معرفی و دانلود کتاب سرگذشت گربه مسافر

عکس جلد کتاب سرگذشت گربه مسافر
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت گربه مسافر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت گربه مسافر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرگذشت گربه مسافر

اجازه بدهید شما را مستقیم به درون کتاب سرگذشت گربه مسافر از هیرو آریکاوا پرتاب کنیم: شما اکنون از چشم یک گربه به نظاره‌ی جهان نشسته‌اید! این کتاب به‌خاطر روایت‌ منحصربه‌فرد و راوی متفاوتش تا مدت‌ها از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان بود. بهتر است شما هم به خیل خوانندگانش بپیوندید. این رمان نامزد دریافت جایزه‌ی Futaro Yamada شده است.

درباره‌ی کتاب سرگذشت گربه‌ی مسافر

در قصه‌های عامیانه می‌شنویم که بر سر تاج پادشاهی میان صاحب‌قدرتان دعوا به‌پا می‌شود؛ اما در واقعیت، هر گربه‌ای که صاحب خوش‌قلبی دارد بی‌چون‌وچرا پادشاه خانه‌ی اوست، بی‌آنکه برای تصاحب تاجش با هیچ‌کس جنگیده باشد؛ مثل نانا، گربه‌ی حنایی خیابانی، که یک‌شبه در خانه‌ی ساتورو صاحب تاج و تخت شد. هیرو آریکاوا (Hiro Arikawa) در کتاب سرگذشت گربه‌ی مسافر (The Travelling Cat Chronicles) زندگی گربه‌ی خوش‌رنگ در صندلی جلوی ون نقره‌ای صاحبش را به تصویر می‌کشد و در خلال آن به طبیعت و فرهنگ ژاپن نفوذ می‌کند.

داستان این کتاب از آشنایی میان ساتورو و نانا آغاز می‌شود. ساتورو به دلایلی باید به یک سفر جاده‌ای برود و چاره‌ای جز همراه کردن گربه‌ی نارنجی با خود ندارد. گربه در خلال این سفر به درک عمیق‌تری از احساسات و عواطف خود و انسان‌ها نائل می‌آید و جهان گسترده‌تری را درک می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب سرگذشت گربه مسافر

پرواضح است که انتخاب راوی گربه چه ریسک بزرگی برای نویسنده بوده است، اما اکثر منتقدان و خوانندگان در این نظر متفق‌القولند که لحن طنازانه‌ی راوی و نگاه منحصر‌به‌فردش به جهان تا چه حد در گیرا بودن این کتاب تاثیر داشته است. تلاش هیرو آریکاوا در جای‌جای رمان سرگذشت گربه‌ی مسافر بر آن بوده که احساسات انسانی و گربه‌ای را همزمان درک و تحلیل کند تا بتواند همدلی لازم برای شکل‌گیری یک اثر قابل‌درک و همراهی را در متن اعمال کند. نقطه‌قوت رمان در ترسیم یک ارتباط ویژه و ناگسستنی میان ساتورو و ناناست. احترام متقابل این دو، نه به‌مثابه‌ی حیوان و صاحبش، بلکه به‌منزله‌ی دو موجود ذی‌حیات و همچنین وفاداری خدشه‌ناپذیرشان در قبال سرنوشت یکدیگر چیزی است که احساسات مخاطب را تا پایان داستان برانگیخته نگاه می‌دارد.

رمان راحت‌خوان (light novel) نوعی از انواع ادبی پرمخاطب است که ریشه در ادبیات ژاپن دارد. این نوع رمان در دسته‌ی داستان جوانان (رده‌ی سنی نوجوان تا دهه‌ی بیست) قرار می‌گیرد و معمولاً با مانگا (کمیک ژاپنی) مرتبط است. رمان‌های راحت‌خوان معمولا رگه‌هایی از طنز و فانتزی دارند و با سادگی لحن و روایت بهترین کتاب برای سرگرمی و اوقات فراغت هستند.

فلیپ گابریل، مترجم کتاب به انگلیسی، برای ترجمه‌ی این کتاب برنده‌ی جوایزی در آمریکا شده و ترجمه‌ی فارسی اثر از روی ترجمه‌ی او توسط ندا امیدی و به‌یاری نشر دانش‌آفرین انجام گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب سرگذشت گربه‌ی مسافر

  • هرکس ذره‌ای عشق به حیوانی داشته باشد، با حس سپاسگزاری این کتاب را خواهد خواند؛ سپاسگزاری بابت درک کامل نویسنده از احساساتی که ما را به‌عنوان اشرف مخلوفات متمایز می‌کند، فارغ از آنکه ما لایق چنین عنوانی باشیم یا نه. (گاردین)
  • تنها خرد و خودآگاهی راوی (گربه) است که این کتاب را به چنین اثر درگیرکننده‌ای تبدیل می‌کند. مانند کتاب «یوکی به معنای شادی است» از آلیسون جین لستر، این داستان هم نگاه خیره‌کننده‌ای به سنت‌ها و فرهنگ ژاپنی می‌اندازد و از این جهت دیگر اهمیتی ندارد که کتاب درباره‌ی گربه است یا انسان. مثل «موش‌ها و آدم‌ها» یا «بازبادک باز»، دغدغه‌ی اصلی هیرو آریکاوا هم دوستی است و البته عشق، کاری که ما در حق انسان‌ها یا حیوانات انجام می‌دهیم. (The Irish Times)
  • این کتاب دنباله‌ی سنت ژاپنی در داستان‌های فولکلور است که ارزش‌های ساده مثل فداکاری و دوستی را می‌ستاید. اثری است گرم و زنده و البته خوش‌خوان. (Financial Times)
  • یک اثر زیبا در باب سفر قهرمان. (The Sunday Morning Heral)
  • گاه خنده‌دار و گاه گریه‌آور، سفر شخصیت‌ها از آن دسته چیزهایی است که خواننده با علاقه و توجه تا مدت‌های مدید به خاطر خواهد آورد. (فلیپ گابریلُ مترجم اثر به انگلیسی)
  • بی‌نظیر، به معنای واقعی کلمه بی‌نظیر. هیرو آریکاوا یک قصه‌گوی تمام‌عیار است. (Medium)
  • من شک دارم که خوانندگان زیادی، هرچقدر هم بی‌احساس و سنگ‌دل باشند، این داستان را با چشمانی خشک به پایان برند. (NPR)
  • اثری والا، خوش‌خوان و لبریز از خرد. (Kirkus Reviews)
  • اثری با آگاهی و شوخ‌طبعی و احساس همدردی. هیرو آریکاوا در کتاب سرگذشت گربه‌ی مسافر داستان یک بند ناگسستنی میان یک انسان و گربه‌اش را بازگو می‌کند. (Shelf Awareness)

اقتباس سینمایی از کتاب سرگذشت گربه‌ی مسافر

در سال 2018 فیلمی با همین عنوان اکران شد که ایفای نقش ساتورو به عهده‌ی سوتا فوکوشی، بازیگر ژاپنی بود.

کتاب سرگذشت گربه‌ی مسافر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به حیوانات و به‌خصوص گربه‌دوست‌ها و دوست‌داران ژانر ادبیات جاده‌ای حتماً از این کتاب استقبال خواهند کرد. به‌علاوه، اگر شما هم مانند بسیاری به خواندن کتاب‌هایی با حجم کم و داستان ملایم نیاز دارید، این کتاب توصیه‌ی ما به شماست.

در بخشی از کتاب سرگذشت گربه مسافر می‌خوانیم

من برخلاف ظاهرم گربه ای باهوش و با ادب هستم و بلافاصله نحوه‌ی استفاده از دستشویی را یاد گرفتم و هرگز حتی یک بار هم روی زمین خراب‌کاری نکردم. به من بگویند چنگال‌هایم را جاهای خاصی فرو نکنم رعایت می کنم. دیوارها و چارچوب درها ممنوع بود، بنابراین از مبلمان و فرش ها برای چنگ زدن استفاده می کردم. خب، او هیچ‌وقت اشاره ای به اینکه مبلمان و فرش نیز غیرمجاز هستند نکرد. (راستش ابتدا کمی عصبانی به نظر می رسید، ولی من از آن دسته گربه هایی هستم که می توانم به بعضی مسائل پی ببرم و آنچه مطلقاً ممنوع است یا بالعکس را بو بکشم. حرفم این است که مبلمان و فرش در دسته ی مطلقاً ممنوع ها قرار نداشت.)

فکر می کنم حدود دو ماه طول کشید تا بخیه ها کشیده شوند و استخوان بهبود پیدا کند. ظرف این مدت اسم مرد را فهمیدم، ساتورو میاواکی.

ساتورو مرا با اسم هایی مثل "تو"، "پیشی" یا "آقا پیشی" صدا می کرد هرچه که در آن لحظه عشقش می کشید. البته منطقی است، چون آن موقع اسمی نداشتم.

و حتی اگر اسمی هم داشتم ساتورو زبان مرا نمی فهمید، بنابراین قادر نبودم آن را به او بگویم. یک جورهایی مسخره است که انسان ها فقط حرف همدیگر را متوجه می شوند. می‌دانستید که حیوانات چند زبانه هستند؟

هروقت می خواستم بیرون بروم ساتورو اخم می کرد و سعی می کرد متقاعدم کند که نباید بروم.

«اگه بری بیرون ممکنه دیگه هیچ‌وقت برنگردی. صبور باش پیشی کوچولو. صبر کن تا خوبِ خوب شی. نمی خوای که تا آخر عمرت پات بخیه داشته باشه، می خوای؟»

ظرف این مدت، می توانستم کمی راه بروم، گرچه هنوز درد داشتم، اما با دیدن نگرانی ساتورو توقیف خانگی را دو ماه تحمل کردم و پی بردم که مزایایی هم دارد. با یک پای لنگ که نمی توانستم حساب رقیبانم را برسم.

بنابراین تا زمانی که زخمم کاملاً بهبود یابد آنجا ماندگار شدم.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی کتاب
پیش گفتار: گربه‌ی بی نام و نشان
فصل اول: مرد بدون همسر
فصل دوم: کشاورز بی احساس
فصل سوم: هتل مخصوص حیوانات خانگی سوگی و چیکاکو
فصل چهارم: مسئله‌ی دوستانه
فصل پنجم: نوریکو چگونه عشق ورزیدن را یاد گرفت
کلام آخر: اینجا انتهای راه نیست
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرگذشت گربه مسافر
نویسنده
مترجمندا امیدی
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-5667-31-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان فلسفی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرگذشت گربه مسافر

فرشته قنبری
۱۴۰۳/۵/۱
کتاب و فقط بخاطر اینکه نویسنده ژاپنی داشت شروع کردم. باورم‌ نمیشه بابته هر فصلش اشک ریختم. ساتورو چان و نانا همیشه در قلب من میمونید.
sahereh sadeghi
۱۴۰۳/۵/۲۹
یه کتاب پر از احساسات و درسهایی زیبا از زندگی با خوندنش واقعا احساس آرامش داشتم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سرگذشت گربه مسافر

برای دریافت کتاب سرگذشت گربه مسافر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.