معرفی و دانلود کتاب سلامت روان در ورزشکاران: دیدگاه‌های نوین و چالش‌های جدید برای مراقبان سلامت ورزشکاران

عکس جلد کتاب سلامت روان در ورزشکاران: دیدگاه‌های نوین و چالش‌های جدید برای مراقبان سلامت ورزشکاران
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلامت روان در ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلامت روان در ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلامت روان در ورزشکاران: دیدگاه‌های نوین و چالش‌های جدید برای مراقبان سلامت ورزشکاران

کتاب سلامت روان در ورزشکاران، اثری برای آشنایی خواننده با پیچیدگی‌ها و چالش‌های سلامت روانِ ورزشکاران است. ایگن هونگ و آشوین ال رائو، نویسنده‌های کتاب، پس از توضیح درباره‌ی چالش‌های ذهنیِ پیش روی ورزشکاران، در این اثر به روش‌هایی اثربخش برای پیشگیری و درمان مشکلات روحی ورزشکاران پرداخته‌اند. با مطالعه‌ی این کتاب، دیدگاهی کامل از چالش‌های روحیِ منحصربه‌فردِ ورزشکاران پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب سلامت روان در ورزشکاران

کتاب سلامت روان در ورزشکاران (Mental Health in the Athlete)، اطلاعاتی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روانیِ ورزشکاران در اختیار خواننده قرار می‌دهد. ایگن هونگ (Eugene Hong) و آشوین ال رائو (Ashwin L. Rao)، نویسنده‌های کتاب، فشارهای منحصر‌به‌فردی را که ورزشکاران با آن روبه‌رو هستند، زنگ خطری برای ابتلا به آسیب‌های روانی می‌دانند. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، رقابت شدید، اضطراب عملکرد، نگرانی‌ برای حفظ رتبه‌های ورزشی و دستیابی به سکوهای بالاتر، ورزشکاران را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های روانی قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی کتاب حاضر با طیف گسترده‌ای از بیماری‌های روانی که ممکن است ورزشکاران به آن مبتلا شوند، آشنا می‌شوید. اضطراب‌، یکی از مهم‌ترین عارضه‌هایی است که سلامت روان ورزشکاران را تهدید می‌کند. با مطالعه‌ی کتاب سلامت روان در ورزشکاران، متوجه خواهید شد که محیط رقابتی، اضطراب شدیدی را در ورزشکاران ایجاد می‌کند. این اضطراب بر عملکرد و سلامت کلی بدن تأثیرهای نامطلوبی می‌گذارد. در ادامه‌ی کتاب، با روش‌هایی برای کاهش اضطرابِ این گروه آشنا خواهید شد. نویسنده‌های این اثر، اختلا‌ل‌های خوراک را یکی دیگر از تهدیدهایی می‌دانند که سلامت روان ورزشکاران را به خطر می‌اندازد. فشار برای حفظِ فیزیکِ بدنیِ خاص، می‌تواند منجر به عادت‌های غذایی ناسالم و تحریف ذهنیتِ افراد از بدن خود شود.

پس از مطالعه‌ی کتاب سلامت روان در ورزشکاران، با خطر سوءمصرف مواد و دوپینگ در ورزش آشنا خواهید شد. نویسندگان، خواننده را با دلایل اصلی‌ ابتلای ورزشکاران به چنین آسیب‌هایی،‌ آشنا می‌کنند. پس از این آشنایی، روش‌هایی برای پیشگیری از سوء‌مصرف مواد و دوپینگ در این کتاب مطرح شده است. در پایان مطالعه‌ی کتاب حاضر، متوجه خواهید شد که این اثر راهنمایی علمی برای متخصصان پزشکیِ ورزشی است. نویسنده‌های کتاب سلامت روان در ورزشکاران، روش‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام عارضه‌های روانی ورزشی را به خواننده آموزش داده‌اند. آشنایی با این روش‌ها، روان‌درمانگران ورزشی را در شناسایی ورزشکارانی که در معرض خطر مشکلات سلامت روان قرار دارند، یاری می‌دهد. به دنبال تشخیص این عارضه‌ها، شرایطی برای مداخله و درمان زودهنگام فراهم خواهد شد. مطالعه‌ی کتاب سلامت روان در ورزشکاران، در ایجاد روابط قوی با ورزشکاران به روان‌درمانگران ورزشی کمک می‌کند. نویسنده‌های این اثر تاکید ویژه‌ای بر اهمیتِ ارتباط و همکاری مؤثرِ ورزشکاران با مربیان و متخصصان سلامت روان دارند.

رویکردهای مختلفِ روان‌درمانی، تجویز دارو و تمرین‌های ذهن‌آگاهی برای التیام عارضه‌های روحیِ ناشی از فشارهای شدیدِ ورزشی در این کتاب مطرح شده است. نویسنده‌های این اثر در کنار معرفی چالش‌های سنتیِ حضورِ ورزشکاران در میادین حرفه‌ای، به بررسی چالش‌های مدرن و آینده‌ی سلامتِ روان ورزشکاران پرداخته‌‌اند. با مطالعه‌ی کتاب سلامت روان در ورزشکاران، متوجه خواهید شد که با ظهور رسانه‌های اجتماعی، ورزشکاران دائماً در معرض نظارت عمومیِ هواداران قرار دارند. این فشار ممکن است به فرسودگی شغلی و از دست دادن اشتیاق به ورزش منجر شود. ترویجِ فرهنگِ آگاهی از سلامت روان در سازمان‌های ورزشی، دسترسی به اطلاعاتِ سلامت روان و اولویت دادن به رفاهِ ورزشکار در کنار کسب مدال، رویکرد‌هایی است که نویسنده‌های کتاب برای بهبود سلامت روان ورزشکاران پیشنهاد کرده‌اند.

توصیه‌های مطرح شده در این کتاب به متخصصان پزشکیِ ورزشی کمک می‌کند تا ورزشکاران را نه‌تنها در میادین ورزشی، بلکه به سمت دستاوردهای چشمگیری در زندگی، هدایت کنند.

کتاب سلامت روان در ورزشکاران را نشر ویراست روانه‌ی بازار کرده است. سید محمدکاظم واعظ موسوی و امیر دانا مترجم‌های این کتاب هستد.

کتاب سلامت روان در ورزشکاران برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سلامت روان در ورزشکاران منبع ارزشمندی برای پزشکان و روان‌درمانگرانِ ورزشی است. مطالعه‌ی این کتاب را به ورزشکارانِ حرفه‌ای نیز توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سلامت روان در ورزشکاران: دیدگاه‌های نوین و چالش‌های جدید برای مراقبان سلامت ورزشکاران می‌خوانیم

درمان سه‌گانه زنان ورزشکار با یک تیم چند رشته‌ای که شامل پزشک، متخصص تغذیه ورزشی، مربّی ورزشی و متخصص سلامت روان باشد به بهترین وجه انجام می‌شود و در غیر این صورت منابع موجود ممکن است اعضای تیم را مشخص کند. در بسیاری از موارد، بیماران ممکن است براساس نشانه‌ها و عوارض به مشاوره‌های اضافی نیاز داشته باشند. ارتباط خوب بین اعضای تیم درمانی برای موفّقیّت ضروری است. در مواردی که تغذیه نامنظم یا اختلالات تغذیه دیده می‌شود، این ورزشکار اغلب اکراه نسبت‌به تبعیت از برنامه درمانی را نشان می‌دهد. در چنین شرایطی، قرارداد پزشکی ممکن است بسیار مفید باشد. این امر برای روشن کردن انتظارات از ورزشکار و توصیف شرایط لازم برای حضور مداوم در ورزش است. استفاده از قراردادها کاملاً فردی است و باید متناسب با شرایط منحصربه‌فرد هر بیمار باشد. نمونه‌ای از یک قرارداد در بیانیه اجماع سه‌گانه زنان ورزشکار در سال 2014 ارائه شده است.

از آنجا که سه‌گانه زنان ورزشکار نتیجه کمبود انرژی است، درمان کمبود انرژی برای موفّقیّت حیاتی است. این امر می‌تواند از طریق افزایش مصرف موادمغذی، کاهش حجم تمرین یا ترکیبی از هر دو باشد. همان‌طور که در بالا ذکر شد، این کار بهتر است با کمک یک متخصص تغذیه ورزشی معتبر انجام شود، که می‌تواند راهنمایی متناسب با ورزشکار ارائه دهد و همچنین ارزیابی میزان انرژی موجود را ادامه دهد. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد ترمیم یا عادی‌سازی وزن بدن با از سرگیری قاعدگی و بهبود تراکم استخوان ارتباط دارد. ممکن است برخی از ورزشکاران نیاز به افزایش کالری دریافتی داشته باشند، اما سایر ورزشکاران ممکن است از تنظیم زمان وعده‌ها و میان وعده‌ها، یا تغییر مواد موجود در وعده‌های غذایی به جای حجم آن، سود ببرند. اگر یک ورزشکار مبتلا به اختلال تغذیه تشخیص داده شود، تیم درمانی باید شامل یک متخصص سلامت روان باشد، زیرا این امر برای درمان ضروری است. برای بیماران مبتلا به اختلالات تغذیه، ارائه توصیه‌های تغذیه‌ای جداگانه هیچ‌گونه بهبود بالینی را در پی ندارد. اکثر ورزشکارانی که رفتارهای تغذیه نامنظم دارند، برای کمک به درمان نگرش‌های ناکارآمد نسبت به غذا و نگرانی‌های تصویر بدن، از مراجعه به یک متخصص سلامت روان نیز بهره‌مند می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه مترجمان
فصل 1: غلبه بر ننگ سلامت روان در ورزش
فصل 2: غربالگری بیماری‌های سلامت روان در ورزشکاران
فصل 3: افسردگی در ورزشکاران: وقوع، شیوع، و مقایسه با جمعیت غیر ورزشکار
فصل 4: خودکشی ورزشکاران
فصل 5: مدیریت اختلالات روان‌پزشکی در ورزشکاران
فصل 6:‌ نقص توجّه/بیش فعالی (ADHD)
فصل 7: رفتارهای خطرزا در بین ورزشکاران
فصل 8: پاسخ روان‌شناختی به آسیب و بیماری
فصل 9: سوءمصرف الکل و مواد و ورزش
فصل 10: مقابله با دوپینگ: داروهای افزایش‌دهندۀ عملکرد در فرهنگ ورزشی
فصل 11:‌ سه‌گانه زنان ورزشکار
فصل 12: علائم سلامت روان پس از ضربه‌مغزی
فصل 13: بیگاری و زورگویی در فرهنگ ورزش
فصل 14: تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان
فصل 15:‌ سلامت روان در کودکان ورزشکار
فصل 16:‌ ورزش بیمارگون
فصل 17: مبانی سلولی و فیزیولوژیک سلامت رفتاری پس از آسیب مغزی خفیف
فصل 18: مشارکت در درمان سلامت روان ورزشکاران: نظریه خودمختاری به‌عنوان "نسخه‌ای برای تعالی"
فصل 19: رویکردهای ذهن‌آگاهی به بهزیستی ورزشکار
فصل 20:‌ مدیریت سلامت روان: رویکردهای اجتماعی، مربّیگری و قانونی در سلامت روان
فصل 21: روانشناسی ورزشی و روانشناسی عملکرد: مشارکت در سلامت روان ورزشکاران
فصل 22: ورزش به‌عنوان نسخه‌ای برای سلامت روان
فصل 23: نقش خواب در بهزیستی روانی ورزشکاران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلامت روان در ورزشکاران: دیدگاه‌های نوین و چالش‌های جدید برای مراقبان سلامت ورزشکاران
نویسنده،
مترجمسید محمدکاظم واعظ موسوی، امیر دانا
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات372
زبانفارسی
شابک978-622-5675-84-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلامت روان در ورزشکاران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلامت روان در ورزشکاران

برای دریافت کتاب سلامت روان در ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.