معرفی و دانلود کتاب چرا فریب می‌خوریم؟: با تشخیص دروغ هیچکس ابله نیست

عکس جلد کتاب چرا فریب می‌خوریم؟: با تشخیص دروغ هیچکس ابله نیست
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا فریب می‌خوریم؟: با تشخیص دروغ هیچکس ابله نیست

کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ نوشته‌ی‌ دانیل سایمونز و کریستوفر چابریس، راه‌هایی را به شما خواهد آموخت که با کمک آن‌ها، بتوانید دروغ‌ها و فریب‌های دیگران را بشناسید و کمتر قربانی فریب‌کاری‌های آنان شوید. نویسندگان در این کتاب با بررسی روانشناسانه‌ی شیوه‌های کلاهبرداری و دلایل قربانی شدن فریب‌خوردگان، تکنیک‌های خوبی را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

درباره‌ی کتاب چرا فریب می‌خوریم؟

کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ (Nobody's Fool: Why We Get Taken In and What We Can Do about It) نوشته‌ی دو روانشناس پرطرفدار، دانیل سایمونز (Daniel Simons) و کریستوفر چابریس (Christopher F. Chabris) قرار است به شما کمک کند تا کمتر فریب بخورید و دروغ‌های دیگران را با بهره گرفتن از تکنیک‌هایی، به راحتی تشخیص بدهید.

«همه‌مان گاهی فریب می‌خوریم»، اما بااین‌حال اعتراف به فریب خوردن و اغفال شدن چندان کار آسانی برای ما نیست. خصوصاً اگر خود را ختم روزگار و سرد و گرم‌چشیده بدانیم و کسانی که قربانی فریب‌کاری شده‌اند را افرادی ساده‌لوح، کم‌عقل، بی‌سواد و احمق. همه‌ی ما فریب می‌خوریم، حتی باهوش‌ترین‌هایمان، به‌ویژه در عصر حاضر و با وجود این‌همه شیوه‌های دروغگویی جدیدی که دوروبرمان را گرفته‌اند. درست است که جهان مدرن ما را به موجوداتی بدبین و شکاک تبدیل کرده است، اما باید این را هم در نظر گرفت که شیوه‌های فریب‌کاری نیز در دنیای امروز، بسیار پیچیده‌تر و گسترده‌تر شده. پس هیچ‌یک از ما در مقابل این گستردگی مصون نیستیم، مخصوصاً با توجه به این واقعیت که ما به‌عنوان موجوداتی اجتماعی، نیاز داریم تا یکدیگر را باور کنیم.

در این دنیای پر از دروغ و فریب، سایمونز و چابریس، می‌خواهند با تکیه بر گزاره‌ی «کمتر بپذیرید، بیشتر بررسی کنید»، ما را در برابر فریب‌کاران یاری کنند. آنان در کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ به ما خواهند آموخت که در دنیای مدرن چگونه رفتار کنیم تا کمتر فریب بخوریم و بیشتر دروغ‌های دیگران را کشف کنیم. آنان معتقدند که تعاملات ما با دیگر انسان‌ها، بیشتر بر مبنای آن است که آنچه را می‌بینیم یا می‌شنویم، باور کنیم. البته این ویژگی متناظر با این مسئله است که بیشتر افراد نیز، تمایل به گفتن حقیقت ‌دارند یا دست‌کم به عمد دروغ نمی‌گویند. اما این تمایل به باور کردن، در برابر افراد دروغ‌گو و فریب‌کار مشکل‌زا خواهد بود. وقتی این تمایل، موجب اختلال در تصمیم‌گیری منطقی شود، ما آن را ساده‌لوحی، زودباوری و خوش‌باوری تعبیر می‌کنیم.

معرفی و دانلود کتاب چرا فریب می‌خوریم؟

دانیل سایمونز و کریستوفر چابریس با توجه به این مشکل، تلاش کرده‌اند تا تکنیک‌های لازم را به ما بیاموزند تا بتوانیم سیستم تصمیم‌گیری خود را تنظیم کنیم و با استفاده از تفکر منطقی، در دام فریب‌کاران نیفتیم. در همین راستا آنان کتاب حاضر را به دو بخش عادت‌ها و دام‌ها تقسیم کرده‌اند. همان‌طورکه واضح است، بخش اول تکنیک‌هایی معطوف به خود و بخش دوم تکنیک‌های معطوف به دیگری را دربردارند.

کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ قرار نیست تاریخچه‌ی کلاهبرداری و کلاهبرداران را مرور کند، بلکه شیوه‌هایی را مطرح می‌کند که با استفاده از آن‌ها، راحت‌تر بتوانیم به دروغ‌های دیگران آگاه شویم و شیوه‌هایی را که فریب‌کاران و دروغگویان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند، بشناسیم.

کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ نوشته‌ی دانیل سایمونز و کریستوفر چابریس با قلم بنفشه شریفی‌خو ترجمه شده و با همت انتشارات بذر خرد به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب چرا فریب می‌خوریم؟

  • ارزش این کتاب بسیار بیشتر از قیمت خرید آن است. این کتاب با جزئیات کامل نشان می‌دهد که کلاهبرداران در سراسر جهان از تاکتیک‌های مشابهی برای به دام انداختن قربانیان خود استفاده می‌کنند. دانیل سیمونز و کریستوفر چابریس یک کلاس کارشناسی ارشد جذاب را درمورد چگونگی خنثی کردن فریب‌دهندگان ارائه می‌دهند. (فیلیپ ای. تتلوک)
  • در عصری که اطلاعات بیشتری نسبت به قبل در دسترس ما است، و در هنگامی که آگهی‌های «اخبار جعلی» ممکن است خودْ اخبار جعلی باشند، سایمونز و چابریس ابزاری حیاتی را نه‌تنها برای واکسینه کردن خود در برابر آلوده شدن به اطلاعات نادرست ارائه کرده‌اند، بلکه با آن از انتشار اطلاعات غلط به دیگران نیز، جلوگیری می‌کنند. (دیوید مک‌رینی)
  • این کتاب تجزیه و تحلیل‌های هوشمندانه و مختصری را ارائه می‌دهد که بر اساس اصول محکم علم شناختی استوار است. افراد ساده‌لوح و شکاک به‌طور یکسان چیزهای زیادی برای فهمیدن پیدا خواهند کرد. (پابلیشرز ویکلی)
  • کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ یک کتاب جذاب و سرگرم‌کننده است که محدویت‌های ذهن انسان را بررسی می‌کند و به شما می‌آموزد که چگونه از کلاهبرداری جلوگیری کنید. سایمونز و چابریس دانشمندان برجسته‌ای هستند که فقط کتابی را نوشته‌اند که همه‌ی ما در دنیایی که در آن اطلاعات غلط، کلاهبرداری‌ها و دوگانگی‌های روزمره، ما را در معرض خطر فزاینده‌ای قرار می‌دهند، به آن نیاز داریم. (کیتی میلکمن)

کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های روانشناسی و همه‌ی کسانی که می‌خواهند در برابر فریب خوردن و دروغ شنیدن واکسینه شوند، مناسب است.

در بخشی از کتاب چرا فریب می‌خوریم؟: با تشخیص دروغ هیچکس ابله نیست می‌خوانیم

غافلگیر شدن اغلب نشانه‌ی آن است که شتاب‌زده به باوری متعهد شده‌ایم و حال آن‌که بهتر بود در وضعیت عدم یقین باقی می‌ماندیم. خریداران اوراق قرضه با پشتوانه‌ی رهنی در بحران بازار مسکن در سال‌های 2000 به این ایده متعهد بودند که بازار مسکن هرگز نمی‌تواند دچار رکود پایدار شود، اما شد. سرمایه‌گذارانی که سال 2010 از دفتر مرکزی ترانوس بازدید و تحلیل نمونه‌ی خون‌شان را با دستگاه‌های ساخت این شرکت تماشا می‌کردند، باور داشتند این دستگاه‌ها هستند که آزمایش‌ها را انجام می‌دهند، اما چنین نبود. برای اجتناب از دام‌های این‌چنینی، پیش از تصمیم‌گیری برای هر خرید، قرارداد یا سرمایه‌گذاری بزرگ از خود بپرسید: «چه چیزی را فرض مسلم در نظر گرفته‌ام؟» شناسایی دقیق تعهدات مرتبط و صورت‌بندی دوباره‌ی آن‌ها به‌عنوان مفروضات نامسلم تنها راه ارزیابی نظام‌مند تصمیمات است و نشان می‌دهد آیا این تصمیمات بر پایه‌هایی متزلزل استوارند یا خیر.

وقتی به جای تماشای فیلم ورزش می‌کنیم، یا به‌جای خرج کردن پول پس‌انداز می‌کنیم، چیزی را در زمان حال قربانی می‌کنیم تا از مزایای آینده، مانند سلامتی یا ثروت بیشتر بهره‌مند شویم. انتخاب بین پاداش‌های موجود در زمان‌های مختلف «انتخاب بینازمانی» نامیده می‌شود. آیا ترجیح می‌دهید همین حالا 100 دلار دریافت کنید یا یک سال صبر کنید و 200 دلار بگیرید؟ اگر 100 دلار را انتخاب کنید، یعنی ارزش پول آینده را با نرخ 50 درصد تنزیل کرده‌اید ( 100 دلار 50 درصد 200 دلار است.)

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
بخش اول: عادت‌ها
فصل اول: تمرکز کنید - به چیزهایی فکر کنید که از قلم افتاده‌اند
فصل دوم: پیش‌بینی - منتظر غافلگیری باشید
فصل سوم: تعهد - مراقب پیش‌فرض‌هایتان باشید
فصل چهارم: بهره‌وری - پرسش‌های بیشتری بپرسید
بخش دوم: دام‌ها
فصل پنجم: یکپارچگی - ارزش ناهنجاری‌ها را درک کنید
فصل ششم: آشنایی - به آنچه فکر می‌کنید می‌دانید کمتر اهمیت بدهید
فصل هفتم: دقت - اقدام‌های لازم را انجام دهید
فصل هشتم: توانمندی - مراقب «اثرهای پروانه‌ای» باشید!
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا فریب می‌خوریم؟: با تشخیص دروغ هیچکس ابله نیست
نویسنده،
مترجمبنفشه شریفی خو
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-622-5353-84-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا فریب می‌خوریم؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چرا فریب می‌خوریم؟

برای دریافت کتاب چرا فریب می‌خوریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.