معرفی و دانلود کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا

عکس جلد کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا

کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا، داستان پرفروشی الهام گرفته از فرهنگ و تاریخ ژاپن، به قلم نویسنده‌ی ایتالیایی، لائورا ایمای مسینا است. این کتاب داستان زندگی زنی به نام یویی را دنبال می‌کند که از زمان از دست دادن دختر و مادرش در سونامی ژاپن، زندگی‌اش را وقف عزا و سوگواری برای این فاجعه کرده است. یویی امید خود را به زندگی کاملاً از دست داده است؛ تا روزی که درباره‌ی باجه‌ی تلفن عجیبی در باغ بل گاردیا می‌شنود؛ باجه‌ی تلفنی که ظاهراً به هیچ جا متصل نیست اما گفته می‌شود که قدرت برقراری ارتباط با جهان مردگان را دارد.

درباره‌ی کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا

زندگی برای یویی به قبل و بعد از تاریخ یازدهم مارس سال 2011 تقسیم می‌شود: روزی که یک سونامی وحشتناک قلب ژاپن را به لرزه درآورد؛ روزی که یویی دختر سه‌ساله و مادرش را از دست داد؛ و روزی که عزا بر هستی یویی سایه انداخت. یویی از آن روز به بعد تنها گذر زمان را می‌شمارد و تلاش می‌کند با درد عمیقی که در سینه حمل می‌کند به زندگی ادامه بدهد. این اوضاع تا زمانی که یویی برای اولین بار نام سوزوکی سان، نگهبان باغ بل گاردیا را می‌شنود ادامه دارد. شایعه شده که در دل این باغ قدیمی، باجه‌ی تلفن از کارافتاده‌ای وجود دارد که در آنجا افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند توانایی و قدرت برقراری ارتباط با مردگان را پیدا می‌کنند. با پیچیدن این خبر، افراد بسیاری از سرتاسر ژاپن به سمت این باغ راهی می‌شوند تا با ازدست‌رفتگانشان ارتباط برقرار کنند. این مکان تبدیل به کورسوی امیدی برای عزاداران شده است. جایی در مرز مرگ و زندگی، که فرصتی برای زنده کردن گذشته، غلبه بر عزا و مرگ، و امید ادامه دادن را برای ناامیدان ممکن می‌کند. این مکان جادویی که از یک باغ واقعی در ژاپن الهام گرفته شده، بستر اصلی داستان باجه‌ی تلفن میان دو دنیا (The Phone Booth at the Edge of the World: A Novel)، به قلم لائورا ایمای مسینا (Laura Imai Messina) را شکل می‌دهد.

وقتی که یویی درباره‌ی این مکان می‌شنود، تصمیم رفتن به آنجا را می‌گیرد. اما زمانی که به باجه‌ی تلفن می‌رسد، احساس می‌کند قدرت صحبت کردن خود را از دست داده است. او جرئت برداشتن تلفن و حرف زدن با مادر و دخترش را ندارد. در همین شرایط است که با مردی به نام تاکه‌شی آشنا می‌شود. مردی با ظاهری جوان و موهایی خاکستری. او به محض دیدن این مرد تاریکی و غمی را در چهره‌اش تشخیص می‌دهد که توجهش را جلب می‌کند. در همین لحظه یویی احساس غیرقابل توضیحی دارد که به او می‌گوید این مرد مثل خودش، یک بازمانده است. تاکه‌شی و یویی با همدیگر بیشتر آشنا می‌شوند و یویی می‌فهمد که تاکه‌شی همسرش را از دست داده و دختر کوچکش از آن روز به بعد دیگر حتی یک کلمه حرف نزده است. تاکه‌شی و یویی هر کدام به‌نوعی تلاش می‌کنند قدرت برقراری ارتباط از دست رفته‌ای را از نو زنده کرده و چگونگی زندگی کردن پس از تجربه‌ی مرگ را دوباره بیاموزند.

معرفی و دانلود کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا

داستان کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا ماجرای آشنایی تاکه‌شی و یویی و تلاش آن‌ها برای کنار آمدن با احساسات عزا و سوگ را روایت می‌کند. داستانی دلگرم‌کننده و دلخراش؛ روایتی از عشق و سوگواری؛ و ماجرای مرگ و زندگی که به بیش از بیست زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. لائورا ایمای مسینا، نویسنده‌ای ایتالیایی است که سال‌هاست به همراه همسر و فرزندانش در ژاپن زندگی می‌کند. ایمای مسینا، در خلق داستان باجه‌ی تلفن میان دو دنیا از فرهنگ و ادبیات ژاپن الهام گرفته و داستانی را بازگو کرده که قلب میلیون‌ها خواننده را از سرتاسر جهان به لرزه درآورده است.

کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا با ترجمه‌ی مژگان رنجبر و چاپ انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا

  • یک اشاره‌ی ظریف به عزا و چیزهایی که سوگ به ما ارزانی می‌دارد. رستگاری یک مسیر خطی نیست، و افرادی که از دست می‌دهیم هرگز ما را کاملاً رها نمی‌کنند. باجه‌ی تلفن جایی است که نه‌تنها زندگان را به مردگان متصل می‌کند، بلکه میان زندگان هم ارتباط برقرار می‌کند. (بوک‌پیج)
  • هوشمندانه و دوست‌داشتنی، سرشار از لحظات کوچک روزمره؛ کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا شاهدی بر قدرت جامعه و ارتباط انسانی، در گذر کردن از عزا و سوگواری است. (Shelf Awareness)
  • داستانی که با دقت و توجه فراوان نگاشته شده. این داستان، امروزه به‌شدت برای اکثر مردم قابل درک است. (استایلیست)
  • کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا قدرت عجیب و بسیار هوشمندانه‌ای دارد. قدرت انتقال احساساتی به این شدت از صفحات به عمق قلب من. این داستان شبیه مرهمی برای روحم بود ... برای من این کتاب قطعاً یکی از بهترین کتاب‌های سال است. (واتراستونز)

کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و رمان‌هایی با تم روان‌شناسی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا می‌خوانیم

یویی حول‌وحوش یک سال، رؤیایی تکراری می‌دید. شب‌های پی‌درپی خواب می‌دید که دخترش را دوباره باردار است.

چیزی در وجودش این‌طور نشان می‌داد که اگر آن نوزاد یک‌بار از رحمش بیرون‌آمده، او باز هم می‌تواند کل آن کار را انجام بدهد و هر قدم از آن روند را تکرار کند و بچه را برگرداند.

در اولین سال غم و اندوهش، عقلانیتْ خودش را جایی دور از دسترس نگه می‌داشت؛ خود را در گوشه‌ای از ذهنِ رؤیابین یویی جمع می‌کرد و در سکوت نظاره‌گر می‌ماند، انگار حس می‌کرد که در جایگاه دخالت‌کردن نیست. بااین‌حال، به‌محض اینکه یویی از خواب بیدار می‌شد از گوشه‌اش بیرون می‌خزید و به نجوا می‌گفت که همه‌اش خواب‌وخیال بوده و حالا او باید قوی‌تر باشد و به زندگی ادامه بدهد.

حتی اگر دوباره باردار می‌شد، و حتی اگر به فرض از همان مرد بود، دختری که جای زخم کوچکی بر پیشانی‌اش بود و روی بینی و گونه‌هایش کک‌ومک داشت برنمی‌گشت. حتی اگر آن بینی صاف و سربالا یا جیغ‌کشیدن‌های بسیار تیز دخترک را که خواهان توجه تمام‌وکمال یویی بود فدا می‌کرد، هیچ راهی وجود نداشت؛ او برنمی‌گشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا
نویسنده
مترجممژگان رنجبر
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-312-174-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا

N re
۱۴۰۳/۴/۱
این کتاب از دو جنبه قابل بررسی هست یکی از نظر جملات زیبا و تأمل برانگیز که در حد قابل قبولی بود و جملاتی رو بیان می کرد که تلنگری به روح و روان آدم وارد میکرد اما از نظر داستانی، روایت فوق العاده خسته کننده ای داشت پراکنده بود و انسجام نداشت پس از این بابت نمیتونم نمره قابل قبولی بهش بدم بیش از یک اینکه رمان باشه، کتاب انگیزشی بودمن منتظر یه کتاب احساسی و زیبا در حد کتابهای سم هستم بفرمایید و معجزه های خواربار فروشی نامیا بودم که متاسفانه این کتاب اصلا در اون حد و اندازه ها نبود و توقعاتم رو برآورده نکرد روایتی سرد و کسل کننده داشت که به سختی و چون پول داده بودم بابتش، خودم رو مجبور به خوندنش کردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا

برای دریافت کتاب باجه‌ی تلفن میان دو دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.