معرفی و دانلود کتاب داوودی سفید

عکس جلد کتاب داوودی سفید
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۱۸,۰۰۰ تومان ۷۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داوودی سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داوودی سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داوودی سفید

کتاب داوودی سفید به قلم نویسنده‌ی محبوب کره‌ای، مری لین برشت، نوشته شده و داستان زندگی دردناک دو خواهر را بازگو می‌کند که در جریان جنگ‌ها و درگیری‌های کشور کره در سال‌های دهه‌ی چهل میلادی از یکدیگر جدا شده‌اند. این رمان شرحی گیرا و دلنشین از وقایع تلخ آن سال‌ها و داستان زنان آسایشگر به دست می‌دهد و سرگذشت دو خواهر را تا دهه‌ها بعد دنبال می‌کند.

درباره‌ی کتاب داوودی سفید

در سال 1943 کره جنوبی تحت اشغال کشور ژاپن است. هانا 16 سال دارد و امی 9 سال. آن‌ها به همراه خانواده‌شان در جزیره‌ی ججو ساکن هستند. او و مادرش غواصی می‌کنند و پدرش ماهیگیر است. شغل غواصی به طور سنتی در این جزیره به زنان تعلق دارد. یک روز که هانا و مادرش برای غواصی به دریا رفته و امی را در ساحل تنها گذاشته بودند، چند سرباز ژاپنی قصد دزدیدن او را می‌کنند. هانا به کمک امی می‌آید و سربازان او را به جای خواهر کوچکتر می‌برند. به این ترتیب دو خواهر برای همیشه از هم جدا می‌شوند. اما آیا این دو دیگر هرگز همدیگر را نخواهند دید؟ چه بر سر هانا می‌آید؟ سرنوشتشان آن‌ها را به کجا می‌برد؟ کتاب داوودی سفید (White Chrysanthemum) به قلم مری لین برشت (Mary Lynn Bracht)، نویسنده‌ی کره‌ای - آمریکایی، عاقبت ماجرای آن‌ها را به شما نشان می‌دهد.

گل داوودی سفید نماد عزاداری و طلب آرامش است. نویسنده عنوان کتاب داوودی سفید را نیز از گل‌های داوودی سفیدی برگرفته که مردم در مراسم یادبود کشته‌شدگان قیام ججو به آن‌ها تقدیم کرده بودند. قیام ججو یکی از نقاط مرکزی زندگی امی و همچنین تاریخ کره جنوبی به حساب می‌آید، بنابراین کتاب حاضر شرحی از این قیام و سرکوب وحشیانه‌ی دولت نظامی کره‌جنوبی نیز به دست می‌دهد. قیام مذکور پیش از رخ دادن جنگ میان کره شمالی و جنوبی به وقوع پیوست. در سال 1948، درحالیکه امی تنها 14 سال داشت و آتش جنگ دو کره هنوز برافروخته نشده بود، سربازان کره‌ی جنوبی به دهکده‌ی آن‌ها هجوم می‌آورند و به جرم پناه دادن به شورشیان و اعتقاد به کمونیسم تمام روستا را به آتش می‌کشند. ماجرا از این قرار بود که مردم ججو با همراهی گروه‌های چپ‌گرا در اعتراض به تحولات سیاسی اعمال شده توسط دولت تازه‌تاسیس کره جنوبی، دست به تظاهرات زدند و این تظاهرات به تدریج به یک جنگ پارتیزانی و خشونت‌بار تبدیل شد. پس از آن، دولت کره جنوبی به سرکوبی خونین دست زد که با قتل عام دسته‌جمعی، شکنجه و تجاوز جنسی همراه بود.

معرفی و دانلود کتاب داوودی سفید

مسئله‌ی دیگری که کتاب داوودی سفید به آن می‌پردازد، داستان زنان آسایشگری است که توسط حکومت ژاپن ربوده شده و به بردگی سربازان ارتش این کشور درمی‌آمدند. این اتفاق هولناک برای ده‌ها هزار زن در طی آن سال‌ها رخ داد و سرنوشت اکثرشان در هاله‌ای از ابهام به اتمام رسید. چهل سال پس از پایان جنگ جهانی دوم بود که روایت دردناک رنج‌های زنان آسایشگر به گوش عموم رسید. نویسنده شخصیت هانا را برای گرامیداشت یاد این زنان ساخت.

هر فصل از کتاب داوودی سفید با نام یکی از شخصیت‌ها مزین است و داستان او را دنبال می‌کند. میان گذشته و حال در رفت و آمد است و از خلال زندگی دو خواهر، تصویری از تاریخ معاصر کشور کره جنوبی را ارائه می‌دهد. او از وضعیت کره تحت استعمار ژاپن تا ماجرای قیام‌ها و جنگ خونین میان کره شمالی و جنوبی و همچنین وضعیت سیاسی حاکم بر کره‌ی جنوبی را در سال‌های پس از جنگ روایت می‌کند. او تلاش می‌کند نقش تمامی کشورهای دیگر در این جنگ‌ها و ویرانی‌ها را آشکار سازد. در عین حال باید اشاره کنیم که فضای کتاب به جنگ محدود نمی‌ماند و زندگی و عواطف شخصی شخصیت‌ها نیز به زیبایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

کتاب داوودی سفید اولین رمان نویسنده محسوب می‌شود که در سال 2018 به انتشار رسید و توجهات بسیاری را از آن خود کرد. این کتاب در سال 2019 نامزد جایزه‌ی ادبی صلح دایتون برای بهترین رمان شد. پرستو خلج آن را به فارسی ترجمه کرده و با تلاش‌های انتشارات دانش آفرین در دسترس خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب داوودی سفید

  • کل این کتاب را تنها در یک نشست خواندم. (Observer)
  • مطالعه‌ی کتاب داوودی سفید نوشته‌ی مری لین برشت را شدیدا توصیه می‌کنم. این کتاب داستان جدایی یک خانواده در طول وقایع قرن بیستم کره را روایت می‌کند و اطلاعات زیادی درباره‌ی فرهنگ کره به دست می‌دهد. علاوه بر این، کتابی است به شدت گیرا که خواننده را مسحور داستان خودش می‌کند. (Irish Times Summer Reads)
  • این اثر دوره‌ی دلخراشی از تاریخ را به تصویر می‌کشد. نویسنده خاطرات خودش را نیز وارد داستان می‌کند و خشم زنان آسایشگر را به بیان می‌رساند. (گاردین)

کتاب داوودی سفید برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی علاقه‌مندان ادبیات آسیای شرقی، ادبیات ضدجنگ و همه‌ی آن‌هایی که به رمان‌های پیرامون سرگذشت زنان علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب داوودی سفید می‌خوانیم

دختر رویایش درذهنش برق می‌زند. چهرۀ جوان دختر را می‌بیند. او به دنبال چه کسی است؟ دختری که سالها پیش گم شده است؟ زنی که در سرزمین دیگری پیر شده است؟ با این حال، اگر او به دخترش صادقانه پاسخ دهد، می‌داند که در صندوقچه‌ای را می‌گشاید که بیش از شش دهه بسته بوده و پس از باز شدن، راهی برای بستن آن وجود ندارد. فریب، درد، ترس، نگرانی، شرم، هرچیزی که درمورد زندگی گذشته‌اش از فرزندانش پنهان کرده بود و هرچه بزرگتر می‌شد، حتی از خودش هم پنهان می‌کرد دهه‌ها پشت آن در مهر و موم شده، مدفون شده است. آن خاطرات به طور ناگهانی بر او غلبه می‌کند، گویی یک چکمۀ سنگین نظامی که یک سرباز بی چهره پوشیده است به سینه‌اش کوبیده شده و نفسش را بریده است. شانه‌هایش آویزان است و نمی‌تواند به دخترش نگاه کند. او به ورای دخترش، به کف اتاق که پوشیده از خطوط مرمری و هم سو است، خیره می‌شود.

اولین بار یک گل، اِمی را به چهارشنبه تظاهرات کشاند. سه سال پیش جینهی او را متقاعد کرد که در مراسم افتتاحیه پارک صلح ججو شرکت کند. این پارک برای بزرگداشت قیام ججو در سال 1948 ساخته شده بود که منجر به قتل عام بیش از بیست هزار جزیره‌نشین شد. در آن زمان بسیاری از کشته‌شدگان به ناحق متهم شدند. او هنوز طاعون ترسی که روستاییان را گرفتار کرده بود به یاد می آورد. همه می‌ترسیدند به آنها انگ قرمز بودن و کمونیست بودن زده شود. هنگامی که دولت موقت کُره‌جنوبی با پشتیبانی ارتش ایالات‌متحده دستور اعدام دسته جمعی چپ‌گرایان مشکوک را به عنوان اقداِمی پیشگیرانه در هنگام آغاز جنگ کُره داد، هر کسی که برای کُره شمالیِ مورد حمایت شوروی دل می‌سوزاند، به زندان انداخته می‌شد، مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می‌گرفت و سپس کشته می‌شد.

اِمی فقط چهارده سال داشت که خانه خانوادگی‌اش در آتش سوخت. دهکده او یکی از مظنونین پناه دادن به شورشیان چپ‌گرا بود که برای شمالِ کمونیست می‌جنگیدند. او هرگز در مورد این مسئله صحبت نکرده بود، اما جینهی هم آن روزها را زندگی کرده بود. او خاطرات دردناک قلب اِمی را می‌دانست زیرا خودش هم مجبور بود آن خاطرات را تحمل کند. مراسم افتتاحیۀ پارک صلح، اولین قدم در بهبود زخم‌های گذشتۀ خونین جزیره بود و جینهی تا زمانی که اِمی با شرکت در آن موافقت نکرد، آرام نگرفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داوودی سفید
نویسنده
مترجمپرستو خلج
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات381
زبانفارسی
شابک978-600-6999-97-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ ۱۸,۰۰۰ ت ۷۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داوودی سفید

نرگس صیادی
۱۴۰۳/۴/۲۶
داستان گیرا و پرکششی داشت که در کنار اون وقایع تاریخی کره رو هم بیان می‌کرد که باعث جالبتر شدن داستان میشد
در تمام جنگ‌ها و درگیری‌ها در کنار مردان زنان و کودکان هم تاوان‌های سنگینی رو پس می‌دن که شاید بتوان گفت تاوان دادن زنان سنگین تر و تلخ تر است امیدوارم روزی برسه که هیچ سیاست مداری در دنیا
باقی نمونه چون این ملت‌ها نیستند که با هم مشکل دارن بلکه جذابیت قدرت برای سیاست مدارهاست که ملت‌ها رو به جون هم می‌اندازند
Soha Shahrasebi
۱۴۰۳/۵/۲۴
درد …غم…اندوه و سنگینی در تمام پاراگراف‌ها حس میشه و با اینکه این یک داستان ساختگی از روایت اتفاق افتاده است واقعا شخصی که کتاب رو بخونه تصور میکنه این زندگی با تمامی ریز جزییاتش وجود داشته و رمان اقتباسی از زندگی واقعی راوی هست…ولی خب در جنگ‌ها تمام این اتفاقات وحشیانه افتاده و در هر صورت فکر کردن بهش هم دردناکه…. نه به جنگ و خشونت
Diana Kashi
۱۴۰۳/۴/۲۶
سرگذشت بسیار دردناکی شخصیت های داستان داشتن که باعث میشه با خوندن هر خط کتاب عمیقا ناراحت بشم و تو قلبم احساس سنگینی شدیدی بکنم خانم ها متاسفانه در همه جوامع زجر زیادی میکشن شخصیت هانا باعث میشد فکرم درباره اینکه نیکای عزیز چطور زجری رو تو اون سن تجربه برام زنده کرد
کیمیا ترهنده
۱۴۰۳/۵/۸
فوق العاده بود. فیلم گلهای جنگ هم تقریبا به مساله زنان آسایشگر یا همون comfort women پرداخته.
کتاب بسیار قشنگی بود و علاوه بر محتوای پر کششی که داشت باعث میشد ادم ترغیب بشه اطلاعات بیشتری از گوگل و... در این مورد پیدا کنه.
شهرزاد شهشهانی
۱۴۰۳/۶/۱۷
غم انگیز وتاثیر گذار بود زیبا نوشته شده خودم را در فضای داستان احساس می‌کردم بوی باران زیبایی مه و غمگین برای زنانی که سایه شوم جنگ اینگونه تباهشان کرد به امید روزی که به هیچ زنی ظلم نشود
Elham Abedi
۱۴۰۳/۵/۲۰
بار غم بسیار سنگینی داشت. و اینکه این اتفاقات واقعا افتاده و واقعا همینقدر جنایت رخ داده، غم داستان رو چندین برابر میکرد.
مریم چراغک
۱۴۰۳/۴/۲۵
کتاب خیلی خوبی بود. داستان گیرایی داشت و اصلا نمیشد وتای رو رها کرد. واقعا جذب داستانش شدم و چقدر لذت بردم از خواندن.. حتما مطالعه کنید
Noonoosh
۱۴۰۳/۶/۲۲
به شدت تاثیرگذار تموم طول داستان امیدوار پایان خوش بودم هرچند مطمئنا در واقعیت این اتفاق نیفتاده
بهار 🌹
۱۴۰۳/۴/۳۱
بنظرم کتاب غمگین و سنگین و فوق العاده‌ای بود با داستان پردازی خوب و نثر روان و ترجمه عالی.
Fatemeh Rezvani
۱۴۰۳/۴/۲۶
تیز مثل تیغ، اما مگر برای درمان یک تومور بدخیم نباید آن را جراحی کرد؟
ساحل
۱۴۰۳/۵/۵
بعد از مدتها گتابی بود که نتونستم قبل از اتمام کنارش بزارم
Dlnia Poshtdari
۱۴۰۳/۴/۲۷
این کتاب نیز صحتی ست بر گفته‌های کتاب جنگ چهره زنانه ندارد
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب داوودی سفید

برای دریافت کتاب داوودی سفید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.