معرفی و دانلود کتاب عقل و احساس

عکس جلد کتاب عقل و احساس
قیمت:
۱۴۰۰۰۰ ۹۸,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عقل و احساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عقل و احساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عقل و احساس

داستان عاشقانه‌ و پیچیده‌ی دو خواهر با ویژگی‌های متفاوت اخلاقی و فکری را در کتاب عقل و احساس اثر جین آستن می‌خوانید. داستان خانواده‌ای بریتانیایی در پایان قرن هجدهم که دخترانش در اوایل جوانی با عشق‌‌هایی عمیق و پرمخاطره مواجه می‌شوند. این نویسنده‌ی برجسته‌ی بریتانیایی توانسته است داستانی پرهیجان، سرگرم‌کننده، روان‌شناسانه و عاشقانه را به‌گونه‌ای تعریف کند که پس از سال‌ها، همچنان پرفروش بماند.

درباره‌ی کتاب عقل و احساس

ماجراهایی احساسی که در جنوب غربی انگلستان، در فاصله‌ی میان سال‌های 1792 تا 1797 روی می‌دهند، قلب رمان کلاسیک و عاشقانه‌ی عقل و احساس (Sense and Sensibility) را تشکیل می‌دهند که برای نخستین‌بار در 30 اکتبر سال 1811 منتشر شد و اولین رمان نویسنده‌ی خود، یعنی جین آستن (Jane Austen) هم محسوب می‌شد. جین آستن در پیرنگ اصلی، داستان زندگی احساسی و عاشقانه‌ی دو خواهر به نام‌های النور (نوزده‌ساله) و ماریان (شانزده‌ساله) دَشوود را روایت می‌کند؛ دو خواهری که تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و عنوان کتاب نیز از تفاوت روان‌شناسانه‌ی میان آن‌ها سرچشمه گرفته است.

خواهران دشوود یک برادر ناتنی بزرگ‌تر به نام جان و یک خواهر کوچک‌تر به نام مارگارت (سیزده‌ساله) نیز دارند؛ بنابراین فرزندان خانواده‌ی آن‌ها، سه خواهر و یک برادر هستند. پیرنگ فرعی این داستان به زندگی این سه خواهر و مادر بیوه‌شان می‌پردازد که مجبور می‌شوند ملک خانوادگی‌شان در پارک نورلند را ترک کنند و به کلبه‌ی بارتون نقل‌مکان کنند که خانه‌ای ساده در ملک یکی از بستگان دور آن‌ها، سِرجان میدلتون است.

معرفی و دانلود کتاب عقل و احساس

نکته‌ی بارز در شیوه‌ی نویسندگی جین آستن در کتاب عقل و احساس، توجه به شخصیت‌های رئالیستی و باورپذیر زنان است؛ به‌طوری‌که پس از سال‌ها هنوز هم موجب همذات‌پنداری و درگیری برخی مخاطبان می‌شود. شاید باورتان نشود، اما زمانی که آستن نوشتن این رمان را شروع کرد تنها نوزده سال داشت و احتمالاً در بیست‌ویک‌سالگی توانست نسخه‌ی اولیه‌ی آن را کامل کند. او النور را زنی عاقل و فهمیده توصیف می‌کند و ماریان را زنی احساسی و حساس.

جین آستن توانست با رمان عقل و احساس شیوه‌ی متفاوتی از داستان‌گوییِ دوره‌ی الیزابتی را معرفی کند که در آن، زنان نقش پررنگی دارند. کاراکتر پر از جزئیات این زنان با واقعیت انطباق زیادی پیدا می‌کند. منتقدان زیادی درباره‌ی بازنمایی روابط خانوادگی -خاصه محبت بین خواهران- در این رمان نوشته‌اند؛ به‌ویژه اینکه این رمان دو قهرمان زن دارد که آن را با رمان «غرور و تعصب» که مشهورترین اثر جین آستن است متفاوت می‌کند. نکته‌ی جالب در مورد ماجراجویی النور و ماریان این است که آن‌ها هم‌اتاقی هستند و رازهای خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

برخی از منتقدان روی سکوت‌های زنانه در کتاب عقل و احساس تأکید کرده‌اند. نورا بارلت درباره‌ی این رمان نوشته است: «من این کتاب را خیلی دوست دارم؛ زیرا اولین اثری بود که جین آستن چاپ کرد و باعث خوشحالی او شد... آستن پولی برای نوشتن این رمان دریافت نکرد و در واقع هزینه‌ی انتشار آن را خودش پرداخت کرد. مانند بسیاری از زنان دیگر در آن دوره. این کتاب در سال 1811 بدون نام نویسنده و با عنوان «توسط یک بانو» منتشر شد.»

معرفی و دانلود کتاب عقل و احساس

گفتنی‌ست که نسخه‌ی حاضر از این اثر درخشان، توسط شهرزاد لولاچی به زبان فارسی ترجمه شده و در قالب مجموعه‌ی «عاشقانه‌ی کلاسیک» نشر افق به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب عقل و احساس

  • جین آستن حقیقتی‌ست که جهان آن را پذیرفته است... این امر جذابیت ابدی او را توضیح می‌دهد. (یو‌اس‌ای تودی)
  • نحوه‌ی واکنش هر یک از خواهران به بدبختی‌های عشقی‌شان و درس‌هایی که قبل از رسیدن به پایانی خوش می‌گیرند، محور اصلی این رمان را تشکیل می‌دهد. (الیکس ویلبر)
  • ظرافت و ظرافت؛ تنها خواست خانم جین آستن است. (مری راسل میتفورد)
  • معلم مدرسه‌مان می‌گفت کتاب عقل و احساس، رمانی زنانه است؛ ولی من آن را نسبت به رمان‌های مردانه ترجیح می‌دادم. (جان بوین)

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از کتاب عقل و احساس

  • مشهورترین اقتباس سینمایی از رمان عقل و احساس را آنگ لی (Ang Lee) در سال 1995 جلوی دوربین برد. فیلم‌نامه‌ی آن را اما تامپسون نوشت و خودش در این اثر، در نقش النور بازی کرد. او با کیت وینسلت، هیو گرانت و آلن ریکمن هم‌بازی شد که همگی بازیگرانی مشهور و قدرمند هستند. تامپسون در مصاحبه‌ای اعلام کرده که پنج سال را صرف نوشتن این فیلم‌نامه کرده است. موفقیت تجاری این فیلم نشان می‌دهد که همچنان داشتن یک داستان رمانتیک قدرتمند می‌تواند مخاطبان را به سینما بکشاند. جالب است که این اثر جوایز زیادی از جمله جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی را نیز دریافت کرد.
  • یک اقتباس تلویزیونی از رمان عقل و احساس، اثر مشهور جین آستن، در سال 2008 ساخته شد که منتقدان آن را با فیلم آنگ لی بارها مقایسه کرده‌ و البته هر دو را قابل‌توجه معرفی کرده‌اند.

کتاب عقل و احساس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب در اصل مناسب علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های کلاسیک و عاشقانه است؛ اما منتقدان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه‌ی مطالعات زنان نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب عقل و احساس می‌خوانیم

دوشیزه النور دشوود ظاهر ظریفی داشت با هیکلی به‌غایت شکیل. ماریان به همان زیبایی می‌نمود. چهره‌اش آن‌قدر زیبا بود که عوام او را دختری خوشگل توصیف می‌کردند که در این مورد پُربیراه هم نبود. همه‌ی اجزای صورتش قشنگ بودند؛ لبخند شیرین و جذابی داشت و در چشمان بسیار تیره‌اش شوق و شور و میلی به زندگی موج می‌زد که به‌سختی می‌شد آن را نادیده گرفت و از دیدن آن خوشحال نشد. حس و حال چشمانش در مواجهه با ویلوبی در ابتدا چندان مشخص نبود، چون از به یاد آوردن کمک او خجالت‌زده می‌شد. اما وقتی کمی گذشت و حال و هوای همیشگی خود را به‌ دست‌ آورد، وقتی متوجه اصل و نسب شایسته‌ی آن آقا شد که با صداقت و شادابی همراه بود و از همه بیشتر وقتی آقای ویلوبی گفت که به موسیقی و رقص علاقه‌ی بسیار ‌دارد، چنان نگاه تأییدآمیزی به او انداخت که باعث شد ویلوبی در بقیه‌ی مدت دیدارشان فقط با او صحبت کند.

آن‌ها به‌سرعت متوجه وجه اشتراکشان در علاقه به موسیقی و رقص شدند. ماریان که از این موضوع مطمئن شده بود جرئت کرد نظر او را درباره‌ی ادبیات هم جویا شود. سلیقه‌شان در این موارد شباهتی عجیب‌ داشت. حتی در صورتی که اختلاف نظری پیش می‌آمد، ‌شیرین‌زبانی و برق چشمان ماریان موافقت او را جلب می‌کرد. ویلوبی با همه‌ی نظرات ماریان موافقت می‌کرد و شور و شوق او را برمی‌انگیخت. قبل از آنکه ویلوبی آن جا را ترک کند آن‌ها چنان صمیمانه صحبت می‌کردند که انگار مدتی طولانی یکدیگر را می‌شناخته‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عقل و احساس
نویسنده
مترجمشهرزاد لولاچی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-600-353-265-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۰۰۰۰ ۹۸,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عقل و احساس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عقل و احساس

برای دریافت کتاب عقل و احساس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.