معرفی و دانلود کتاب چابک سازی به روش درست: دگرکونی بدون هرج و مرج

عکس جلد کتاب چابک سازی به روش درست: دگرکونی بدون هرج و مرج
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چابک سازی به روش درست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چابک سازی به روش درست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چابک سازی به روش درست: دگرکونی بدون هرج و مرج

مدیران کسب‌وکارهای امروزی همواره نیاز به آموزش‌های تازه‌ای دارند تا در مسیر بهبود کیفیت کار خود از آن بهره‌مند شوند. کتاب چابک سازی به روش درست به مدیران شرکت‌ها کمک می‌کند تا روش‌های تازه‌ای را در مدیریت تجربه کنند. این کتاب توسط درل ریگبی، سارا الک و استیو برز گردآوری و تألیف شده و در سال 2020 به انتخاب نشریه‌ی فوربز، به‌عنوان یکی از ده کتاب برتر در حوزه‌ی بیزینس نوین معرفی شده است.

درباره‌ی کتاب چابک‌ سازی به روش درست

چالش اولیه‌ی شرکت‌های تجاری برای حفظ نظم در مناسبات اداری و رشد کیفی محصول، عدم توانایی در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است. این ضعف سازمانی، مانع بزرگی‌ست که همواره بر سر راه مدیران خودنمایی می‌کند. مدیران موفق بیش از هر چیز از آزمون و خطاهایی می‌گویند که در مسیر رشد برند تجاری‌شان پیش آمده و راه رسیدن به هدف‌های آرمانی آن‌ها را با حادثه‌های ریز و درشتی همراه کرده است. کتاب چابک‌ سازی به روش درست (Doing Agile Right)، حاصل هم‌اندیشی درل ریگبی (Darrell Rigby)، سارا الک (Sarah Elk) و استیو برز (Steve Berez) است و مثل یک نقشه‌ی راه مطمئن برای مدیران شرکت‌ها عمل می‌کند.

درل ریگبی، سارا الک و استیو برز، سه مغز متفکر در ارائه‌ی روش‌های سودمند برای تجارت‌های نوین امروزی هستند. این سه نظریه‌پرداز بخشی از ایده‌های مدیریت کسب‌وکار را در کتاب چابک‌ سازی به روش درست، به مخاطبان خود ارائه می‌کنند. آن‌ها در این کتاب، مفهوم چابک‌ سازی را ذیل هشت بخش تشریح و واکاوی کرده و روش پیشنهادی‌شان برای شرح فرایند چابک‌ سازی را از روش‌های قبلی جدا می‌کنند.

درل ریگبی، سارا الک و استیو برز، کار مدیران دل‌سوز شرکت‌های تجاری را از چالش با متدهای دست‌و‌پاگیر به سوی استفاده از ایده‌ای ساده هدایت می‌کنند که در همه‌ی محیط‌های کسب‌وکار قابل اجرا و برنامه‌ریزی باشد. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب چابک‌ سازی به روش درست، انعطاف روش‌های آموزشی تشریح‌شده در آن، به خوانندگان علاقه‌مند است. مدیران کسب‌وکارهای نوپا، مدیران ارشد شرکت‌های تجاری بزرگ و کارآفرینان جوان از مجموع نظرات نویسندگان این کتاب به این نتیجه خواهند رسید که هیچ‌گونه فعالیت تجاری در بازراهای مالی محکوم به شکست نیست.

معرفی و دانلود کتاب چابک سازی به روش درست

این کتاب بیش از هر چیز کار مدیریت سازمانی را زیر نظر دارد؛ اینکه چگونه مفهوم چابک‌ سازی می‌تواند فعالیت بهینه‌ی کارمندان را به سوی هدفی برتر هدایت کند. کتاب چابک‌ سازی به روش درست، جایگاه مدیر و کارمند را به شکلی پویا بازتعریف می‌کند. درل ریگبی، سارا الک و استیو برز در توصیفات خود، کار مدیر یک شرکت را به اندازه‌ی کارمندی که تازه استخدام شده، ارزشمند می‌دانند و نظارت مدیر به کارمندان را در پیوند با فرایند چابک‌ سازی بهبود می‌بخشند.

واژه‌ی چابک (Agile) برای متخصصین حوزه‌ی بیزینس بسیار آشنا و پرکاربرد است. درل ریگبی، سارا الک و استیو برز در کتاب چابک‌ سازی به روش درست، با بیانی شیرین و ساده، معنای چابک بودن را به تفصیل شرح می‌دهند و جوانب متضاد این مفهوم را از هم تمیز می‌دهند تا رهبران بیزینس‌های نوین علاوه بر ارائه‌ی مفهومی کارآمد، قادر به تشخیص درست مکانیزم چابک‌ سازی نیز باشند. نویسندگان این کتاب برای فراگیری متدهای پیشنهادی‌شان، تیم‌های فعال و هوشمندی را مخاطب قرار می‌دهند که بدون در نظر گرفتن بخش‌نامه‌های ارسالی از طرف مدیران و یا مقامات ارشد کمپانی، به صورت گروهی اهداف شرکت را محقق می‌سازند.

در واقع درل ریگبی، سارا الک و استیو برز می‌خواهند مدیر تجاری و یا مدیر اجرایی یک کسب‌وکار جهانی را از دفتر کار گرم و نرم خود بیرون بکشند و ترانه‌ی تازه‌ای به گوش او بخوانند. البته این چرخش سازمانی از نظر آن‌ها به معنای حذف جایگاه مدیر و نظارت او بر کارمندان نیست. این کتاب به تمامی افراد فعال در یک گروه تجاری می‌آموزد که نقش هر فرد در رسیدن به اهداف، اهمیتی به اندازه‌ی یک مدیر دارد. گویی قرار است محصولی مشترک به دست افرادی با توانایی‌های مختلف تولید شود و سود حاصل از تولید این محصول در فرایند چابک‌ سازی خودش را نشان دهد.

حال باید تعریف درست چابک بودن را در کلاس درس درل ریگبی، سارا الک و استیو برز آموخت. کتاب چابک سازی به روش درست: دگرگونی بدون هرج و مرج، توسط انتشارات اژدهای طلایی و با ترجمه‌ی نازلی نصرالهی منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب چابک‌ سازی به روش درست

  • کتاب برگزیده‌ی سال 2020 در بین ده کتاب برتر بیزینس نوین به انتخاب نشریه‌ی فوربز
  • نامزد نهایی برای دریافت جایزه‌ی OWL
  • برگزیده‌ی ده کتاب برتر فناوری‌های تجاری در سال 2020، به انتخاب نشریه‌ی فوربز

نکوداشت‌های کتاب چابک‌ سازی به روش درست

  • اجرای درست چابک‌سازی، سبب ایجاد تعادل و کنترل تنش می شود. (جان داناهو)
  • این کتاب مدیران را آماده می‌کند تا به عاملی برای یک تحول شگرف تبدیل شوند. (سایمون مولکاهی)
  • خیلی از مدیران تجاری را می‌شناسم که به روش چابک‌سازی شک دارند. این کتاب نظر آن‌ها را تغییر خواهد داد. (میت رامنی)
  • خواندن کتاب چابک سازی به روش درست، برای افراد متخصص در این زمینه و همین‌طور برای شرکت‌های متعددی که به دنبال اجرای چابک‌سازی هستند ضروری است. (جف سادرلند)

کتاب چابک‌ سازی به روش درست برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مدیران شرکت‌های تجاری و تمامی علاقمندان به علوم تجارت، تکنولوژی و بیزینس مناسب است.

در بخشی از کتاب چابک سازی به روش درست: دگرکونی بدون هرج و مرج می‌خوانیم

امروزه، بیشتر شرکت‌های بزرگ بیش‌ازحد به‌سمت دیوان‌سالاری متمایل شده‌اند و از کمبود نوآوری رنج می‌برند. این شرکت‌ها فضای ایستایی به وجود آورده‌اند که به ارائه‌ی نتایجی پیش‌بینی‌پذیر متعهدند. برای همین، چابک‌سازی این‌قدر محبوب شده است. اما راه‌حل این نیست که در مسیر کاملاً مخالفی حرکت کنیم. بلکه در جایی که مناسب است باید به قوانین دیوان‌سالاری و سلسله‌مراتب پایبند باشیم و تا جای ممکن به آن‌ها روح ببخشیم و درعین‌حال هر جا لازم است ترکیبی از چابک‌سازی را به‌تدریج به سازمان تزریق کنیم. ممکن است این کار آسان به‌نظر برسد، اما در عمل آسان نیست. چابک‌سازی و دیوان‌سالاری مانند روغن و سرکه‌اند: در کنار هم خوب‌اند، اما به‌آسانی ترکیب نمی‌شوند. گاهی هم این دو بیشتر مانند اسید نیتریک و گلیسرول عمل می‌کنند: باعث انفجار می‌شوند. تیم‌های چابک کارها را به‌سرعت انجام می‌دهند، ایده‌های جدید را اغلب پیش از آنکه کاملاً شکل بگیرند امتحان می‌کنند و آن‌ها را روی مشتریان احتمالی می‌آزمایند.

آن‌ها به تشریفات اداری پایبند نیستند و نقشه‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده را دنبال نمی‌کنند. اگر چنین تیم‌هایی در سازمان گسترش یابند، به آزادی و حمایت زیادی نیاز دارند. اما شرکت‌های برپایه‌ی دیوان‌سالاری کاملاً مخالف این هستند: مسلماً با کنترل شدید رشد می‌کنند، می‌خواهند دقیق بدانند هر تیمی تاکنون چه کاری انجام داده، برنامه‌اش برای دوازده ماه آینده چیست و هزینه‌ی تمام این کارها چقدر خواهد شد. به‌نظر سازمانی که دارای دیوان‌سالاری سنتی است، تیم‌های چابک مانند اجسامی خارجی‌اند که بدن را به عفونت مبتلا می‌کنند. دیوان‌سالارها اغلب وظیفه‌ی خود را مشابه سلول‌های «تی» در سیستم ایمنی می‌دانند که باید عفونت را از بین ببرند یا دست‌کم آسیبش را محدود کنند.

در یک شرکت واقعاً چابک، دیوان‌سالاری و نوآوری به شرکای یکدیگر تبدیل می‌شوند. آن‌ها نظامی ایجاد می‌کنند که در آن هر دو عنصر پیشرفت می‌کنند و افراد هر بخش برای تولید نتایج برتر مشارکت می‌کنند. در این کتاب نشان خواهیم داد چطور این دو عنصر را به هماهنگی برسانید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه: شرکت نامتعادل
1: چابک‌سازی واقعاً چطور کار می‌کند؟
2: گسترش چابک
3: می‌خواهید چقدر چابک باشید؟
4: رهبری چابک
5: برنامه‌ریزی، بودجه‌دهی و بررسی چابک‌سازی
6: سازمان چابک، ساختارها و مدیریت کارکنان
7: فرایندها و فناوری چابک
8: چابک‌سازی به روش درست
پیوست الف: بیانیه‌ی چابک یک تیم راهبری
پیوست ب: تعاریف اجزای مدل عملیاتی
پیوست ج: خلاصه‌ی یادداشت‌های پژوهشی
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چابک سازی به روش درست: دگرکونی بدون هرج و مرج
نویسنده، ،
مترجمنازلی نصرالهی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات267
زبانفارسی
شابک978-622-7950-87-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چابک سازی به روش درست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چابک سازی به روش درست

برای دریافت کتاب چابک سازی به روش درست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.