معرفی و دانلود کتاب قلعه‌ای تنها در آینه

عکس جلد کتاب قلعه‌ای تنها در آینه
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلعه‌ای تنها در آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلعه‌ای تنها در آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلعه‌ای تنها در آینه

کتاب قلعه‌ای تنها در آینه اثر میزوکی سوجیمورا یکی از برترین رمان‌های ادبیات معاصر ژاپن است که برای داستان خوش‌خوان و شخصیت‌های منحصربه‌فردش بسیار ستایش شده است. خواننده در این رمان با کوکورو و شش نوجوان دیگر همراه می‌شود که باید کلید قلعه‌ای در پس آینه را بیابند وگرنه به عاقبتی هولناک گرفتار خواهند آمد.

درباره‌ی کتاب قلعه‌ای تنها در آینه

«درون آینه‌ی روبه‌رو چه می‌بینی؟ تو ترجمان جهانی! بگو چه می‌بینی!»

این بیت شعر حسین منزوی را اگر از کوکورو، قهرمان داستان کتاب قلعه‌ای تنها در آینه (The Lonely Castle in the Mirror) اثر میزوکی سوجیمورا (Mizuki Tsujimura) بپرسید، خواهد گفت یک شمایل گرگ و یک قلعه در احاطه‌ی آب. روبه‌روی آینه بایستید، به «دو چشم پر از گفت‌وگو»ی خود نگاه کنید و بعد خود را به ماجراهای دختری بسپارید که از مدرسه به‌خاطر آزارواذیت قلدرهای آن فراری است. کوکورو روزی اتفاقی در آینه کشیده می‌شود و خود را در قلعه‌ای باز می‌یابد. دختری با ماسک گرگ از او استقبال می‌کند و سپس شش نوجوان دیگر او را در جمع خود می‌پذیرند. هریک از این نوجوانان از مدرسه گریزانند و دلایلشان به دلیل فرار کوکورو شباهت دارد. دختر با ماسک گرگ به آن‌ها دستور می‌دهد که کلید پنهان‌شده در قصر را پیش از سی‌ام ماه مارس پیدا کنند، در غیر این صورت، سرنوشتی دردناک در انتظار همه‌ی آن‌ها خواهد بود. روزها از پی هم می‌گذرند و هنوز هفت نوجوان اثری از کلید نیافته‌اند و درعوض، داستان‌های یکدیگر را شنیده‌اند. کوکورو در سفر درون آینه به قدر کافی جرئتمند شده تا راز ترس و نفرت از مدرسه را برای مادرش بازگو کند. ماه مارس به روزهای پایانی خود می‌رسد، آیا گرگ، طبق مجازات، همه‌ی آن‌ها را خواهد خورد؟!

معرفی و دانلود کتاب قلعه‌ای تنها در آینه

مانند همه‌ی رمان‌های ژاپنی، ممکن است در شروع این رمان هم آن را کسل‌کننده بدانید، اما واقعیت این است که هرچه بیشتر در صفحات پیش می‌روید، داستان این هفت نوجوان بیشتر شما را ترغیب به خواندن خواهد کرد. لحن داستان روان و ساده‌خوان است و عناصر فراواقع آن، مانند قلعه و قواعدش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. عنصر زمان تا پایان داستان مسئله‌ی اساسی خواهد بود و دیر نیست که با فهمیدن راز آن سرخوشی دلپذیری ناشی از کشف یک معمای هیجان‌انگیز به رگ‌هایتان سرازیر شود.

بهترین بخش رمان اما روایت آن نیست، بهترین بخش کتاب قلعه‌ای تنها در آینه را می‌توان درون‌مایه‌ی روان‌شناختی آن دانست. این کتاب، تمرین جرئت‌مندی و دفاع از حق خود است. اثری شگفت‌انگیز در ستایش روند آهسته و پیوسته، و البته دردناکی که هر نوجوان برای رسیدن به بلوغ رفتاری و عاطفی طی می‌کند. رمان به ما یادآور می‌شود که در پس هر توتم حیوان وحشی سیلی از احساسات لطیف اما آسیب‌پذیر جریان دارد و همین باعث می‌شود که آسیب‌پذیری در زمانه‌ی ما عین قدرتمندی‌مان باشد. میزوکی سوجیمورا با واکاوی این مفاهیم انواع احساس آسیب‌پذیری و اضطراب ناشی از آن را در شخصیت‌های رمان خود متجلی کرده تا انواع مخاطب با این هفت نوجوان احساس نزدیکی و همذات‌پنداری کنند. در آخر قهرمان نوجوان به هم‌سالانش و تمام بزرگ‌سالانی که در حال طی این طریقند نشان می‌دهد که نجات در امید است و امید یافت نمی‌شود، مگر در استقامت. روحیه‌ای که حتماً پس از خواندن کتاب در شما هم تقویت خواهد شد.

این کتاب را الهام صیفی‌کار از نسخه‌ی انگلیسی آن ترجمه کرده و انتشارات دانش‌آفرین به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب قلعه‌ای تنها در آینه

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتابفروشان ژاپن را در سال 2018؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال موسسه کادوکاوا در ژاپن؛
  • کتاب پرفروش ملی؛
  • کتاب پرفروش بین‌المللی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی نویسندگان اسرارآمیز ژاپن.

نکوداشت‌های کتاب قلعه‌ای تنها در آینه

  • کتابی ارزشمند (آلیسون فینچر)
  • ترکیبی بدیع و ظریف از یک گزارش اجتماعی با چاشنی رئالیسم جادویی. (THE JAPAN SOCIETY REVIEW)
  • ملایمتی خاص در نوشته‌های او به چشم می‌خورد، میزوکی سوجیمورا توانایی بالغانه‌ای دارد که به داستان اجازه می‌دهد استوارانه خودش را روایت کند. (JAPAN TIMES)
  • گره‌های داستانی به‌هم‌پیوسته و پایانی درخشان و تاثیرگذار. کتاب قلعه‌ای تنها در آینه داستان همدردی، همکاری و اشتراک صداقت است؛ یک قصه‌ی پریان مدرن برای تمام سنین. این کتاب باید برای طرفداران نیل گیمن و انیمیشن‌های استدیو جیبلی رضایت‌بخش باشد. (FINANCIAL TIMES)
  • موجی از زنان ژاپنی در حال بازتعریف ادبیات ملی خود هستند. (VOGUE)
  • عجیب ولی زیبا. (گاردین)
  • رمانی تکان‌دهنده و غافلگیرکننده که به فکر وادارتان می‌کند. هرکس حتی لحظه‌ای احساس انزوا کرده یا با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم کرده است، این رمان را معجونی شفابخش و پالاینده خواهد دید. (CULTUREFLY)

اقتباس از کتاب قلعه‌ای تنها در آینه

یک کتاب مانگا (Manga) برپایه‌ی این کتاب توسط تومو تاکتومی تصویر شده است. همچنین انیمه‌ای براساس این کتاب در سال 2022 ساخته شد، اگرچه هرگز نتوانست موفقیت کتاب را در سرتاسر دنیا تکرار کند.

کتاب قلعه‌ای تنها در آینه برای چه کسانی مناسب است؟

بی‌شک این کتاب برای نوجوانان و دوست داران ادبیات معمایی و رئالیسم جادویی جذابیت ویژه‌ای خواهد داشت. قلعه‌ای تنها در آینه همچنین برای طرفداران رمان‌هایی با درون‌مایه‌ی روانشناسی گزینه‌ی مناسبی است.

در بخشی از کتاب قلعه‌ای تنها در آینه می‌خوانیم

یک دانش‌آموز انتقالی جدید به مدرسه‌ی ما آمده و همه می‌خواهند با او دوست شوند. او بشاش‌ترین، مهربان‌ترین و ورزشکارترین فرد کلاسمان است. و همچنین باهوش‌ترین.

این دانش‌آموز جدید از بین کل همکلاسی‌هایم مرا انتخاب می‌کند و با لبخندی سخاوتمندانه، که مانند خورشید درخشان است، می‌گوید: «کوکورو-چان خیلی وقته همدیگه رو ندیدیم.»

دانش‌آموزان دیگر نمی‌توانند باور کنند. نگاهی معنی‌دار به من می‌اندازند و می‌گویند: «چی؟ شما دوتا همدیگه رو می‌شناسین؟»

در جهانی دیگر ما هم با هم دوست بودیم. من هیچ ویژگی خاصی ندارم. نه ورزشکارم و نه باهوش. هیچ چیزی ندارم که دیگران به من حسادت کنند.

فقط اینکه پیش‌تر فرصت ملاقات با یکدیگر را پیدا کردیم و پیوند خاصی را با هم تشکیل دادیم.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ترم اول: منتظر بمان و ببین
مه
ژوئن
ژوئیه
اوت
بخش دوم: ترم دوم: همه‌چیز سر جای خودش قرار می‌گیرد
سپتامبر
نوامبر
دسامبر
بخش سوم: ترم سوم: خداحافظ
ژانویه
فوریه
مارس
پایان
بخش پایانی
یادداشت ناشر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلعه‌ای تنها در آینه
نویسنده
مترجمالهام صیفی کار
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-5667-26-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلعه‌ای تنها در آینه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قلعه‌ای تنها در آینه

برای دریافت کتاب قلعه‌ای تنها در آینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.