معرفی و دانلود کتاب از یاد رفته

عکس جلد کتاب از یاد رفته
قیمت:
۷۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از یاد رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از یاد رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از یاد رفته

کتاب از یاد رفته نوشته‌ی کیرستین چن داستان تصمیمات است، داستان لحظاتی کوتاه که می‌توانند سرنوشت چند نسل را تغییر دهند. این کتاب روایتگر زندگی خانواده‌ای ساده و معمولی‌ست که در اوایل عصر مائو در چین زندگی می‌کنند، خانواده‌ای آرام که در یک لحظه نابود می‌شود، در لحظه‌ای که مادربزرگ خانواده تصمیم می‌گیرد با چکش به سراغ قاب عکس مائو برود.

درباره‌ی کتاب از یاد رفته

خاصیت زندگی تحت ظلم و استبداد احتمالا همین است، کسی قرار نیست از گزند و آسیب در امان بماند. چه ثروتمند باشد، چه فقیر، چه از طبقه‌ی بالادست جامعه باشد، چه از فرودستان و رعیت‌ها، چه کودک نه‌ساله باشد، چه یک سالمند، ظلم دیکتاتور یک جا به سراغ او آمده و یقه‌اش را گرفته است. سان‌سان، کودک نه‌ساله و خانواده‌اش نیز از این قضیه مستثنی نیستند. مادربزرگ سان‌سان، روزی از ثروتمندان چین بوده و همسرش کارخانه‌ای تحت مالکیت خود داشته. حالا هیچ‌کدام از دارایی‌هایش باقی نمانده؛ هم شوهرش را از دست داده، هم ثروتش را و هم سبک زندگی سابق و ارج و قرب و دوستانش را. او حالا سرایدار همان کارخانه‌ایست که روزی صاحبش بوده و هضم این مسئله برایش بسیار سخت است. از همین رو، یک روز با یک چکش به سراغ قاب عکس مائو می‌رود و با حرص و عصبانیت آن را می‌شکند. برادر سان‌سان شاهد این ماجراست و از دیدن اتفاقی که افتاده خونش به جوش می‌آید. او تنها دوازده سال دارد اما آنچنان تحت اعتقادات دولت مائو قرار گرفته که نمی‌تواند با این حرکت مادربزرگش کنار بیاید، همین سبب می‌شود تصمیمی بگیرد که تا ابد سرنوشت خانواده‌اش را تغییر می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب از یاد رفته

برادر سان‌سان تصمیم می‌گیرد مثل یک شهروند خوب به وظیفه‌اش عمل کند و این کار ناشایست مادربزرگش را به گوش مقامات برساند. خیلی زود حکم اخراج خانواده‌ی سان‌سان از چین صادر می‌شود و آن‌ها چاره‌ای به‌جز ترک وطن ندارند. مادر سان‌سان موفق می‌شود برای خودش، پسرش و مادربزرگ سان‌سان ویزا بگیرد اما سان‌سان ناچار است در چین بماند؛ مادرش به امید اینکه خیلی زود سان‌سان به آن‌ها ملحق می‌شود او را به‌ناچار در چین می‌گذارد و به هنگ‌کنگ می‌رود. اینجاست که داستان اصلی کتاب از یاد رفته «bury what we cannot take» نوشته‌ی کیرستین چن (kiristin Chen) آغاز می‌شود.

کتاب از یاد رفته، داستانی درام و پراحساس است که در بستر تاریخ به وقوع می‌پیوندد. این کتاب داستان تحولات چین را از زاویه‌ی دید خانواده‌ی سان‌سان روایت می‌کند، داستانِ تفاوت‌های دنیای قدیم و جدید. از یاد رفته کاوشی غم‌انگیز در تحولات خانوادگی، فداکاری‌ها و پیچیدگی‌های روح انسان است که قلب خوانندگان را به درد می‌آورد. کیرستین چن در این کتاب از مهاجرت می‌گوید، از حال آنانی که وطن را ترک گفته‌اند و کسانی که بالاجبار مانده و نحت لوای ظلم زندگی کرده‌اند.

این کتاب تحسین‌شده، به کوشش راضیه کریم‌پور به فارسی ترجمه و توسط انتشارات دانش‌آفرین به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب از یاد رفته

  • کیرستین چن فضای سیاسی پیچیده و وحشتناک آن زمان را از طریق روایت تجربه‌ی هولناک سان‌سان در تلاش برای رسیدن به خانواده‌اش و همچنین از طریق به تصویر کشیدن پیامدهای وفاداری به حزب مائو به تصویر می کشد. این کتاب، داستانی خانوادگی و پرتعلیق است. (پابلیشرز ویکلی)
  • ژانر تاریخی کتاب که به پناهندگان، مهاجران، و دوره‌های ناآرامی اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی چین می‌پردازد، به رمان کیرستین چن اهمیتی چندان می‌بخشد. (San Jose Mercury News)
  • قلم کیرستین چن روان و توانایی او در داستان‌سرایی ستودنی است. خوانندگان به‌راحتی جذب شخصیت‌ها و سرنوشت آن‌ها می‌شوند، به‌ویژه سرنوشت سان‌سان جوان... این رمان خواندنی، کوتاه و لذت‌بخش است و بی‌شک برای بسیاری از مخاطبان جذاب خواهد بود. (لایبرری ژورنال)
  • روایت سریع کیرستین چن و توجه به جزئیات، کتاب از یاد رفته را به روایتی قانع‌کننده تبدیل می‌کند. فصل‌های کوتاه با تم احساسی و ماجراجویی علت اصلی جذابیت کتاب است و برای خوانندگانی که از داستان‌های تاریخی دوری می‌کنند، قابل توجه خواهد بود. (School Library Journal)
  • چن یک قهرمان دوست‌داشتنی را در قالب سان‌سان ترسیم می‌کند. استفاده‌ی ماهرانه‌ی او از عنصر تعلیق باعث می‌شود رمان خواندنی و رضایت‌بخش باشد.(بوک‌لیست)
  • این رمان روایتی از خیانت و وفاداری شدید به ایدئولوژی و انتخاب‌های سیاسی است... رمان با عنوان قابل‌توجه خود درمورد قربانی شدن بازماندگان، موفق به ترسیم پرتره‌ای بسیار چشمگیر از این دوره‌ی پرتلاطم شده است . (The Millions)

کتاب از یاد رفته برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و هیجان‌انگیز جالب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب از یاد رفته می‌خوانیم

دفعه‌ی بعد که چشمانش را باز کرد از تابش پرتوهای خورشید که راهشان را از پنجره‌های بلند به داخل خانه باز کرده بودند کور شد. قالی پوست گوسفندی خیلی دنج و راحت مانند بسته‌بندی کاغذ پوپیا دور او پیچیده شده بود. گلویش می‌سوخت و استخوان دنبالچه‌اش درد می‌کرد. هنگامی که تلاش کرد سرش را بلند کند اتاق چرخید و دوباره روی زمین افتاد. چشمانش به ساعت گوشه‌ی اتاق افتاد. هوا روشن‌تر از آن بود که بشود گفت 5 صبح است. اما از طرفی چطور می‌توانست تا پنج عصر خوابیده باشد؟

به سمت پنجره‌ها دوید و پرده‌ی مخملی‌شان را از بند باز کرد و همه‌شان را کشید. سپس به هر دو طبقه‌ی خانه رفت و پارچه‌های آن‌ها را هم روی پنجره‌ها کشید که باعث شد گرد و خاک بیشتری بلند شود و عطسه کند. دیدش محو شد ولی آنقدر بازوی خود را نیشگون گرفت که اشک‌ها فروکش کردند. نمی‌خواست دیگر وقتش را با متأسف بودن برای خود هدر دهد. باید راهی پیدا می‌کرد تا دوباره دکتر لی و خاله رزی را ببیند. تنها چیزی که می‌دانست این بود که آن‌ها حتماً تا حالا آزاد شده‌اند. اولین کاری که اول صبح باید انجام می‌داد این بود که به شهر برود و خبرهای جدیدی درباره‌ی آن‌ها بگیرد و برای این کار نیاز به استتار مناسب داشت.

از پله‌ها بالا رفت. به اتاق بزرگِ لباس‌های لینِ ترشیده سر زد و تمام کمد و کشوها را جستجو کرد. اگر یک شال دور سرش می‌بست و شلوار گشاد نخ‌نمایی می‌پوشید، می‌توانست به عنوان خدمتکار یک خانه از میان مردم رد شود؟ حتماً لینِ ترشیده در جوانی لاغر بوده. سان‌سان این را از ردیف لباس‌هایش که رنگ سردی داشتند و پارچه‌ای که در گذر زمان زرد شده و کمی بوی فاسد بودن می‌داد فهمید. زیر لباس‌ها یک کیف چرمی پر از نامه‌هایی وجود داشت که نشان می‌داد لینِ ترشیده زمانی عشقی داشته. یک سرهنگ ملی‌گرای متاهل که با زن و فرزندش به تایوان فرار کرده. احتمالاً آنجا جایی است که مادر لین و خودش نیز رفته‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از یاد رفته
نویسنده
مترجمراضیه کریم پور
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-5667-13-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان تاریخی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از یاد رفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از یاد رفته

برای دریافت کتاب از یاد رفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.