معرفی و دانلود کتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی)

عکس جلد کتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی)
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی)

کتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی) نوشته‌ی مارک هاتالا، یک راهنمای جامع برای دانشجویان مقطع کارشناسی روانشناسی است که قصد نگارش مقاله دارند. هاتالا می‌گوید بیشتر مقالات دانشجویان این مقطع تنها مروری بر ادبیات است، در آن نگارنده در حال خواندن تحقیقات است و سپس آنچه آموخته و همینطور موضوعات برجسته در این زمینه را گزارش می‌دهد. البته تمرکز بیشتر کتاب او نیز بر همین شیوه است.

درباره‌ی کتاب مقاله‌نویسی به سبک APA

بیش از 25 سال است که مارک هاتالا (Mark Hatala) نویسندگی را در سطح کالج درس می‌دهد. او همچنین به‌عنوان استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی ترومن کار کرده و دوره‌های بین‌رشته‌ای در علوم شناختی، بازاریابی و تاریخ را نیز تدریس می‌کند. هاتالا صاحب‌امتیاز چندین نشریه است و به‌طور منظم با تیم تحقیقاتی خود در کنفرانس‌های منطقه‌ای و ملی ظاهر می‌شود. کتاب پیش رو یعنی مقاله نویسی به سبک APA (APA Style Basics) را می‌توان چکیده‌ای ارزشمند از تجربه‌ی سال‌ها تدریس او در این زمینه دانست. راهنمایی جامع برای آن دسته از دانشجویان رشته‌های روانشناسی و علوم اجتماعی که قصد نگارش مقاله‌ای بی‌نقص را دارند اما در این زمینه بی‌تجربه هستند و شاید اولین‌بار است که در چنین مسیری قدم می‌گذارند.

هاتالا در کتاب مقاله‌نویسی به سبک APA می‌گوید که بیشتر مقالات دانشجویان مقطع کارشناسی روانشناسی را تنها می‌توان مروری بر ادبیات در نظر گرفت، اما این به چه معناست؟ به این معنی که طی نگارش مقاله و در مراحل مختلف آن، دانشجو در حال خواندن تحقیقات است و سپس آنچه را که آموخته و موضوعات برجسته در این زمینه را گزارش می‌دهد. چنین شیوه‌ای را می‌توان شبیه به بخش مقدمه برای یک مقاله‌ی تحقیقاتی واقعی در نظر گرفت. و البته از آنجایی‌که این همان مقاله‌ای ‌است که اکثر دانشجویان کارشناسی باید بنویسند، تمرکز بیشتر این کتاب نیز روی آن خواهد بود.

اما مسئله‌ی مهم دیگر انتخاب موضوع مقاله است. بسیاری از دانشجویان در همین اولین مرحله مانده و برای انتخاب موضوع مناسب سردرگم هستند. هاتالا در این مورد نیز توضیحاتی را ارائه کرده است. به ادعای او یکی از مسائل مهم در انتخاب موضوع این است که مطمئن شوید موضوع مورد بحث شما خیلی گسترده نیست. او از تجربه‌های شخصی خود در برخورد با دانشجویانش می‌گوید که درخواست‌های عجیبی برای مطالعه‌ی موضوعاتی مانند ذات در مقابل پرورش، یا قاتلان زنجیره‌ای داشته‌ است. این‌ها نمونه‌های بسیار گسترده‌ای برای یک پایان‌نامه هستند (و حتی برای یک مقاله‌ی کلاسی) و این مشکل نیز درموردشان وجود دارد که مثلاً امکان انجام مطالعات تجربی روی قاتلان زنجیره‌ای وجود ندارد! خیلی از دانشجویان نیز ممکن است بگویند که مایل‌اند به‌عنوان روانشناس پزشکی قانونی، عملکرد قاتلان را مطالعه کنند، که چنین چیزی البته به دلیل وجود تلویزیون و سینماست! هاتالا می‌گوید بهترین توصیه برای آن‌ها این است که روانشناسی را رها کنند و به جای آن وارد بازیگری شوند، زیرا احتمال اینکه در تلویزیون نقش یک پروفایلر را بازی کنند بسیار بیشتر از این است که در زندگی واقعی چنین نقشی داشته باشند!

کتاب مقاله‌نویسی به سبک APA در شش بخش به رشته‌ی تحریر درآمده. بخش اول در مورد انتخاب موضوع برای مقاله‌ی شما و بعد از آن یافتن تحقیقات و منابع مناسب در آن زمینه است. هاتالا در این بخش منابع و مقالات تحقیقاتی و همچنین بهترین مکان‌ها را برای یافتن مطالعات مرتبط معرفی کرده است. بخش دوم در مورد مراحل نوشتن خود مقاله است؛ اهمیت نوشتن از یک طرح کلی و آنچه لازم است در هر پاراگراف مقاله‌ی خود قرار دهید. بخش‌های سوم و چهارم در مورد نحوه‌ی انجام استناد (هم درون‌متنی و هم پرانتزی) و منابع است. توضیح هاتالا در این زمینه جالب است، او می‌گوید که دانش‌جویان اغلب نقل‌قول‌ها را مشکل می‌دانند، زیرا دانستن زمان انجام یک نقل‌قول، نحوه‌ی تغییر نقل‌قول بعدی از همان منبع، نحوه‌ی نقل‌قول مستقیم و... ممکن است کمی دشوار باشد. بخش پنجم نیز شامل مطالبی است که پیش‌تر کمتر به آن‌ها پرداخته شده. مواردی چون تفاوت بین مقالات دانشجویی سطوح A-F، سرقت ادبی، و چگونگی اطمینان از اینکه نوشته‌ی شما بدون تبعیض جنسیتی و بدون سوگیری است. و سرانجام بخش پایانی که شامل یک مقاله‌ی A+ دانشجو و مراحل لازم برای ارسال مقاله در مجله است.

انتشارات ویراست کتاب مقاله‌نویسی به سبک APA را با ترجمه‌ی دکتر مریم مقیمی، دکتر ابوالفضل نشاطی زنوز و دکتر میرحمید صالحیان منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب مقاله‌نویسی به سبک APA برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم دانشجوی مقطع کارشناسی در یکی از رشته‌های علوم اجتماعی یا روانشناسی هستید و در زمینه‌ی نوشتن مقاله احتیاج به راهنمایی دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این منبع بی‌نظیر را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی) می‌خوانیم

منابع ثالثیه

منابع ثالثیه کمترین تناسب را با تحقیقات واقعی دارند و نمونه‌های آن شامل کتاب‌های درسی (که همان‌طور که در بالا ذکر شد منبع خوبی برای یافتن منابع اولیه هستند)، مقالات روزنامه یا مجله یا وب‌سایت‌ها می‌شود. اگرچه کتاب‌های درسی فرآیند بررسی را طی می‌کنند (به این معنی که متخصصان در این زمینه آن‌ها را می‌خوانند، مرور می‌کنند، و اصلاح می‌کنند)، اما آن‌ها در این زمینه در میان منابع ثالثیه تنها مورد هستند. هر چیزی می‌تواند در یک روزنامه، مجله یا وب سایت اظهار شود، و «کارشناسان» که با آن‌ها مصاحبه می‌شود ممکن است اعتبار و تجربه‌ی کافی نداشته باشند. از سوی دیگر، اطلاعات منتشرشده در نشریات اصلی مانند نیویورک‌تایمز یا وال‌استریت ژورنال یا وب‌سایت‌هایی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (cdc.gov) یا کلینیک مایو (mayoclinic.org) می‌تواند منابعی عالی برای به ‌روزترین اطلاعات در مورد موضوعات مختلف علمی باشد. این چیزی است که در مورد منابع ثالثیه صادق است، آن‌ها تنوع زیادی از لحاظ کیفیت دارند و بنابراین باید با احتیاط با آن‌ها برخورد کرد.

مسئله‌ی دیگر در مورد کتاب‌های درسی: اگرچه آن‌ها می‌توانند روشی برجسته برای یافتن تحقیقات در مورد یک موضوع خاص باشند، اما نباید در خود مقاله استفاده شوند. استفاده از کتاب درسی به‌عنوان منبع راهی مطمئن برای این است که به استاد خود نشان دهید تکلیف را خیلی جدی نگرفته‌اید، زیرا حتی به خود زحمت نداده‌اید که منابع را عمیقاً جست‌وجو کنید. شخصاً استفاده از کتاب‌های درسی را به‌عنوان منبع با استفاده‌ی دانش‌آموزان از لغت‌نامه‌ها یا دایره‌المعارف‌ها برابر می‌دانم؛ برای دوره‌ی راهنمایی یا دبیرستان خوب است، اما برای دانشگاه نامناسب است.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: شروع
بخش 2: نوشتن مقاله شما
بخش 3: نقل‌قول‌ها
بخش 4: منابع
بخش 5: سایر موارد
بخش 6: کار را این‌چنین انجام دهید!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی)
نویسنده
مترجممریم مقیمی، ابوالفضل نشاطی زنوز، میرحمید صالحیان
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات190
زبانفارسی
شابک978-622-349-011-8
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی)

برای دریافت کتاب مقاله نویسی به سبک APA (روانشناسی و علوم اجتماعی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.