معرفی و دانلود کتاب صوتی چابک سازی به روش درست: دگرگونی بدون هرج و مرج

عکس جلد کتاب صوتی چابک سازی به روش درست: دگرگونی بدون هرج و مرج
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چابک سازی به روش درست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چابک سازی به روش درست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چابک سازی به روش درست: دگرگونی بدون هرج و مرج

کتاب صوتی چابک سازی به روش درست اثر سارا الک، استیو برز و درل ریگبی است که به تفصیل و با جزئیات، از اجرایی کردن روش چابک در شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌گوید. در این کتاب مطالب مفیدی در رابطه با مفهوم چابک‌سازی، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی و همچنین فرایندها و فناوری‌های لازم برای چابک‌سازی یاد می‌گیرید. این کتاب، یکی از ده اثر برتر در زمینه‌ی تکنولوژی به انتخاب نشریه‌ی فوربز بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی چابک‌سازی به روش درست

مدل کاری «چابک» اولین بار در سال 2001 در یوتا ایجاد شد. این سبک کاری، مدلی کارمندمحور است و ارزش‌های مبتنی بر همکاری تیمی و درون‌سازمانی، اعتماد و احترام به یکدیگر را در اولویت قرار می‌دهد تا سازمان در جهت رشد و تعالی قدم بردارد. این مدل در برابر سبک دیوان‌سالاری که سازمان را در چارچوب‌ها، سلسله مراتب‌ها و فرایندهای دست‌وپاگیر و غیرضروری گرفتار می‌کرد، قرار می‌گیرد و مجموعه را به پویایی و تکاپو وا می‌دارد. با پیروی از اصول و مراحلی که چابکی در اختیار شما قرار می‌دهد، انعطاف‌پذیری و راندمان کاری بالا می‌رود و از دوباره‌کاری و پیچیدگی‌های بی‌دلیل جلوگیری می‌شود. چابکی قابلیت این را دارد که سازمان را در مواجهه با تغییرات مختلف، با سرعت بالاتری به هماهنگی و همگام شدن با تغییر برساند و با در مرکز توجه قرار دادن کارکنان و تیم‌هایشان، به آن‌ها حس اختیار و عاملیت ببخشد که خود باعث بالا رفتن انگیزه و کیفیت کار می‌شود.

با توجه به آنچه تا به اینجا خواندید، چابکی و یا همان «اجایل» متدی شگفت‌انگیز است که همه باید برای رسیدن به موفقیت به دنبالش باشند، اما واقعیت این است که شرکت‌های بسیاری در درک و به‌کارگیری این روش دچار اشکال می‌شوند و با این چشم‌انداز نادرست، واضح است که به اهدافشان هم نمی‌رسند. سارا الک (Sarah Elk)، استیو برز (Steve Berez) و درل ریگبی (Darrell Rigby) که از چهره‌های باتجربه در زمینه‌ی اجرای فرایند چابکی هستند، در کتاب صوتی چابک‌سازی به روش درست (Doing Agile Right) به شما کمک می‌کنند تا در درک این مفهوم بهتر عمل کنید و در مسیر اشتباهی برای پیاده‌سازی این مدل قرار نگیرید. روش اجایل یا همان چابکی، توانایی و ظرفیت این را دارد که یک سازمان را به کلی متحول کند، اما لازمه‌ی این هدف، اجرای صحیح این روش است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چابک سازی به روش درست

مدیران سازمان‌ها همیشه این دغدغه را دارند که می‌خواهند سازمانی با بهره‌وری بالا بسازند، اما در واقعیت درگیر روندهایی می‌شوند که سرعت پیشرفت آن‌ها را کند می‌کند و مسیر خلاقیت و نوآوری را نیز می‌بندد. به کارگیری روش‌های چابک، همان پلی است که می‌توانn ایده‌های ذهنی مدیران را به واقعیت متصل کند و آن‌ها را از شر تشریفات بیهوده خلاص کند.

درل ریگبی به همرا سارا الک و استیو برز که از مدیران شرکت «برین اند کمپانی» هستند، در کتاب صوتی چابک‌سازی به روش درست علاوه بر توضیح مفهوم دقیق چابک، از سوءتفاهمات و برداشت‌های اشتباهی حرف می‌زنند که حول محور روش چابک وجود دارد. مثلاً مدیران گمان می‌کنند که برای هر چه بیشتر کردن بهره‌وری، باید روش چابک را برای تمام کارها، تمام تیم‌ها و تمامی جنبه‌های سازمان به کار ببندد، درحالی‌که این‌طور نیست. نویسندگان در این کتاب، از مزایای به کار بستن روش چابک نیز حرف می‌زنند و به این موارد اشاره می‌کنند که چابک، اگر به درستی فهمیده و اجرا شود، می‌تواند کار کردن را به فرایندی مفرح‌تر تبدیل کند تا انگیزه‌ی افراد را بالا ببرد و خلاقیت و نوآوری را چندین برابر کند. آنچه مدیران کسب‌وکارها باید به خاطر داشته باشند این است که چابک، به خودی خود هدف نیست و تنها وسیله‌ای است که عملیات‌های سازمانی را بهبود می‌بخشد و بهره‌وری را بالاتر می‌برد.

کتاب صوتی چابک‌سازی به روش درست با تلاش نازلی نصراللهی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی نسترن نجاران بوده است. نشر صوتی جیحون و انتشارات اژدهای طلایی، ناشران این اثر هستند.

افتخارات کتاب چابک‌سازی به روش درست

  • یکی از ده کتاب برتر تکنولوژی در سال 2020 به انتخاب نشریه‌ی فوربز
  • یکی از ده کتاب برتر تحول‌ساز در بیزینس در سال 2020 به انتخاب نشریه‌ی فوربز
  • در لیست نامزدان نهایی دریافت جایزه‌ی OWL

نکوداشت‌های کتاب چابک‌سازی به روش درست

  • من به شدت شما را تشویق می‌کنم که کتاب چابک‌سازی به روش درست را بخوانید. این کتابی فوق‌العاده است که با مثال‌های متعدد نشان می‌دهد که چابکی چگونه کار می‌کند، از چه چیزی باید اجتناب کنید و اهمیت مقیاس‌بندی صحیح برای به دست آوردن مزایای کامل را هم به شما نشان می‌دهد. (ZDNet)
  • کتاب چابک‌سازی به روش درست در برابر افراط‌ها مقاومت و یک مدل مطلوب و متعادل را معرفی می‌کند. این کتاب برای رسیدن به موفقیت پایدار، نوآوری را با اصول اساسی مدیریت تلفیق می‌کند. (John Donahoe)
  • این کتاب به کسانی که واقعاً می‌خواهند چابک باشند کمک می‌کند، نه کسانی که تنها قصد انجام آن را دارند. (Maya Leibman)
  • تقریباً نیمی از تحولات چابک شکست می‌خورند و بسیاری دیگر نیز انتظارات را برآورده نمی‌کنند. برای هزاران شرکتی که به دنبال تحول چابک هستند، و همچنین برای متخصصان چابک، خواندن این کتاب یک کار ضروری است و آن‌ها را به جای مسیر ناامیدی در مسیر دستیابی به نتایج قرار می‌دهد. (Jeff Sutherland)
  • اگر می‌خواهید نوآوری را بهبود ببخشید، باید این کتاب را بخوانید. اجرای صحیح چابکی منبعی مورد نیاز و هدفمند برای ایجاد تغییر است، خواه هدف رفع نیازهای مشتری باشد یا تغییر فرآیندهای داخلی. (Craig Menear)
  • این یک کتاب راهنمای بسیار مفید است که رهبران را مسلح می‌کند تا عوامل تغییر بهتری باشند. (Simon Mulcahy)
  • بسیاری از رهبران کسب‌وکار که من می‌شناسم، شک دارند که چابکی بتواند عملکرد واقعی کسب‌وکار را بهبود بخشد. این کتاب نظر آن‌ها را تغییر خواهد داد. انجام صحیح روش چابک به رفع تصورات غلط کمک می‌کند و بر چگونگی کسب نتایج واقعی از چابک تمرکز می‌کند. (W. Mitt Romney)

کتاب صوتی چابک‌سازی به روش درست برای چه کسانی مناسب است؟

رهبران و مدیران کسب‌وکار از شنیدن این کتاب سود خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی چابک سازی به روش درست: دگرگونی بدون هرج و مرج می‌شنویم

پس از انجام دادن طبقه‌بندی، تیم راهبری اولویت‌ها را مشخص و نوآوری‌ها را ترتیب‌‌بندی می‌کند. راهبران باید چندین معیار، شامل اهمیت راهبردی، محدودیت‌های بودجه، در دسترس بودن افراد، بازگشت سرمایه، هزینه‌ی تغییرها، سطوح ریسک و وابستگی متقابل گروه‌ها را در نظر بگیرند. مهم‌ترین و اغلب نادیده‌گرفته‌شده‌ترین معیارها نقاط دردی هستند که مشتریان و کارمندان از یک طرف احساس می‌کنند، و توانایی‌ها و محدودیت‌های سازمان از طرف دیگر. این‌ها تعیین می‌کنند که ارائه‌ی محصول چقدر سریع باید پیش برود و سازمان چند گروه را به‌طور همزمان می‌تواند مدیریت کند.

چند شرکت که با تهدیدهای راهبردی اضطراری مواجه بودند و به تغییر اساسی نیاز داشتند،‌ در برخی از واحدها استقرار انفجاری ناگهانی را دنبال کردند. یکی از این شرکت‌ها آی‌ان‌جی بوده است که در مقدمه‌ی این کتاب به آن اشاره کردیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
درباره‌ی نویسندگان
10 دقیقه
سخن ناشر
25 دقیقه
مقدمه
18 دقیقه
مقدمه ـ قسمت دو
23 دقیقه
مقدمه ـ قسمت سه
14 دقیقه
یک: چابک‌سازی واقعاً چطور کار می‌کند؟
22 دقیقه
یک ـ قسمت دو
29 دقیقه
یک ـ قسمت سه
18 دقیقه
دو: گسترش چابک
22 دقیقه
دو ـ قسمت دو
20 دقیقه
دو ـ قسمت سه
23 دقیقه
دو ـ قسمت چهار
27 دقیقه
سه: می‌خواهید چقدر چابک باشید؟
24 دقیقه
سه ـ قسمت دو
21 دقیقه
چهار: رهبری چابک
17 دقیقه
چهار ـ قسمت دو
18 دقیقه
چهار ـ قسمت سه
16 دقیقه
پنج: برنامه‌ریزی، ‌بودجه‌دهی و بررسی چابک‌سازی
28 دقیقه
پنج ـ قسمت دو
26 دقیقه
شش: سازمان چابک، ساختارها و مدیریت کارکنان
25 دقیقه
شش ـ قسمت دو
20 دقیقه
هفت: فرایندها و فناوری چابک
15 دقیقه
هفت ـ قسمت دو
23 دقیقه
هفت ـ قسمت سه
11 دقیقه
هشت: چابک‌سازی به روش درست
27 دقیقه
هشت ـ قسمت دو
24 دقیقه
هشت ـ قسمت سه
22 دقیقه
هشت ـ قسمت چهار
26 دقیقه
هشت ـ قسمت پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چابک سازی به روش درست: دگرگونی بدون هرج و مرج
نویسنده، ،
مترجمنازلی نصرالهی
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چابک سازی به روش درست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چابک سازی به روش درست

برای دریافت کتاب صوتی چابک سازی به روش درست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.