معرفی و دانلود کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها

عکس جلد کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها
قیمت:
۱۷۴۵۰۰ ۱۲۲,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها

کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها، منبعی جامع و سودمند در حوزه‌ی بیومکانیک ورزشی است. دونالد پترسون و ژوزف دی برونژینو، نویسنده‌های کتاب، اصول بنیادینِ بیومکانیک را به‌همراه کاربردهای عملی آن در فعالیت‌های بدنی در این اثر توضیح داده‌اند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، اصول و قوانین حاکم بر حرکتِ بدن انسان را به طور دقیق درک می‌کنید تا با آگاهی کامل از این اصول، عملکرد بدنی خود را بهبود ببخشید.

درباره‌ی کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها

کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها (Biomechanics Principles and Applications)، اثری برای آشنایی خواننده با سازوکارِ عضلانی اسکلتی بدن و عملکرد دستگاه‌های تنفسی، قلبی، عروقی و ریوی است. دونالد پترسون (Donald R. Peterson) و ژوزف دی برونژینو (Joseph D. Bronzino)، نویسنده‌های کتاب، حرکت بدن انسان را از دیدگاه علمی بررسی کرده‌اند. با مطالعه‌ی این بررسی‌ها، روش تحلیل حرکت بدن انسان را فرامی‌گیرید. وقتی نویسنده‌های کتاب از بیومکانیک صحبت می‌کنند، منظور، علمِ بررسی چگونگیِ حرکت بدن انسان است. با این علم، نیروهایی که باعث حرکت در بدن می‌شوند را تشخیص می‌دهید و روش تحلیلِ این نیروها را آموزش می‌بینید. آشنایی با روش تحلیل نیروها و حرکت بدن، اثربخشی چشمگیری در بهینه‌سازی فعالیت‌های روزانه دارد.

مطالب کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها با توضیحاتی درباره‌ی مکانیک بافت سخت، آغاز می‌شود. منظور از بافت سخت در این اثر، ساختار و ترکیب استخوان‌های بدن است. پس از آشنایی با این ویژگی‌ها، خاصیت اِلاستیکی و ناهمسانگردی الاستیک را مطالعه می‌کنید. مکانیک بافت نرم عضلانی اسکلتی و حرکت سطوح مفصلی، مباحث دیگری است که در ادامه‌ی مطالعه‌ی این اثر با آن‌ها مواجه می‌شوید. مؤلفین این کتاب درباره‌ی بیومکانیک تمامی بخش‌های مختلفِ بدن، سخن رانده‌اند. در این زمینه می‌توان به توضیحاتی درباره‌ی بیومکانیک ضربه‌های وارده بر قفسه‌ی سینه و شکم، بیومکانیک قلب،‌ دینامیک دریچه‌ی قلبی، مکانیک رگ‌های عروقی و سیستم وریدی اشاره کرد.

آشنایی با انتقال مولکولی و تنظیم در دستگاه گردش خون مویرگی، بخش مهمی از کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها را تشکیل می‌دهد. جریان خون در مویرگ‌ها به‌گونه‌ای دقیق تنظیم می‌شود تا پاسخگوی نیازهای متابولیکی بافت‌ها باشد. این تنظیم توسط عوامل عصبی و هورمونی و همچنین مکانیسم‌های خودکار محلی انجام می‌شود. عوامل مختلفی مانند فعالیت بدنی، دمای محیط و نیازهای متابولیکی بافت‌ها بر روی جریان خون مویرگی تاثیرگذار هستند. به همین دلیل دونالد پترسون و ژوزف دی برونژینو تاکید دارند که آشنایی با بیومکانیک بدن، نقش مهمی در شناخت بهترِ سازوکار حرکتی انسان دارد. مطالب این اثر با توضیحاتی درباره‌ی مدل‌سازی در بیومکانیک سلولی، مکانیک مجرای حلزونی، مکانیک دهلیزی، فیزیولوژی تمرین و عوامل موثر بر کار مکانیکی در انسان، خاتمه پیدا می‌کند. این مفاهیم در کنار متن با تصویرهایی واضح و گویا مطرح شده‌اند تا درک کاملی از بیومکانیک در ذهن خواننده شکل بگیرد.

کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌ است. حیدر صادقی، عباس فرجادپزشک و داود محسنی‌نیا، مترجم‌های این کتاب هستند.

کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی و مهندسان بیومکانیک، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها برای ورزشکاران و مربیان نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها می‌خوانیم

فشردگی بدن تحت اعمال نیروی بیش از حد را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین مکانیسم وقوع آسیب شکم و قفسه سینه تلقی کرد که به سبب کشیدگی و تغییر شکل عروق و ارگان‌های داخلی بدن رخ می‌دهد. هنگامی که تنه بیش از آستانه‌ی تحمل قفسه سینه فشرده شود، شکستگی رخ می‌دهد و عناصر داخلی نیز ممکن است دچار کوفتگی و پارگی شوند. جالب است بدانید که در برخی از ضربات وارده بر قفسه سینه، بدون اینکه استخوان دچار آسیب شود، بافت‌های داخلی صدمه می‌بینند. این آسیب در هنگام برخورد شیء با سرعت بالا به وجود خواهد آمد، مانند برخورد توپ بیسبال به قفسه‌ی سینه کودکان که در این حالت بدون اینکه دنده‌ای دچار شکستگی شود، نتیکولار فیبریلیشن به وجود می‌آید. علت این آسیب ماهیت ویسکوز یا خاصیت ریت سنسیتیو بافت انسان است؛ به طوری که واکنش‌های بیومکانیکی در ضربات با سرعت بالا و پایین متفاوت می‌باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مکانیک بافت سخت
فصل دوم: مکانیک بافت نرم عضلانی اسکلتی
فصل سوم: حرکت سطوح مفصلی (حرکت سطحی در مفاصل)
فصل چهارم: روانکاری مفصل
فصل پنجم: آنالیز گام برداری
فصل ششم: مکانیک سر/ گردن
فصل هفتم: بیومکانیک ضربات وارده بر قفسه‌ی سینه و شکم
فصل هشتم: بیومکانیک قلب
فصل نهم: دینامیک دریچه قلبی
فصل دهم: دینامیک خون (همودینامیک) در گردش خون سرخ‌رگ‌های بزرگ
فصل یازدهم: مکانیک رگ‌های (عروق) خونی
فصل دوازدهم: سیستم وریدی
فصل سیزدهم: مکانیک، انتقال مولکولی و تنظیم در سیستم گردش خون مویرگی
فصل چهاردهم: مکانیک و تغییر شکل سلول‌های خون
فصل پانزدهم: مکانیک بافت/ انتقال لنفی
فصل شانزدهم: مدل‌سازی در بیومکانیک سلولی
فصل هفدهم: مکانیک مجرای حلزونی
فصل هجدهم: مکانیک دهلیزی
فصل نوزدهم: فیزیولوژی تمرین
فصل بیستم: عوامل مؤثر بر کار مکانیکی در انسان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها
نویسنده،
مترجمحیدر صادقی، عباس فرجادپزشک، داود محسنی نیا
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات404
زبانفارسی
شابک978-600-5751-58-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۴۵۰۰ ۱۲۲,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها

برای دریافت کتاب بیومکانیک: اصول و کاربردها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.