معرفی و دانلود کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی

عکس جلد کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی

کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی اثری از بروس اشپیگل من است. به باور نویسنده، در حال حاضر بیماری‌های دیابتی و متابولیک در اوج خود به‌سر می‌برند و دلیل آن به عادت‌های غذایی و سبک زندگی افراد بازمی‌گردد. این کتاب کوشش دارد تا به نوعی آگاهی‌بخشی در این زمینه بپردازد. اشپیگل من با ارائه‌ی پیشنهادات و توصیه‌های پزشکی و اشاره‌ای که به نقش فعالیت‌های ورزشی دارد، بر آن است تا مخاطب را از دچار شدن به این بیماری‌ها نجات دهد.

درباره‌ی کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی

آمار و داده‌ها نشان می‌دهند که با کاهش فعالیت‌های ورزشی در عصر امروز، که دلیل آن را می‌توان در زیست انسان در دنیای مجازی و انفصال از فضای بیرون دانست، ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت و سرطان شدت گرفته‌ است. یکی از راه‌ و روش‌هایی که می‌توان به‌واسطه‌ی آن از ابتلا به چنین بیماری‌هایی جلوگیری کرد، فعالیت‌های ورزشی مستمر و روزانه است. کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی (Hormones, Metabolism and the Benefits of Exercise) تألیف بروس اشپیگل من (Bruce Spiegelman) اثر مفید و دقیقی در این زمینه است. نویسنده‌ی این کتاب به‌عنوان یکی از متخصصان در این زمینه‌ی علمی و پزشکی، کوشش دارد تا با توضیحاتی که ارائه می‌دهد، مخاطب را نسبت به بدن خود آگاه کند. این آگاهی‌بخشی توسط اشپیگل من، در فصول ابتدایی کتاب ارائه شده است. در بخش‌های آغارین کتاب، بروس اشپیگل من فواید و تأثیرات فعالیت‌های ورزشی را برمی‌شمارد و دید تازه‌ای را در ذهن مخاطب شکل می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی

کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی اثری تخصصی و علمی‌ست، از زبان و نثری کاملاً تخصصی برخوردار است و برای کسانی به‌ نگارش درآمده که در زمینه‌های مورد بحث اطلاعات دارند. پس با قاطعیت می‌توان گفت اگر در مورد مواردی چون «متابولیت‌های تریپتوفان- کینورنین»، «ماکروفاژ‫ها و سلول‫‌های ماهواره‌‫ای» یا «پلاستیسیتی بافت چربی قهوه‌‫ای ‫در انسان‌» هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید، مطالعه‌ی این کتاب برای شما بسیار دشوار خواهد بود. چراکه این کتاب برای کسانی که در رشته‌های پزشکی، تربیت بدنی و تغذیه تحصیل می‌کنند نوشته شده.

یکی از روش‌های مؤثر در پیشگیری از بیماری‌هایی که در کتاب به آن اشاره شده، فعالیت‌های ورزشی است. بی‌شک ورزش به‌تنهایی قادر نیست از تمام بیماری‌ها جلوگیری کند. اما یکی از بهترین راه‌کارهایی‌ست که هرفرد بی‌آنکه هزینه‌های گزافی را متحمل شود، می‌تواند از آن بهره ببرد. فعالیت‌های ورزشی باعث می‌شوند تا فرایند هضم در بدن بهتر رخ دهد. همچنین ایجاد تحرک در اندام‌های بدن، مسبب این می‌شود که بیماری‌ای چون دیابت با سرعت کمتری در شخص نفوذ کند. پس در کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی به زبان علمی و تخصصی، از همین فواید گفته می‌شود و اشپیگل من آموزش‌های لازم را در این زمینه به مخاطبان خود ارائه می‌کند. بروس اشپیگل من تلاش می‌کند در این کتاب، با توضیحاتی که شرح داده، تا فرایند بهبود سلامت روانی و جسمانی را از طریق فعالیت‌های ورزشی نشان دهد. در واقع، اشپیگل من به‌عنوان یک زیست‌شناس بر آن است تا فواید بی‌شمار فعالیت‌های بدنی و ورزشی را در فصول مختلف کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی شرح دهد. مانند اینکه این فعالیت‌ها چگونه اساس عملکرد درونی بدن را تغییر می‌دهند و باعث از میان رفتن مشکلات دیابت و غیره می‌شوند.

از ویژگی‌های ممتاز کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی می‌توان به ساختار آن اشاره کرد. بروس اشپیگل من هر بخش را با یک مقدمه و توضیح کلی شروع می‌کند و در قسمت چکیده‌ی متن نمایه‌ای کلی را از مبحث مورد نظر ارائه می‌دهد. او سپس وارد جزئیات دشوارتر و علمی‌تر می‌شود و مطالب خود را به مخاطبان خاص خود که شامل دانشجویان، مربیان و پزشکان می‌شوند، ارائه می‌دهد. کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی اثر بروس اشپیگل من توسط عباسعلی گائینی، علیرضا نیک نام و سودابه نظری ترجمه شده و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به دانشجویان رشته‌های پزشکی، تربیت بدنی و تغذیه پیشنهاد می‌شود. همچنین پزشکان متخصص و مربیان نیز می‌توانند از مطالب این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی می‌خوانیم

این کتاب دریچه‌ی جدیدی را به روی علاقه‌مندان به سازگاری‌های هورمونی، سلولی و مولکولی ناشی از فعالیت ورزشی می‌گشاید، و دگرگون شدن بافت چربی قهوه‌ای و پاسخ‌های گرمایی غیرلرزشی را از پیامدهای مهم فعالیت ورزشی برمی‌شمارد و افزایش گرمازایی غیرلرزشی را نوید درمان موفقی برای بهتر شدن مقاومت انسولینی و عوارض منفی سوخت‌وسازی ناشی از چاقی می‌داند.

توانایی منحصربه‌فرد پستانداران و تاحدودی پرندگان در ثابت نگه داشتن دمای مرکزی - مستقل از دمای محیط- تکامل توأم با موفقیت را میسر ساخته است تا در مقایسه با گونه‌های خون‌سرد، این گونه‌ها در اقلیم‌های گوناگون به خوبی پراکنده شوند. این پاسخ را به‌عنوان «گرمازایی سازشی» تعریف می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی پاسخ‌های فیزیولوژیایی هماهنگی است که هدف آن محافظت از دمای مرکزی در برابر دماهای کم محیطی است و دمای مرکزی مطلوب را برای عملکردهای زیستی به ارمغان می‌آورد. اجزای اصلی این پاسخ عبارتند از عایق گرمایی، گرمازایی غیرلرزشی و گرمازایی لرزشی.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پلاستیسیتی بافت چربی قهوه‌ای در انسان: دست‌کاری‌های هورمونی و محیطی
فصل دوم: حسگر انرژی AMPK: سازگاری‌ها با فعالیت ورزشی، پیام‌های تغذیه‌ای و هورمونی
فصل سوم: استروئیدهای پلاسمایی و پاسخ آمادگی قلبی تنفسی به فعالیت ورزشی منظم
فصل چهارم: پیام‌رسانی: گلیکوژن عضلانی در دسترس به مثابه یک تنظیم کننده سازگاری‌های تمرینی
فصل پنجم: به‌حدمطلوب رساندن نقش ماکروفاژها و سلول‌های ماهواره‌ای در بازسازی و ترمیم عضلات ورزیده
فصل ششم: میکروRNAهای عضله اسکلتی: نقش آن‌ها در متمایز شدن، بیماری و فعالیت ورزشی
فصل هفتم: متابولیت‌های تریپتوفان- کاینورنین در فعالیت ورزشی و سلامت ذهنی
فصل هشتم: نقش FNDC5/ آیرزین در دستگاه عصبی به‌عنوان یک میانجی در آثار مفید فعالیت ورزشی بر مغز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی
نویسنده
مترجمعباسعلی گائینی، علیرضا نیک نام، سودابه نظری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-600-355-456-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی

برای دریافت کتاب هورمون‌ها، سوخت و ساز و فواید فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.