معرفی و دانلود کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم

برای دانلود قانونی کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم

هنگامی که مسابقه‌‌ی ورزشی آغاز می‌شود، سرمربی و هواداران مدام تنور طرفداری از تیم را داغ‌تر می‌کنند و نام تیمشان را فریاد می‌کشند. کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم آماده است تا به شما بگوید تشویق هواداران و ایجاد جو روانی مثبت در ورزشگاه، تا چه اندازه بر کیفیت بازی تأثیر دارد. رابرت اس. واینبرگ و دنیل گولد با مطالعه‌ی تحقیقاتی در زمینه‌ی تأثیر حالات روانی ورزشکاران بر نتایج بازی‌ها، به مخاطب کمک می‌کنند تا بهتر احساسات و افکار خود را هنگام ورزش مدیریت کند.

درباره‌ی مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم

علم، فرهنگ، هنر، ورزش، فرقی نمی‌کند چه زمینه‌ای باشد، هر حیطه‌ای که انسان در انجام آن مداخله دارد، با روان‌شناسی عجین است. نمی‌توانیم حتی برای یک لحظه بشر را از احساسات، تروماها، هیجانات و ترس‌هایش دور کنیم. شاید تنها کاری که در مقابل غول احساسات از دستمان برمی‌آید کمک گرفتن از علم روان‌شناسی و تلاش برای مدیریت احساسات در جهت مثبت باشد؛ البته همین کار هم به حرف ساده است و از دور آسان به‌نظر می‌رسد، اما در عمل مسیری طولانی است که با کمک تمرین‌های مداوم روان‌شناسی، کنترل محیط و پشتکار پیموده می‌شود. کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم (Foundations of sport and exercise psychology) راهنمای شما برای طی کردن این راه است. برای خواندن این کتاب نیازی نیست حتماً ورزشکار حرفه‌ای باشید، اگر می‌خواهید در ورزش‌های ساده و ابتدایی هم موفق شوید و با استمرار و اعتمادبه‌نفس پیش روید، رابرت اس. واینبرگ (Robert Stephen Weinberg) و دنیل گولد (Daniel Gould) برای شما ایده‌ها و راهکارهای مفیدی را در نظر گرفته‌اند.

به ورزشی ساده مثل یک کیلومتر پیاده‌روی فکر کنید. این راه با غم و ناامیدی سریع‌تر طی می‌شود یا با خوشحالی و انگیزه؟ کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم قصد دارد پاسخ این سؤال را در اختیار شما بگذارد. بخش‌های نخست کتاب درباره‌ی اشتباه و باور نادرست مربی‌هاست. بسیاری از آن‌ها فکر می‌کنند تمرین‌های روان‌شناسی و برگزاری جلسات مشاوره برای بازیکنان در اولویت نیست و اکثر زمان تیم را صرف تمرین‌های بدنی می‌کنند. برخی از سرمربیان نیز چند دقیقه مانده به مسابقه مشغول سخنرانی‌های انگیزشی و امیددهی به بازیکنان می‌شوند؛ در صورتی‌که کار روان‌شناختی به نیروی متخصص، شناخت گروه هدف، اختصاص زمان‌های منظم در طول تمرینات و ایجاد توانایی کنترل احساسات نیاز دارد. گروه‌های بسیاری وجود دارند که بازی را با قدرت و مهارت شروع می‌کنند اما به‌محض اینکه چند امتیاز از رقیب عقب می‌افتند، سردرگم و تسلیم شکست می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم

رابرت اس. واینبرگ و دنیل گولد در تلاشند تا شما را برای کنترل و مدیریت احساساتتان پرورش دهند. دست‌یابی به این توانمندی در وهله‌ی اول، به هدف‌گذاری نیاز دارد. شما باید بتوانید اهدافی کوچک اما قابل دست‌یابی را در چشم‌انداز خود قرار دهید و باور داشته باشید که این اهداف محقق خواهند شد. اعتمادبه‌نفس، تمرکز و تکرار جملات مثبت در مسیر رسیدن به هدف‌ها، شما را یاری می‌کنند. کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم در ادامه‌‌ی جلد نخست خود ارائه شده است و با عنوان بخش پنجم و فصل یازدهم آغاز می‌شود. نویسندگان این اثر کوشیده‌اند تا نقش روان‌شناسی در ورزش را به همراه تمریناتی برای مدیریت احساسات به‌طور جامع و کامل ارائه کنند.

کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم یکی از گروه‌های فراری و بیزار از ورزش را نوجوانان 13 تا 18 ساله معرفی می‌کند. نوجوانان با وجود اینکه قدرت بدنی بالا و توانمندی جسمی زیادی دارند، به دلایلی مثل نبود هیجان کافی و نداشتن انگیزه ورزش را رها می‌کنند. حال برای حل این مشکل، راهی جز ارائه‌ی مشاوره و خدمات روان‌شناسی وجود ندارد و افزایش تمرین‌های قدرتی به آن کمک نمی‌کنند. از سوی دیگر گروهی از ورزشکاران هستند که با مصدومیتی کوچک ناامید می‌شوند و ورزش را کنار می‌گذارند. در اغلب موارد این‌چنینی، آن مصدومیت مشکل چندان بزرگی نیست اما ورزشکار دیگر انگیزه و امیدش را از دست داده و ذهنش به او بزرگ‌ترین ضربه را خواهد زد.

رابرت اس. واینبرگ و دنیل گولد در کتاب حاضر تمرینات گوناگونی را ارائه کرده‌اند تا ورزشکاران بتوانند احساسات مخربی مثل پرخاشگری و خشم غیرعادی خود را کنترل کنند و با عصبانیت غیرمنطقی، برای تیم و خودشان حاشیه‌سازی نکنند. این مورد حتی می‌تواند در فضای غیر ورزشی و زندگی شخصی‌تان نیز مفید باشد.

نشر حتمی کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم را با ترجمه‌ی فارسی سید محمدکاظم واعظ موسوی، ابراهیم متشرعی، نجمه رضا سلطانی، علی حجتی، ریحانه راهداربیک و میلاد اسماعیلی منتشر کرده است.

کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای روان‌شناسان تیم‌ها، ورزشکاران، مربیان ورزش و تمام کسانی که به ارتباط مطالب روان‌شناسی با حوزه‌های دیگری چون ورزش علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم می‌خوانیم

هنگامی که توانایی بدنی نسبتا یکسان است، معمولاً ورزشکاری برنده می‌شود که از مهارت‌های ذهنی بهتری برخوردار باشد. تغییرات را در عملکرد روزانه‌ی خود ملاحظه کنید. چگونه است که بعضی روزها عملکرد بسیار خوبی دارید، در حالی که روزهای دیگر نمی‌توانید هیچ کاری را درست انجام دهید؟ می‌دانید که مهارت‌های بدنیتان را از دست نداده‌اید- بلکه مهارت‌های ذهنی‌تان تغییر کرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

بخش پنجم: ارتقاء عملکرد
فصل یازدهم: مقدمه‌ای بر تمرین مهارت‌های روانشناختی
فصل دوازدهم: تنظیم انگیختگی
فصل سیزدهم: تصویرسازی
فصل چهاردهم: اعتماد به نفس
فصل پانزدهم: هدف‌گزینی
فصل شانزدهم: تمرکز
بخش ششم: بهبود سلامت و بهزیستی
فصل هفدهم: فعالیت ورزشی و بهزیستی روانشناختی
فصل هجدهم: پایبندی و رفتار در فعالیت ورزشی
فصل نوزدهم: آسیب‌دیدگی‌های ورزشی و روانشناسی
فصل بیستم: رفتار اعتیادآور و ناسالم
فصل بیست و یکم: تحلیل‌رفتگی و تمرین مفرط
بخش هفتم: تسهیل رشد و نمو روان‌شناسی
فصل بیست و دوم: کودکان و روانشناسی ورزش
فصل بیست و سوم: پرخاشگری در ورزش
فصل بیست و چهارم: رشد شخصیت و رفتار مطلوب در ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم
نویسنده،
مترجمسید محمدکاظم واعظ موسوی، نجمه رضاسلطانی، علی حجتی، ریحانه راهداربیک، میلاد اسماعیلی، ابراهیم متشرعی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات585
زبانفارسی
شابک978-600-355-092-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۹۵۰۰ ۱۰۴,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم

برای دریافت کتاب مبانی روانشناسی ورزش و تمرین - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.