معرفی و دانلود کتاب صوتی جاودانگان

عکس جلد کتاب صوتی جاودانگان
قیمت:
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جاودانگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جاودانگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جاودانگان

کتاب صوتی جاودانگان اثری کمابیش تاریخی در ژانر وحشت از رضا جولایی، ویراستار، مترجم و نویسنده‌ی معاصر ایرانی است. جولایی در این کتاب راوی ماجراهای مهیج و هراس‌آور مأمور عدلیه‌ای است که برای رسیدگی به شکایات، عازم قصبه‌ای دورافتاده و متروک می‌شود و به‌ناچار مدتی را در آن روستا و در قصر شاهزاده‌ای مرموز می‌گذراند اما سکونت در آن قصر و اتفاقات عجیبش او را لحظه‌به‌لحظه وحشت‌زده‌تر می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی جاودانگان

رضا جولایی در کتاب صوتی جاودانگان از ماجراهای عجیب و هولناکی می‌گوید که یک مأمور رسیدگی به شکایات مردم در قصبه‌ای دورافتاده از سر می‌گذراند. جولایی که شاخصه‌ی اصلی اغلب آثارش پرداختن به وقایع تاریخی است این‌بار تاریخ را با اوهام و دهشت درهم آمیخته و اثری با فضای گوتیک خلق کرده است.

ماجرای کتاب صوتی جاودانگان از این قرار است که یک مأمور عدلیه برای بررسی و رسیدگی به شکایات متعدد اهالی، به روستایی دورافتاده اعزام می‌شود. ساکنان آن قصبه به دلیل تصرف زمین‌ها و اموال‌شان از اشراف‌زاده‌ای که در قصری در آن حوالی ساکن است، شکایت کرده‌اند. بازرس قبلی که برای رسیدگی به همین موضوع به آن منطقه فرستاده شده بوده هرگز بازنگشته و این‌بار فرد جدیدی از طرف دولت، مأمور می‌شود تا هم از سرنوشت همکارش سر در بیاورد و هم شرح ماوقع و شکایت ساکنان را ثبت نماید.

مأمور که به روستا وارد می‌شود آن را متروکه می‌یابد. کسی در خانه‌ها ساکن نیست. متعجب از اینکه آن‌همه شکایت از کجا و توسط چه کسانی به دولت فرستاده شده است، در روستا پرسه می‌زند. برودت هوا به‌شدت آزاردهنده است. مأمور مستأصل از یافتن جنبده‌ای در قصبه، ناگزیر به قصری در همان حوالی پناه می‌برد که گفته می‌شود از آن شاهزاده و خانواده‌اش است. شاهزاده به‌گرمی از او استقبال می‌کند اما سکونت در آن قصر همانا و اسیر شدن در پنجه‌های هولناک اوهام و ترس همان. مأمور قصد برگشت می‌کند اما راه خروج بسته است. برف و بوران و طوفانی که لحظه‌ای قطع نمی‌شود مسیر قصر تا روستا را مسدود کرده و او ناگزیر است برای مدت کوتاهی هم که شده در آن مکان ترسناک بماند؛ تجربه‌ای رعب‌آور که لحظه‌به‌لحظه مأمور ترسیده را بیش از پیش در معرض خطرات ناشناخته قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جاودانگان

کتاب صوتی جاودانگان از معدود داستان‌های موفق ایرانی‌ست که در فضای گوتیک خلق شده است. رضا جولایی با الهام از قصه‌ی کهن و مشهور خون‌آشام و شخصیت کنت دراکولای افسانه‌ای، از شاهزاده‌ای برای ما روایت می‌کند که در قصری بر فراز قله‌های برفی ساکن است، شب‌ها بیدار است و روزها، هراسان از نور آفتاب، از قصر خارج نمی‌شود و البته، همانند دراکولا، خون می‌آشامد. شاید فضای کلی داستان بسیار به آنچه از پیش شنیده و بارها در فیلم‌ها و سریال‌هایی از این دست مشاهده کرده‌ایم نزدیک باشد اما این آشنایی به‌هیچ‌روی به‌معنای کلیشه‌ای بودن آن نیست.

رضا جولایی در کتاب صوتی جاودانگان عناصر ژانر وحشت را به‌خوبی و در جای مناسب خود به کار گرفته و موقعیت‌های جذاب و ترسناک متعددی ایجاد کرده است. او به پرداختِ شخصیت‌های داستان مانند خدمتکار مرموز، زن اغواگر و تک‌تک اعضای خانواده‌ی شاهزاده بسیار وفادار است و اگرچه که واژه‌هایی نظیر «حضرت اجل»، «درشکه» یا «عدلیه» را به دفعات در داستان می‌شنویم اما به‌نظر می‌رسد جولایی برای مدرن کردن یا حتی بومی‌سازی و پیوند دادن روایتش با فضای روایات ایرانی و فارسی قصدی نداشته است.

راوی کتاب صوتی جاودانگان اول شخص است و رضا جولایی از همان ابتدای داستان از زبان او اعتراف می‌کند قرار است روایتی شوم و مرگ‌بار را بشنویم؛ کابوسی که به‌خاطر آوردن و تحریر آن از سوی راوی دردناک است اما چاره‌ای جز این نمی‌بیند که آن را برای دیگران بازگو کند. شیوه‌ی روایت جولایی از این نظر هم به آنچه از داستان‌های گوتیک و از آثار بزرگان و پیش‌گامان این ژانر مانند ادگار آلن پو می‌شناسیم، بسیار نزدیک است.

کتاب صوتی جاودانگان به کوشش رادیو گوشه، در همکاری با نشر چشمه و با خوانش مجید آقا کریمی در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قفسه سیاه

هراس، اوهام، تنهایی و خشونت بارزترین مشخصه‌های کتاب‌هایی هستند که ذیل عنوان مجموعه‌ کتاب‎‌های «قفسه‌ سیاه» توسط نشر چشمه چاپ و منتشر می‌شوند. فضاهای اغلب گوتیک و نوآر و روایات جنایی، رعب‌آور و برزخ‌گونه‌ی کتاب‌های این مجموعه مملو از سکرات وهم و مرگ است. «زنی با سنجاق مرواری‌نشان»، «رد گردنبند بر گردن دوشیزگان» و «استخوان» و البته کتاب حاضر، «جاودانگان» عناوین آثاری هستند که تاکنون از این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

کتاب صوتی جاودانگان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی جاودانگان برای علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و معمایی و همین‌طور دوست‌داران روایات فانتزی و ترسناک تجربه‌ای هیجان‌انگیز، جذاب و متفاوت خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی جاودانگان می‌شنویم

شاهزاده فنجانش را برداشت و جرعه‌ای نوشید. «شاید جالب باشد بدانید این قصر حدود هشتصد سال عمر دارد و یکی از قلاع اسماعیلیه و اگر حمل بر خیال‌بافی نباشد به احتمال زیاد مأوای اصلی شیخ‌الشیوخِ این فرقه بوده و با آن‌که به‌دفعات ترمیم شده، هنوز شکل اصلی خود را حفظ کرده. بسیاری از اتاق‌ها، سردابه‌ها و انبارها هنوز دست‌نخورده باقی مانده.» در صندلی فرو رفت.

«چند سال پیش، بر حسب تصادف، یک انبار و کتابخانه‌ی قدیمی پیدا کردیم. کنجکاوی پسرم باعث شد در پشت تیغه‌ای به وجود یک انبار قدیمی پی ببریم: انبار آذوقه و سلاح‌های قدیمی؛ هم سالم و هم دست‌نخورده. انبار به‌نحوی عایق‌بندی شده بود که به مواد غذایی کوچک‌ترین صدمه‌ای نرسیده بود. برای‌تان عجیب نیست نانی را بخورید که گندم آن حدود هشتصد سال قبل آرد شده؟ پشت آن انبار هم به کتابخانه‌ای رسیدیم. گنجینه‌ای بی‌همتا از نفایس! تخمین زده‌ام فقط چند جلد از آن کتاب‌ها ثروتی است بی‌کران، اما من قصد فروش‌شان را ندارم. با دقت از آن‌ها مواظبت کرده‌ام. خیال دارم در شهر موزه‌ای بسازم و این گنجینه را به آن اهدا کنم. با وجود همه‌ی این‌ها عجیب است که مرا متهم به آز کرده‌اند... این اراضیِ ناقابل...»

سری به نشانه‌ی تأسف تکان داد. «در اولین فرصت این گنجینه را به شما نشان خواهم دادو» نگاهی به ساعت انداخت. «فعلاً ما را عفو بفرمایید، وقت استراحت‌مان رسیده.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
11 دقیقه
یک
12 دقیقه
دو
27 دقیقه
سه - قسمت اول
24 دقیقه
سه - قسمت دوم
26 دقیقه
سه - قسمت سوم
26 دقیقه
چهار - قسمت اول
14 دقیقه
چهار - قسمت دوم
38 دقیقه
پنج - قسمت اول
33 دقیقه
پنج - قسمت دوم
26 دقیقه
شش - قسمت اول
38 دقیقه
شش - قسمت دوم
28 دقیقه
شش - قسمت سوم
32 دقیقه
هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جاودانگان
نویسنده
راویمجید آقاکریمی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جاودانگان

حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۳/۴/۷
اینم از نوع داستان‌هایی که نویسنده یک کتاب خارجی رو‌ میخونه بعد شروع میکنه به نوشتن، با این تفاوت که دراکولا میشه شاهزاده، ایکس میشه سپیده و ایگرگ هم میشه مجید، با دوسه تا تغییر کوچک در محتوای داستان اصلی که هیچ تفا‌وتی با اون ایجاد نمیکنه، نمیدونستم نویسندگی انقدر آسون شده وگرنه منم نویسنده میشدم، چرا این افراد تن آدمایی مثل هدایت، گلشیری، افغانی، جمال زاده و‌…. رو تو گور میلرزونن و‌ بزرگان امروزی رو ‌از نویسنده شدن پشیمون میکنن؟؟؟ البته بهتر بود نویسنده محترم اسم داستانم Iranian Vampires میگذاشت تا مهیج تر به نظر بیاد.
m salimi
۱۴۰۳/۴/۳
کتابی تخیلی و پر رمز و راز بود. برای یک بار گوش کردن ارزشش رو داره. چیزی که داستان رو جذابتر می‌کرد صدای گوینده و موسیقی که برای متن درست شده بود.
احسان مارزی
۱۴۰۳/۳/۱۸
خوب بود. این سبک داستانها رو دوست دارم. ولی داستانش یه جورایی تقلیدی از داستانهای خارجی بود.
Ata
۱۴۰۳/۳/۱۹
کپی بسیار ناجور از دراکولا
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جاودانگان

برای دریافت کتاب صوتی جاودانگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.