معرفی و دانلود کتاب چگونه متحول شویم: علم تغییر از کسی که هستید به کسی که می‌خواهید باشید

عکس جلد کتاب چگونه متحول شویم: علم تغییر از کسی که هستید به کسی که می‌خواهید باشید
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه متحول شویم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه متحول شویم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه متحول شویم: علم تغییر از کسی که هستید به کسی که می‌خواهید باشید

تغییر و تحول مثبت، ازجمله دغدغه‌هایی‌ست که همواره در زندگی همراه ما بوده و یافتن مسیر درست و رفع موانعی که در این مسیر وجود دارند، از مسائلی هستند که انسان‌ها را درگیر خود می‌کند. کتاب چگونه متحول شویم از کیتی میلکمن که یکی از عناوین پرفروش وال استریت ژورنال بوده، راهنمای خوبی برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی به‌شمار می‌رود. این اثر توانسته رتبه‌ی اول را در میان لیست پرفروش‌ترین آثار وال استریت ژورنال به دست آورد.

درباره‌ی کتاب چگونه متحول شویم

زندگی همه‌ی ما پر است از عادت‌هایی که به‌دنبال تغییر آن‌ها هستیم، اما از درستی‌شان اطمینان نداریم. گاهی هم کاملاً از نادرستی آن‌ها مطمئنیم، اما تغییر مسیر و ایجاد تحول در زندگی، برای ما پرچالش و دشوار است. درحالی‌که قدرت تغییر و شکستن عاداتی که ممکن است مخرب باشند و نیز توانایی غلبه بر نیروهای منفی که ما را از تحولات باز می‌دارند، یکی از بزرگترین موهبت‌های زندگی هر انسانی به‌شمار می‌رود.

کتاب چگونه متحول شویم (How to Change) از کیتی میلکمن (Katy Milkman)، یکی از بهترین آثاری‌ست که به ما کمک می‌کند تا ابتدا مطمئن شویم از زندگی خود چه می‌خواهیم، مسیرهای درست را برای رسیدن به اهدافمان پیدا کنیم، روش‌های عبور از موانع کوچک و بزرگ را بیاموزیم و در نهایت، علم تغییر از کسی که هستیم به کسی که می‌خواهیم باشیم را به دست بیاوریم.

معرفی و دانلود کتاب چگونه متحول شویم

بسیاری از ویژگی‌هایی که از سنین پایین بر اثر اتفاقات مختلف در وجود ما شکل گرفته‌اند، می‌توانند در بزرگسالی به یک عامل محرک در زندگی یا یک عامل بازدارنده تبدیل شوند. این ویژگی‌ها معمولاً در بطن وجودمان ریشه کرده‌اند و اصلاح آن‌ها، یا حداقل به‌دست‌آوردنشان، رسیدن به یک درک درست از این ویژگی‌ها و نحوه‌ی صحیح مقابله با تاثیراتشان بر زندگی‌مان نیازمند زمان طولانی و بررسی‌های عمیق در وجودمان است.

بسیاری از ویژگی‌ها نیز تاثیرات مخربی دارند که ممکن است به‌آسانی قابل‌مشاهده نباشند، اما مانع بزرگی برای فعالیت‌های حرفه‌ای و شغلی ما به حساب بیایند. کیتی میلکمن در کتاب چگونه متحول شویم، با نگاهی به عادات منفی، موانع تغییر و پیشرفت را به ما معرفی کرده و کمک می‌کند تا بهترین روش‌ها را برای غلبه بر این موانع و در نهایت ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ بشناسیم.

تکانش‌گری، رفتارها و تصمیمات هیجانی، اهمال‌کاری و به‌تعویق‌انداختن فعالیت‌ها، فراموشکاری، تنبلی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر وجود دارند که می‌توانند به بزرگترین موانع بر سر راه زندگی ما بدل شوند. این عوامل بازدارنده، گاه اجازه‌ی حرکت در مسیر تحول را به ما نمی‌دهند و گاه ما را از میانه‌ی مسیر برمی‌گردانند و باعث می‌شوند تا تمام تلاش‌هایی که در راه تغییرات مثبت داشته‌ایم، از بین بروند. از همین رو، اولین گام برای تغییر، شناخت موانع و راه‌های مقابله با آن‌هاست. کتاب چگونه متحول شویم، بهترین راهنمای ما برای برداشتن این گام مهم و حیاتی‌ست.

کتابی که پیش رو داریم، به کوشش نرگس حق مرادی و فاطمه حق مرادی به فارسی برگردانده شده و به همت انتشارات دکسا به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب چگونه متحول شویم

  • این که چه چیزی باعث ایجاد تغییر مثبت و پایبندی به آن می‌شود، پرسشی‌ست که در ذهن اکثر افراد شکل می‌گیرد؛ و کتاب میلکمن، پاسخ دقیقی برای این پرسش به‌شمار می‌رود. (کارول دوک، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتابی حاوی راهکارهای علمی جهت غلبه بر موانع! (اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل)
  • هنر استادانه‌ی کیتی میلکمن در تبدیل علم به عمل! (گری فاستر)
  • فرصتی بزرگ، برای زمانی که آماده‌ی تغییر هستید و به تغییرات مثبت متعهد می‌مانید؛ کتاب پیش رو به شما کمک می‌کند تا واقعاً به هدفی که در ذهن دارید دست پیدا کنید. (ست گادین، نویسنده‌ی کتاب این است بازاریابی)

کتاب چگونه متحول شویم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، بهترین گزینه برای هر فردی است که در پی یک تغییر و تحول خوشایند در زندگی خود، انتخاب مسیرهای درست و غلبه بر موانع مسیر پیشرفت و تحولات باشد.

در بخشی از کتاب چگونه متحول شویم: علم تغییر از کسی که هستید به کسی که می‌خواهید باشید می‌خوانیم

همه‌ی ما اغلب موقع برنامه‌ریزی فقط روی هدفمان تمرکز می‌کنیم و به این فکر نمی‌کنیم چه چیزی باید به ما یادآوری کند برای هدفمان تلاش کنیم؛ مثلاً تصمیم می‌گیرید: «از امروز نخ دندان کشیدن را شروع می‌کنم». تحقیقی که پیتر انجام داد نشان می‌دهد ارتباط دادن یک هدف به یک نشانه یا سرنخ خیلی حیاتی است. این نشانه ممکن است هرچیزی، مانند زمان، مکان یا کار خاصی، باشد. پس اگر می‌خواهید مرتب نخ دندان بکشید، یک تغییر کوچک در برنامه‌ی خود ایجاد کنید؛ مثلاً قرار بگذارید: «هرشب بعد از مسواک زدن، نخ دندان می‌کشم.»

پیاده کردن راهکار «قصد اجرا» به‌آسانی پر کردن جای خالی در یک جمله است: «وقتی ... شود، من ...را انجام می‌دهم». جمله باید دقیق باشد. جمله‌ای مثل «قصد دارم پس‌انداز ماهانه‌ی بازنشستگی‌ام را افزایش دهم» ناقص است و امکان موفقیت شما را کاهش می‌دهد. اما اگر بگویید: «هرسال با افزایش درآمدم، پس‌انداز ماهانه‌ی بازنشستگی‌ام را افزایش خواهم داد»، برنامه‌ی کامل‌تری خواهید داشت. مثال مشابه را می‌توان در زمینه‌ی تحصیل زد؛ مثلاً اگر بگویید: «قصد دارم زمان بیشتری صرف مطالعه کنم» مبهم است اما: «می‌خواهم روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه در ساعت 5 عصر یک ساعت بیشتر مطالعه کنم» بهتر است. یا جمله‌ی «از‌این‌پس مسیر خانه تا محل کار را پیاده‌روی می‌کنم» درست نیست، اما «هروقت هوا مساعد باشد، تا محل کار پیاده می‌روم» درست است و به احتمال بیشتری اجرایش می‌کنید.

پیتر در مطالعات متعددی نشان داده است، اگر صرفاً از افراد بخواهیم برنامه‌ی خود را بر اساس نشانه یا سرنخ خاصی بچینند، احتمال موفقیتشان افزایش پیدا می‌کند. علاوه‌براین، هرچه نشانه در دسترس‌تر و واضح‌تر (با جزئیات بیشتر) باشد، بهتر است. بنابراین، برای برنامه‌ی تناسب اندام بهتر است مثلاً بگوییم: «هر سه‌شنبه و پنج‌شنبه، درست بعد از کار، ورزش می‌کنم. برای رفتن به باشگاه اتوبوس شماره‌ی 17 را سوار می‌شوم و آنجا سی دقیقه با دستگاه پله‌نوردی تمرین می‌کنم». اما جمله‌هایی مانند «بیشتر ورزش خواهم کرد» یا حتی «سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها به باشگاه خواهم رفت» مبهم‌اند.

فهرست مطالب کتاب

نقدهای این کتاب
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: شروع
فصل دوم: تکانشگری
فصل سوم: به تعویق انداختن
فصل چهارم: فراموشکاری
فصل پنجم: تنبلی
فصل ششم: اطمینان
فصل هفتم: انطباق
فصل هشتم: تغییرات خوب
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه متحول شویم: علم تغییر از کسی که هستید به کسی که می‌خواهید باشید
نویسنده
مترجمنرگس حق مرادی، فاطمه حق مرادی
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-622-5571-54-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه متحول شویم

محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۳/۶/۲۴
در زمینه تحول شخصی کتاب زیاد نوشته شده و همگی خوب هستند.
تفاوت اساسی این کتاب مثالهای ذکر شده از شخصیت‌های معروف و شرکت‌های بزرگ است.
و مهمترین عامل جدال با موانع درونی که ضعف بزرگ ما انسانهاست.
توصیه میکنم مطالعه این کتاب همراه با برنامه عملی و پیگیری و مداومت باشد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چگونه متحول شویم

برای دریافت کتاب چگونه متحول شویم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.