معرفی و دانلود کتاب صوتی افعی‌های آتش: داستان عشق علی بن محمود القصاد

عکس جلد کتاب صوتی افعی‌های آتش: داستان عشق علی بن محمود القصاد
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افعی‌های آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افعی‌های آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افعی‌های آتش: داستان عشق علی بن محمود القصاد

جلال برجس در کتاب صوتی افعی‌های آتش که دریافت جایزه‌ی ادبی کتارا را در کارنامه‌ی خود دارد، دو داستان رازآلود را تعریف می‌کند که به موازات هم پیش می‌روند و در یک نقطه‌ی طلایی، با هم تلاقی پیدا می‌کنند. قصه‌ی این کتاب از جایی شروع می‌شود که یک نویسنده، دوتا از باارزش‌ترین دارایی‌هایش، یعنی رمان تازه نوشته‌شده و عکس مادرش را در آتشی که به خانه‌اش افتاده از دست می‌دهد...

درباره‌ی کتاب صوتی افعی‌های آتش

«زمانی که مادر از دنیا می‌رود، در قلبت را نیمه‌باز بگذار؛ زیرا که او نیمه‌شب به آنجا باز می‌گردد تا هر آنچه را که صدمه دیده و به هم ریخته، مرتب کند.»

کتاب افعی‌های آتش (snakes of fire) که در اینجا نسخه‌ی صوتی آن در اختیار شما قرار گرفته، یکی از رمان‌های تحسین‌شده‌ی ادبیات عرب است که به قلم جلال برجس (Jalal Barjas) به نگارش درآمده. داستان تودرتو و خیال‌انگیز این کتاب، درست شبیه چیزی است که در مقدمه‌ی آن معرفی شده: «زمانی که سوار بر هواپیما و از فراز آسمان به خانه‌ها نگاه می‌کنید، به این فکر کنید که در هر خانه قصه‌ای در جریان است. وقتی بالاتر رفتید و شهر را زیر پایتان دیدید، به آن به چشم فصل‌های این رمان نگاه کنید و به همین ترتیب، زندگی یک کتاب داستان است که پایانش هنوز مشخص نشده». کتاب صوتی افعی‌های آتش نیز شامل دو داستان گیراست که یکی در دل آن دیگری در جریان است.

قصه‌ی کتاب صوتی افعی‌های آتش زمانی شروع می‌شود که «خاطر»، شخصیت اصلی داستان اول که یک نویسنده‌ی میانسال است آخرین کلمات داستانش را در لپ‌تاپش تایپ می‌کند و بعد از دو سال، رمانش را به اتمام می‌رساند. نوشتن کلمه‌ی «پایان» چنان آرامش خاطری به او می‌دهد که غرق در خوشی و لذت می‌شود. به تنها عکسی که از مادر مرحومش باقی مانده نگاه می‌کند و می‌رود تا در کنار همسر و فرزندانش پایان کتابش را جشن بگیرد که یک حادثه همه‌چیز را برهم می‌زند. آتشی که از افتادن ته‌سیگارش بر روی فرش روشن شده، تمام خانه را می‌سوزاند و خاطر که تنها موفق به نجات زن و بچه‌اش از میان دود و آتش شده، به عزای از دست رفتن تنها عکس مادر و لپ‌تاپش می‌نشیند. زحمت دو سالش به باد رفته و خاطر از شوکی که از بابت این اتفاق به او وارد شده، تا پای جنون پیش می‌رود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی افعی‌های آتش

او چندین بار سعی می‌کند تا داستانش را دوباره بنویسد، اما هیچ‌چیز جز نام کتابش، یعنی افعی‌های آتش، به خاطرش نمی‌آید. افسردگی و حال خراب او را تا جایی پیش برده که دچار گیجی و فراموشی شده است. او که حالا گرفتار بی‌خوابی هم شده، روزها به بیرون از خانه می‌رود و پیاده‌روی می‌کند تا خودش را خسته کند و بتواند بهتر بخوابد. در یکی از این گشت‌های بی‌هدف روزانه، به زنی عجیب برمی‌خورد که با آداب خاصی، برای بچه‌های محله قصه می‌گوید. خاطر پای قصه‌ی زن می‌نشیند که عجیب‌ترین اتفاق عمرش رقم می‌خورد...

زن، که موهای سفید و چهره‌ی غمگینش او را بسیار رازآلود کرده، داستانی را تعریف می‌کند که برای خاطر بسیار آشناست. داستان «افعی‌های آتش» همان قصه‌ی سوخته و بربادرفته‌ی خاطر است که هیچ‌گاه فرصت انتشار آن را پیدا نکرد. زن این قصه را شبی به خواب دیده و حالا آنچه دیده را برای جمعی که خاطر هم جزو آن‌هاست تعریف می‌کند.

در اینجا قصه‌ی دوم کتاب آغاز می‌شود و ما در قصه‌ی افعی‌های آتش، داستان مردی با چهره‌ای مخوف را می‌شنویم که در یک آتش‌سوزی دچار سوختگی شده. سر و گردن و صورت مرد سوخته و او به این خاطر، یکی از چشم‌ها و بخش زیادی از موهایش را از دست داده است. مردم رفتار خوبی با او ندارند و همه او را از خودشان می‌رانند؛ حتی هیچ‌کس به او کاری هم نمی‌دهد که بتواند از طریق آن امرار معاش کند. او به گدایی مشغول می‌شود تا روزی که صاحب یک روزنامه‌فروشی، با دقت به روزنامه خواندن او متوجه می‌شود که به زبان فرانسه تسلط دارد و برای همین به او پیشنهاد کار ترجمه می‌دهد...

کتاب صوتی افعی‌های آتش با تلاش کریم اسدی اصل به فارسی ترجمه شده و روایت آن نیز به عهده‌ی مهیار ستاری بوده است. نشر صوتی موج کتاب و انتشارات مروارید، ناشرین این کتاب هستند.

جوایز و افتخارات کتاب افعی‌های آتش

  • ترجمه‌شده به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، فارسی و ...
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتارا در سال 2015

کتاب صوتی افعی‌های آتش برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران داستان‌های اجتماعی و عاشقانه‌ی ادبیات عرب از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی افعی‌های آتش: داستان عشق علی بن محمود القصاد می‌شنویم

از سمت شرق وارد مرکز شهر شدم و خودم را در رودخانه‌ی جمعیتی انبوه دیدم که طبق معمول روحم را با جریان قدرتمند خود همراه کرد، جریانی که هرج‌ومرج عجیبش به معنایی استثنایی منتهی می‌شود. همان‌جایی که بازارهای سنتی سرشار از بوهای مختلف قرار دارند؛ بوی سبزی‌هایی که فروشندگان در پیاده‌رو خیابان‌ها بساط می‌کنند، بوی ادویه‌جات، بوی فلافل سرخ‌شده، بوی عطرهای ارزان‌قیمت، بوی توتون «مُعَسَّل» و بوی تند دود اگزوز اتومبیل‌ها.

صداهایی که از دهان جمعیت انبوه بیرون می‌آمد، آمیزه‌ی عجیبی بود از فریاد سبزی‌فروش‌ها، صدای کاست‌هایی که سخنگویان‌شان نسبت به روز قیامت و عذاب دردناک آن هشدار می‌دادند، صدای موسیقی کوچه‌بازاری شاد و صدای آزاردهنده‌ی بوق خودروها. این روزها راننده‌ها به‌اندازه‌ی کافی صبر و حوصله ندارند تا بتوانند از دعواها و نزاع‌های خیابانی اجتناب کنند، دعواهایی که بر سر هیچ‌وپوچ رخ می‌دهند و جوانان زیادی در اثر آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند و باعث انتقام‌جویی‌هایی می‌شود که تنها با کشته شدن یک نفر به پایان می‌رسد یا به فاجعه‌ای منتهی می‌شود.

خیابان‌ها را پیاده می‌پیمودم برای این‌که سیلی از چهره‌ها و بدن‌ها باعث خستگی‌ام شوند. چهره‌های خسته و پرسشگر، بدن‌هایی که ناخواسته به هم برخورد می‌کردند و بدن‌هایی که عمداً خود را به دیگران می‌زدند. جوانانی که آشکارا آهی سر می‌دادند که از تشنگی ابدی آن‌ها حکایت داشت. برخی نیز با ریش‌های بلند و پیراهن‌هایی که تا زیر زانو می‌رسید، استغفارکنان گام‌های سریعی برمی‌داشتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
قسمت یک
17 دقیقه
قسمت دو
23 دقیقه
قسمت سه
35 دقیقه
قسمت چهار
29 دقیقه
قسمت پنج
23 دقیقه
قسمت شش
18 دقیقه
قسمت هفت
19 دقیقه
قسمت هشت
18 دقیقه
قسمت نه
23 دقیقه
قسمت ده
21 دقیقه
قسمت یازده
16 دقیقه
قسمت دوازده
19 دقیقه
قسمت سیزده
26 دقیقه
قسمت چهارده
22 دقیقه
قسمت پانزده
17 دقیقه
قسمت شانزده
21 دقیقه
قسمت هفده
27 دقیقه
قسمت هجده
17 دقیقه
قسمت نوزده
17 دقیقه
قسمت بیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افعی‌های آتش: داستان عشق علی بن محمود القصاد
نویسنده
مترجمکریم اسدی اصل
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افعی‌های آتش

Sanaz Darbandi
۱۴۰۳/۳/۳
جالب بود، اولین تجربه‌ام از این نویسنده بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افعی‌های آتش

برای دریافت کتاب صوتی افعی‌های آتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.