معرفی و دانلود کتاب 33 استراتژی جنگ

عکس جلد کتاب 33 استراتژی جنگ
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 33 استراتژی جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 33 استراتژی جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 33 استراتژی جنگ

کتاب 33 استراتژی جنگ با هدف آماده‌سازی شما برای رویارویی با نبردهای روزمره و شکست دادن دشمنان خود در زمینه‌های مختلف نگاشته شده است. رابرت گرین، یکی از محبوب‌ترین نویسندگان حوزه‌ی موفقیت و خودیاری و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، به بررسی وقایع تاریخی و بزرگ‌ترین شکست‌ها و پیروزی‌های جنگی در طول تاریخ پرداخته و تلاش می‌کند از تجربیات شجاع‌ترین جنگجویان جهان، درس‌هایی برای غلبه بر موانع و چالش‌های زندگی روزمره به دست بدهد.

درباره‌ی کتاب 33 استراتژی جنگ

همه‌ی ما در زندگی روزمره‌ی خود با دشمنان مختلفی مبارزه می‌کنیم. این دشمنان ممکن است رقبا و همکارانی باشند که از موفقیت ما احساس خطر می‌کنند؛ یا خانواده‌ی مخربی که حاضر نیستند استقلال و خوشبختی ما را بپذیرند؛ یا دوستانی که به سعادت و شرایط ما حسادت می‌کنند؛ یا حتی ممکن است بزرگ‌ترین دشمن ما خودمان باشیم که با ضعف، کمبود اعتمادبه‌نفس و نادانی‌مان مانع رسیدن خود به اهدافمان می‌شویم. اما برای مقابله با این دشمنان چه کاری می‌توان انجام داد؟ ممکن است فکر کنید که امکان ندارد در مواجهه با هر فردی شمشیر را از رو ببندیم و دائماً در حال درگیری باشیم؛ اما ممکن نیست که در مقابل تمام موانع سر خم کرده، از نبرد و مقابله با تمام مشکلات امتناع کنیم. همه‌ی ما زمانی خود را بر سر دوراهی جنگ و بخشش، گرفتار دیده‌ و آرزو کرده‌ایم که مهارت کافی برای پیروز شدن و سیاست کافی برای حفظ آرامش و منافع خود را داشته باشیم. اگر شما هم با این اوضاع احساس همدردی می‌کنید، کتاب 33 استراتژی جنگ (The 33 Strategies of War) برایتان مفید خواهد بود.

رابرت گرین (Robert Greene) در مقدمه‌ی کتاب 33 استراتژی جنگ به این نکته اشاره می‌کند که اکثر ما نتیجه‌ی پرورش و آموزش در فرهنگی هستیم که همه‌ی ما را به رفتار توام با صبر، آرامش و ازخودگذشتگی تشویق می‌کند. ما از کودکی می‌آموزیم که افراد جاه‌طلب و جنگجو در گذر زمان محکوم به تنهایی و طرد شدن هستند. اما رابرت گرین معتقد است برای موفق شدن لازم است برای جنگ آماده باشیم. او باور دارد که هر فردی در زندگی با دشمنان و رقبای مختلفی روبه‌رو خواهد شد که به هر دلیل، از رسیدن او به اهدافش ممانعت خواهند کرد و در صورتی که برای مبارزه با این افراد آماده نباشد، لازم است به پذیرش احساس شکست و ناامیدی در مواجهه با چالش‌های روزمره عادت کند.

معرفی و دانلود کتاب 33 استراتژی جنگ

رابرت گرین در این کتاب به بررسی صدها نمونه‌ی برجسته از نبردهای خونین تاریخی پرداخته و از تجربیات رهبران پیروز و شکست‌خورده‌ی این میادین درس‌هایی برای انسان‌های مدرن جاه‌طلب برای رسیدن به اهداف و آرزوهایمان استخراج کرده است. او در توضیح بیشتر مفهوم استراتژی می‌نویسد که استراتژی به معنای اصول، ابزارها، برنامه‌ها و مهارت‌هایی است که در خدمتِ رساندن ما به اهداف و مقاصدمان عمل می‌کنند. او در ادامه می‌نویسد که برای تبدیل شدن به یک استراتژیست موفق ابتدا باید به مبارزه با دشمن درونی خود بپردازیم. رابرت گرین در توضیح هدف خود از نگارش این کتاب می‌نویسد که هدف آموزه‌های این کتاب، اولاً (دوماً نداره در ادامه) آشنا کردن مخاطب با ضعف‌ها و مشکلات درونی خودش و دوماً پرورش و رهاسازی استراتژیستِ موفقِ اسیر در پس موانع ذهن اوست.

کتاب 33 استراتژی جنگ در پنج بخش کلی نگاشته شده و در هر بخش، شکلی از نبرد مورد بررسی قرار گرفته است. هر فصل کتاب درس‌هایی از تجربیات بزرگ‌ترین جنگجویان تاریخ، از مارگارت تاچر تا کوروش کبیر در اختیار مخاطب قرار داده است. گرین جنگ‌هایی را که انسان مدرن با آن‌ها درگیر است، به پنج دسته‌ی کلی تقسیم می‌کند: «جنگ آگاهانه»، «جنگ گروهی»، «جنگ دفاعی»، «جنگ تهاجمی» و «جنگ غیرمتعارف». فصل اول کتاب به معرفی موانع و دشمنان درونی هر فرد و راه‌های غلبه بر آن‌ها اختصاص داده شده. در فصل دوم کتاب خواننده با آموزش اصول رهبری و چگونگی تبدیل نیروهای متخصص به ارتشی از سربازان باانگیزه و شجاع آشنا می‌شود. فصل سوم کتاب، همان گونه که از عنوانش پیداست، به اهمیت اصول و مهارت‌های دفاعی در جنگ با رقبا اختصاص یافته و چگونگی دفاع هدفمند و استفاده از ضعف‌های دشمن بر علیه خودش را به مخاطب آموزش می‌دهد. فصل چهارم کتاب، جنگ تهاجمی، یعنی سبک مبارزه‌ی مخالف جنگ دفاعی را معرفی و تشریح کرده است. در جنگ تهاجمی مخاطب می‌آموزد که با زدن اولین ضربه و آغاز حمله، چطور نبض مبارزه را در دست گرفته و نقاط ضعف دشمن را به دقیق‌ترین شکل ممکن مورد هدف قرار بدهد. بخش پنجم کتاب تحت عنوان «جنگ کثیف» به شرح و توصیف سبکی از مبارزه می‌پردازد که ممکن است به نظر بسیاری غیراخلاقی یا اشتباه باشد، اما گرین تاکید می‌کند که فنون و اصول آموزش داده شده در این فصل می‌تواند به‌عنوان (با نیم‌فاصله) آخرین راه چاره و برگ برنده‌ی افراد ضعیف و ناامید برای غلبه بر دشمنان مورد استفاده قرار بگیرد.

کتاب 33 استراتژی جنگ با ترجمه‌ی صدیقه اوشنی و چاپ انتشارات یوشیتا در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب 33 استراتژی جنگ

  • استراتژی‌های حیاتی‌ای که می‌توانند برای پیروزی بر نبردهای ناچیز روزمره مورد استفاده قرار بگیرند. (Business Insider)
  • تخصص رابرت گرین در تحلیل زندگی و فلسفه‌ی شخصیت‌هایی تاریخی مانند ناپلئون و سون تزو، و استخراج نکاتی برای کنترل مردم و موقعیت‌هاست. (نیویورک تایمز)

کتاب 33 استراتژی جنگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه دارید که روحیه‌ی جنگجویی و شجاعت را در خود بیدار کرده و برای رویارویی با نبردهای زندگی روزمره آماده شوید، مطالعه‌ی کتاب 33 استراتژی جنگ قطعاً برایتان مفید خواهد بود. آموزه‌های این کتاب هم برای مدیران و رهبرانی که قصد دارند ارتش نیروهای بااستعداد خود را به سمت اهدافشان هدایت کنند و هم برای تمام افرادی که به دنبال راهکارهایی برای کسب موفقیت و غلبه بر نبردهای روزمره‌ی زندگی هستند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب 33 استراتژی جنگ می‌خوانیم

ارتش‌هایی که در ظاهر از نظر منابع مالی، تجهیزات و قدرت آتش، برتری دارند، معمولاً قابل‌پیش‌بینی هستند. آن‌ها به‌جای تکیه بر دانش و استراتژی، به تجهیزات خود متکی هستند و همین مسئله باعث می‌شود از نظر ذهنی تنبل شوند. وقتی با مشکلات روبه‌رو می‌شوند، راه‌حل آن‌ها این است که بر داشته‌هایشان بیفزایند؛ اما آنچه دارید، پیروزی را برایتان به ارمغان نمی‌آورد، بلکه نحوه‌ی استفاده از آن‌هاست که شما را به پیروزی می‌رساند. وقتی از امکانات کمتری بهره‌مند هستید، خلاقانه‌تر عمل می‌کنید. این خلاقیت باعث برتری شما نسبت به دشمنانی می‌شود که از فناوری برخوردار هستند: چیزهای بیشتری یاد می‌گیرید، به‌راحتی با شرایط سازگار می‌شوید و هوشمندانه‌تر رفتار می‌کنید. ازآنجاکه نمی‌توانید منابع محدود خود را هدر دهید، به‌خوبی از آن‌ها استفاده خواهید کرد. دراین‌صورت، زمان نیز همگام و متحد شما خواهد بود.

اگر منابع شما کمتر از دشمنان است، ناامید نشوید. شما همیشه می‌توانید با استراتژی اقتصاد کامل، اوضاع را تغییر دهید. اگر شما و دشمنان‌تان با هم برابر هستید، به‌دست‌آوردن تسلیحات بیشتر، اهمیت کمتری نسبت به استفاده‌ی درست از داشته‌ها دارد. اگر منابع بیشتری نسبت به دشمن دارید، باز هم جنگ اقتصادی مانند همیشه مهم است. همان‌طور که پابلو پیکاسو گفته است: «حتی اگر ثروتمند هستید، فقیرانه رفتار کنید.» فقرا خلاق‌تر هستند و اغلب سرگرمی بیشتری دارند؛ زیرا برای داشته‌های خود ارزش قائلند و محدودیت‌های خود را می‌شناسند. گاهی استراتژی حکم می‌کند قدرت بیشتر خودتان را نادیده بگیرید و از حداقل‌ها، بیشترین استفاده را ببرید. حتی اگر فناوری دارید، به‌شیوه‌ی دهقانان مبارزه کنید.

فهرست مطالب کتاب

گزیده‌هایی از هر فصل
مقدمه‌ی مترجم
پیشگفتار
بخش اول: جنگ آگاهانه
بخش دوم: جنگ سازمانی (گروهی)
بخش سوم: جنگ دفاعی
بخش چهارم: جنگ تهاجمی
بخش پنجم: جنگ غیرمتعارف (کثیف)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 33 استراتژی جنگ
نویسنده
مترجمصدیقه اوشنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات664
زبانفارسی
شابک978-622-5911-87-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 33 استراتژی جنگ

عبدالله یوسفی
۱۴۰۳/۶/۲۱
کتاب فوق العاده است یک قرن تجربه برای نسل خوش شانس امروز‌🌹
سعید سوری
۱۴۰۳/۵/۱۵
زیباست، جنگیدن همراه با لذت از صحنات
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب 33 استراتژی جنگ

برای دریافت کتاب 33 استراتژی جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.