معرفی و دانلود کتاب صوتی حکمت موری

عکس جلد کتاب صوتی حکمت موری
قیمت:
۴۹۰۰۰ ۱۴,۷۰۰ تومان ۷۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکمت موری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکمت موری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حکمت موری

موری شوارتز، استاد برجسته‌ی جامعه‌شناسی که با دید پر امید و پر انگیزه‌اش نسبت‌به زندگی در آخرین لحظات عمرش، دنیا را پای صحبت‌های خود نشاند، در کتاب صوتی حکمت موری آنچه را که از معنای خوب زیستن یاد گرفته در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این کتاب نامزد دریافت جایزه‌ی Audie در دسته‌ی کسب‌وکار و توسعه‌ی فردی بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی حکمت موری

نام موری شوارتز (Morrie Schwartz) را احتمالاً پیش از این در کتاب پرطرفدار «سه‌شنبه‌ها با موری» نوشته‌ی میچ آلبوم شنیده‌اید؛ کتابی که در آن شاگرد به مدت چهارده هفته به ملاقات استادِ در آستانه‌ی مرگش می‌‌رفت و با او در رابطه با موضوعات مختلفی از جمله فلسفه‌ی زندگی گفت‌وگو می‌کرد. این کتاب از آنجا که صداقتی بی‌نظیر و حکمتی کمیاب را در اختیار مخاطبان می‌گذاشت، به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های عصر خود تبدیل شد. اثری که هم‌اکنون پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی حکمت موری (The Wisdom of Morrie: Living and Aging Creatively and Joyfully) نیز همان خرد کم‌نظیر و روشنگر را از زاویه دید استاد، یعنی خود موری شوارتز در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی حکمت موری

موری شوارتز استاد جامعه‌شناسی بود؛ کلاس‌هایش اغلب با جو صمیمانه و لحن گرم و گیرای استاد، از جمله کلاس‌های محبوب دانش‌جویان به شمار می‌رفتند که همه تلاش می‌کردند حداقل برای این کلاس‌ها، غیبت نکنند و هرطور که هست حاضر باشند. موری شوارتز در طول عمرش ساعات زیادی را وقف آموزش کرد و چیزهای زیادی را نیز به دانش‌جویان جوانش یاد داد، ولی کلاس درسش زمانی پربارتر و البته پرمخاطب‌تر شد که دریافت فرصت چندانی برای زندگی کردن برایش باقی نمانده. او به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) مبتلا شده بود که در علم پزشکی باور دارند مبتلایانش بعد از بروز بیماری، بیش از پنج سال زنده نخواهند ماند.

مرگ به‌هرحال برای همه‌ی ما اتفاق می‌افتد، اما یکی از موهبت‌های زندگی این است که کسی از زمان مرگش خبر ندارد. حالا موری شوارتز می‌داند که در بهترین حالت، فقط تا پنج سال آینده را می‌بیند. این خبر تراژیک، برای هرکسی یک تجربه‌ی ویرانگر محسوب می‌شود و برای موری شوارتز هم جز این نبود. او مدت زمانی را به سوگواری برای عمری که قرار بود به زودی به پایان برسد گذراند؛ آرزوهایش را از نظر گذراند، به تجربیاتش در این زندگی و عشقی که به عزیزانش داشت فکر کرد و پس از آن، سوالاتی نظرش را جلب کرد که به کل، دیدگاهش را به زندگی تغییر داد: «من واقعاً چه کسی هستم؟»، «در طول زمانی که برای زندگی کردن داشتم چه کارهایی انجام دادم؟»، «پس از تجربیاتی که در زندگی داشتم، چه چیزی برایم معنادار و مهم محسوب می‌شود؟»، «اینکه من مدت زمانی را بر روی این کره‌ی خاکی زندگی کردم، چه تفاوتی ایجاد کرده است؟» و در آخر «معنای واقعی انسان بودن چیست و من با توجه به این معنی، در چه جایگاهی ایستاده‌ام؟»

موری شوارتز در کتاب صوتی حکمت موری، در جایگاه یک معلم، یک پدر، یک دوست، یک جامعه‌شناس و یک حکیم، به دنبال پاسخ این سوالات می‌گردد و تلاش می‌کند آنچه از معنای زندگی یاد گرفته را در اختیار مخاطب قرار دهد. او به‌زیبایی به شنوندگان این کتاب یادآوری می‌کند که زندگی می‌تواند سرشار از چالش باشد، اما هر یک از این چالش‌ها هستند که به زندگی معنا و ارزش می‌دهند. موری شوارتز به مخاطبانش می‌آموزد که چطور با وقار و خلاقیت زندگی را تا زمان پیری پیش ببرند و لحظه‌لحظه‌ی آن را غنیمت بشمارند. اکنون سال‌هاست که از مرگ استاد موری شوارتز می‌گذرد، اما دیدگاه خردمندانه و امیدوارانه‌اش همچنان روشنگر راه بسیاری از آدم‌هاست.

کتاب صوتی حکمت موری کاری از نشر صوتی رمانو و انتشارات بله است. این کتاب را با ترجمه‌ی یگانه کاظمی و گویندگی امیررضا علیزاده در اختیار دارید.

نکوداشت‌های کتاب حکمت موری

  • این کتاب زیبایی است که نشان می‌دهد هر لحظه از زندگی ارزشمند است و ناملایمات بخشی از سفر زندگی ماست. کسانی که به‌اندازه‌ی کافی خوش‌شانس هستند که این کتاب را بخوانند، در بحبوحه‌ی پیری، ناتوانی و آخرین فصل‌های زندگی، از آگاهی بالاتری برخوردار خواهند شد. (دیپاک چوپرا)
  • این کتاب برای همیشه دید ما به موهبت پیری را تغییر خواهد داد. (آرتور بروکس)
  • پیر شدن می‌تواند به معنای بهتر شدن باشد، اما تنها در صورتی که از حکمت موری پیروی کنیم. این اثر قابل توجه، نکات کاربردی و راهنمایی‌های الهام‌بخشی را برای داشتن یک زندگی سالم و پرجنب‌وجوش، بدون توجه به سنی که دارید، ارائه می‌دهد. (دنیل پینک)
  • حکمت موری چنان صداقت و واقعیتی را ارائه می‌کند که خوانندگان قدردان آشنا شدن با موری می‌شوند. (ریوی نشاما)

کتاب صوتی حکمت موری برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران فلسفه و معنای زندگی و کسانی که عمیقاً به دنبال درک معنای خوشبختی هستند، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی حکمت موری می‌شنویم

آزادی ما فقط تا جایی گسترش می‌یابد که آگاهی ما برسد. (کارل یونگ، کتاب مطالعات کیمیاگری)

به خاطر دارم که در دوران مبارزه با بیماری آسم، سعی می‌کردم از احساس ناامیدی از بازگشت به وضعیت رضایت‌بخش قبلی‌ام دوری کنم. به یاد دارم که گاهی فقط می‌خواستم تسلیم شوم. تسلیم بیماری شده و در حداقل وجود خود فرو روم، افسردگی و بی‌عملی را تجربه کنم. اما همچنین صدای کوچکی درونم بود که می‌گفت «نه! من تسلیم نمی‌شوم. برای بازیابی جایگاهم در زندگی مبارزه خواهم کرد. اگر نمی‌توانم بیماری را کنترل کنم، اجازه نمی‌دهم حالات روحی و نگرش‌هایم کنترل شوند.» هرچه بیشتر با سختی‌ها روبه‌رو می‌شدم، تعهدم برای یادگیری و به دست آوردن منفعتی از این رنج بیشتر می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
14 دقیقه
پیشگفتار _ مقدمه
21 دقیقه
فصل اول
18 دقیقه
فصل دوم
58 دقیقه
فصل سوم
47 دقیقه
فصل چهارم
15 دقیقه
فصل پنجم
100 دقیقه
فصل ششم
46 دقیقه
فصل هفتم
44 دقیقه
فصل هشتم
28 دقیقه
فصل نهم
6 دقیقه
سخن پایانی
41 دقیقه
ضمیمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حکمت موری
نویسنده
مترجمیگانه کاظمی
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات بله
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۴۹۰۰۰ ۱۴,۷۰۰ ت ۷۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حکمت موری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حکمت موری

برای دریافت کتاب صوتی حکمت موری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.