معرفی و دانلود کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه

عکس جلد کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه

آیا می‌خواهید تجربه‌ی حضور در کلاس‌های فلسفه‌ی ویتولد گمبروویچ را شخصاً از سر بگذرانید؟ در این صورت کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. گمبروویچ، پس از موفقیت بی‌نظیر آثار داستانی‌اش، سال‌های آخر زندگی خود را در فرانسه وقف آموزش فلسفه به علاقه‌مندان تازه‌وارد و سردرگم کرد. این کتاب حاصل یادداشت‌‌برداری‌های یکی از شاگردان گمبروویچ از دوره‌ی آموزشی شش ساعته‌ای است که با او گذرانده است.

درباره‌ی کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه

مطالعه‌ی فلسفه هرگز کار آسانی نبوده و نیست. این را نه‌تنها تمام خوانندگان و مخاطبان غیرمتخصص و تازه‌وارد، بلکه بسیاری از فیلسوفان و اساتید فلسفه نیز تایید کرده‌اند. در واقع بسیاری از علاقه‌مندان فلسفه از نبود آثار آموزشی و مقدماتی دقیقی که راهنمای ایشان در این مسیر پرفراز و نشیب باشند، رنج می‌کشند و حتی ممکن است به‌همین دلیل از مطالعه‌ی آثار فلسفی ناامید شده باشند. ممکن است شما هم از دسته‌ی همین افراد باشید که در این صورت خبر خوبی برایتان داریم؛ کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه (A Guide to Philosophy in Six Hours and Fifteen Minutes) تنها چیزی است که به آن احتیاج داشتید.

ویتولد گمبروویچ (Witold Gombrowicz) یکی از بااستعدادترین نویسنده‌های لهستانی است که امروزه به‌دلیل آثار داستانی‌اش به‌عنوان یکی از نمایندگان پیشروی ادبیات لهستان شناخته می‌شود. اگرچه امروز آثار گمبروویچ به بسیاری از زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در محافل ادبی مورد ستایش قرار گرفته است، اما این نویسنده‌ی لهستانی در زمان حیاتش، تا سال‌های پایانی عمر خود مورد کم‌لطفی و بی‌اعتنایی بسیاری قرار گرفت. بالاخره در دهه‌ی شصت میلادی و سال‌های پایانی عمرش، بسیاری از آثار گمبروویچ ترجمه و در جامعه‌ی ادبی بین‌المللی مورد پذیرش واقع شد.

معرفی و دانلود کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه

ویتولد گمبروویچ در میانه‌ی ماجراجویی خود در کشورهای اروپایی با لطف و کمک بنیاد فورد، یک سال در آلمان ساکن شد و در همین سال‌ها مسئولان لهستانی شروع به بدگویی و شایعه‌پراکنی درباره‌ی این نویسنده کردند. پس از این واقعه او که دیگر راهی برای بازگشت به کشورش نداشت، به ناچار، به فرانسه سفر کرد و سال‌های پایانی عمرش را در فرانسه گذراند. حاصل این دوره از زندگی او کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه بود.

در شرایطی که اوضاع سلامتی گمبروویچ رو به‌افول می‌گذاشت، یکی از دوستان او با هدف افزایش روحیه‌اش او را به تدریس تاریخ فلسفه دعوت کرد. کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه چکیده‌ی این دوره‌های آموزشی است که توسط دوست و شاگرد گمبروویچ مستند شده است. محتوای این کلاس‌ها از کانت آغاز شده و تا معرفی نمایندگان اگزیستانسیالیسم ادامه پیدا کرده. متاسفانه با مرگ ناگهانی ویتولد گمبروویچ این کلاس‌ها هرگز به پایان نرسید، اما همچنان این کتاب به‌عنوان یکی از اثرگذارترین خدمات این نویسنده‌ی لهستانی در سرتاسر جهان شناخته می‌شود.

کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه با نگارش روان و ساده‌ی ویتولد گمبروویچ، در قالب یادداشت و جزوه‌ای آموزشی نوشته شده که برای تمام مخاطبان علاقه‌مندی که سابقه و تجربه‌ای در مطالعه و تعمق فلسفی ندارند مناسب است.

این کتاب با ترجمه‌ی مجید پروانه‌پور و چاپ انتشارات ققنوس در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه

  • ویتولد گمبروویچ به شکل خارق‌العاده و وحشتناکی بامزه است؛ یک فیلسوف و یک نابغه‌ی کمدی. اثرات هوشمندی قدرتمند از جسارت گفتاری و احساس شگفتی و هیجان سرایت‌آمیزش قابل مشاهده است. (The Nation)
  • چه کسی تا به حال آرزو نکرده که ای کاش راه ساده‌تری برای فهمیدن اینکه کله‌گنده‌های فلسفه (هگل، کانت، نیچه و سارتر) درباره‌ی وضع بشر چه می‌گویند وجود داشت؟ هرگز راه ساده‌ای برای مطالعه‌ی چنین متفکران قدرتمندی وجود نداشته، و اغلب شارحان و کتاب‌های درسی یا اشتباه می‌کنند یا زبان را به نابودی ‌می‌کشند. پس لذت من را پس از باز کردن این تلاش شگفت‌انگیز در خلاصه کردن مفاهیم تصور کنید. همان دوره‌ی فلسفه‌ای که آرزو می‌کردید کاش گذرانده بودید. (David Lehman)
  • زبان کتاب همزمان خاکی و حرفه‌ای است و خواننده را به این ادراک هدایت می‌کند که «معنای معنا» به هیچ عنوان خودآشکار نیست. فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه، گمبروویچ را در سبک قدیمی‌اش نشان می‌دهد: مختصر، هوشیار، روان، و به شکل انقلابی‌ای آگنوستیک. (Ewa Thompson)
  • کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه بسیار ارزشمندتر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد، دقیقاً به‌همین دلیل که تا این حد مختصر و مفید است. با در اختیار قرار دادن نکته‌هایی برای خوانندگان که آن‌ها را تفلسف وادار می‌کند، آن‌ها را به اتخاذ و توسعه‌ی این مهارت به‌شکل آزاد و شخصی وا می‌دارد. (James P. Hammersmith)

کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر سال‌هاست در پی اثری ساده و مختصر یا دوره‌ی آموزشی ابتدایی و کاملی هستید که راهنمای شما در ورود به جهان پر از شگفتی فلسفه و درک و مطالعه‌ی آثار بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان باشد، مطالعه‌ی کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه می‌خوانیم

کانت: مقولات

مکان و زمان دو عنصرى هستند که به واقعیت بیرونى تعلق ندارند، بلکه ما آن‌ها را بر ابژه‌ها بار مى‌کنیم.

مکان خود یک ابژه نیست، بلکه شرط هر ابژه ممکنى است.

همین استدلال در مورد زمان نیز صادق است.

زمان چیزى نیست که بتوان آزمودش، اما همه چیزها در زمان قرار دارند.

ما به‌راحتى مى‌توانیم زمان را بدون پدیده‌ها در نظر مجسم کنیم، اما محال است پدیده‌اى را مجسم کرد که بیرون زمان باشد.

همین استدلال در مورد مکان هم صادق است.

ما نمى‌توانیم زمان‌هاى گوناگون را تخیل کنیم (آن‌گونه که مى‌توانیم ابژه‌هاى مختلف مثل میز و صندلى را تخیل کنیم). زمان همیشه یکى است. زمان ماحصل مشاهدات ما از جهانِ بیرونى نیست، بلکه شهودى بى‌واسطه، دانشى شهودى، است. به عبارت دیگر، دانشى بى‌واسطه است.

باید اضافه کنیم که در علم حساب آنچه امکان صدور احکام ترکیبىِ پیشینى را فراهم مى‌آورد زمان است. تأثرات ما از دنیاى بیرون در پى هم مى‌آیند؛ علم حساب در باره همین مطلب است: 1،2،3،4. این را توالى مى‌گویند.

احکام ترکیبىِ پیشینى، در تجربه تأیید مى‌شوند، زیرا در زمان تحقق مى‌یابند. به طریقى مشابه، تمام احکام مربوط به ریاضیات احکام ترکیبىِ پیشینى هستند که درستیشان با تجربه اثبات مى‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
درس اول: کانت 1724__1804
درس دوم: کانت: مقولات
درس سوم: کانت
درس چهارم: شوپنهاور
درس پنجم
درس ششم: هگل
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه
نویسنده
مترجممجید پروانه پور
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-311-931-7
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه

برای دریافت کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.