معرفی و دانلود کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم

عکس جلد کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم
قیمت:
۴۴۰۰۰ ۲۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم

آنا وایلی در کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم به سراغ یکی از مهم‌ترین چالش‌های عاطفی و روانی انسان‌ها در زندگی رفته که نحوه‌ی برخورد با آدم‌های سمی است. وایلی در این کتاب با مهربانی و همدلی، به مخاطب کمک می‌کند تا نیروی از دست‌رفته‌ی خودش را بازیابی کند و با گرفتن تصمیم درست برای این رابطه، خودش را از آسیب‌های آن در امان نگه دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم

از کودکی در داستان‌ها شنیده‌ایم که همواره دو نیروی خیر و شر بر جهان حکومت می‌کنند. آدم‌ها در دنیای قصه‌ها، یا مطلقاً بد بودند که قلباً آرزوی شکست و نابودیشان را داشتیم، یا ذاتاً خوب و زیبا بودند و ما همواره دعا می‌کردیم که آن‌ها در نبرد علیه شر و بدی پیروز بشوند. تا وقتی بچه بودیم، آدم‌ها یا کاملاً سفید بودند یا کاملاً سیاه؛ هیچ نقطه‌ی وسطی هم در این طیف وجود نداشت. اما بزرگتر که شدیم، فهمیدیم اصلاً مرز مشخصی میان سیاه و سفید وجود ندارد و اغلب آدم‌ها، از جمله خودمان، خاکستری محسوب می‌شویم. اما گاهی پذیرفتن خاکستری بودن برای بعضی از اطرافیانمان، کار به شدت سخت و دردناکی می‌شود. چه اتفاقی می‌افتد وقتی کسی که از ته قلب دوستش داریم، تبدیل به فردی می‌شود که با آسیب‌های خواسته و ناخواسته‌اش ما را ضعیف و بیمار و دلشکسته می‌کند؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم

آنا وایلی (Anna Wiley) در کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم (Recovery from Narcissistic Abuse) به سراغ همین موضوع رفته است. روابط انسانی بسیار پیچیده و سردرگم‌کننده‌اند؛ آدم‌ها آسیب می‌بینند و بعد چون هیچ‌وقت شانس درمان کردن آسیبی که دیده‌اند را پیدا نمی‌کنند، پا در مسیری می‌گذارند که با آزار و آسیب زدن به نزدیکانشان همراه می‌شود. گرچه برچسب زدن به آدم‌ها و مشکلاتشان کار درستی نیست، ولی اغلب چنین وضعیتی را با نام «رابطه‌ی سمی» توضیح می‌دهند.

اگر شما هم تجربه‌ی بودن در چنین رابطه‌ای را داشته باشید، می‌دانید که وضعیت می‌تواند تا چه حد سخت شود. از یک طرف آسیب‌هایی که از سمت چنین شخصی به شما می‌رسد، تمام روح و اشتیاق‌تان را به زندگی می‌بلعد و از شما فردی بی‌اعتمادبه‌نفس و غمگین باقی می‌گذارد؛ از طرف دیگر، فکر رها کردن این آدم و فاصله گرفتن از او چنان قلبتان را می‌شکند که نه راه پیش برایتان باقی می‌ماند و نه راه پس. در چنین وضعیتی چاره چیست؟

آنا وایلی در اولین قدم این موضوع را به شما یادآوری می‌کند که عزیزترین فرد زندگیتان، خودتان هستید. شاید در حال حاضر که قلبتان شکسته و در نقش قربانی فرو رفته‌اید چنین باوری نداشته باشید، اما هرچه شدت این آسیب بیشتر شود و ادامه‌ی راه ناممکن‌تر، می‌فهمید که فقط خودتان را در این زندگی دارید. پس باید تصمیم بگیرید که چطور باید عزیزترین شخص زندگیتان را، از میان این آشوبی که درونش گیر افتاده نجات دهید.

تصمیم به رفتن و تمام کردن یک رابطه‌ی احساسی سخت است، ولی زمانی که تکه‌های قلبتان را روی زمین و زیر پای فرد آزارگر ببینید، باید متوجه شوید که این شرایط، لیاقتِ عزیزترین شخص زندگی شما نیست. تنها بودن و تنها ماندن، دیدن یک حفره‌ی خالی درست در میان قلبتان، جایی که پیش از این با همان آدم پر شده بود، کار آسانی نخواهد بود. اما آنا وایلی در کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم به شما این تضمین را می‌دهد که ماندن در یک رابطه‌ی سمی نیز تصمیم آسان‌تری نخواهد بود. چه بخواهید و چه نخواهید، انتهای هر رابطه‌ی سمی به جدایی و دل‌شکستگی ختم می‌شود، اما اینکه تا آن زمان چقدر از وجودتان را در این راه از دست بدهید، به اراده‌ی خودتان بستگی دارد.

کنار گذاشتن آدم آسیب‌زایی که جایگاه ویژه‌‌ای در قلب و زندگیتان دارد درست مانند ترک مواد مخدر، سخت و دردناک است. گرچه به کسانی که درگیر اعتیاد هستند توصیه نمی‌شود که به یک‌باره مصرف مخدر را قطع کنند، اما به کسانی که درگیر رابطه‌ی سمی هستند توصیه می‌شود که به‌یک‌باره و ناگهانی فرد سمی را ترک کنند. هرچه این فرایند طولانی‌تر شود، فرسودگی و آسیب آن نیز بیشتر خواهد شد.

آنا وایلی در کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم توصیه‌هایی را به شخص آسیب‌دیده ارائه می‌کند که زودتر آرامش و عزت نفسش را پس بگیرد و دوباره خودش را پیدا کند. این کتاب صوتی، کاری از نشر صوتی موسسه‌ی فرهنگی کتاب‌یاران فناور و انتشارات اندیشه‌ی آگاه است. امیر دانا و آزاده اکبری، به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این اثر هستند.

کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز در یکی از این روابط آسیب‌زا گیر افتاده‌اید یا قصد کمک به کسی را دارید که در چنین وضعیتی گرفتار شده، شنیدن این کتاب می‌تواند راهنمایی‌های مفیدی را برای بهتر کردن اوضاع در اختیارتان قرار دهد.

در بخشی از کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم می‌شنویم

آیا چنین احساسی دارید که آزارگرتان، یک روز شما را دوست دارد و روز بعد از شما بیزار است؟ این شیوه‌ای است که همسر آزارگر شما برای تحت کنترل درآوردنتان در پیش گرفته است. ممکن است احساس کنید که خلق و هیجانات او در راستای اتفاقاتی است که در زندگی و رابطه‌تان به وجود می‌آید اما در واقع، مشکل عمیق‌تر از این حرف‌هاست. آزارگر برای حفظ کنترل خود روی قربانی و رابطه، می‌داند که باید قربانی را در حالتی از سردرگمی نگه دارد. ثبات رفتاری وجود ندارد. وقتی قربانی نمی‌داند قرار است چه اتفاقی بیفتد، تلاش می‌کند طوری رفتار کند که اوضاع را در مرحله‌ی آرامش نگه دارد و از هر گونه تنشی که ممکن است چرخه‌ی سوءاستفاده و آزار را به راه بیندازد، اجتناب می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
مقدمه
63 دقیقه
فصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه
55 دقیقه
فصل دوم: تشخیص مشکل
64 دقیقه
فصل سوم: تاکتیک‌ها و سیر تکامل تروما
96 دقیقه
فصل چهارم: پیروز شدن و رهایی‌ یافتن
11 دقیقه
متداول‌ترین سؤال و جواب‌ها
11 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم
نویسنده
مترجمامیر دانا
راویآزاده اکبری
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی
۴۴۰۰۰ ۲۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم

برای دریافت کتاب صوتی غلبه بر روابط سمی و ناسالم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.