معرفی و دانلود کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی

برای دانلود قانونی کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی

کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی اثری از ویلیام جی کرامر و استیون جی فلک است. اثری ارزشمند که از تحقیقات و پژوهش‌های چندین استاد دانشگاه و متخصص ورزشی در طولانی‌مدت به‌دست آمده‌اند. در این کتاب با رویکرد مهمی مواجه هستید؛ اینکه چگونه با طراحی تمرین غیرخطی این فرصت برای شما ایجاد شود تا تمرینات قدرتی را به‌صورت دوره‌ای سپری کنید. این کتاب در سطح جهانی اثر معتبری به‌شمار می‌رود و تابه‌حال چندین‌بار تجدید چاپ شده است.

درباره‌ی کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی

کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی (Optimizing Strength Training) اثری‌ست که برای مربیان و بدنسازان اثر ارزشمندی محسوب می‌شود. یک اثر علمی و ورزشی که به‌واسطه تحقیقات ارزشمند و تأییدشده، توسط ویلیام کریمر و استیون فلک منتشر شده است. همانطور که در بخش مقدمه‌ی کتاب به آن اشاره شده، تمرینات قدرتی در دوره‌های غیرخطی می‌تواند در این زمینه‌ مؤثر و مفید باشد. با این حال، پیش از آنکه کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی منتشر شود، مقاله یا اثری در این زمینه به چاپ نرسیده بود تا به‌درستی این مورد را بررسی کند. پس اهمیت این اثر را می‌توان در جریان‌سازی و اهمیتی که به‌عنوان اولین کتاب در این زمینه کسب کرده توصیف کرد.

ویلیام جی کریمر (William J. Kraemer) و استیون جی فلک (Steven J. Fleck) در کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی با ارائه‌ی یک برنامه‌ و دوره‌ی غیرخطی کوشش دارند تا در طولانی‌مدت بر کیفیت تمرینات بدن‌سازی، شیوه‌ی اجرای این ورزش و همچنین قدرتی که شخص به‌واسطه‌ی آن کسب می‌کند تأثیر مثبت بگذارند. این دوره/برنامه در واقع قرار است تغییرات مثبتی در فیزیک ورزشکاران و بدن‌سازان ایجاد کند. آنچه در این کتاب می‌خوانید، دوره‌ای غیرخطی است که با تحقیقات، آزمایشات و بررسی‌های دقیق به‌دست آمده‌ است. پس با تهیه‌ی این کتاب قادر خواهید بود یک برنامه‌ی جدید برای تمرینات قدرتی کسب کنید و به کمک آن تحول قابل توجهی را در کیفیت فیزیک بدنی خود رقم بزنید.

دو نویسنده‌ی کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی نام‌های مهمی در این عرصه‌ هستند. به‌حدی که این دو فرد را از پیشگامان اصلی چنین دوره‌ها و تمریناتی می‌دانند. پس با اطمینان می‌توان گفت این کتاب یک اثر مرجع است و آثار دیگری که در این زمینه منتشر شده‌اند، همگی تحت‌تأثیر داده‌ها و دستاورهای پژوهشی ویلیام کریمر و استیون فلک هستند. مخاطبان قادر خواهند بود روش‌ها و رویکردهای متنوعی را در برابر تمرینانی که هرروز باید پشت‌سر بگذارند، به‌کار گیرند. با چنین راه‌کاری، ورزشکاران و بدن‌سازان حرفه‌ای، در هر جلسه‌ از دوره می‌توانند کیفیت سبک تمرینات خود را قوت بخشند و بدن‌شان را برای بازیابی و بازسازی بعد از هر تمرین آماده کنند. این روش باعث می‌شود تا بدن ورزشکار با تمرینات هم‌گام و همراه شده و از مشکلات فیزیکی اجتناب شود. این کتاب همچنین به مربیان و بدن‌سازان حرفه‌ای کمک می‌کند تا از آن سیر تکراری و ملال‌انگیز تمرینات ورزشی دوری کنند و با این دوره‌های پیشنهادی فرایند هیجان‌انگیز و پرنشاطی را تجربه کنند.

کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی نوشته‌ی ویلیام کریمر و استیون فلک با نثری روان و صمیمی تألیف شده است. دو نویسنده، پیش از آنکه برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند، به‌خوبی به شرح و توضیح آن پرداخته‌اند. در بخش‌های ابتدایی کتاب شما پیش از هرچیز با خود ماهیت دوره‌ی غیرخطی تمرینات قدرتی آشنایی پیدا می‌کنید، اینکه به‌واقع واجد چه شرایط، ویژگی‌ها و همچنین کدام اصول اجرایی است. دو نویسنده در ادامه از نمونه‌های مدنظرشان برای شرح دوره‌های غیرخطی بهره می‌برند تا به بررسی آن‌ها و ارائه‌ی پیشنهادهای لازم برای بهبود برنامه‌ یا دوره‌ای که در ذهن دارند بپردازند. در پایان کتاب، ویلیام کریمر و استیون فلک پنجاه نمونه‌ را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند تا مخاطب به‌واسطه‌ی آن‌ها، دید شفاف و واقع‌گرایانه‌ای از عملکرد و شیوه‌های اجرای این دوره/برنامه‌ کسب کند.

کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که در معرفی گفته شد، هیچ نمونه‌ای در بازار پیدا نمی‌کنید که همچون این کتاب در مورد برنامه‌های غیرخطی تمرینات قدرتی آموزش‌های لازم را ارائه دهد. مطالعه‌ی این کتاب به تمام مربیان، ورزشکاران و بدن‌سازان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی می‌خوانیم

هنگام بررسی هرگونه برنامه‌ی تمرین، که برنامه‌های مقاومتی را نیز دربر می‌گیرد، نخستین پرسشی که باید پرسیده شود این است که آیا برنامه تمرین مقاومتی سازگاری‌های فیزیولوژیک مورد نظر را در پی خواهد داشت. برنامه‌های تمرین مقاومتی افزایش در قدرت، استقامت ماهیچه‌ای موضعی، بزرگ شدن ماهیچه و توان را دربر می‌گیرند. پرسش دیگر این است که آیا این برنامه افزایش‌های بیشتری در آن متغیرها در هم سنجی با افزایش‌ها از راه دیگر برنامه‌های تمرین را در پی خواهد داشت. پاسخ به این پرسش‌ها با در نظر گرفتن الگوی دوره‌بندی آمریکایی قدرت و توان آری می‌باشد. پیامد بازنگری‌های کیفی این بود که بیشتر پروژه‌های پژوهشی نشان می‌دهند که الگوی کلاسیک قدرت و توان موجب افزایش‌های بیشتری در قدرت بیشینه و توان نسبت به برنامه‌های تمرین با میزان کم و با میزان زیاد، بدون دگرگونی می‌شود. پیامد پژوهش‌های آماری نیز این بود که تمرین مقاومتی دوره‌بندی شده مایه افزایش‌های بیشتری در قدرت نسبت به برنامه‌های تمرین بدون دگرگونی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سپاسگزاری
بخش اول: دوره‌بندی تمرین‌های مقاومتی
بخش دوم: بنیادهای تمرین
بخش سوم: متغیرهای برجسته برنامه
بخش چهارم: نگرش‌های کاربردی
بخش پنجم: طراحی جلسه تمرین
بخش ششم: ارزیابی
بخش هفتم: نکته‌ها و ابزار تمرینی
بخش هشتم: نمونه‌های پژوهشی
پیوست: یادداشت تمرینی
واژه‌نامه
کتاب‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی
نویسنده،
مترجمنعیما خواجوی، جلیل عطایی، تهمینه طهرانی، تینا طهرانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-600-6904-03-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی

برای دریافت کتاب بهینه‌ سازی تمرین‌های قدرتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.