معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین سفر شاه: سرنوشت یک متحد آمریکا

عکس جلد کتاب صوتی آخرین سفر شاه: سرنوشت یک متحد آمریکا
قیمت:
۱۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین سفر شاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین سفر شاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخرین سفر شاه: سرنوشت یک متحد آمریکا

کتاب صوتی آخرین سفر شاه نوشته‌ی ویلیام شوکراس، داستان سال‌های پایانی حکومت پهلوی و آنچه بر آخرین شاه ایران، محمدرضا پهلوی گذشت را روایت می‌کند و نحوه‌ی استقرار حکومت جمهوری اسلامی را نیز به تصویر می‌کشد. این اثر، کتاب برگزیده‌ی سال 1387 بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی آخرین سفر شاه

ایران، قدمتی به بلندای تاریخ دارد و در این سال‌های طولانی، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است. در این سال‌ها، حکومت‌های بسیاری آمدند و رفتند؛ برخی به مردم و خاک وطنشان خدمت کردند، درحالی‌که دسته‌ای دیگر خائن از آب درآمدند. جای‌جای تاریخ ایران ردپایی از قصه‌های مردان و زنانی دیده می‌شود که یا با دلاوری، میهنشان را سربلند کردند، و یا با زیاده‌خواهی و غرور و مردم‌فریبی، رد خون و ناله‌های ستم‌دیدگان را بر صفحه‌ی تاریخ ماندگار کردند. آنچه از پس این همه حادثه در این سالیان طولانی باقی مانده همین واقعیت است که در نهایت مسند قدرت عروسِ هزار داماد است و این تاج و تخت آغشته به خون به هیچ‌کس وفا نمی‌کند.

پادشاهی در ایران قدمتی قریب به 2500 سال دارد. در سال 1357 مردم تصمیم گرفتند تا با قیام علیه نظام سیاسی آن زمان، حکومت را از پادشاهی به جمهوری تبدیل کنند. البته که این اتفاق محصول کنشی یک‌باره نبود، بلکه حاصل تحولاتی درازمدت بود. اما اینکه چه شد که چنین تحولی در تاریخ سیاسی ایران ایجاد شد، خودش داستانی است که ارزش شنیدن و توجه کردن دارد. این قصه، به سرگذشت مردی گره خورده که از او به‌عنوان آخرین پادشاه ایران نام می‌برند. سرگذشت محمدرضا پهلوی که دومین و آخرین پادشاه سلسه‌ی پهلوی است، در کتاب صوتی آخرین سفر شاه (The Shah's last Ride The Fate of an Ally) نوشته‌ی ویلیام شوکراس (William Shawcross) به تصویر کشیده شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین سفر شاه

سال‌های سلطنت محمدرضاشاه، درست مانند همه‌ی سال‌های دیگری که بر این مرز و بوم گذشته، شاهد حوادث و اتفاقات بسیاری بودند؛ از حمایت چندجانبه‌ی آمریکا از ایران و بالا رفتن قیمت نفت گرفته، تا بالا گرفتن آتش خشم و اعتراض مردم و تشکیل گروه‌های مبارزاتی مختلف بر ضد حکومت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رفتن شاه از ایران نیز این حوادث تمامی نداشتند و همچنان خبر جنگ و مبارزه و مرگ و خونریزی، تنها اخباری بودند که از مرزهای ایران شنیده می‌شدند. ماجرای تمام این اتفاقات و ماجراهایی که در زندگی شخصی محمدرضا پهلوی نیز رخ می‌دادند را می‌توانید در کتاب صوتی آخرین سفر شاه بشنوید.

روایات کتاب صوتی آخرین سفر شاه از روز سردی در سال 1979 آغاز می‌شود، جایی که هواپیمای مخصوص شاه، بارگیری شده و آماده‌ی سوار شدن مسافران است تا از زمین بلند شود. وضعیت مملکلت سراسر آشوب و نابسامانی است، برخی مواد غذایی در تهران کمیاب شده‌اند و کارگران و کارمندان صنایع و ادارات مختلف، دست به اعتصاب زده‌اند. اعتصاب وضعیت را تا جایی بحرانی کرده که حتی سوخت نیز پیدا نمی‌شود؛ ماشین‌ها بی‌بنزین مانده‌اند و مردم در سرمای زمستان دربه‌در به دنبال نفت سفید می‌گردند. در خیابان‌ها اگر هم ماشینی امکان حرکت داشته باشد، باید یا عکس آیت‌الله خمینی را به شیشه‌ی ماشین بچسباند و یا نواری از سخنرانی او در ماشین پخش کند. مردم همه پای برنامه‌های فارسی رادیو بی‌بی‌سی نشسته‌اند که سخنرانی‌ها و دستورات آیت‌الله خمینی را پخش می‌کند. شاه این اقدام بی‌بی‌سی را خیانت انگلیس به خودش و حمایت از آیت‌الله خمینی می‌داند. او اعلام کرده که باید برای معالجه از کشور خارج شود؛ برخی مردم فکر می‌کنند که باز هم به سیاق سال‌های قبل، با حمایت آمریکا به کشور بازمی‌گردد و کنترل امور را به دست می‌گیرد، ولی بعضی هم فکر می‌کنند که با وجود حمایت انگلیس از آیت‌الله خمینی، دیگر دوران سلطنت پهلوی به اتمام رسیده.

از ماه‌ها پیش خانه‌ی ثروتمندان و سیاسیون وابسته به سلطنت تخلیه شده است. به نظر می‌رسد هر کس که بیشتر ثروتی بادآورده از این موقعیت نصیب خود کرده، در فرار و ترک کشور پیش‌گام بوده است. بنا به نوشته‌های ویلیام شوکراس، گمرگ‌های اروپایی و آمریکایی با وضعیت عجیبی مواجه شده‌ بودند؛ روزانه محموله‌های فراوانی از اقلام قیمتی و جواهرات از سوی ثروتمندان ایرانی وارد می‌شد که قیمت‌گذاری بر روی آن‌ها کاری غیرممکن به نظر می‌رسید. در آن روزها همه‌ی ثروتمندان ایرانی، به بانک‌ها درخواستی فرستاده‌ بودند تا تمام پولشان را یک‌جا به بانک‌هایی در سوییس یا لندن یا جزایر دریای کارائیب منتقل کنند. شور انقلاب روزبه‌روز در ایران قدرت بیشتری می‌گرفت...

کتاب صوتی آخرین سفر شاه اثری از انتشارات ذهن‌آویز و نشر صوتی آوانامه است. این کتاب را با ترجمه‌ی عبدالرضا مهدوی و روایت سلمان ظاهری می‌شنوید.

در نکوداشت کتاب آخرین سفر شاه

  • یک ماجراجویی شگفت‌انگیز واقعی... کتابی که طلسمتان می‌کند. (نیویورک تایمز)

کتاب صوتی آخرین سفر شاه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران و دوست‌داران روایت‌های داستانی از زندگی مشاهیر سیاسی از شنیدن این کتاب صوتی استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آخرین سفر شاه: سرنوشت یک متحد آمریکا می‌شنویم

قانون مزبور با اکثریت ضعیفی به تصویب مجلس رسید و آیت‌الله خمینی آن را به‌عنوان سند اسارت ایران محکوم کرد و گفت: «مجلس با این عمل خود ما را جزو دول مستعمره محسوب کرد. ملت مسلمان ایران را در دنیا از وحشی‌ها عقب‌مانده‌تر معرفی نمود. اگر نفوذ روحانیون باشد نمی‌گذارد این ملت یک روز اسیر انگلیس و روز دیگر اسیر آمریکا باشد.» او از ارتش خواست که علیه دولت قیام کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
6 دقیقه
پیشگفتار
25 دقیقه
فصل اول: پایان کار
27 دقیقه
فصل اول: پایان کار - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل اول: پایان کار - قسمت سوم
29 دقیقه
فصل دوم: ضیافت
32 دقیقه
فصل سوم: پرواز به مصر
23 دقیقه
فصل سوم: پرواز به مصر - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل سوم: پرواز به مصر - قسمت سوم
34 دقیقه
فصل چهارم: میزبان
22 دقیقه
فصل چهارم: میزبان - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل پنجم: ملکه
22 دقیقه
فصل پنجم: ملکه - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل ششم: رهبر روحانی
31 دقیقه
فصل هفتم: خداحافظی شاهانه
24 دقیقه
فصل هفتم: خداحافظی شاهانه - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل هشتم: نیزه‌دار
36 دقیقه
فصل نهم: سوداگران خواب و خیال
19 دقیقه
فصل نهم: سوداگران خواب و خیال - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل دهم: ماده‌ی شریف
24 دقیقه
فصل دهم: ماده‌ی شریف - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل یازدهم: تمدن بزرگ
27 دقیقه
فصل یازدهم: تمدن بزرگ - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل دوازدهم: سپر بلا
21 دقیقه
فصل دوازدهم: سپر بلا - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل سیزدهم: سفیر
27 دقیقه
فصل چهاردهم: بیمار خصوصی
39 دقیقه
فصل چهاردهم: بیمار خصوصی - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل پانزدهم: عمل جراحی
24 دقیقه
فصل شانزدهم: سفارت
21 دقیقه
فصل شانزدهم: سفارت - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل هفدهم: پناهگاه
19 دقیقه
فصل هفدهم: پناهگاه - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل هجدهم: ژنرال
23 دقیقه
فصل هجدهم: ژنرال - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل نوزدهم: جزیره
19 دقیقه
فصل نوزدهم: جزیره - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل بیستم: قمار
27 دقیقه
فصل بیستم: قمار - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل بیست‌ویکم: کشمکش
15 دقیقه
فصل بیست‌ویکم: کشمکش - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: مسئله‌ی غامض جراحان
21 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: مسئله‌ی غامض جراحان - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: دومین پرواز به مصر
20 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: دومین پرواز به مصر - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: پایان
16 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: پایان - قسمت دوم
22 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخرین سفر شاه: سرنوشت یک متحد آمریکا
نویسنده
مترجمعبدالرضا مهدوی
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخرین سفر شاه

نوید
۱۴۰۳/۶/۲۴
بسیار عالی و جذاب برای افرادی که علاقمند تاریخ معاصر ایران مخصوصا جریان انقلاب دارند توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخرین سفر شاه

برای دریافت کتاب صوتی آخرین سفر شاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.