معرفی و دانلود کتاب افی بریست

عکس جلد کتاب افی بریست
قیمت:
۲۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افی بریست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افی بریست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افی بریست

وقتی شرایط اجتماعی زندگی را پر از موانع سخت می‌سازد، قدرت درونی افراد به کاری نمی‌آید. در ادبیات آلمان شخصیت‌های بی‌نظیری خلق شده‌اند که مخمصه‌ی اجتماعی را به‌خوبی نشان می‌دهند. کتاب افی بریست نوشته‌ی تئودور فونتانه یکی از این شخصیت‌ها را در شرایطی دردناک توصیف می‌کند.

درباره‌ی کتاب افی بریست

این رمانی خواندنی از یکی از نویسندگان مهم ادبیات آلمان است. ادبیات آلمان با شرح فلسفی نویسندگان مطرح آن از زمانه‌ای مدرن، در سراسر دنیا شناخته شده است. اما چنین خواسته‌ای در کتاب افی بریست (Effi Briest) نوشته‌ی تئودور فونتانه (Theodor Fontane) دیده نمی‌شود. در این رمان وضعیت اجتماعی و شرایطی که تنگنای زندگی را برای زنان جوان به وجود آورده است، مورد انتقاد صریح نویسنده قرار می‌گیرد. البته در این کتاب نیز مانند سایر آثار نویسندگان آلمانی در قرن نوزدهم نشانی از پیچیدگی‌های فلسفی وجود دارد و این پیچیدگی بیشتر در توصیف شخصیت دختر نوجوانی که اسیر خواسته‌های مردی خودخواه شده است، نمایان می‌شود.

داستان کتاب افی بریست نوشته‌ی تئودور فونتانه درباره‌ی دختر جوانی است که برخلاف میل باطنی‌اش مجبور به ازدواج با مردی جاه‌طلب به نام بارون گرت می‌شود. زندگی او در اوج جوانی دچار تحول شده و شرایطی را تجربه می‌کند که با شور و نشاط جوانی در تضاد است. او مجبور است روزهای کسالت‌بار خود را طبق خواسته‌ی بارون گرت بگذراند و خواسته‌های شاعرانه و دنیای زیبای ذهنی‌اش را به‌کلی فراموش کند. به‌تدریج دختر جوان متوجه بی‌توجهی بارون می‌شود و احساس می‌کند که هیچ ارتباطی میان او همسر سنگ‌دلش نیست.

معرفی و دانلود کتاب افی بریست

تئودور فونتانه در کتاب افی بریست داستان زندگی ملالت‌بار شخصیت اصلی را به ماجرایی پیوند می‌زند که مربوط به عشقی ممنوعه است. دختر جوان به مردی نظامی دل می‌بندد که او را سرگرد کرامپاس صدا می‌زنند. کرامپاس صاحب خانواده است و در بروز برخی احساساتش مرموز جلوه می‌کند. دختر جوان که سیاهی زندگی با بارون گرت را تجربه کرده است و در این مخمصه راهی به‌غیر از نابودی نمی‌بیند، این عشق ممنوعه را همچون روزنه‌ی امیدی تصور کرده و خطر حضور در این ماجرای مبهم را به جان می‌خرد.

کتاب افی بریست از ادبیات واقع‌گرایانه آلمان متأثر است. تئودور فونتانه به‌عنوان نویسنده‌ای که این سبک ادبی را همراه با لحنی شاعرانه پی می‌گیرد، در این کتاب به سراغ داستانی رفته در قرن نوزدهم اتفاق افتاده است و گفته می‌شود بخش عمده‌ای از وقایع رمان و آنچه که تئودور فونتانه از زندگی شخصیت اصلی در این کتاب آورده، مبتنی بر داستانی واقعی است. این موضوع باعث شده که نویسنده شرح جزئیات را محور اصلی نگارش ادبی خود قرار دهد و ناگفته پیداست که این رویکرد باعث خلق اثری واقع‌گرایانه با حوادثی متعدد شده است.

کتاب افی بریست علاوه‌بر اینکه مهارت تئودور فونتانه در خلق موقعیت‌های واقع‌گریانه را نشان می‌دهد، از حال‌و‌هوایی شاعرانه نیز برخوردار است. شاید این ویژگی به دلیل حضور شخصیت اصلی داستان است که دختری جوان با آرزوهای شیرین و بلندپروازانه می‌باشد. در این کتاب نیز مثل آثار دیگر تئودور فونتانه شخصیت اصلی در مواجهه با شرایطی به تصویر درآمده که از سویی مردانه و خودخواهانه است و از سوی دیگر متأثر از دروغ‌گویی‌ها و خباثت‌های افرادی است که تنها به زندگی فردی و مال‌اندوزی می‌اندیشند. تئودور فونتانه در این کتاب بیش‌از هرچیز ذات شر انسان را نکوهش می‌کند و به آدمیان هشدار می‌دهد که جهان هستی با ادامه‌ی خودخواهی افراد به نابودی نزدیک خواهد شد.

شخصیت اصلی کتاب افی بریست در وضعیتی زندگی می‌کند که نمایانگر تنگنایی همیشگی برای زنان است. زنانی که تحت سلطه‌ی مردان، به زندگی اجباری ادامه داده و روح شاعرانه‌ی خود را از دست می‌دهند. با این وجود شخصیت اصلیِ رمان تئودور فونتانه می‌کوشد بازمانده‌ی دنیای زیبای خود را در خانه‌ی سیاه بارون گرت جستجو کند. هر چند برای پیمودن این جاده‌ی پر فراز و نشیب و عبور از موانعی که جامعه برایش ایجاد کرده است، باید با مشکلاتی غیرمنتظره دست‌وپنجه نرم کند. دختر جوان در این کتاب احساس مبارزه را به مخاطب انتقال می‌دهد و این خواسته‌ی نویسنده‌ای است که رئالیسم شاعرانه‌ی آلمانی را در اثرش گسترش می‌دهد.

کتاب افی بریست نوشته‌ی تئودور فونتانه با ترجمه‌ی ابوذر آهنگر توسط انتشارت افراز منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب افی بریست

  • این شاهکار فونتانه از ادبیات آلمان است. یک داستان از عشقی ممنوعه که می‌تواند در کنار آثاری همچون مادام بواری، آنا کارنینا و رمان‌های بزرگ قرن نوزدهم بایستد. (Times Literary Supplement)
  • پیش از اینکه کتاب را بخوانم، نام فونتانه به گوشم نخورده بود، اما به روشنی پیداست که او رمان‌نویس بزرگی است. خوشحالم که با او آشنا شدم. (Shiny New Books)

اقتباس سینمایی از کتاب افی بریست

از این کتاب اقتباس‌های متعددی صورت گرفته است که از آن جمله می‌شود به فیلم سینمایی افی بریست به کارگردانی راینر ورنر فاسبیندر اشاره کرد که در سال 1974 تولید شده است.

کتاب افی بریست برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات داستانی آلمان، ادبیات کلاسیک و آثار تئودور فونتانه مناسب است.

در بخشی از کتاب افی بریست می‌خوانیم

این گفت‌وگوی افی و اینشتتن در میانه‌ی ماه ژوئن بود که صورت گرفت. از آن وقت به بعد هر روز با سیاحتی توأم بود. مردم همیشه تا پشتِ بارانداز می‌رفتند و از آن‌جا در انتظارِ ورودِ کشتیِ بخار می‌ماندند. این گردش در این ایام همیشه یکی از دل‌مشغولی‌های مردمِ کسین به‌حساب می‌آمد. البته افی برای آن‌که اینشتتن قادر به همراهیِ او نبود، باید از این کار چشم پوشی می‌کرد، ولی دست‌کم این موهبت و خوشی را داشت که به خیابانِ پُرجمعیتی بنگرد که به ساحل و مهمان‌سرای ساحلی منتهی می‌شد و در غیرِ این ایام خالی از جمعیت بود و حال، شور و جنب‌وجوشی در آن حکم‌فرما بود، و برای آن‌که شاهدِ این جریانِ زندگی باشد، اغلب بیش از گذشته در اتاقِ خوابش می‌نشست و از پنجره‌های آن بهترین نظاره‌گرِ آن صحنه‌ها می‌شد. یوهنا کنارش می‌ایستاد و در موردِ هرچیزی که افی دوست داشت بداند، به او پاسخ می‌گفت و ازآن‌رو که اکثرِ آن‌ها مهمانانی بودند که هرساله و دوباره می‌آمدند، یوهنا تنها به ذکرِ نامِ آن‌ها بسنده نمی‌کرد، بلکه ضمنِ آن، سرگذشتِ زندگیِ آن‌ها را هم بیان می‌کرد.

همه‌ی این‌ها موجبِ سرگرمی و سرزندگیِ افی می‌شدند. درست روزِ بیست‌وچهارمِ ژوئن، کمی مانده به ساعتِ یازدهِ پیش‌ازظهر، زمانی که در مواقعِ عادی رفت‌وآمدِ کشتیِ بخار در اوجِ آب‌پیماییِ خود بود، به‌جای ظهورِ زوج‌های زن و مرد و کودکان و درشکه‌های آکنده از جامه‌دان‌های سفری، از میانه‌ی شهر ارابه‌ی سیاهی (که دو کالسکه‌ی عزا به آن بسته شده بود) در خیابانِ روبه‌روی مرغزار، مقابلِ خانه‌ی فرمانداری توقف کرد. بیوه‌ی رگیستراتور رُده سه روز پیش، از دنیا رفته بود. پس از آن‌که خبرهای کوتاهی در این مورد به خویشاوندانِ برلینیِ او رسید، آنان تصمیم گرفتند که مُرده را نه در برلین، که در همین کسین و در گورستانِ کلیسای ساحلی دفن کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افی بریست
نویسنده
مترجمابوذر آهنگر
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-964-243-926-3
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات کلاسیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افی بریست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب افی بریست

برای دریافت کتاب افی بریست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.