معرفی و دانلود کتاب یک دست گلف با پدرم: کاوش در گذشته برای آشتی با حال

عکس جلد کتاب یک دست گلف با پدرم: کاوش در گذشته برای آشتی با حال
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک دست گلف با پدرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک دست گلف با پدرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک دست گلف با پدرم: کاوش در گذشته برای آشتی با حال

کتاب یک دست گلف با پدرم اثری از ویلیام دیمون است که بر ارزیابی و پذیرش زندگی گذشته و بهره گرفتن از آن در ساختن آینده تاکید دارد. نویسنده تلاش می‌کند در این کتاب با استفاده از موضوعاتی که درباره‌ی زندگی پدرش می‌داند، اوضاع زندگی خود را روبه‌راه کند و آینده‌ای غنی را برای خودش ترسیم کند.

درباره‌ی کتاب یک دست گلف با پدرم

ویلیام دیمون (William Damon) استاد دانشگاه استنفورد و عضو ارشد مؤسسه‌ی هوور در این دانشگاه است. او تحقیقات پیشگامانه‌ای را در مورد توسعه‌ی هدف زندگی انجام داده و در همین راستا کتاب The Path to Purpose را نگاشته، که مشهورترین کتاب اوست. مسئله‌‌ی اصلی نویسنده در کتاب یک دست گلف با پدرم (A Round of Golf with My Father)، همان‌طور که از عنوان فرعی کتاب برمی‌آید، درس گرفتن از وقایع و اتفاقات گذشته و استفاده از این تجربیات برای ساختن آینده است. ویلیام دیمون شیوه‌ای را با عنوان «راه حل مرور زندگی»، در این کتاب ارائه کرده است که در آن گذشته‌ی فرد به‌نوعی مورد بازسازی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب یک دست گلف با پدرم

این روش، راه‌حل‌هایی را برای مشکلاتی که در آینده پیش روی فرد قرار خواهد گرفت، به او ارائه می‌کند. راه‌حل‌ مرور زندگی، به گفته‌ی دیمون، سه مزیت دارد:

  • پذیرش وقایع گذشته و قدردانی از زندگی، به جای تاسف خوردن؛
  • به‌دست‌آوردن درک صحیحی از هویت خود، و رسیدن به خودشناسی عمیق؛
  • پدیدار شدن مسیرهای خوب و شفاف در زندگی، بر مبنای تجربیات گذشته و ایجاد شدن اهدافی درست برای آینده.

او خود در این کتاب با رویکرد ذکرشده پیش خواهد رفت. برای دیمون این مسیر با کشف زندگی رازآلود پدرش آغاز می‌شود. پدری که هرگز او را ندیده است و حتی پیش از این، به او فکر هم نکرده! او در اوایل زندگی‌اش بر اساس گفته‌های دیگران، فکر می‌کرده که پدرش در جنگ جهانی دوم مفقود یا کشته شده‌ است. اما در میانه‌ی مسیر زندگی می‌فهمد که پدرش در روز تولد ویلیام، او و مادرش را ترک کرده. یک شب، ویلیام توسط دخترش موارد خیلی بیشتری را درباره‌ی پدرش می‌فهمد و از آن شب، با بررسی زندگی پدر، تلاش می‌کند چیزهایی بیاموزد که بر مبنای آن‌ها بتواند زندگی خودش را به خوبی بسازد.

ویلیام دیمون در کتاب یک دست گلف با پدرم، تلاش می‌کند تا تضادهای ذهنی پدرش را بفهمد و پاسخ این سوال را بیابد که «چگونه پدرش با اینکه در دنیایی جدا از او می‌زیست، در زندگی ویلیام نیز تأثیرات بزرگ و مهمی گذاشته بود؟».

کتاب یک دست گلف با پدرم به‌کوشش نرگس حق مرادی و فاطمه حق مرادی به فارسی برگردانده شده و توسط انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی دکسا به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب یک دست گلف با پدرم

  • اگر همان‌طور که ارسطو گفته، زندگی خوب مانند نواختن ماهرانه و زیبای یک آلت موسیقی باشد، ویلیام دیمون ثابت کرده که یک نوازنده‌ی قهار است. (دان پی. مک‌آدامز، استاد روانشناسی دانشگاه نورث وسترن)
  • برنامه‌ای برای یک زندگی رضایت‌بخش‌تر، شادتر و قدرشناسانه‌تر. کتاب یک دست گلف با پدرم زندگی را تغییر می‌دهد. (مارک فریدمن)
  • دیمون در این کتاب زیبا به‌طور همزمان زندگی خودش و پدری را که هرگز ندیده بود مرور می‌کند. دو زندگی در حال مرور، دو داستان، دو سفری که برای همه‌ی ما درس‌هایی دارد، درباره‌ی اینکه چگونه خود و دیگران را ببخشیم، چگونه از خود و دیگران قدردانی کنیم و چگونه با صلح کردن با گذشته، راه خود را پیدا کنیم. (آنجلا داکوُرث)
  • این دفتر خاطرات خارق‌العاده، بینش‌های قدرتمندی را به تصویر می‌کشد که می‌تواند از تأمل در تاریخ زندگی شخصی و حرفه‌ای فرد پدید آید. (هاوارد گاردنر)

کتاب یک دست گلف با پدرم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به مبحث خودشناسی و کتاب‌هایی با موضوعات روانشناختی و اتوبیوگرافی علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب یک دست گلف با پدرم: کاوش در گذشته برای آشتی با حال می‌خوانیم

افرادی بیش‌تر تمایل دارند زندگی خود را مرور کنند که درسراشیبی زندگی به سمت پیری قرار گرفته‌اند. در این دوره از زندگی، انسان ذاتاً به دنبال معنا در زندگی است و سوالاتی از این قبیل را از خود می‌پرسد: از کجا آمده‌ام، کجا بوده‌ام، اکنون کجا هستم و می‌خواهم به کجا بروم. در این دوره زمان آن رسیده که از زندگی خود یک جمع‌بندی به دست بیاوریم و به این فکر کنیم که سال‌های باقی عمر خود را چگونه به بهترین شکل ممکن بگذرانیم. برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر می‌توانیم از داستان‌های زندگی استفاده کنیم؛ این داستان‌ها به ما کمک می‌کنند هویت‌ فردی خود و اهداف متأثر از آن‌ها را احیا و بازنگری کنیم. رویکرد مرور زندگی به ما کمک می‌کند به‌طور آگاهانه داستان‌های زندگی را انتخاب و بازگو کنیم و این داستان‌ها را در یک روایت منسجم ادغام کنیم؛ روایتی که گذشته را تایید و آینده ما را هدایت می‌کند.

در رویکرد مرور زندگی باید گذشته، حال و آینده را بررسی کرد و سپس نتیجه‌ی حاصل از آن را در یک چشم‌انداز منسجم و منطقی ادغام کرد. این چشم‌انداز شامل همه‌ی چیزهایی می‌شود که به زندگی معنا می‌بخشند: ارزش‌های اصلی، روابط مهم، مشارکت‌ها و دستاوردها، اعتقادات معنوی و داستان‌های حقیقی که به ما می‌گویند از کجا آمده‌ایم، چگونه به جایی که اکنون هستیم رسیدیم و می‌خواهیم به کجا برویم.

با ادغام ابعاد گذشته، حال و آینده در یک چشم‌انداز به حس تمامیت دست پیدا می‌کنیم؛ حسی که باعث احساس و آرامش می‌شود. ریشه‌ی واژه‌های ادغام و تمامیت در زبان لاتین مشترک است و این مسئله تصادفی نیست. منظور از ادغام کنار آمدن با گذشته است، زیرا گذشته بخش جدایی‌ناپذیر از ماست. همان‌طور که فاکنر در کتاب رکوئیم برای یک راهبه نوشته است: «گذشته هرگز نمی‌میرد و حتی نمی‌گذرد.»

فهرست مطالب کتاب

نقد‌های کتاب
مقدمه: انعکاس نتیجه
فصل اول: داستان‌های زندگی
فصل دوم: کنکاش در گذشته
فصل سوم: بازبینی هویت و هدف
فصل چهارم: بررسی شخصیت کودکی
فصل پنجم: خدمت سربازی و بلوغ اخلاقی
فصل ششم: سه مسیر مجزا به‌سوی هدف
فصل هفتم: یک دست گلف با پدرم
فصل هشتم: حسرت‌ها، قدردانی و تجدید هویت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک دست گلف با پدرم: کاوش در گذشته برای آشتی با حال
نویسنده
مترجمنرگس حق مرادی، فاطمه حق مرادی
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-622-5571-57-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک دست گلف با پدرم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یک دست گلف با پدرم

برای دریافت کتاب یک دست گلف با پدرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.