معرفی و دانلود کتاب قدرت هیجانات: چگونه احساساتمان را کنترل کرده و بر هیجانات منفی غلبه کنیم

عکس جلد کتاب قدرت هیجانات: چگونه احساساتمان را کنترل کرده و بر هیجانات منفی غلبه کنیم
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت هیجانات: چگونه احساساتمان را کنترل کرده و بر هیجانات منفی غلبه کنیم

جودی دایر در کتاب قدرت هیجانات نکته‌ای را خاطرنشان کرده که شاید بسیاری از انسان‌ها از آن رنج می‌برند. او می‌گوید ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن به احساسات منفی با دید مطلوب نگاه نمی‌شود. «خوشبختی» دستور اصلی و بی‌چون‌وچرای زندگی در دنیای امروز است، و اگر لازم است، «آن را تا هر زمانی که می‌توانیم جعل کنیم»، اما این پذیرفته نیست که خوشبخت نباشیم! در نتیجه همگی ما به‌نوعی احساسات واقعی‌مان را به گور می‌بریم و هرگز به‌شکل درست ابرازشان نمی‌کنیم. جودی دایر در کتاب حاضر راهکارهای مفیدی برای رسیدن به زندگی مطلوب به ما ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب قدرت هیجانات

امروز صبح که از خواب بیدار شدید، اولین کاری که کردید چه بود؟ احتمال اینکه گوشی همراهتان را به دست گرفته و ده دقیقه‌ای را برای سر زدن به شبکه‌های اجتماعی صرف کرده باشید، خیلی بالاست! بله، انسان امروز برخلاف نسل‌های پیشین خود در چند دهه‌ی گذشته، صبح‌ها را به ورزش کردن یا آماده کردن صبحانه‌ی مفصل نمی‌گذراند. او ترجیح می‌دهد صبحانه‌ای حاضری بخورد که وقتش را با شبکه‌های اجتماعی پر کند. اما اینستاگرام و دیگر برنامه‌ها واقعاً چه دارند که تا این حد به آن‌ها وابسته شده‌ایم؟ تصویری از خوشبختی، شادی و کامل و بی‌عیب و نقص بودن! بله، شاید شما هم از کسانی باشید که افراد زیادی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید، کسانی‌که زندگی‌های شاد و رضایتمندانه‌ای دارند و در تلاش هستند که به شما نیز راهکارهای ساختن یک زندگی بی‌نقص را بیاموزند. اما آیا مطمئن هستید که این تصویرها واقعی و این آموزش‌ها کاربردی و مؤثر هستند؟

جودی دایر (Judy Dyer) در کتاب قدرت هیجانات (The Power of Emotions: How to Manage Your Feelings and Overcome Negativity) به نکته‌ی بسیار جالبی اشاره کرده و آن قدرت رسانه‌ی امروز است. اینکه خواه، ناخواه انسان قرن 21 باید خوشبخت باشد و باید رمز و راز شادی و خوشبختی را به هر طریقی که شده، بیاموزد. حتی اگر لازم است، بارها و بارها و مدت‌ها خود را شاد نشان دهید و هرگز احساسات و هیجانات منفی از خود بروز ندهید. اما اگر ابدانید که احساساتی مانند خشم، ترس و اندوه زمانی که در جهت درست هدایت شوند، فواید زیادی هم برایتان دارند، آنوقت چه؟ باز هم تلاش می‌کنید که آن‌ها را کنترل کرده و بروز ندهید؟ آیا باز هم آموزه‌های شبکه‌های اجتماعی، مبنی بر اینکه لازم است انسانی کامل، بی‌نقص و شاد باشید، به‌نظرتان درست خواهند آمد؟

معرفی و دانلود کتاب قدرت هیجانات

در کتاب قدرت هیجانات می‌خوانید که احساسات منفی در واقع در خدمت انسان‌ها هستند! و بدون بروز دادن آن‌ها لذت بردن از تجربه‌ی کامل انسانی غیرممکن خواهد بود. منطقی است که بخواهید از احساساتی مانند غم و اندوه دوری کنید، درست است، هیچ‌کس دوست ندارد احساس بدبختی و بیچاره بودن را تجربه کند اما شما باید با این احساسات مقابله کرده و مدیریتشان کنید، تا نه‌تنها موجب ایجاد اخلال در روند طبیعی زندگی‌تان نشوند، بلکه بتوانید از مزایای آن‌ها نیز بهره‌مند شوید. آنچه جودی دایر در کتاب پیش رو درباره‌اش بحث می‌کند، شامل موارد کلیدی و گسترده‌ای می‌شود. از جمله تأثیر تجربیات دوران کودکی بر رشد عاطفی انسان‌ها، اینکه چگونه احساسات سرکوب‌شده می‌توانند مانع پیشرفت شما شوند، نقشی که رژیم غذایی و تغذیه در تقویت احساسات شما ایفا می‌کنند، استراتژی‌های قدرتمند برای کنترل احساسات منفی، نقش بسیار مهم خودمراقبتی در بهبود عاطفی، نحوه‌ی حفظ سلامت عاطفی به بهترین شکل و البته ارتباط بین هوش هیجانی بالا و موفقیت.

زندگی‌ای را تصور کنید که در آن تحت‌کنترل احساسات خود نیستید و براساس آن‌ها تصمیم نمی‌گیرید. اگر تصمیماتی که اتخاذ می‌کنید، همگی براساس منطق شما باشند و نه بر حسب احساسات لحظه‌ای و زودگذرتان، چه میزان از مشکلاتتان حل خواهند شد؟ تصور کنید که بتوانید موقعیت‌های حساس در روابط عاطفی‌تان را به‌شکلی موفقیت‌آمیز پشت‌سر بگذارید و بدون مشاجره با شریک زندگی‌تان، همه‌چیز را حل‌وفصل کنید، آیا زندگی لذت‌بخش‌تر و آرام‌تر نخواهد بود؟ فکر کنید که می‌توانستید به‌جای تجربه‌ی خشم و کلافگی آنی در محل‌کار، با همکاران یا مدیر خود گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و سازنده داشته باشید، آیا روز کاری شما بی‌دغدغه‌تر نخواهد شد؟

کتاب جودی دایر توصیه‌ها و استراتژی‌های عملی‌ای دارد که می‌توانید از امروز بر اجرای آن‌ها تمرکز کنید تا در مدتی کوتاه به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید و زندگی متعادل و هدفمندی را که قرار بود داشته باشید، بسازید. هشت فصل کتاب قدرت هیجانات از مسائلی چون شناخت انواع هیجانات، مشکلاتی که هیجانات منفی ایجاد می‌کنند، کرختی هیجانی، هیجانات سرکوب‌شده و سلامت هیجانی صحبت می‌کنند. در پایان نیز فهرستی از منابع قرار دارد که قطعاً به تکمیل اطلاعات شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

انتشارات اندیشه آگاه کتاب قدرت هیجانات را با ترجمه‌ی فارسی دکتر مسعود هاشمی منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب قدرت هیجانات

  • روش‌هایی که دایر در این کتاب در کنار هم قرار داده، راه‌هایی امن و سالم برای کنترل احساسات به جای سرکوب آن‌هاست. و از همه بهتر طرح این مسئله بود که چگونه آسیب‌های دوران کودکی و احساسات سرکوب‌شده می‌توانند ما را برای مدت طولانی به چالش بکشند. خیلی خوشحالم که روش‌های عملی این کتاب را یاد گرفتم. (کیم ویلش، نویسنده)

کتاب قدرت هیجانات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم در پی ساخت یک زندگی بی‌دغدغه‌تر و آرام‌تر هستید و می‌خواهید هیجانات خود را به‌شکلی سازمان‌یافته‌تر و سالم‌تر بروز دهید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این کتاب راهنما را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب قدرت هیجانات: چگونه احساساتمان را کنترل کرده و بر هیجانات منفی غلبه کنیم می‌خوانیم

نظریه‌های مختلف مربوط به هیجان

نظریه‌های متعددی درباره هیجانات در سالیان اخیر توسط روان‌شناسان مختلف مطرح گردیده است و بسیاری از آن‌ها طبقه‌بندی اِکمن از هیجانات را زیر سؤال برده‌اند. مثلاً، دکتر راشل جک استدلال می‌کند که تنها چهار هیجان اصلی وجود دارد. برخی دیگر معتقدند که هیجانات دارای سلسله‌مراتب هستند و هیجانات اصلی شامل لذت، عشق، غم، خشم و تعجب، هیجانات دیگری را در زیرمجموعه‌ی خودشان دارند. آن‌ها معتقدند که مثلاً هیجان عشق از چندین هیجان فرعی نظیر اشتیاق و محبت تشکیل شده است. همچنین این هیجانات فرعی را می‌توان به هیجانات فرعی دیگری دسته‌بندی کرد نظیر عطوفت، شفقت، توجه و مهر.

در تحقیقی که در سال 2017 در دانشگاه نیویورک انجام شد و در مجموعه مقالات آکادمی علوم به چاپ رسید، آمده است که حداقل 27 نوع هیجان متفاوت وجود دارد که عبارتند از: تعجب، تمایل جنسی، رضایت، غم، عشق رمانتیک، راحتی، دل‌تنگی، لذت، دل‌بستگی، وحشت، ترس، شور، شیفتگی، درد همدلانه، انزجار، میل شدید، پریشانی، آرامش، بی‌حوصلگی، بی‌دست‌و‌پایی، خوف، اضطراب، عصبانیت، تفریح و سرگرمی، تقدیر، احساس زیباشناختی، پرستش و تحسین. محققین در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که تعریف دقیق‌تر از هیجانات می‌تواند پزشکان، روان‌شناسان و دانشمندان را در تبیین نقش مؤثر هیجانات در فعالیت مغز، خلق‌وخو و رفتار یاری کند. گذشته از این، درک بهتر این حالت‌های هیجانی می‌تواند به کارشناسان این حوزه در درمان بهتر اختلالات روانی کمک نماید.

فهرست مطالب کتاب

سخن آغازین
فصل اول: هیجانات را بشناسیم
فصل دوم: چگونه هیجانات منفی برایتان مشکل ایجاد می‌کنند؟
فصل سوم: زخم‌های هیجانی دوران کودکی که در بزرگسالی هم ما را رها نمی‌کنند
فصل چهارم: کرختی هیجانی و راه‌های غلبه بر آن
فصل پنجم: هیجانات سرکوب‌شده؛ هیجاناتی منفی که از وجودشان بی‌خبریم
فصل ششم: قدرت هیجانات منفی
فصل هفتم: چگونه هیجانات منفی را مدیریت کنیم؟
فصل هشتم: چگونه سلامت هیجانی‌تان را مطلوب نگه‌ دارید؟
سخن پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت هیجانات: چگونه احساساتمان را کنترل کرده و بر هیجانات منفی غلبه کنیم
نویسنده
مترجممسعود هاشمی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-8029-08-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت هیجانات

positive psychology
۱۴۰۳/۳/۲
یک کتاب خوب که بدون اضافه گویی درباره هیجانات منفی مانند افسردگی، تنهایی، خشم و... صحبت کرده و روش‌های مدیریت‌شون رو گفته. ترجمه عالی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قدرت هیجانات

برای دریافت کتاب قدرت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.