معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید
قیمت:
۹۲۰۰۰ ۶۴,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید

با شنیدن کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی به فهم بهتری از انسان و روابط اجتماعی جاری میان انسان‌ها می‌رسید. نویسنده‌ی این کتاب، کامیلا پنگ، با بیماری اوتیسم و‌ ای‌دی‌اچ‌دی دست و پنجه نرم کرده و تجربه‌ی زیسته‌ی خاص خود را در ترکیب با علم مکتوب کرده است. ناگفته نماند که اثر حاضر مفتخر به دریافت جایزه‌ی انجمن سلطنتی بریتانیا شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی

اغلب چیزهای موجود در این جهان یک کتابچه‌ی راهنما دارد. وقتی وارد موزه‌ای می‌شویم، یک راهنما به ما می‌دهند تا بهتر بخش‌های مختلف آن را ببینیم. وقتی یک وسیله‌ی برقی می‌خریم، ابتدا به راهنمای آن مراجعه می‌کنیم. شاید روابط انسانی تنها چیزی باشد که با وجود نوشته‌ها و پژوهش‌های زیاد، هنوز یک کتابچه‌ی راهنمای درست و کامل ندارد. اثری که پیش رو دارید کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی (Explaining Humans: What Science Can Teach Us about Life, Love and Relationships) به قلم کامیلا پنگ (Camilla Pang) به همین منظور نوشته شده است. او در این اثر یک نقشه‌ی راه برای فهم مفاهیم مختلفی ارائه می‌کند که در روابط انسانی به آن‌ها برمی‌خوریم و ابعاد مختلف هرکدام را به تفصیل شرح می‌دهد. مفاهیمی همچون ترس، دنباله‌روی، کمال‌گرایی، ادب و... از جمله‌ی مطالبی است که نویسنده به آن‌ها می‌پردازد.

کامیلا پنگ، زیست‌شناس و نویسنده‌ی انگلیسی، در سن پنج سالگی بیماری‌های اوتیسم، کم‌توجهی و بیش‌فعالی (ADHD) و اختلال اضطراب فراگیر در او تشخیص داده شد و در تمام زندگی‌اش درگیر این اختلالات بود. او مسیر زندگی‌اش را بر همین منوال چید، در رشته‌ی دکترای زیست‌شناسی محاسباتی به تحصیل پرداخت و درمورد بیماری‌های سیستم عصبی پژوهش‌هایی را صورت داد. به این ترتیب او با سازوکار بدن و سیستم عصبی آن آشنایی کاملی کسب کرده و بر مبنای یافته‌های علمی به نگارش این کتاب دست زده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی

نویسنده‌ی کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی به دلیل ابتلا به اختلالات مذکور، کودکی متفاوتی نسبت به همسالان خود داشته است. او به یاد می‌آورد روزی از مادرش درباره‌ی وجود یک کتابچه‌ی راهنما برای فهم انسان‌ها پرسید که رفتارهای آن‌ها را برایش توصیح بدهد. او اختلال اوتیسم را به صورت شرایطی توصیف می‌کند که بدون کامپیوتر به بازی کامپیوتری مشغول باشی. افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، به سختی زندگی روزمره را درک می‌کنند و خصوصیات ذهنی متفاوتی نسبت به دیگران دارند. مجموعه‌ی شرایط برآمده از اختلالات عصبی او، پرسش‌های مهمی را درباره‌ی مفهوم انسان بودن و چگونگی کارکردهای روابط انسانی برایش مطرح کرده است که با پناه بردن به علم کوشش نموده به پاسخ‌هایی در این باره برسد.

ساختار کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی در یازده قسمت نوشته شده است. هر قسمت به یک سوال پیرامون روابط میان افراد می‌پردازد. کامیلا پنگ از خودش شروع می‌کند و از روش فکری متفاوتش می‌گوید. به نظریات یادگیری ماشین و تصمیم‌گیری می‌پردازد که کمک بسیاری برای درک این جهان به او کرده‌اند. سپس راه‌های پذیرش قسمت‌های عجیب و غریب درون را با نگاه به طرز کار پروتئین‌ها توضیح می‌دهد. او از مدل‌های مختلف پروتئین‌ها و کارکردهای متفاوت هر کدام درس‌های جالبی برای تعامل با خود و دیگران بیرون می‌کشد و سپس به سراغ کمال‌گرایی و راه‌های فائق آمدن بر آن می‌رود. کامیلا پنگ در قدم بعدی از ترس و اضطراب می‌گوید و روش دست‌یابی به هارمونی و هماهنگی را پیش پای ما می‌گذارد. در ادامه طریقه‌ی دنباله‌روی از دیگران و روش مواجهه با آن را می‌گوید و همدلی و ادب را در روابط انسانی گوشزد می‌کند. درس گرفتن از اشتباهات و رسیدن به اهداف نیز از مطالبی است که نویسنده در کتاب مطرح می‌کند.

کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی توسط بنفشه شریفی خو به فارسی برگردانده شده و انتشارات آسمان نیلگون آن را به انتشار رسانده است. انتشارات جیحون با صدای نسترن نجاران نسخه‌ی صوتی آن را در اختیار شما قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب راهنمای درک روابط انسانی

  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن سلطنتی بریتانیا در بخش کتاب علمی در سال 2020؛
  • در فهرست بهترین کتاب‌های علمی سال به انتخاب گاردین؛
  • در فهرست بهترین کتاب‌های علمی سال به انتخاب فایننشال تایمز.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای درک روابط انسانی

  • یک نقشه‌ی علمی از ماهیت انسان و تمامی هنجارهای اجتماعی عجیب و غریب. (مجله‌ی Bustle)
  • کامیلا پنگ با کمک علم، مشکلات روابط انسانی، خطرات کمال گرایی و معضلات اجتماعی را توضیح داده است و کتابی آموزنده و آمیخته با طنز برای ما نوشته است. (جینا ریپون، عصب‌شناس، پژوهشگر اوتیسم و نویسنده)
  • مطالعه‌ی این کتاب که اثری عمیق، شفاف و حائز اهمیت است برای درک انسان‌ها ضروری است. این کتاب تاثیر بسیار زیادی بر من گذاشت. (لورا جین ویلیامز، نویسنده)

کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های روانشناسی ارتباطات و خودسازی علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید می‌شنویم

در طول تمام سال‌هایی که در مدرسه‌ی شبانه‌روزی زندگی می‌کردم، شب از پس شب گزیده‌هایی از کتاب‌های علمی و ریاضی را برای خود یادداشت‌برداری می‌کردم. دفترچه‌های راهنمای مورد اطمینان من. تکرار همین کار با کتاب‌های علمی متفاوتْ لذت و آسودگی ‌خاطر خاصی به من می‌داد. آن زمان به دلیل این کار آگاه نبودم، اما اندک‌اندک به سمت درکی عمیق از واقعیتی که احاطه‌ام کرده بود نیل می‌کردم: منطق قابل ‌کنترل من. مطالعاتم به من کمک کردند قوانینی یقینی برای خود فراهم کنم، از روش صحیح غذا خوردن گرفته تا روش صحیح صحبت کردن با دیگران و آمد و شد بین کلاس‌های درس. به این ترتیب، در چرخه‌ای تمام‌ناشدنی از علاقه به آنچه می‌آموختم و آموختن آنچه بدان علاقه داشتم گرفتار شدم و مدام باید و‌ نبایدهایی که آموخته بودم را پیش خود تکرار می‌کردم، چون به من احساس امنیت و اطمینان می‌داد.

زمان‌هایی را که با کتاب‌هایم سپری نمی‌شد صرف مشاهده می‌کردم: هنگام سفر و جا‌به‌جایی با ماشینْ شماره‌ی پلاک ماشین‌ها را از بر می‌کردم و یا سر میز شام، مشغول مطالعه‌ی شکل ناخن‌های آدم‌های دور میز می‌شدم. در مدرسه، به عنوان کسی که به دنیای دیگری تعلق دارد، همیشه برای درک افراد جدیدی که پا به دنیای من می‌گذاشتند از روشی استفاده می‌کردم که بعدها فهمیدم همان روش طبقه‌بندی است. در این دنیای وسیع با قوانین اجتماعی و رفتاری نانوشته‌اش، هر کس باید کجا قرار می‌گرفت؟ هر گروه کدام افراد را به سمت خود جذب می‌کرد؟ هر فرد را در کدام جعبه باید قرار می‌دادم؟ زمانی که کوچک‌تر بودم گاهی تمام روزم را در یک جعبه‌ی کارتنی سپری می‌کردم، چون داخل جعبه، مثل کرمی داخل پیله، احساس امنیت می‌کردم (البته به کمک مادرم که از شیاری که در یکی از اضلاع جعبه ایجاد کرده بودیم، بیسکوییت‌ها را به دستم می‌رساند).

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
17 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
یک: چطور (واقعاً) متفاوت فکر کنیم؟- قسمت اول
19 دقیقه
یک- قسمت دوم
15 دقیقه
یک- قسمت سوم
23 دقیقه
یک- قسمت چهارم
19 دقیقه
دو: چطور بخش‌های عجیب وجودمان را در آغوش بگیریم؟- قسمت اول
24 دقیقه
دو- قسمت دوم
25 دقیقه
دو- قسمت سوم
26 دقیقه
سه: چطور کمال‌گرایی را کنار بگذاریم؟- قسمت اول
19 دقیقه
سه- قسمت دوم
15 دقیقه
سه- قسمت سوم
23 دقیقه
چهار: چطور ترس را حس کنیم؟- قسمت اول
24 دقیقه
چهار- قسمت دوم
26 دقیقه
پنج: چطور به هارمونی و هماهنگی دست پیدا کنیم؟- قسمت اول
20 دقیقه
پنج- قسمت دوم
23 دقیقه
شش: چطور دنباله‌روی دیگران نباشیم؟- قسمت اول
21 دقیقه
شش- قسمت دوم
26 دقیقه
هفت: چطور به اهدافمان دست پیدا کنیم؟- قسمت اول
16 دقیقه
هفت- قسمت دوم
14 دقیقه
هفت- قسمت سوم
18 دقیقه
هشت: چطور با دیگران همدلی کنیم؟- قسمت اول
15 دقیقه
هشت- قسمت دوم
18 دقیقه
هشت- قسمت سوم
21 دقیقه
نه: چطور با دیگران ارتباط برقرار کنیم؟- قسمت اول
23 دقیقه
نه- قسمت دوم
14 دقیقه
نه- قسمت سوم
23 دقیقه
ده: چگونه از اشتباهاتمان درس بگیریم؟- قسمت اول
17 دقیقه
ده- قسمت دوم
17 دقیقه
ده- قسمت سوم
27 دقیقه
یازده: چطور مؤدب باشیم؟- قسمت اول
26 دقیقه
یازده- قسمت دوم
9 دقیقه
یازده- قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید
نویسنده
مترجمبنفشه شریفی خو
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
۹۲۰۰۰ ۶۴,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای درک روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.