معرفی و دانلود کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم

برای دانلود قانونی کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم

انسان‌ در هر شرایط محیطی و در هر آب و هوایی امکان سازگاری با وضعیت موجود را دارد. کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم نوشته‌ی سجاد ارشدی، محمدعلی آذربایجانی، سید جواد میرغنی و احمد مزیدی، مطالب مفیدی درباره‌ی چگونگی حفظ تعادل بدن ورزشکاران در محیط‌های گرم ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم

بدن انسان این قابلیت را دارد که مثل دستگاه حساسِ نورسنج، تغییر دما را بسنجد و سلامت بدن را کنترل کند. در واقع انسان‌ها همواره در حال ایجاد تناسب با شرایطی هستند که در آن قرار دارند و این ویژگی انسان، بی‌شباهت به زندگی حیوانات نیست. در تغییر فصل‌ها و یا مهاجرت به مکانی که بدن ما تا به حال آن را تجربه نکرده، میزان سرعت بدن در ایجاد تعادل مشخص می‌شود. با رسیدن زمستان، بدن ما به صورت خودکار قابلیت پذیرش هوای سرد را پیدا می‌کند و در هوای گرم نیز این کنترل در بدن صورت می‌گیرد. کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم نوشته‌ی سجاد ارشدی، محمدعلی آذربایجانی، سید جواد میرغنی و احمد مزیدی به ورزشکاران و افراد علاقمند به تمرین‌های ورزشی کمک می‌کند که روش‌هایی را برای حفظ سلامتی بدن در محیط‌های گرم فرا گیرند.

ورزشکاران در فصل گرما باید مراقب بدن خود باشند که میزان فشار به اندام‌ها باعث به هم خوردن تعادل در مجاری تنفسی و غیره نشود. بخشی از حرکات ورزشی باعث بالا رفتن جریان خون و فشار آمدن به اندام‌های تنفسی می‌شود. برای همین ورزشکاران همواره در معرض آسیب‌های جدی هستند و این خطرات در فصل گرما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. در هوای گرم راه رفتن و پیاده‌روی نیز ممکن است برای افراد خطرناک باشد. چرا که بدن انسان تا اندازه‌ای قادر به حفظ و کنترل دمای مورد نیاز اندام‌ها و مجاری تنفسی است و چنان‌چه مراقبت‌های لازم صورت نگیرد، اندام‌های اصلی بدن در حین فشارهای عضلانی و عروقی، ممکن است دچار آسیب‌های جدی شوند. در کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم مخاطب می‌آموزد که در محیط‌های گرم چگونه با بدن خود به شکلی صحیح رفتار کند.

نویسندگان کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم با در نظر گرفتن اهمیت سلامتی بدن و انجام حرکات ورزشی به شکلی صحیح، تصویر دقیقی از عملکرد بدن در هنگام ورزش بازسازی کرده‌اند تا مخاطب بتواند عملکرد بدن خود را در شرایط مختلف به صورت شفاف و دقیق بررسی کند. اگرچه این کتاب موضوعاتی درباره‌ی ورزش و انجام تمرین‌های ورزشی ارائه می‌کند، اما مطالب مفیدی که نویسندگان در این کتاب گردآوری کرده‌اند، برای تمامی افراد جامعه لازم است.

ورزشکارانی که در وضعیت آب و هوایی گرم مجبور هستند تمرین‌های ورزشی خود را ادامه بدهند و همچنین افرادی که در شهرهای گرمسیری و در فصل تابستان حرکات ورزشی را به صورت منظم انجام می‌دهند، می‌توانند تمرین‌ها و پیشنهادهای آموزشی مدنظر نویسندگان کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرما را مورد توجه قرار داده و طی زمانی کوتاه تغییرات مهمی را در دوران ورزشی خود شاهد باشند. این کتاب شامل تصاویر و نمودارهای مختلفی است که به درک مطالب و نکات آموزشی کمک می‌کند.

کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم نوشته‌ی سجاد ارشدی، محمدعلی آذربایجانی، سید جواد میرغنی و احمد مزیدی توسط انتشارات حتمی منتشر شده است.

کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مربیان ورزش، ورزشکاران و کارشناسان علوم ورزشی مناسب است. همچنین افرادی که حرکات ورزشی را به صورت منظم انجام می‌دهند از مطالب این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم می‌خوانیم

تمرین استقامتی و سازگاری گرما پیامدهای روانشناسی و فیزیولوژیکی کاملا متفاوتی دارند و به توصیه‌های تمرینی متفاوتی نیاز دارند. نتایج کافی درمورد اینکه ورزش استقامتی موجب بهبود تحمل گرما می‌شود یا خیر، وجود ندارد. در این رابطه بعضی اثرات زیان‌آوری نیز وجود دارد. اگر ورزشکاران قبل از انجام مسابقه به مناطق گرم و مرطوب منتقل شوند، تا زمانی که سازگاری لازم ایجاد نشود کیفیت تمرینی افراد دچار اختلال می‌شود. محققان برای ایجاد عملکرد مطلوب در گرما، دستورالعمل‌هایی را پیشنهاد کرده‌اند که موجب ایجاد جنبه‌های منفی حداقلی می‌شود که شامل: زندگی در گرما، تجربه گرما تحت شرایط رقابت، سازگاری با آب و هوا برای فعالیت در یک محیط ویژه و تمرین با کیفیت بالا در سرما.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سازگاری گرما؛ راهبردهایی برای بهبود عملکرد انسان
فصل دوم: روندهای سازگاری گرمایی: آماده‌سازی برای مقابله با هوای گرم و مرطوب
فصل سوم: دهیدریشن (آب زدایی)
فصل چهارم: سازگاری روانی به فشارهای گرمایی
فصل پنجم: پروتئین‌های شوک گرمایی (Heat Shoke Proteins) و پاسخ‌های تنش سلولی
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-5751-65-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های آمادگی جسمانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم

برای دریافت کتاب اصول و سازگاری عملکرد ورزشی در محیط‌های گرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.