معرفی و دانلود کتاب صوتی یهودی سرگردان

عکس جلد کتاب صوتی یهودی سرگردان
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یهودی سرگردان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یهودی سرگردان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یهودی سرگردان

کتاب صوتی یهودی سرگردان نوشته‌ی اوژن سو، یک رمان کلاسیک فرانسوی است که داستان مردی یهودی را روایت می‌کند که تفاوت ویژه‌ای با دیگر انسان‌ها دارد. این مرد یهودی از آن جهت که هیچ‌وقت مرگ را ملاقات نمی‌کند، مسافر زمان شده و در طول تاریخ، ردپایی از خود در زندگی انسان‌های بسیاری به جا گذاشته است...

درباره‌ی کتاب صوتی یهودی سرگردان

اوژن سو (Eugene Sue) از مشاهیر ادبیات کلاسیک فرانسه است که بابت آثار داستانی‌اش، محبوبیت بسیاری در میان فرانسوی‌ها و دیگر مردمان جهان دارد. این نویسنده‌ی معروف که از خانواده‌ای اصیل و ثروتمند زاده شده، رمان‌های سریالی محبوبی دارد که از جمله‌ی آن‌ها «اسرار پاریس» و «یهودی سرگردان» (The Wandering Jew) است. در اینجا نسخه‌ی صوتی رمان دوم در دسترس شما قرار گرفته. اوژن سو تجربیات زیسته‌اش را منبع الهام خلق رمان‌هایش قرار داده. او که مدتی در نیروی دریایی ارتش فرانسه خدمت می‌کرده، سفرهای فراوانی به اکثر نقاط دنیا داشته و با دریا نیز آشنایی کامل دارد. هر دوی این تجارب، ردپایشان را در داستان‌های او به جا گذاشته‌اند و اشراف این نویسنده را به موضوع، به رخ مخاطب کشیده‌اند.

اوژن سو در کتاب صوتی یهودی سرگردان که اولین بار در پاورقی روزنامه‌ها چاپ شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت داستانی تخیلی را روایت می‌کند که رگه‌هایی از وحشت، عشق و البته اتفاقات واقعی تاریخی را در خود دارد. هسته‌ی اصلی داستان این کتاب، مردی یهودی است که مسافر ویژه‌ی زمان است. او از آن جهت که مرگ را از دست داده، هیچ‌گاه نمی‌میرد و این موضوع به شخصیت اجازه می‌دهد که دائماً در جهان در حال سیر و سفر باشد. اینکه این ویژگی بیشتر حالتی شبیه به سرگردانی و دربه‌دری را برای او ایجاد کرده و یا موهبتی الهی بوده، رازی است که کشف آن به قضاوت مخاطب از داستان بستگی دارد. اوژن سو این شخصیت را به نوعی خلق کرده که در زندگی افراد زیادی نقش داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی یهودی سرگردان

داستان کتاب صوتی یهودی سرگردان با ماجرای عجیب میان یک رام‌کننده‌ی حیوانات وحشی و مسافرینی آغاز می‌شود که راه زیادی را پیموده‌اند و راه بیشتری هم پیش رو دارند. موروک، رام‌کننده‌ی حیوانات درنده و وحشی که شخصیت عجیبی دارد، در انباری مهمان‌خانه‌ی شاهین سفید به انتظار نشسته و نقشه‌ی موذیانه‌اش را در سر مرور می‌کند. انباری این مهمان‌خانه بیشتر به یک اتاق شکنجه شباهت دارد؛ پوزه‌بندهای میخ‌دار، زره‌های آهنین، سرنیزه‌هایی که لکه‌های خون خشک‌شده روی آن‌ها خودنمایی می‌کند... البته که ماهیت این اتاق با صاحبش شباهت زیادی دارد؛ موروک با آن چشمان عجیب و نگاه نافذش که هر جانور درنده‌ای را مات می‌کند، در این اتاق نیمه‌تاریک نشسته و نامه‌های قدیمی و پنهان‌شده در صندوقش را مطالعه می‌کند. او منتظر مهمانان ویژه‌ای است که کارل، خدمتکارش، پیش از این خبر نزدیک شدنشان را به او داده است. صدای غرش‌های سه جانور درنده‌ای که درنقطه‌ای نامعلوم زندانی‌اند و دیر شدن غذایشان آن‌ها را به غرش و جوش و خروش انداخته، در پس‌زمینه‌ی این صحنه‌ی مخوف شنیده می‌شود.

از سوی دیگر، مهمانانی که موروک انتظارشان را می‌کشد در راهند و به آرامی جلو می‌روند. داگوبر، سرباز پیر و وفادار که هیکل تنومندش نشان از روزهای افتخارآمیزش در میادین جنگ می‌دهد، افسار اسب سفید بلندقامتی را در دست گرفته و پای پیاده به راهش ادامه می‌دهد. بر روی اسب دو دختر کم سن‌وسال با چشمان آبی، موهای طلایی و پوست مهتابی نشسته‌اند که شباهت عجیبی با یکدیگر دارند. این دو دختر که رز و بلانش نام دارند، دختران یتیمی هستند که مادرشان را نیز به تازگی از دست داده‌اند و با داگوبر که دوست خانوادگی قدیمی آن‌هاست، رهسپار پاریس هستند. راباژورا، سگ بزرگ‌جثه‌ای از نژاد سگ‌های سیبری هم در پشت سر، آن‌ها را همراهی می‌کند.

با رسیدن به درختی در نزدیکی مهان‌خانه، داگوبر اسب را نگه می‌دارد و شروع به گریه می‌کند. این اتفاق در نظر آن دو دختر که تابه‌حال هیچ رفتار احساسی از داگوبر ندیده‌اند، بسیار عجیب می‌نماید. در اینجاست که داگوبر شروع به صحبت از پدرشان می‌کند؛ ژنرال شجاع و قدرتمندی که پیش از تولد دخترها، از خاک روسیه تبعید شده و هیچ‌گاه موفق به دیدار آن‌ها نشده است. داگوبر تعریف می‌کند که چطور به همراه پدرشان که در جنگ زخمی شده بود، پای این درخت نشسته بودند و در همین هنگام بود که اسیر دست یک افسر فرانسوی خائن شدند. دو دختر با اینکه از شنیدن این اتفاق تلخ بسیار اندوهناک شده‌اند، از شنیدن خاطره‌ای از پدرشان استقبال می‌کنند و از داگوبر می‌خواهند که باز هم از خاطرات پدر برایشان بگوید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی یهودی سرگردان

بعد از رسیدن به مهمان‌خانه و سکنی گزیدن در یک اتاق کوچک، داگوبر ادامه‌ی ماجرای پدرشان را شرح می‌دهد و به خاطره‌ای می‌رسد که هنوز بعد از گذشت شانزده سال، برایش عجیب و غیرقابل حل است. داگوبر به نقل از پدر دو دختر، خاطره‌ی روزی از جنگ واترلو را روایت می‌کند. به پدرشان که از بهترین ژنرال‌های جنگ بود مأموریت می‌دهند تا توپخانه‌ی دشمن را از کار بیندازد. او نیز در این کار موفق می‌شود، اما واقعه‌ای شوم، جانش را تهدید می‌کند. او که با خیال کشته شدن تمامی سربازهای دشمن، درست در مقابل گلوله‌ی توپ آن‌ها ایستاده، لحظه‌ای به خود می‌آید و می‌بیند که یکی از سربازان نیمه‌جان، آتشی را که در دست داشته به فتیله‌ی توپ رسانده و توپ تا لحظاتی دیگر شلیک می‌شود. این اتفاق با چنان سرعتی می‌افتد که پدرشان - که حالا مات و مبهوت ایستاده - توان تکان خوردن و واکنش نشان دادن ندارد. در این زمان شخصی او را به شدت کنار می‌زند و در آخرین لحظه‌ی پیش از شلیک، خود را در مقابل لوله‌ی توپ قرار می‌دهد. توپ با صدای بلندی شلیک می‌شود و پدرشان که وحشت‌زده انتظار دیدن بدن صدپاره‌شده‌ی ناجی ناشناسش را دارد، در میان دود و غوغایی که برخاسته قامت بلند مردی حدوداً سی‌ساله و با ابروهایی مشکی و پهن را می‌بیند که بر اثر شلیک گلوله‌ی توپ به سمت بدنش، حتی خراشی هم برنداشته و کاملاً زنده و سلامت است...

کتاب صوتی یهودی سرگردان توسط هادی عادل پور به فارسی ترجمه شده و انتشار آن نیز به عهده‌ی نشر صوتی موج کتاب و انتشارات سمیر بوده. گویندگی درخشان این کار را سبحان اکرامی انجام داده است.

در نکوداشت کتاب یهودی سرگردان

  • یهودی سرگردان، همان‌طور که ساختارش می‌طلبد، همه چیز دارد: وارثی که به جنون متهم و در یک دیوانه‌خانه زندانی شده، خیاطی قوزدار و تهی‌دست با والاترین شخصیت اخلاقی که ناامیدانه عاشق یک آهنگر است، پلنگ‌های تشنه به خون، دوقلوهایی که با هم تله‌پاتی دارند، فسق، قتل، خودکشی، دوئل، اتفاقات ماوراء الطبیعی، احساسات شعله‌ور، اوباش وحشی، طاعون و وبا، و صحنه‌هایی در جاوه و قطب شمال. (Thomas M. Disch)

کتاب صوتی یهودی سرگردان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های کلاسیک فرانسوی علاقه دارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی یهودی سرگردان می‌شنویم

دو دختر یتیم در یکی از ساختمان‌هایی که با مسافرخانه فاصله‌ی زیادی داشت، در یک اتاق کوچک نامناسب اقامت کرده بودند. این اتاق فقط یک پنجره داشت که به طرف دشت پشت مسافرخانه باز می‌شد. یک تخت‌خواب، یک میز، دو صندلی تماماً مبل اثاثیه‌ی این اتاق را که یک چراغ آن را روشن می‌کرد تشکیل می‌داد. کیفی که داگوبر هنگام راهپیمایی بر شانه می‌افکند، روی میز قرار داشت. راباژورا سگ قوی‌هیکل سیبری که در مقابل در ورودی اتاق خوابیده بود تاکنون دوبار سرش را به طرف پنجره کرده و با شدت هرچه‌تمام‌تر غریده بود. هربار، مدت چند لحظه غرش کرده سپس آرام شده بود. دختران در انتظار داگوبر به سر می‌بردند و با یکدیگر به گفتگو می‌پرداختند. در این موقع، یک بار دیگر سگ شروع به غرش کرد. رز در حالی‌که خود را هرچه بیشتر به بلانش می‌فشرد گفت: «خواهر، سگ دوباره شروع به غرش کرده، چه خبر است؟ برای چه راباژورا این‌طور می‌غرد؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
27 دقیقه
مهمان‌خانه‌ی شاهین سفید
28 دقیقه
موروک
23 دقیقه
داگوبر از ژنرال صحبت می‌کند
25 دقیقه
داگوبر از ژنرال صحبت می‌کند ـ قسمت دوم
24 دقیقه
خاطرات ژنرال
18 دقیقه
خاطرات ژنرال ـ قسمت دوم
16 دقیقه
توطئه‌ی موروک
13 دقیقه
توطئه‌ی موروک ـ قسمت دوم
23 دقیقه
فرار
19 دقیقه
فرار ـ قسمت دوم
29 دقیقه
کوچه‌ی میدیو
32 دقیقه
کوچه‌ی میدیو ـ قسمت دوم
26 دقیقه
آدم‌خفه‌کن‌ها
21 دقیقه
محال
18 دقیقه
محال ـ قسمت دوم
30 دقیقه
قصر کاردویل
31 دقیقه
قصر کاردویل ـ قسمت دوم
17 دقیقه
قصر کاردویل ـ قسمت سوم
28 دقیقه
کوچه‌ی بریزمیش
25 دقیقه
کوچه‌ی بریزمیش ـ قسمت دوم
24 دقیقه
کوچه‌ی بریزمیش ـ قسمت سوم
23 دقیقه
کوچه‌ی بریزمیش ـ قسمت چهارم
17 دقیقه
مهمان‌خانه‌ی سندیزیه
18 دقیقه
مهمان‌خانه‌ی سندیزیه ـ قسمت دوم
14 دقیقه
مهمان‌خانه‌ی سندیزیه ـ قسمت سوم
29 دقیقه
مهمان‌خانه‌ی سندیزیه ـ قسمت چهارم
28 دقیقه
مهمان‌خانه‌ی سندیزیه ـ قسمت پنجم
23 دقیقه
مهمان‌خانه‌ی سندیزیه ـ قسمت ششم
23 دقیقه
یک ژزوئیت
23 دقیقه
یک ژزوئیت ـ قسمت دوم
32 دقیقه
کشیش کلیسای سنبری
24 دقیقه
کشیش کلیسای سنبری ـ قسمت دوم
24 دقیقه
کشیش کلیسای سنبری ـ قسمت سوم
15 دقیقه
کشیش کلیسای سنبری ـ قسمت چهارم
25 دقیقه
مایو
20 دقیقه
مایو ـ قسمت دوم
14 دقیقه
صومعه
32 دقیقه
فلورین
19 دقیقه
فلورین ـ قسمت دوم
21 دقیقه
عملیات نجات
20 دقیقه
عملیات نجات ـ قسمت دوم
28 دقیقه
ارثیه‌ی گمشده
19 دقیقه
ارثیه‌ی گمشده ـ قسمت دوم
24 دقیقه
سیزدهم فوریه
29 دقیقه
سیزدهم فوریه ـ قسمت دوم
26 دقیقه
وصیت‌نامه
25 دقیقه
وصیت‌نامه ـ قسمت دوم
30 دقیقه
وصیت‌نامه ـ قسمت سوم
15 دقیقه
کتاب دوم ـ مقدمه
22 دقیقه
وعده‌های رودن
29 دقیقه
زندانی شدن آدرین
25 دقیقه
زندانی شدن آدرین ـ قسمت دوم
37 دقیقه
زندانی شدن آدرین ـ قسمت سوم
31 دقیقه
پشتیبان
22 دقیقه
پشتیبان ـ قسمت دوم
32 دقیقه
شورش در کارخانه‌ی آقای فرانسواهارن
28 دقیقه
شورش در کارخانه‌ی آقای فرانسواهارن ـ قسمت دوم
31 دقیقه
رسوایی رودن
28 دقیقه
رسوایی رودن ـ قسمت دوم
25 دقیقه
وبا
16 دقیقه
وبا ـ قسمت دوم
24 دقیقه
ماسکاراد
19 دقیقه
ماسکاراد ـ قسمت دوم
22 دقیقه
ماسکاراد ـ قسمت سوم
29 دقیقه
رز پمپن
27 دقیقه
رز پمپن ـ قسمت دوم
12 دقیقه
شکوه عشق
21 دقیقه
شکوه عشق ـ قسمت دوم
28 دقیقه
فرانسوا هاردی
22 دقیقه
فرانسوا هاردی ـ قسمت دوم
24 دقیقه
فرانسوا هاردی ـ قسمت سوم
30 دقیقه
قربانیان وبا
32 دقیقه
قربانیان وبا ـ قسمت دوم
24 دقیقه
قربانیان وبا ـ قسمت سوم
31 دقیقه
مادام سندیزیه
32 دقیقه
مادام سندیزیه ـ قسمت دوم
20 دقیقه
پس از جنایت
20 دقیقه
پس از جنایت ـ قسمت دوم
22 دقیقه
اول ژوئیه
19 دقیقه
اول ژوئیه ـ قسمت دوم
18 دقیقه
سرانجام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یهودی سرگردان
نویسنده
مترجمهادی عادل پور
راویسبحان اکرامی
ناشر چاپیانتشارات سمیر
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳۲ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یهودی سرگردان

Monir Naghikhani
۱۴۰۳/۴/۱۱
باسلام و عرض ادب، عالی ومحشر است، نمیدانستم بعد از جای خالی سلوچ چه کنم و چه چیزی را انتخاب کنم، خیلی خیلی دلم میخواست که این کتاب را بخوانم ولی سعادتش را تا حال نداشتم، گرچه لیاقتش بیش از این است، راوی بسیار عالیست ولی ای کاش جاهایی که یک خانم صحبت میکند واضح بود، چون اکثرا بایستی برگردم عقب تا به متوجه شوم، این کتاب مرا سالهای جوانیم وزمان مطالعه سه تفنگدار، غرش طوفان، پاردایان ها وغیره برد، چقدر خوب بود که این آثار راهم به صورت صوتی ارائه می دادید که بی نظیر هستند، گر چه هنوز در نیمه کتاب هستم ولی نظرم را از هم اکنون گفتم وسپاسگزار همه شما هستم وخسته نباشید و اینکه خیلی دوستتان دارم و خداوند به شما عزیزان عمری با عزت عنایت کند که بسیار لایقش هستید.
fateme kargar
۱۴۰۳/۶/۱۱
سلام و تشکر ویژه از کتابراه عزیز که این کیفیت بیییی نظیر از کتاب صوتی رو ارائه می‌دهند، روایت این داستان بیشتر شبیه یه اجرای نمایش صوتی بود، فراز و نشیب‌های داستان، موسیقی متن در قسمت‌های مختلف و متناسب با شرایط داستان، راوی فوق العاده با صدای بسیار حرفه‌ای و خوانش حرفه‌ای، واقعا عالی بود من واقعا لذت بردم، هنوز کتاب رو تموم نکردم ولی تا اینجا من از محتوای داستان هم بسیار لذت بردم، به نظرم از کتاب‌های صوتی بسیار قوی در کتابراه محسوب میشه ممنونم
Samira Noorishirazi
۱۴۰۳/۳/۲۹
من کتاب صوتی زیاد دارم، این کتاب به عقیده من عالی بود و واقعا مفهوم هیچ بودن این دنیا و متعلقات آن را به رخ می کشد. کتاب طولانی است، من شب ها موقع خواب گوش میدم و عادت کردم به این کار تعداد اسامی در کتاب خیلی زیاد هستند و با توجه به بلندی متن و کتاب بخاطر سپردن نام قهرمانان و عوامل احتیاج به توجه دارد
Eti Atshani
۱۴۰۳/۴/۱۱
کتاب خوبی بود، بخصوص آنکه سو استفاده از ایمان مردم، توسط روحانی نماها بتصویر کشیده شده بود. اما چیزی کم داشت یا درست ترجمه نشده بود و یا کلا اشتباه در انتخاب نام کتاب بود. هیچ ربطی به یهودی سرگردان در ان وجود نداشت. و البته، گفته های کتاب نیز از دهان شخصیتهای، متفاوت کتاب زیاد تکرار میشد ممنون از زحمات همگی شما عزیزان
روجا محمودی
۱۴۰۳/۶/۸
روند این کتاب من رو یاد ماجراهای سمک عیار و داستانهای هزار و یک شب و مرشد و مارگاریتا می‌انداخت. اما خب قطعا و با فاصله زیاد ضعیف تر از این کتابهاست. الان که تموم شده باخودم می‌گم کاش وقت نمی‌ذاشتم. آدمهای خوب داستان به طرز پررنگی نادان هستند.
سما
۱۴۰۳/۴/۴
اسم کتاب اصلا ربطی به داستان نداشت. تاریخ فرانسه یه کم تخیلات و... داستان یک سرباز که بادیگارد دو دختر یک ژنرال جنگی بود رو ساخته. درکل یکبار میشد گوش داد. بد نبود. ممنونم از کتابراه عزیزم
غزال ایلخانی‌زاده
۱۴۰۳/۶/۸
من یک‌سوم اول کتاب رو گوش کردم و بعد از مدتی احساس کردم در حال گوش کردن به داستان‌ کودک و نوجوان هستم... ترجمه‌ی کتاب خیلی بد بود و خوانش هم خیلی بد
کلا کتاب رو پیشنهاد نمیکنم.
Sahar Soroush
۱۴۰۳/۴/۲۹
کتاب خوبی بود واجرای استاد سبحانی واقعا عالی بود هر شخصیت صدای خودش رو داشت بیشتر از آنکه خوانش کتاب باشه یه نمایش کامل بود البته با اجرای تک نفره، عالی بود ممنون از آقای سبحانی
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یهودی سرگردان

برای دریافت کتاب صوتی یهودی سرگردان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.