معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2

اگر به دنبال درک عمیق‌تر از چگونگی عملکرد بدن هنگام ورزش و بهره‌برداری بهینه از تمرینات ورزشی هستید، کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2 نوشته‌ی ویلیام جی کرامر، استیون جی فلک و مایکل آردسچنز به شما در این زمینه کمک می‌کند. این اثر جامع، دانش نظری فیزیولوژی را با تمرینات عملی ترکیب می‌کند و مناسب دانشجویان، مربیان ورزشی و متخصصان تناسب اندام است.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2

فیزیولوژی ورزشی علمی پویا و درعین‌حال پیچیده است که به تحلیل و توضیح چگونگی عملکرد بدن در واکنش به تمرینات ورزشی می‌پردازد. کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2 (Exercise Physiology: Integrating Theory and Application) نوشته‌ی ویلیام جی کرامر (William Kraemer)، استیون جی فلک ( Steven Fleck) و مایکل آردسچنز (Michael Deschenes) منبعی غنی و کامل برای تمام کسانی است که به دنبال درک عمیق‌تری از این حوزه هستند. نویسندگان این کتاب با تجربه‌ی گسترده‌ای که در زمینه‌ی ورزش و فیزیولوژی دارند، توانسته‌اند ترکیبی از نظریه‌های علمی با مسائل عملی دنیای ورزش را ارائه دهند.

این کتاب به گونه‌ای نوشته شده که هم برای دانشجویان تربیت بدنی هم برای مربیان بدنسازی و متخصصان تغذیه و آمادگی جسمانی نیز مفید باشد. محتوای این کتاب به شما کمک می‌کند تا با اصول علمی و پژوهش‌های به‌روز آشنا شوید و بتوانید این اصول را در دنیای واقعی به کار ببرید؛ به‌عنوان مثال در بخشی از کتاب به تحلیل دقیق چگونگی تخلیه‌ی انرژی و تأثیر آن بر عملکرد ورزشکاران استقامتی پرداخته شده است که این مثال نشان می‌دهد چگونه حتی بهترین ورزشکاران اگر به تغذیه و فیزیولوژی بدن خود توجه کافی نداشته باشند، ممکن است دچار افت عملکرد شوند.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این کتاب استفاده از رویکردهای عملی و پژوهش‌محور است. در هر فصل کادرهای مخصوصی وجود دارد که به خوانندگان کمک می‌کند تا ارتباط بین نظریات علمی و چگونگی استفاده از آن‌ها در دنیای واقعی را درک کنند؛ به‌عنوان مثال در کادرهای «پژوهش کاربردی» نتایج پژوهش‌های علمی توضیح و به وضوح نشان داده می‌شود که چگونه این یافته‌ها می‌توانند در تمرینات و فعالیت‌های ورزشی روزمره اعمال شوند. این کتاب که جلد دوم کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل است به مفاهیم عمیق و علمی فیزیولوژی ورزشی می‌پردازد.

ترجمه‌ی این اثر توسط عباسعلی گائینی، فرهاد دریانوش، سارا حجتی، پریناز پرهیزگاری، نسرین عموعلی و زینب امینی لاری انجام شده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2 برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2 برای دانشجویان، مربیان ورزشی و علاقه‌مندان به علوم ورزشی مناسب است. این کتاب با ارائه‌ی مفاهیم فیزیولوژی ورزشی، اصول علمی تمرینات ورزشی و کاربردهای عملی آن، به ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه‌ی عملکرد بدنی و بهبود ورزشکاران کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2 می‌خوانیم

هنگام رویدادهای هوازی مانند دوی ماراتون، به چند دلیل کربوهیدرات‌ها سوبسترای سوخت و سازی برتر به شمار می‌روند. سرعتی که در آن کیلو کالری انرژی به ATP مفید توسط عضله تبدیل می‌شود تقریباً برای کربوهیدرات‌ها دو برابر سریع‌تر از چربی‌ها و پروتئین‌هاست. این بدان معناست که استفاده از کربوهیدرات به ورزشکار اجازه می‌دهد شنا، دوچرخه سواری و یا دویدن را با آهنگ متوالی و سریع‌تری انجام دهد. وجه برتر دیگر استفاده از کربوهیدرات‌ها -به‌عنوان سوبسترای انرژی- در مقایسه با چربی‌ها آن است که به ازای هر واحد اکسیژن مصرفی توسط بدن، تقریبا 6 درصد ATP بیشتری تولید می‌شود. بنابراین، هنگام فعالیت ورزشی هوازی، زمانی که به کربوهیدرات به‌عنوان سوبسترای اصلی انرژی اتکا می‌شود، عضلات فعال از انرژی استفاده‌ی مؤثرتری می‌برند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه نویسنده
راهنمای کاربران
بخش 3: تغذیه و محیط (زیست)
فصل 8: حمایت‌های تغذیه‌ای ویژه فعالیت ورزشی
فصل 9: چالش‌های مایعات و الکترولیت‌ها در فعالیت ورزشی
فصل 10: چالش‌های محیطی و عملکرد فعالیت ورزشی
بخش 4: تمرین ویژه‌ی تندرستی و عملکرد
فصل 11: شناخت و بهبود ترکیب
فصل 12: تجویز تمرین هوازی و قدرتی ویژه سلامتی و عملکرد
فصل 13: آزمون ورزشی ویژه سلامتی، آمادگی بدنی و پیش‌بینی عملکرد ورزشی
فصل 14: ارگوژنیک‌ها در ورزش و فعالیت ورزشی
فصل 15: ملاحظات تمرینی افراد خاص

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2
نویسنده، ،
مترجمعباسعلی گائینی، فرهاد دریانوش، سارا حجتی، پریناز پرهیزگاری، نسرین عموعلی، زینب امینی لاری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات449
زبانفارسی
شابک978-600-355-058-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.