معرفی و دانلود کتاب وزارت ترس

عکس جلد کتاب وزارت ترس
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وزارت ترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وزارت ترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وزارت ترس

کتاب وزارت ترس نوشته‌ی گراهام گرین روایت‌گر داستان مردی‌ست که با شرکت در یک گاردن پارتی برنده‌ی یک تکه کیک پسته می‌شود اما در کمال تعجب شرکت‌کنندگان در جشن از او می‌خواهند که کیک را به آن‌ها پس بدهد و به خانه برگردد، مرد که حتی روحش هم خبر ندارد درگیر چه‌چیزی شده از عمل به خواسته‌ی آن‌ها سر باز می‌زند و این ممانعتش او را وارد ماجرایی جاسوسی می‌کند که می‌تواند تهدیدگر جان او باشد.

درباره‌ی کتاب وزارت ترس

رمان وزارت ترس (The Ministry of Fear) نوشته‌ی گراهام گرین (Graham Greene) داستانی در ژانر جاسوسی‌ست که از انگلیس در زمان جنگ جهانی دوم سخن می‌گوید. داستانی پر هیجان و پر کشش از همان خطوط ابتدایی مخاطب را درگیر خود کرده و او را وادار به همراهی در داستانی می‌کند که قادر به حدس زدن لحظه‌ی بعد آن نیست. این کتاب که در سال 1943 منتشر شده، نظر مخاطبان زیادی را در سرتاسر جهان به خود جلب کرده و با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است. از این کتاب یک اقتباس سینمایی نیز صورت گرفته که آن نیز، پرطرفدار و خوش‌ساخت است.

آرتور از دوران بزرگسالی خود متنفر است و در تمام مدت می‌کوشد که آن را فراموش کند. او مردی غمگین و مهربان است که رازی وحشتناک در سینه دارد و همین راز آنچنان زندگی او را تحت تاثیر قرار داده که پایش را به آسایشگاه روانی کشیده است اما حالا دیگر دوران درمانش و یا شاید بهتر است بگوییم مجازاتش در آسایشگاه به پایان رسیده و می‌تواند به خانه برگردد.

معرفی و دانلود کتاب وزارت ترس

در سر راه رفتن به خانه، آرتور متوجه یک گاردن پارتی می‌شود، او که از کودکی عاشق اینجور جشن‌هاست، وارد آنجا می‌شود و در یک مسابقه شرکت می‌کند. او در این مسابقه باید وزن صحیح یک کیک را حدس بزند تا بتواند برنده‌ی آن بشود و در کمال ناباوری حدس او درست از آب در می‌آید اما آیا چنین اتفاقی بدین معناست که شانس به او روی آورده است؟ معلوم است که نه! آرتور برنده‌ی کیکی شده که حاوی پیام و اطلاعات مهمی‌ست و نباید در دسترس او باشد. افرادی در جشن از او می‌خواهند که کیک را بی‌سر و صدا به آن‌ها پس بدهد و به خانه برگردد اما آرتور که نمی‌داند درگیر چه ماجرایی شده، از خواسته‌ی آن‌ها سر باز می‌زند و به خانه برمی‌گردد. این بزرگترین اشتباه آرتور، در زندگی‌اش است و قرار است سرنوشت او را زیر و رو کند.

صبح روز بعد، مردی مقابل خانه‌ی او ظاهر می‌شود و برای پس گرفتن کیک، به او پیشنهاداتی می‌دهد اما وقتی آرتور دوباره مقاومت می‌کند مرد تصمیم می‌گیرد تا او را مسموم کند و با کشتن او به کیک برسد؛ در همان لحظه یک حمله‌ی هوایی باعث ویرانی خانه‌ی او می‌شود و جان او را نجات می‌دهد. آرتور می‌گریزد و تصمیم می‌گیرد پیگیر این قضیه شود. او حتی یک کارآگاه هم استخدام می‌کند اما وقتی به نتیجه‌ای‌ نمی‌رسد، خودش به گاردن پارتی باز می‌گردد و در آنجا با یک خواهر و برادر که پناهندگان اتریشی هستند، آشنا می‌شود. او در می‌یابد که کیک حاوی پیام مهمی برای جاسوسان نازی بوده و حالا اگر می‌خواهد زنده بماند باید این ماجرا را به نوعی تحمل نماید. در این ماجرا بارها و بارها جان او به خطر می‌افتد و چیزهایی را از سر می‌گذارند که تمام عمر آرزوی تجربه کردنشان را داشته و عشق که در بحبوبه‌ی حوادث نفس‌گیر به سراغ او می‌آید.

آیا او موفق خواهد شد؟ آیا می‌تواند در پس این ماجراها، گذشته‌ای را که تسخیرش کرده پشت سر بگذارد؟

کتاب وزارت ترس به کوشش پرویز داریوش به فارسی ترجمه شده و از انتشارات علمی فرهنگی به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب وزارت ترس

  • تعداد معدودی از نویسندگان وجود دارند که بتوانند ماهرانه‌تر از گراهام گرین دست به خلق چنین درامی بزنند. چه کسی جرأت دارد عناصری که او در کتاب وزارت ترس با یکدگیر ترکیب کرده را ترکیب کند؟ روایتی متعادل در احساسات و زمانبندی. (نیویورک تایمز)

اقتباس سینمایی از کتاب وزارت ترس

فیلم سینمایی وزارت ترس به کارگردانی فیتز لانگ اثر اقتباسی دیدنی و زیبایی است که با الهام از رمانِ گراهام گرین ساخته شده است.

کتاب وزارت ترس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی و جاسوسی جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب وزارت ترس می‌خوانیم

با همۀ این حرف‌ها، علیرغم جونز، آرتور رو پیش برد. از ساختمان وارد کوچۀ ویرانه شد و از میان خرابی‌های هولبورن به راه خود رفت. در آن وضع بی‌کسی اگر نامش را به کسی می‌گفت در حکم پیداکردن دوست بود. قبل از ان همیشه نام او را کشف می‌کردند، حتی در دفتر سرپرست زندان. هر جور بود مثل بزدلی که بو می‌کند معلوم می‌شد. این نیرنگ‌ها و پیچ و خم‌های تقدیر و این تابی که هر مذاکره‌ای می‌خورد و به آن‌جا منجر می‌شد که حافظۀ مردم به کمکشان بیاید و یادشان بیاید که فلان اسم را کجا و به چه مناسبت شنیده‌اند چیز فوق‌العاده‌ای بود. اکنون در محله‌های درهم‌ریخته‌ای که دکان‌های لندن مانند دکان‌های شهر ویران شدۀ پمپی در آن ساییده شده بودند با آشنایی پیش می‌رفت. همان‌قدر که جزیی از حال حاضر شده بود از رابطه‌اش با گذشته بریده بود، با تعطیلات آخر هفته در بیرون شهر و قهقهه‌ی خنده در کناره‌های خیابان به هنگام شب و به گرد آمدن گنجشک‌ها روی سیم‌های تلگراف و با صلح قطع رابطه کرده بود.

صلح به‌طور ناگهان یک روز که سی و یکم ماه اوت بود خاتمه یافت؛ دنیا یک سال دیگر هم صبر کرد. آرتور رو مثل قطعه سنگی میان قطعات سنگ دیگر در حرکت بود. رنگ لباسش حافظ او بود و گاه با درهم شکستن اندوهی که او را فرا گرفته بود احساس غروری آمیخته به بدخواهی می‌کرد؛ شبیه احساسی که پلنگ ممکن است هنگام حرکت آمیخته با هماهنگی میان دیگر نقاط سطح زمین داشته باشد. منتها احساس پلنگ با قدرت بیشتری همراه است. رو وقتی دست به قتل زده بود جانی نبود؛ بلکه بعد از خاتمۀ جریان بود که به تدریج به‌وسیلۀ عادت ذهنی به حال جنایت کشیده می‌شد. این که این افراد بایست تصمیم به قتل او می‌گرفتند که توانسته بود با یک ضربت زیبایی و خوبی و صلح را نابود کنند خود گونه‌ای گستاخی بود. گاه بود که احساس می‌کرد همۀ جنایت‌پیشگی جهان عمل خود اوست و آن‌وقت ناگهان به دیدن چیزی ناچیز مثل کیف یک زن یا صورت کسی که در آسانسور بالا می‌رفت درحالی‌که خود او پایین می‌رفت یا عکسی در روزنامه‌ای همۀ غروری که در خود احساس می‌کرد از او می‌گریخت.

فهرست مطالب کتاب

توضیح ناشر
کتاب اوّل: مرد بدبخت
فصل اوّل: مادران آزاد
فصل دوم: تحقیقات خصوصی
فصل سوم: حمله از پیش رو
فصل چهارم: یک شب در خانۀ خانم بلرز
فصل پنجم: میان خواب و بیداری
فصل ششم: دور از دسترس
فصل هفتم: یک بار کتاب
کتاب دوم: مرد خوشبخت
فصل اوّل: گفت‌وگو در جابلقا
فصل دوم: ساحل بیماران
کتاب سوم: پاره‌ها و تکه‌ها
فصل اوّل: مرگ رومی
فصل دوم: لکه‌گیری
فصل سوم: شماره‌های عوضی
کتاب چهارم: انسان کامل
فصل اوّل: پایان سفر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وزارت ترس
نویسنده
مترجمپرویز داریوش
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-600-121-693-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وزارت ترس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب وزارت ترس

برای دریافت کتاب وزارت ترس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.