه‌ی تنبل

کتاب روش نابغه‌ی تنبل (The Lazy Genius Way: Embrace What Matters, Ditch What Doesn't, and Get Stuff Done)، اثری برای فراگیری روش‌های اولویت‌بندیِ کارهاست. کندرا آداچی (Kendra Adachi)، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر به خواننده آموزش می‌دهد تا فشارِ انجام دادن همه‌ی کارها را فراموش کند و فقط کارهایی را انجام دهد که برای وی مهم‌اند. منظور نویسنده از به‌کارگیری اصطلاح نابغه‌ی تنبل در این کتاب، ترویج و تحسین تنبلی نیست. او از این طریق روشی استراتژیک معرفی می‌کند تا مخاطبان با کمک آن، از زیر فشار باید‌های زندگی خلاص شوند. آداچی درواقع، در این اثر خواننده را برای یافتن تعریف دوباره‌ی یک زندگی خوب، تشویق می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب روش نابغه‌ تنبل

سپس بر اساس این تعریف، خواننده باید سازوکاری را طراحی کند که در دستیابی به تعریفی که از زندگی خوب دارد، کارآمد باشد. به عبارت ساده‌تر، منظور از تنبل نابغه بودن، انجام دادن کارهای بیشتر یا کمتر نیست. کندرا آداچی می‌گوید کارهایی را بیشتر انجام دهید که برای شما اهمیت بیشتری دارند. با مطالعه‌ی کتاب روش نابغه‌ی تنبل، فرا می‌گیرید که روتین‌های خود را ساده کنید. همچنین می‌آموزید که برای کارهایی که مکرر انجام می‌دهید، مانند لباس شستن یا برنامه‌ریزیِ وعده‌های غذایی، فقط یک بار تصمیم‌گیری کنید. این کار، خستگی ناشی از تصمیم‌گیری را از بین می‌برد و فضای ذهنی را آزاد می‌کند. تمرکز روی پیشرفت و کنار گذاشتن کمال‌گرایی، مفهوم دیگری است که نویسنده‌ی کتاب به آن اشاره کرده است. مطالب این کتاب به خواننده آموزش می‌دهد تا با کارهای کوچک شروع کند و قدر دستاوردهای جزئی را بداند. به گفته‌ی کندرا آداچی، کمال‌گرایی آفت بهره‌وری است و رویکرد کتاب روش نابغه‌ی تنبل به شما امکان انعطاف‌پذیری و اصلاح مسیر را می‌دهد.

پس از مطالعه‌ی مؤثر کتاب، شما به فردی تبدیل خواهید شد که برای زمان استراحتتان برنامه‌ریزی می‌کنید و خواب کافی و باکیفیت را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود می‌گنجانید. تکنیک‌های کتاب روش نابغه‌ی تنبل فراتر از کارهای روزمره و خرید کردن است. این کتاب چارچوبی را برای رویارویی با روابط، کار و سلامت، پیش روی شما قرار می‌دهد. با خواندن کتاب یاد می‌گیرید تا احساس گناه و باید‌ها را کنار بگذارید و رویکردی کاربردی و اثربخش برای افزایش بهره‌وری خود در زندگی در پیش بگیرید. آغازِ انجام کارها با قدم‌های کوچک، ایجاد روتین‌هایی مناسبِ زندگی، مشخص کردن قوانین منزل، قرار دادن چیزها در سر جای خود، دسته‌بندی کارها و انجام کارها در ترتیب درست، از دیگر آموزش‌هایی هستند که کندرا آداچی در کتاب روش نابغه‌ی تنبل به آن‌ها پرداخته است. نویسنده‌، مطالب این کتاب را با مثال‌هایی عملی از زندگی روزمره، توصیف کرده تا خواننده راحت‌تر در جریان سازوکار روش نابغه‌ی تنبل قرار بگیرد. در انتهای این کتاب نیز قسمتی به معرفی نویسنده اختصاص دارد. با مطالعه‌ی این بخش، دیدگاه بهتری از نقطه‌نظرهای مؤلف در اختیار شما قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب روش نابغه‌ تنبل

کتاب روش نابغه‌ی تنبل را انتشارات بذر خرد چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. مریم اصغرپور، مترجم این کتاب است.

نکوداشت‌های کتاب روش نابغه‌ی تنبل

  • کندرا آداچی، استعدادی خاص در پرسیدن سوالاتی دارد که به شما کمک می‌کند تا بخش‌های مهم زندگی‌تان را اولویت‌بندی کنید و از بخش‌های غیرضروری رها شوید. او موعظه نمی‌کند و فشاری وارد نمی‌آورد؛ بلکه سؤال می‌پرسد و تشویق می‌کند. همان‌طورکه خودش هم معترف است، اداره‌ی خانه، برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی، پذیرایی از اقوام، و حفظ سنت‌های تعطیلات، در حالی که برای کار و مراقبت از خودتان هم زمان پیدا کنید، کار ساده‌ای نیست. اما کندرا این کار را خیلی آسان می‌کند! (جنا فیشر، بازیگر و نویسنده‌ی کتا‌ب‌ زندگی یک بازیگر)
  • کندرا، استعدادی در قداست بخشیدن به کارهای روزمره و پیش پا افتاده دارد. راستش را بخواهید، این که او به طور همزمان آموزش‌دهنده، الهام‌بخش و خنده‌دار باشد، غبطه‌برانگیز است! اما به لطف او، دنیا جای بهتری شده است. تا به حال از هیچ کس به اندازه‌ی او قدردانی نکرده‌ام. (ناکس مک کوی، نویسنده‌ی کتاب بازاندیشی در همه‌ی چیزها)
  • مطالب کتاب روش نابغه‌ی تنبل، دستورالعملی برای ایجاد یک زندگی خانوادگیِ کارآمد و کم‌استرس است. پیشنهادات کندرا برای روتین‌های حساب‌شده به جای قوانین سفت‌و‌سخت، خواننده را در مواجهه با روال‌های متغیر زندگیِ خانوادگی و رشد شخصی، آماده می‌کند. مطالب این کتاب در کنار آموزندگی، بسیار سرگرم‌کننده و خواندنی است. (جینا اسمیت و اس. دی. اسمیت، نویسنده‌ی مجموعه‌ی اخگر سبز)

کتاب روش نابغه‌ی تنبل برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که به توسعه‌ی فردی علاقه‌مند هستند و دنبال روش‌هایی برای افزایش بهره‌وری می‌گردند، مخاطب اصلی کتاب روش نابغه‌ی تنبل به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که همواره سرشان شلوغ است و می‌خواهند روش‌های اثربخش اولویت‌بندی کارها را فرا بگیرند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب روش نابغه‌ تنبل: درباره‌ چیزهایی که برای تو مهم نیستند تنبل باش! می‌خوانیم

یادت باشد تو به‌عنوان یک نابغه‌ی تنبل اجازه داری به چیزهایی توجه نشان بدهی که برایت مهم هستند.

اگر خانه‌ی مرتب برایت مهم است، جمع‌وجور کن.

اگر خانه‌ی تمیز راضی‌ات می‌کند، با لذتْ شوینده‌های اکالیپتوسی‌ات را به‌جاهای مختلف خانه اسپری کن.

ولی گول نخور.

تمیزی تو را بهتر و شلوغی و آشفتگی تو را حقیقی‌تر نمی‌کند.

تو مجاز هستی نظم را دوست داشته باشی، خانه‌ات را قبل از آمدن میهمان تمیز کنی و چون شلوغی و آشفتگی تأثیری منفی بر حال درونی‌ات می‌گذارد، چیزهایی را که وارد خانه‌ات می‌شوند، محدود کنی.

همین‌طور اجازه داری در بی‌نظمی زندگی کنی، دوستانت را به خانه‌ی شلوغ و آشفته‌ات دعوت کنی و چیزهایی بیشتر از وسیله‌های موردنیازت داشته باشی.

بیشتر ما گاهی در هر دو جهت نوسان داریم.

اگر اصلِ قرار دادن هر چیز در جای خودش را به کار بگیری، احتمالاً لذت را درنتیجه‌ی این کار تجربه خواهی کرد. خانه‌ی مرتب احساس خوبی دارد. باز کردن کمدهایی که وقتی درشان را باز می‌کنیم وسیله‌ها از آن‌ها بیرون نمی‌ریزد خوشایند است. لذت‌بخش است بتوانی ببینی چه چیزهایی داری.

ولی هیچ‌کدام از این موارد به ارزش تو به‌عنوان یک انسان ارتباطی ندارند. این نکته را فراموش نکن. ممکن است خانه‌ات انعکاس شخصیتت باشد ولی وضعیتش انعکاس ارزش تو نیست.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
چطور مثل نابغه‌ی تنبل فکر کنی
یک‌بار تصمیم بگیر
با قدم‌های کوچک شروع کن
سؤال جادویی را بپرس
در فصل زندگی کن
روتین‌های مناسب بساز
قوانین خانه را تعیین کن
هر چیز را سر جای خودش بگذار
دیگران را راه بده
دسته‌بندی کن
بنیادین کن
به ترتیب درست پیش برو
برای استراحت کردن برنامه‌ریزی کن
با خودت مهربان باش
نحوه‌ی زندگی کردن مثل یک نابغه‌ی تنبل
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش نابغه‌ تنبل: درباره‌ چیزهایی که برای تو مهم نیستند تنبل باش!
نویسنده
مترجممریم اصغرپور
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-622-7758-26-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش نابغه‌ تنبل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روش نابغه‌ تنبل

برای دریافت کتاب روش نابغه‌ تنبل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.