معرفی و دانلود کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی: نگارش و انتشار تحقیق در زمینه حرکت‌شناسی، تندرستی و علوم ورزشی

عکس جلد کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی: نگارش و انتشار تحقیق در زمینه حرکت‌شناسی، تندرستی و علوم ورزشی
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی: نگارش و انتشار تحقیق در زمینه حرکت‌شناسی، تندرستی و علوم ورزشی

تیموتی باورست و جیسون دفریتاس در کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی با تکیه بر تجربیات خود در دنیای واقعی، منبعی ضروری را در اختیار آن دسته از دانش‌آموزان کالج و دانشجویان مقطع کارشناسی قرار داده‌اند که قصد دارند تحقیقات یا اولین مقالات خود را در حوزه‌های حرکت‌شناسی، سلامت، و علوم ورزشی منتشر کنند.

درباره‌ی کتاب مقاله‌نویسی در علوم ورزشی

برای بسیاری از دانشجویان در سال اول مقطع کارشناسی پیش می‌آید که تصمیم به نگارش مقاله‌ای می‌گیرند اما با راه و روش و اصول نگارش آن هیچ‌گونه آشنایی ندارند. حال اگر رشته‌ی تحصیلی آن‌ها مربوط به علوم ورزشی یا تربیت بدنی باشد، به‌علت تخصصی بودن بسیاری از مسائل در این حوزه‌ها و همچنین کمبود منابع معتبر و قابل استناد، ممکن است این دسته از دانشجویان با چالش بیشتری مواجه شوند. دکتر تیموتی باورست (Dr. Timothy M. Baghurst) و جیسون دفریتاس (Jason DeFreitas) با هدف کمک به همین دانشجویان و با تکیه بر تجربیات خود در دنیای واقعی، اقدام به نگارش منبعی ارزشمند تحت عنوان مقاله‌نویسی در علوم ورزشی (Writing and Publishing Research in Kinesiology, Health, and Sport Science) کرده‌اند که پیش روی شما قرار دارد.

ساختار منطقی این کتاب به گونه‌ای است که محققان را در هر مرحله از فرآیند انتشار مقاله‌ی تخصصی خود هدایت می‌کند، چراکه توصیه‌های موضوعی خاصی را در مورد توسعه‌ی هر جنبه از مقالات نظری، کاربردی یا موضعی ارائه می‌دهد، از جمله: «عنوان، چکیده و کلمات کلیدی»، «روش، نتایج، و بحث»، «بخش ارجاعات»، «یافتن مجله‌ی مناسب برای خودتان و ارسال مقاله»، «بازنگری محتوا در پرتو بررسی رقبا و کارشناسان» و سرانجام «ارائه‌ی مقالات».

در کتاب مقاله‌نویسی در علوم ورزشی می‌خوانید که امروزه علوم ورزشی و تربیت‌بدنی با چالش‌ها، مشکلات و همچنین فرصت‌های خارق‌العاده‌ای روبه‌رو هستند چراکه جهان شاداب و پویای امروز، دستخوش تغییرات اجتماعی و فرهنگی زیادی‌ست. در این میان می‌توان ادعا کرد که متخصصان، دانشجویان، معلمان، مربیان و مدیران مسئولیت سنگینی بر دوش دارند تا از آخرین پیشرفت‌ها در این حوزه‌ی مطالعاتی آگاهی پیدا کرده، به تحقیق بپردازند و به‌روزرسانی علوم را مدیریت کنند. در سال‌های اخیر نیز، تعداد مقالات تحقیقاتی مربوط به علوم ورزشی و تربیت‌بدنی افزایش چشمگیری داشته و محققان برای نگارش آن‌ها از منابع متنوعی بهره برده‌اند. اما یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که دانشجویان در طول کار تحقیقاتی خود با آن روبه‌رو می‌شوند، نحوه‌ی انتخاب موضوع تحقیق و استمرار آن است. دانشجویان بارها موضوعی را برای تحقیقات خود انتخاب می‌کنند، اما وقتی ادامه می‌دهند، با مسائلی پیچیده و بزرگ روبه‌رو می‌شوند که موجب می‌شود راه خود را ادامه ندهند و در میانه‌ی مسیر، از رسیدن به هدف منصرف شوند. بیشتر این دانشجویان ادعا می‌کنند که تکمیل تحقیقات دشوار است. اما چاره چیست و چه راهکارهایی برای تسهیل مسیر وجود دارد؟!

تیموتی باورست و جیسون دفریتاس در کتاب مقاله‌نویسی در علوم ورزشی می‌گویند که فرهنگ تحقیق به‌طورکلی در همه زمینه‌های آموزشی و به‌ویژه در زمینه‌ی علوم ورزشی و تربیت‌بدنی همچنان در حال توسعه است و راه زیادی برای پیشرفت دارد. اما بیایید و از اینکه عاشق ورزش هستید، یا یک سؤال تحقیقاتی دشوار دارید یا مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک رشته‌ی ورزشی، ورزشکار یا موضوعی خاص و بحث‌برانگیز هستید، صرف‌نظر کنید. حالا چه؟ آیا باز هم مایل به تحقیق در این زمینه هستید؟ می‌توانید اینطور فرض کنید که شما تنها یک دانشجوی رشته‌های مرتبط با ورزش هستید و حال می‌خواهید یک تحقیق علمی را برای یکی از واحدهای درسی خود ارائه دهید. این دو نویسنده بسیاری از منابع اطلاعاتی را متناسب با نیازهای شما برای نگارش مقاله‌ی تحقیقاتی در همین کتاب مرجع گردآوری کرده‌اند و شاید بارزترین ویژگی اثر آنان، ایجاد علاقه برای انجام تحقیق در شما باشد، به‌گونه‌ای که مسیر نه‌تنها برایتان سخت نخواهد بود، بلکه از طی کردن آن لذت نیز خواهید برد.

کتاب مقاله‌نویسی در علوم ورزشی در چهارده فصل به رشته‌ی تحریر درآمده و شامل عناوین مقابل می‌شود: «مقدمه و فرضیه‌ها»، «طرح و ساختار»، «عنوان، چکیده و کلمات کلیدی»، «مقدمه‌ی مقاله»، «روش‌شناسی»، «مقالات نظری، کاربردی یا گزارش وضعیت» و «یافتن مجله‌‌ی مناسب». دکتر امیر دانا و دکتر علی محمد امیرتاش این اثر را به فارسی برگردانده‌اند. انتشارات ویراست نیز آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب مقاله‌نویسی در علوم ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک منبع ضروری و مهم برای هر محققی است که به‌دنبال دستورالعمل روشنی برای انتشار مقاله‌ی خود در زمینه‌هایی از جمله حرکت‌شناسی، سلامت، علوم ورزش یا تربیت بدنی می‌گردد.

در بخشی از کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی: نگارش و انتشار تحقیق در زمینه حرکت‌شناسی، تندرستی و علوم ورزشی می‌خوانیم

در صفحه‌ی اول عنوان خود را به‌صورت درشت و در مرکز درج کنید. زیرعنوان، نویسنده(ها) را درج کنید. عنوان شما (به‌عنوان‌ مثال دکتر) نیز باید به‌دنبال نام شما باشد. در خط بعدی، حوزه‌ی کاری خود را به‌دنبال سازمان قرار دهید. لازم نیست این یک مؤسسه‌ی آموزشی باشد. به‌طور کلی، این واحدی است که در آن کار می‌کنید، اما لازم نیست که مؤسسه باشد. به‌عنوان‌ مثال، اخیراً با نویسنده‌ای بازنشسته کار کردم. ما تصمیم گرفتیم منطقه‌ی مدرسه‌ای را که وی در آن تدریس کرده بود، به‌عنوان مکان خود قرار دهیم. نویسنده همکار من، جیسون، ترجیح می‌دهد از نام آزمایشگاه خود استفاده کند، که می‌تواند راهی مفید برای بازاریابی و تبلیغ آن برای دانشجویان احتمالی و شاید همکاران آینده باشد. در آخر، آدرس عمومی مکان را وارد کنید (به‌عنوان‌ مثال، شهر، ایالت و کدپستی). نویسندگان دیگر نیز در ادامه فهرست می‌شوند.

نکته: اگر نویسنده‌ی دیگری دارید، توصیه می‌کنم آدرس پست الکترونیکی و شماره تلفن آن‌ها را در این صفحه‌ی عنوان قرار دهید. ممکن است نیازی به آن‌ها نداشته باشید، اما گاهی اوقات مجلات در هنگام ارسال به اطلاعات کامل تماس با همه‌ی نویسندگان نیاز دارند. بنابراین، اکنون دریافت آن به این معنی است که شما برای ارائه‌ی مقاله خود لازم نیست منتظر دیگران باشید.

پس از نویسندگان، عنوان مکاتبه‌ی مستقیم با: را وارد کنید. لازم نیست همه‌ی این‌ها در صفحه‌ی اول باشد. من یک‌بار مقاله‌ای با هشت نویسنده داشتم و سه صفحه را به همه‌ی افراد با اطلاعات تماس آن‌ها اختصاص دادم. بااین‌حال، کسی باید به‌عنوان نویسنده‌ی مسئول تعیین شود. این‌که کدام نویسنده به‌عنوان نویسنده‌ی مسئول تعیین می‌شود، و همچنین ترتیب نویسندگان، بسته به زمینه می‌تواند کمی متفاوت باشد. در زمینه‌های اجتماعی-رفتاری، یا روانشناسی، نویسندگان دقیقاً براساس سطح مشارکتشان طبقه‌بندی می‌شوند. بنابراین، نویسنده‌ی اول (همچنین نویسنده‌ی اصلی) بیشترین کار را انجام داده و به‌عنوان نویسنده‌ی مسئول فعالیت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مقدمه‌ی مترجمان
1: مقدمه و فرضیه‌ها
2: طرح و ساختار
3 : عنوان، چکیده و کلمات کلیدی
4: مقدمه‌ی مقاله
5: روش‌شناسی
6: نتایج
7: بحث
8: مقالات نظری، کاربردی یا گزارش وضعیت
9: منابع، جدول‌ها و شکل‌ها
10: یافتن مجله‌‌ی مناسب
11: مؤلفه‌های ارسال و روند آن
12: رد، تجدیدنظر و پذیرش
13: ارائه
14: انتشار کتاب
منابع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی: نگارش و انتشار تحقیق در زمینه حرکت‌شناسی، تندرستی و علوم ورزشی
نویسنده،
مترجمامیر دانا، علی محمد امیرتاش
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-5675-16-2
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی

برای دریافت کتاب مقاله نویسی در علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.