معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی سالمندی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی سالمندی
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۳۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی سالمندی

خلاصه کتاب صوتی سالمندی اثری از انجمن طب سالمندان امریکاست. سطح زندگی سالمندان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کیفیت در جوامع مدرن است و ارتقاء آن، با توجه به جمیعت روزافزون این گروه سنی، از زمره‌ی اهدافی‌ست که نیازمند تلاش، پژوهش و اقدامات فراوان است. در کتاب گردآوری‌شده توسط این انجمن، مهم‌ترین جنبه‌های این دوران مورد واکاوی قرار داده شده و به‌اختصار به راهکارهایی پرداخته شده است که گذران این دوره‌ی مهم و دشوار زندگی را ساده‌تر می‌سازد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی سالمندی

انسان امروز در مقایسه با پیشینیان خود بیشتر عمر می‌کند؛ حقیقتی که هم آرامش‌دهنده است و هم هراس‌آور چرا که پیری و کهنسالی معضلات بی‌شماری را برای فرد و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند با خود به همراه دارد. تغییرات خانوادگی، تغییرات ظاهری، هجوم بیماری‌ها و ناتوانی‌ها و کاهش عملکرد افراد از جمله تهدیداتی است که سالمند با آن‌ها روبه‌روست. با افزایش تدریجی سن، انسان‌ها به‌طور غریزی نسبت به سلامت جسم و ذهن خود نگران می‌شوند. بدیهی است که اگر افراد از دوران جوانی مراقبت‌های لازم را در پیش گرفته و شیوه‌ی زندگی سالمی را دنبال کرده باشند، در دوران سالمندی نیز احساس شادابی و نشاط خواهند داشت و پیری دیگر واژه‌ای ترسناک برای آن‌ها نخواهد بود. اما یافتن راهکارهای مفید و مؤثر برای کنار آمدن با سالمندی و لذت بردن از آن چندان ساده نیست. در خلاصه کتاب صوتی سالمندی که توسط انجمن طب سالمندان امریکا (National Institute of Aging) گردآوری شده است، ضمن اشاره به برخی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی در دوران سالمندی، از زوایای مختلف به این بازه‌ی زمانی مهم در حیات انسان پرداخته شده است.

در خلاصه کتاب صوتی سالمندی می‌شویم که هم‌زمان با افزایش سن، به‌طور طبیعی قدرت جسم و ذهن انسان کاهش می‌یابد. مغز، فرمانده‌ی بدن انسان، هدایت جسم و روان او را بر عهده دارد. این مغز است که احساسات، هویت و شناخت فرد از خود و واکنش‌های رفتاری و عملکردهای ذهنی او را کنترل می‌کند. اگر فردی درصدد است تا حتی در دوران سالمندی نیز مانند دوران جوانی‌اش تیزبین و هوشمند باقی بماند، باید پیش از رسیدن به دوران کهنسالی به تقویت حافظه‌ی خود بپردازد، استرس و اضطرابش را مدیریت کند، غذای سالم و مواد مفید برای تقویت مغز مصرف کند و فعالیت‌های مداوم بدنی داشته باشد.

بر اساس نتایج پژوهش‌های انجام شده، بهبود عملکرد مغز برای همگان امکان‌پذیر است و برای شروع هیچ‌گاه دیر نیست. در رسیدن به چنین هدفی علاوه بر تمرینات ذهنی، سبک زندگی سالم، ورزش و تناسب اندام، تغذیه‌ی کافی و مفید، کنترل اضطراب، پرهیز از تنهایی و برقراری ارتباط مؤثر با دیگران از جمله راهکارهایی است که می‌توان در پیش گرفت. با چنین اقداماتی احتمال ابتلا به اختلالات مغز و اعصاب از جمله سکته‌ی مغزی، زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون نیز تا اندازه‌ی زیادی کاهش می‌یابد.

چگونگی حفظ سلامت جسمانی در دوران سالمندی، به کارگیری راهکارهای مؤثر برای کاهش کارایی مغز و توانایی‌های ذهنی، جلوگیری از زوال عقل و حافظه و الزام برقراری و حفظ ارتباط عاطفی سالمند با دیگران از جمله مواردی است که خلاصه کتاب صوتی سالمندی به آن پرداخته است. علاوه بر این در این خلاصه کتاب فرمول‌هایی آزموده و کارآمد درباره‌ی شیوه‌ی سالم زیستن و ملاحظاتی ضروری در خصوص نگهداری از سالمندان نیز به مخاطبان ارائه شده است.

خلاصه کتاب صوتی سالمندی را به کوشش انتشارات آوند دانش، با ترجمه‌ی شیدا سرمدی و خوانش مریم بنایی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

«کتاب‌های دامیز» (For Dummies) عنوان مجموعه‌ای از آثار ساده و هم‌فهم در حوزه‌های گوناگون از روانشناسی، فلسفه و علوم طبیعی گرفته تا خودشناسی و کارآفرینی و موفقیت در کسب‌وکار و فناوری است. اولین کتاب‌های مجموعه‌ی دامیز در اواخر دهه‌ی بیستم و با هدف آشناسازی مخاطبان با رایانه و چگونگی استفاده از آن به انتشار رسید و سپس به دلیل استقبالِ بسیار مخاطبان به جوانب دیگر زندگی انسان نیز تعمیم پیدا کرد.

تا به امروز حدود دو هزار عنوان از آثار این مجموعه در سراسر جهان ترجمه شده و به انتشار رسیده است. هر یک از کتاب‌های مجموعه به تشریح حوزه‌ای خاص می‌پردازد و در گردآوری مطالب آن، از به‌روزترین و استانداردترین محتواهای موجود استفاده شده است. امتیاز انتشار کتاب‌های این مجموعه در ایران در اختیار انتشارات آوند دانش است. «تناسب اندام»، «مکاتبات اداری و تجاری به زبان انگلیسی»، «اقتصادسنجی»، «ابرغذاها» و «هوش مصنوعی» عناوین برخی از کتاب‌هایی هستند که تا به امروز از این مجموعه منتشر شده‌اند.

خلاصه کتاب صوتی سالمندی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن خلاصه کتاب صوتی سالمندی را به تمامی مشاوران، درمان‌گران و افراد تصمیم‌گیرنده در این حوزه و نیز به تمامی سالمندان گرامی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی سالمندی می‌شنویم

با توجه به افزایش نرخ جمعیت سالمند در سال‌های پیش‌رو پیش‌بینی می‌شود که تا سال 1421 این عدد از ده درصد به بیست درصد برسد و از سال 1421 تا بازه‌ی زمانی 1430-1435 رشد جمعیت سالمند ایران افزایش یابد و از مرز یک‌سوم جمیعت کشور بگذرد.

با توجه به این پیش‌بینی‌ها به‌زودی با بحران نگهداری از سالمندان مواجه می‌شویم پس از یک‌سو نهادهای زیربط مانند شهرداری و بهزیستی و بخش آموزش کشور باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و زیرساخت‌های مناسب برای نگهداری از سالمندان را هم به‌صورت اقامتگاه شبانه‌روزی و هم خدمات مبتنی بر خانه فراهم کنند و از سوی دیگر افراد میانسال با برنامه‌ریزی مناسب، بودجه‌بندی، قرار گرفتن تحت پوشش بیمه‌های درمانی و ارتقای وضعیت سلامت و آگاهی فردی، با آمادگی و آسودگی به استقبال این دوره بروند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
63 دقیقه
بخش اول: حفظ سلامت در دوره‌ی سالمندی
52 دقیقه
بخش دوم: مراقبت و نگهداری از سالمندان
33 دقیقه
بخش سوم: روابط عاطفی پس از پنجاه سالگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی سالمندی
نویسنده
مترجمشیدا سرمدی
راویمریم بنایی
ناشر صوتیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۶۰۰۰۰ ۳۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی سالمندی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی سالمندی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.