معرفی و دانلود کتاب صوتی بودای رستوران گردباد

عکس جلد کتاب صوتی بودای رستوران گردباد
قیمت:
۳۰۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بودای رستوران گردباد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بودای رستوران گردباد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بودای رستوران گردباد

کتاب صوتی بودای رستوران گردباد نوشته‌ی حامد حبیبی، یکی از مجموعه داستان‌های مدرن و خوش‌خوان است که دریافت جایزه‌ی ادبی هفت اقلیم در سال 1390 را نیز در کارنامه دارد. داستان‌های این کتاب همگی مضمونی اجتماعی دارند.

درباره‌ی کتاب صوتی بودای رستوران گردباد

اگر شما هم در دنیای شلوغ و پرمشغله‌ی امروزی، فرصت خواندن رمان‌ها و کتاب‌های طولانی را ندارید، مجموعه داستان‌های کوتاه می‌توانند جایگزین مناسبی باشند تا با صرف زمان اندک در فواصل خلوت و خالی میان کارهای مختلف، مطالعه داشته باشید و از دنیای کتاب و کتاب‌خوانی دور نمانید. کتاب‌های صوتی که کار را از این هم ساده‌تر کرده‌اند و شما می‌توانید در حین انجام کارهای مختلف نیز، از آن‌ها بهره ببرید. کتابی که هم‌اکنون پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی بودای رستوران گردباد نوشته‌ی حامد حبیبی مجموعه‌ای از داستان‌های صوتی کوتاه است که علاوه‌بر جذابیت محتوا، از گویندگی خود نویسنده نیز بهره برده تا لذت شنیدنش را نسبت به خواندنش دوچندان کند.

کتاب صوتی بودای رستوران گردباد شامل سیزده داستان کوتاه است که همگی تم اجتماعی دارند و جایی میان افکار پریشان و نه‌چندان جدی شخصیت اصلیشان پرسه می‌زنند. آدم‌هایی که میان روزمرگی زندگی گم شده‌اند، ویژگی‌هایی کاملاً معمولی و کاملاً انسانی دارند و چیزهای ساده‌ای که ذهنشان را مشغول کرده، بن‌مایه‌ی این قصه‌های کوتاه را شکل داده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بودای رستوران گردباد

در داستان «گیلاسی غلتیده زیر مبل»، داستان مردی را می‌شنویم که چنان به اتفاقات تکرارشونده‌ی هرروزه‌ی زندگی عادت کرده که تجربه‌هایش در نظرش عجیب و غریب شده‌اند. مثلاً اینکه هرروز قد کشیدن سایه‌ی روی دیوار را ببیند، یا کتابی در دست بگیرد، و یا فنجان قهوه‌ی تمام‌شده‌اش را روی میز بگذارد برایش عادی شده؛ چون عامل همه‌ی آن‌ها خود اوست. ولی اینکه تا سر برمی‌گرداند، بشقاب غذایی داغ را روی میز می‌بیند که با بخارهای منظمش انتظارش را می‌کشد برایش چیز عادی‌ای نیست. این اتفاق جدید نیست و چون هرروز تکرار می‌شود او را به این فکر انداخته که نکند خانه‌اش را با کس دیگری شریک است و خودش خبر ندارد...

داستان دوم کتاب یعنی «چه شد که زنم نگذاشت چیپسم را بخورم» داستان یک اشتباه حسرت‌بار را تعریف می‌کند. زوج جوانی بعد از اینکه فیلم عروسیشان را دریافت می‌کنند، متوجه می‌شوند که فیلم متعلق به آن‌ها نیست و عکاس، فیلم عروس و داماد دیگری را به آن‌ها داده. بعد از پیگیری این مسئله، متوجه می‌شوند که عکاس کلاه‌بردار بوده و حالا عکاسی‌اش را هم پلمپ کرده‌اند. زن و شوهر جوان که چاره‌ای جز پذیرش این موضوع ندارند،‌ سعی می‌کنند به خود بقبولانند که شبیه آدم‌های توی فیلم‌اند و ده سال بعد که بخواهند آن را ببینند می‌توانند ادعا کنند که این آدم‌ها خودشان هستند و گذر زمان چهره و ظاهرشان را تغییر داده...

کتاب صوتی بودای رستوران گردباد اثری از نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات چشمه است. این کتاب را با صدای خود نویسنده، یعنی حامد حبیبی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی جهان تازه‌ی داستان

نشر چشمه، مجموعه‌ای تحت عنوان «جهان تازه‌ی داستان» منتشر کرده است که به گردآوری آثار شاخص ادبیات داستانی از سوی نویسندگان معاصر فارسی اختصاص دارد. بنابراین علاقه‌مندان به آشنایی با نویسندگان نوظهور عرصه‌ی داستان‌نویسی ایران می‌توانند از مطالعه‌ و یا شنیدن این مجموعه، بهره‌مند شوند.

کتاب صوتی بودای رستوران گردباد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مجموعه داستان‌های کوتاه اجتماعی، از شنیدن این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بودای رستوران گردباد می‌شنویم

یک ماه بود که هر شب به خانه می‌رسیدم می‌دیدم کسی یک کیسه‌زباله را درست گذاشته جلوی در پارکینگ. خیلی ناراحت‌کننده بود. باید در آن سوز سرما پیاده می‌شدم، با پا آن را کنار می‌کشیدم و در را باز می‌کردم و بعد ماشین را توی پارکینگ می‌گذاشتم. صبح‌ها از کیسه‌زباله خبری نبود. کسی که این کار را می‌کرد نظم عجیبی در کارش داشت، همیشه کیسه را جای ثابتی می‌گذاشت و حتی یک روز هم وظیفه‌ی مقدسش را ترک نمی‌کرد. لجم درآمده بود. یک نفر که حوصله ندارد تا سر کوچه برود آپارتمان ما را نشان کرده که بی‌عرضگی از سر‌و‌روی ساکنانش می‌بارد؛ یک دبیر بازنشسته و دخترش، پیرزن غرغروی پرچانه، زن و شوهری جوان که فقط عجله دارند زودتر چراغ را خاموش کنند و من.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
12 دقیقه
گیلاسی غلتیده زیر مبل
12 دقیقه
چه شد که زنم نگذاشت چیپسم را بخورم
14 دقیقه
آشغال
12 دقیقه
انگار بچه‌ای آن‌جا خوابیده باشد
14 دقیقه
تلفنی
15 دقیقه
در کافه‌ی لُرد
13 دقیقه
پیژامه‌ی راه‌راه من
19 دقیقه
زودیاک
14 دقیقه
متد، یا هیچ‌وقت یک‌دستی رانندگی نکن
16 دقیقه
موج پنجم
15 دقیقه
مجسمه
31 دقیقه
درگاه
13 دقیقه
بودای رستوران گردباد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بودای رستوران گردباد
نویسنده
راویحامد حبیبی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۳۰۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بودای رستوران گردباد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بودای رستوران گردباد

برای دریافت کتاب صوتی بودای رستوران گردباد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.