معرفی و دانلود کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد

عکس جلد کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد
قیمت:
۱۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد

کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد نوشته‌ی دیوید تاد و مارتین یوبنک، در صدد آن است که رویکردهای متداول و متفاوتی را که در حوزه‌ی روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین و عملکرد وجود دارد، از نظرگاهی کلی و به شیوه‌ی عمیق و انتقادی به خوانندگان معرفی کند و ویژگی‌های هر رویکرد را بیان کند.

درباره‌ی کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد

کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد (Applied Sport, Exercise, and Performance Psychology) نوشته‌ی دیوید تاد (David Tod) و مارتین یوبنک (Martin Eubank)، منبعی پژوهشی و بسیار مفید در حوزه‌ی معرفی و بررسی انتقادی رویکردهای رایج در حوزه‌ی روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین و عملکرد است.

نویسندگان، این کتاب را با علم به این موضوع طرح ریخته‌اند که بیشتر منابع مربوط به رشته‌ی روان‌شناسی ورزشی کاربردی، صرفاً به تکنیک‌ها و روش‌های مداخله می‌پردازند و غالباً الگوهای عمل، انگاره‌های نظری و ارزش‌های شخصی مشاوران، در آن‌ها مورد بررسی و بحث قرار نمی‌گیرند و مسائل این‌چنینی غالباً فاقد اهمیت تلقی می‌شوند. نپرداختن به نظریه‌ها، موجب می‌شود تکنیک‌ها و مداخلات بدون پشتوانه‌های علمی و نظری رواج یابند. بنابراین، آنان در این کتاب، رویکردهایی را که در هر فصل معرفی خواهد شد، در لایه‌های متفاوتی از جمله، پشتوانه‌ی نظری، الگوی عمل و روابط، اهداف مداخله و تکنیک‌های مداخله، بررسی خواهند کرد.

روانشناسان ورزش، تمرین و عملکرد، باید بر اساس نقشه‌ی نظری با مراجعان خود مواجه شوند. زیرا نداشتن پشتوانه‌ی نظری می‌تواند موجب ارائه‌ی خدماتی شود، که آسیب‌زا، نامناسب یا بی‌تأثیر باشند. مشاوره‌ای که بدون یک جهت‌گیری نظری انجام شود، مانند استفاده از یک دستگاه، بدون خواندن دفترچه‌ی راهنماست. داشتن یک نقشه‌ی نظری، در پرسیدن سوالات مناسب، داشتن تعامل و در نهایت انجام مداخله‌ی مناسب، کمک بسیار می‌کند.

در همین راستا، نویسندگان کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد تلاش کرده‌اند تا با معرفی دقیق و کامل رویکردهای مداخله، روانشناسان را در بهبود عملکردشان کمک کنند. آنان در این کتاب چند موضوع را به شیوه‌ای دقیق، جامع و نقادانه بررسی خواهند کرد:

  • رویکردهای رفتاری شناختی
  • رویکردهای روان‌پویشی
  • رویکردهای درمان خانواده‌محور
  • رویکردهای ذهن‌آگاهی
  • آموزش و پیشرفت متخصصان
  • ملاحظات فرهنگی در عمل
  • تمرین مبتنی بر شواهد

نویسندگان در فصل اول، مفهوم جهت‌گیری نظری را به شیوه‌ای دقیق‌تر توصیف و بررسی خواهند کرد و چارچوبی کلی را برای خوانندگان توصیف می‌کنند. در فصل‌های 2 تا 10 جهت‌گیری‌های مشخصی را ارائه کرده و توضیح خواهند داد. این فصل‌ها با ساختارهای مشابهی نوشته شده تا خوانندگان بتوانند رویکردهای مختلف ارائه‌شده در کتاب را با یکدیگر مقایسه کنند. فصل‌های پایانی کتاب بر مسائلی مانند رویکردهای یک‌پارچه، عملکرد مبتنی بر شواهد، ملاحظات فرهنگی در ارائه‌ی خدمات و آموزش حرفه‌ای تمرکز دارند.

کتاب حاضر علاوه بر آموزش جهت‌گیری‌ها و رویکردهای متنوع، خوانندگان را در زمینه‌ی به دست آوردن بینش درباره‌ی شواهد علمی مبتنی بر عملکرد کاربردی، جنبه‌های فرهنگی کار با مراجعان و ایده‌های هدایت رشد حرفه‌ای، یاری خواهد کرد.

مطالب این کتاب، با مطالعات موردی بسیاری همراه هستند. ارائه‌ی اطلاعات درباره‌ی مطالعات موردی، بخشی ضروری و مهم‌ترِ این کتاب است زیرا به خواننده می‌آموزد که رویکردها چگونه می‌توانند ارائه‌ی خدمات را شکل دهند.

کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد نوشته‌ی دیوید تاد و مارتین یوبنک به قلم دکتر سیدمحمدکاظم واعظ موسوی و دکتر امیر دانا ترجمه شده و در انتشارات ویراست به چاپ رسیده است.

کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبعی حیاتی برای دانشجویان رشته‌های روانشناسی کاربردی ورزشی، علوم ورزشی و تمرین، و روانشناسی و مشاوره است. هم‌چنین برای روانشناسان ورزش کاربردی و مربیان ورزشی، منبع ارزشمندی خواهد بود.

در بخشی از کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد می‌خوانیم

در طول جلسه‌ی پذیرش، والدین اظهار کردند که خانواده سالم است و گرت یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد که 9 ساله است. مادر عنوان کرد که او اصالتاً ایتالیایی بوده و در کودکی پدری بسیار خشن داشته است. همچنین اظهار کرد که از کودکی اضطراب‌های مدرسه را تجربه کرده و مادرش باید از او در برابر انتقاد شدید پدرش محافظت می‌کرده است. پدر گرت اصالتاً ایرلندی بود و خود را مانند پدرش سخت‌گیر، منتقد، و مطالبه‌گر توصیف کرد. مادر اشاره کرد که اغلب نیاز داشته از گرت در برابر انتقادات پدرش محافظت کند، که این نیز تحت‌تأثیر تجربه‌ی مادرش در برابر پدرش به دست آمده است. وقتی پدر گرت از گرت انتقاد می‌کند، اضطراب بیشتری برای مادر ایجاد می‌کند. مادر اغلب فکر می‌کند: «من باید از گرت محافظت کنم زیرا شوهرم دقیقاً مانند پدرم است و یادم می‌آید که چه حسّ بدی برایم داشت هنگامی که مرتّب مورد انتقاد قرار می‌گرفتم.»

در اصل، مادر محافظت مادرش از خود را دوباره به نمایش می‌گذاشت. پدر گرت فشار قابل‌توجّهی روی گرت وارد می‌کرد و معتقد بود که گرت نیاز دارد که «سخت کار کند» و یاد بگیرد که چگونه با انتقادات پدرش و همچنین انتقاد مربّیان اسکیت کنار بیاید. پدر گرت همچنین اذعان داشت که وقتی او کودک بود، دوستان و اقوام به او گفته بودند که «هرگز به هیچ‌چیز نمی‌رسد، زیرا بیش‌ازحد تنبل است.» او در ادامه اذعان کرد که «من می‌خواهم به دوستان و خانواده‌ی خود نشان دهم که اگر پدری داشتم که مرا تحت فشار قرار می‌داد، می‌توانستم ورزشکاری باورنکردنی باشم.» در اصل، این راهی بود که پدر برای جبران ناکامی‌های ادراک‌شده‌اش در دوران کودکی و با تبدیل کردن پسرش به ورزشکاری در سطح المپیک به کار می‌گرفت.

تنش زناشویی و فاصله‌ی رابطه‌ی والدین در ارتباط کلامی و غیرکلامی مشهود بود. در طول اولین جلسه‌ی خانواده، شش صندلی برای نشستن یک خانواده‌ی چهار نفره وجود داشت. مادر در کنار گرت نشست. دو صندلی خالی بین والدین بود و پدر کنار دخترش نشست. به نظر می‌رسید که چیدمان صندلی‌ها نشان‌دهنده‌ی همسویی روابط خانوادگی بین مادر و گرت، پدر و دختر باشد.

فهرست مطالب کتاب

نویسندگان
پیشگفتار
منابع
تقدیر و تشکر
مقدمه مترجمان
تقریظ
فصل اول: جهت‌گیری‌های نظری در ارائه خدمات
فصل دوم: رویکردهای روانپویشی
فصل سوم: رویکرد فردمحور
فصل چهارم: رویکردهای شناخت درمانی
فصل پنجم: رویکرد ذهن‌آگاهی
فصل ششم: رویکرد وجودی
فصل هفتم: رویکرد درمان سیستم‌های خانواده
فصل هشتم: درمان رفتاری شناختی در ارتقای عملکرد
فصل نهم: مشاوره کوتاه مدت در روانشناسی ورزشی و عملکرد
فصل دهم: مداخله مهارت‌های زندگی با ورزشکاران نخبه
فصل یازدهم: ایجاد رویکرد یکپارچه
فصل دوازدهم: ملاحظات فرهنگی در عمل
فصل سیزدهم: عملکرد مبتنی بر شواهد
فصل چهاردهم: رشد متخصّص
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد
نویسنده،
مترجمسید محمدکاظم واعظ موسوی، امیر دانا
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات422
زبانفارسی
شابک978-622-5982-64-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد

برای دریافت کتاب رویکردهای مداخله در روانشناسی کاربردی ورزش، تمرین، و عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.