معرفی و دانلود کتاب صوتی آمریکایی آرام

عکس جلد کتاب صوتی آمریکایی آرام
قیمت:
۱۷۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمریکایی آرام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمریکایی آرام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آمریکایی آرام

تقابل دو بیگانه در میانه‌ی جنگی که در خاک کشوری دور و غریب در جریان است! گراهام گرین در کتاب صوتی آمریکایی آرام، داستان یک روزنامه‌نگار انگلیسی را روایت می‌کند که در مواجهه با اخبار نه‌چندان ناگوار مرگ رقیب عشقی آمریکایی‌اش، درگیر حوادثی پیش‌بینی‌نشده می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی آمریکایی آرام

«روزنامه‌نگار انگلیسی تباری که از آن سوی دنیا خود را به کشوری کوچک و دورافتاده رسانده تا به بهانه‌ی مخابره‌ی جدیدترین رخدادها، ردی از زندگی در جایی ناشناخته پیدا کند!» این تعریف، هم کارکتر «فاولر»، راوی و شخصیت اصلی داستان کتاب صوتی آمریکایی آرام (The Quiet American) را توصیف می‌کند و هم تصویری از زندگی شخصی گراهام گرین (Graham Greene)، نویسنده‌ی این کتاب، به دست می‌دهد. نویسندگان و شعرا و بازیگران و به‌طورکلی هنرمندان، اغلب تجارب زیسته‌ی خود را به الهامات هنریشان گره می‌زنند تا اثری تازه خلق کنند و می‌توان با اطمینان گفت که رمان آمریکایی آرام نیز، محصول و زاده‌ی چنین فرایندی بوده است.

گراهام گرین یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان انگلیسی است که زندگی پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته. سرگذشت پرماجرای او از سفر به نقاط مختلف جهان و کار در قامت یک نویسنده، خبرنگار، منتقد و... همچنین ناراحتی‌های روانی بسیار نشئت گرفته است. این دردهای ذهنی که اغلب او را دچار حملات عصبی فراوان و زندگی‌اش را تهدید می‌کردند (چنان‌که از بابت همین تنش‌ها چندین بار دست به خودکشی زد)، مانع درخشش او در دنیای ادبیات نشدند. می‌توان با اطمینان گفت که رد این رنج‌ها و مرارت‌ها در آثارش به جا ماندند و عمق بیشتری به کاراکترهای داستان‌هایش دادند. همین پیش‌زمینه‌ی دردناک اما درخشان است که شخصیت فاولر را خلق کرده؛ مرد انگلیسی میان‌سالی که به‌عنوان خبرنگار جنگی به ویتنام فرستاده شده تا روایتی صادقانه اما با رعایت منافع دولت فخیمه‌ی انگلستان از جنگ میان فرانسوی‌ها و نیروهای ویتنامی ارائه دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آمریکایی آرام

فاولر به‌ذات آدمی خونسرد و به‌نوعی بی‌حوصله است؛ از نظر او زندگی آن‌چنان ارزشمند نیست که بخواهد خودش را درگیر منازعات احمقانه‌ی دیگران کند. او دلتنگ وطن نیست؛ به‌خصوص در این ماه‌های اخیر که سرانجام حس آشنای خانه را در میان طبیعت سرسبز و زیبارویان ابریشم‌پوش ویتنام یافته، اصلاً دلش هوای آب‌وهوای همیشه ابری انگلستان را نکرده است. فاولر زندگی آرامی دارد و در کنار معشوقه‌ی زیبا اما نه‌چندان باهوش و دغدغه‌مندش «فوئنگ»، به چیز بیشتری برای لذت بردن از زندگی نیاز ندارد.

همه‌چیز در آرامشی راکد شناور است، حتی دیگر صدای انفجار نارنجک‌های جنگی هم برای فاولر چیز عجیبی نیست. اما با پیدا شدن سروکله‌ی یک استعمارگر تازه‌وارد، زندگی برای این استعمارگر کهنه‌کار دستخوش تغییر می‌شود. این تازه‌وارد یک جوان تحصیل‌کرده‌ی آمریکایی است که از طرف دولت آمریکا به ویتنام فرستاده شده تا با کمک‌های اقتصادی «طرف سوم» منازعات جاری میان فرانسه و ویتنام را سروسامان دهد و با آن کت‌وشلوار شیک و اتوکشیده‌اش، دموکراسی را برای این نقطه‌ی دورافتاده به ارمغان بیاورد! فاولر چندان علاقه‌ای به شنیدن دغدغه‌های این جوان خوش‌خیال ندارد، اما وقتی این تازه‌وارد عاشق فوئنگ، معشوقه‌ی فاولر می‌شود و او را از چنگش درمی‌آورد، سرنوشت فاولر ناخواسته به داستان زندگی این مرد گره می‌خورد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آمریکایی آرام

این جوان آمریکایی که «آلدن پایل» نام دارد، با باوری معصوم و خوش‌بین اعتقاد دارد که می‌شود تمام دنیا را با دموکراسی آزادی‌بخش آمریکایی اصلاح کرد و بهبود بخشید، و چه جایی بهتر از ویتنام سرسبز و اشغال‌شده برای شروع بارور کردن این تفکر. به مرور این خوش‌بینی ساده‌لوحانه باعث از بین رفتن افراد زیادی می‌شود و فاولر در این میان، همچنان خود را خنثی و بی‌طرف نگه می‌دارد. اما با کشته شدن مرموز و ناگهانی پایل، پای فاولر نیز ناخواسته به این مهلکه کشیده می‌شود. فاولر که حالا از کنج امنش بیرون کشیده شده و وسط میدان جنگ است، به این فکر می‌کند که اصلاً چرا خود را به میان پس‌لرزه‌های این بلوا انداخته؟ این پرسشی است که حتی پلیس هم پاسخی برایش پیدا نمی‌کند.

گراهام گرین در کتاب صوتی آمریکایی آرام، طنز تلخی را چاشنی قلمش کرده تا سیاست‌ها، سبک و روش‌ها و طرز فکر آمریکایی و حتی انگلیسی را مورد انتقاد قرار دهد.

کتاب صوتی آمریکایی آرام کاری از نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات خوارزمی است که توسط عزت‌الله فولادوند به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای کاوه راد می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب آمریکایی آرام

  • رمان محبوب من کتاب آمریکایی آرام است. (ایان مک‌یوون)
  • پیش از اینکه گراهام گرین کتاب آمریکایی آرام را بنویسد، هیچ کتابی با دید سیاسی درباره‌ی ویتنام وجود نداشت. (هارپر)
  • گراهام گرین استاد داستان‌سرایی است. (تایمز)
  • گراهام گرین یکی از بهترین نویسندگان است. (واشنگتن پست)

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب آمریکایی آرام

داستان این کتاب مبنای ساخت دو فیلم با نام مشابه قرار گرفته است که یکی در سال 1958 و با کارگردانی جوزف ال. منکیه‌ویچ (Joseph L. Mankiewicz) ساخته شده و دیگری محصول سال 2002 است و توسط فیلیپ نویس (Phillip Noyce) کارگردانی شده.

کتاب صوتی آمریکایی آرام برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های تاریخی سیاسی و ادبیات انگلستان، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی آمریکایی آرام می‌شنویم

نخستین بار که پایل و فوئنگ یکدیگر را دیدند، در هتل کنتیننتال شاید در حدود دو ماه پس از ورود پایل بود. تازه تاریک شده بود و هوا موقتاً پس از غروب آفتاب خنک بود. در دکه‌های کنار کوچه‌ها، شمع‌ها روشن شده بود. در هتل، از سر میزهایی که فرانسوی‌ها سرگرم بازی هشتادویک بودند، صدای غلتیدن تاس‌ها به گوش می‌خورد. دختران، با شلوارهای سفید ابریشمی با دوچرخه از خیابان کاتینا به سوی خانه‌هایشان می‌رفتند. فوئنگ گیلاسی آب پرتقال در دست داشت و من آبجو می‌نوشیدم. چیزی نمی‌گفتیم. خشنود بودیم که با هم هستیم. پایل با احتیاط از آن سوی سرسرا به این طرف آمد. او و فوئنگ را به هم معرفی کردم. پایل عادت داشت چنان به هر دختر خیره شود که تاکنون دختری دیگر ندیده است، و بعد سرخ می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
37 دقیقه
یک
30 دقیقه
دو
21 دقیقه
سه
20 دقیقه
چهار
38 دقیقه
پنج
15 دقیقه
شش
23 دقیقه
هفت
37 دقیقه
هشت
32 دقیقه
نه
30 دقیقه
ده
22 دقیقه
یازده
25 دقیقه
دوازده
23 دقیقه
سیزده
28 دقیقه
چهارده
16 دقیقه
پانزده
33 دقیقه
شانزده
29 دقیقه
هفده
35 دقیقه
هجده
23 دقیقه
نوزده
19 دقیقه
بیست
26 دقیقه
بیست‌ویک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آمریکایی آرام
نویسنده
مترجمعزت الله فولادوند
راویکاوه راد
ناشر چاپیانتشارات خوارزمی
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آمریکایی آرام

سورن نورزاد
۱۴۰۳/۶/۲۴
یک اثر فوق‌العاده از گراهام گیرن
اما میشد موسیقی و گفتار متن مقدار با متن کتاب از نظر احساسی و اوج و فرود آمدن‌های کتاب همخوانی داشته باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آمریکایی آرام

برای دریافت کتاب صوتی آمریکایی آرام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.