معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر شرق

عکس جلد کتاب صوتی سفر شرق
قیمت:
۷۰۰۰۰ ۴۹,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر شرق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر شرق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر شرق

هرمان هسه، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، در کتاب صوتی سفر شرق خاطرات سفری را تعریف می‌کند که در هیچ‌ کجای عقل و منطق جای نمی‌گیرد، اما به واقع سیر و سلوکی روحانی و معنوی است که باعث رشد و تعالی تک تک مسافرانش می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی سفر شرق

در ادبیات و فرهنگ فارسی بسیار از فواید سفر گفته‌اند؛ اینکه سفر باعث تعالی روح و رشد عقل می‌شود، اینکه تا با کسی به سفر نروی او را به‌درستی نخواهی شناخت و اینکه تا کسی سفر نکند، سهمش از گنجینه‌ی علم و هنر جهان را دریافت نخواهد کرد. شاید از بابت همین تعلیمات باشد که در ادبیات تربیتی، سفر را به رشد روحی و معنوی افراد گره زده‌اند و به اعتقاد نویسندگان و شاعران این سبک، هر کس که پا در راه سفری می‌گذارد، دیگر به همان شکلی که پیش از این بود به خانه برنمی‌گردد؛ بلکه در این راه دچار تغییر و تحولات بسیاری می‌شود که او را پخته‌تر می‌کند و تجربه‌هایی تازه از زندگی به او می‌آموزد.

هرمان هسه (Hermann Hesse) که دریافت جایزه‌ی نوبل ادبی را در کارنامه‌ی خود دارد و با سبک نوشتاری رویاپردازانه‌اش شناخته می‌شود، در کتاب صوتی سفر شرق (Journey to the East) همین مضمون، یعنی سفر برای تعالی روح و جان را دستمایه‌ی خلق یک داستان قرار داده. این داستان تنها قصه‌ای برای سرگرمی و کشتن وقت نیست، زیرا با شنیدنش پا به جهان جادویی و خیال‌انگیز هرمان هسه می‌گذارید تا سفری را تجربه کنید که به شما رازهای زندگی را می‌آموزد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر شرق

راوی کتاب صوتی سفر شرق، شخصی به نام ه.ه (شاید خود هرمان هسه) است که تلاش می‌کند با وجود زوال حافظه، خاطراتش از مهم‌ترین و پرمعناترین سفر زندگی‌اش را شرح دهد. روزگاری او شانس این را داشته که در گروهی خاص به نام «حلقه»، سیری در آفاق و انفس داشته باشد. حلقه گروهی معمولی نیست، در آن بزرگان و نوابغی همچون فیثاغورث، موتسارت، افلاطون، بودلر، زرتشت و فیلسوفان و هنرمندان بسیار دیگری حضور دارند که هر یک به طریقی جادویی از عصر خود به زمانی بعد از جنگ جهانی اول فراخوانده شده‌اند تا به همراه دیگر اصحاب حلقه، به دنبال اهدافی پنهان باشند. شاید همین هدف‌های پنهان دلیل تشکیل «پیمان حلقه» باشد، پیمانی که باعث می‌شود اعضای حلقه، به مرگ و فراموشی راضی شوند اما دست به افشای اسرار حلقه نزنند.

اصحاب حلقه در بعدهای مختلف زمان و مکان سفر می‌کنند. آن‌ها کشتی نوح را در زوریخ می‌بینند، دون کیشوت را در برمگارتن ملاقات می‌کنند و سپس راه شرق را پی می‌گیرند؛ مقصدی که منتهای تعالی روحی و معنوی برایشان به حساب می‌آید. اما شرق لزوماً به مکان و جهتی جغرافیایی محدود نمی‌شود؛ رسیدن به شرق یک درجه‌ی معنوی است که رسیدن به آن می‌تواند در هر مکان و زمانی صورت گیرد.

شاید یکی از مهم‌ترین شروط عضویت در حلقه که خود یکی از اسرار پنهان زندگی است همین باشد که اعضا باید در موازات پیروی از اهداف جمعی حلقه، خود نیز هدف و مقصودی شخصی برای خود داشته باشند. کسی که برای خودش هدف و دلیلی نداشته باشد نمی‌تواند به عضویت حلقه درآید؛ هرچند هم که به عقاید و اهداف جمعی حلقه باور داشته باشد. از این رو هر یک برای خود مقصودی تعیین کرده‌اند، یکی می‌خواهد به زیارت قبر پیامبری برود که می‌گویند مقبره‌اش با نیروهایی جادویی در میان زمین و آسمان معلق است، یکی می‌خواهد به طریق سلیمان، زبان مرغان و طیور را یاد بگیرد و دیگری نیز که همین راوی داستان باشد، آرزو دارد به دیدار شاهزاده خانم فاطمه برود تا او را از عشقش باخبر سازد و از او طلب محبت کند...

کتاب صوتی سفر شرق کاری از نشر صوتی ماه آوا و انتشارات علمی و فرهنگی است. سروش حبیبی این کتاب را ترجمه کرده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی رضا عمرانی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب سفر شرق

  • این کتاب که چند سال پس از رمان «گرگ بیابان» نوشته شده، جایگاهی عالی در میان روشنفکران و اهل مطالعه دارد. (مجله‌ی کرکوس ریویو)
  • نویسنده‌ی بزرگی که سبک نوشتنی پیچیده، ظریف و تخیلی دارد. (نیویورک تایمز)

کتاب سفر شرق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال رمانی با مضمون عرفانی و معنوی هستید، کتاب سفر شرق را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی سفر شرق می‌شنویم

صادقانه باید اعتراف کنم که در این اثنا کوششی کرده‌ام تا به نحوی عملی و معقول، به هدف خود نزدیک‌تر گردم و به دیدار دوستی از ایام جوانی رفتم که در این شهر ساکن است و سردبیر روزنامه‌ای است و لوکاس نام دارد. او در جنگ جهانی شرکت کرده و کتابی در آن خصوص به رشته‌ی تحریر آورده است که خواننده‌ی بسیار دارد. لوکاس مرا با خوش‌رویی پذیرفت و حتی از دیدار یار دبستانی قدیمی‌اش شعفی آشکار داشت. دو بار با او به گفت‌و‌گویی دراز پرداختم.

کوشیدم که مشکل خود را به او بفهمانم و هرگونه تکلّف و بیراهه را کنار گذاشتم و به صراحت به او گفتم که از رهروان راه بزرگی هستم و او نیز چه‌بسا وصف آن را شنیده باشد. همان راه که به «سفر شرق» یا «نبرد بزرگ حلقگیان» یا به هر نام که این امر بزرگ در آن زمان در میان مردم نامیده می‌شد، معروف است.

او نیک‌دلانه اما به طعنه خندید و گفت که البته داستان این سفر را شنیده است و این ماجرای غریب در جمع دوستان او، البته شاید کمی بیش از حد به بی‌حرمتی، بیشتر «جنگ صلیبی کودکان» نام یافته است و در جرگه‌ی آن‌ها کسی این جنبش را جدی تلقی نکرده است و آن را با نهضت اشراق‌گونه‌ای یا تلاشی در راه برادری ملت‌ها برابر دانسته‌اند. بااین‌همه از موفقیت‌های منفرد این تلاش سخت در تعجب بوده‌اند و عبور جسورانه‌ی ما از سوابیای علیا و کامیابی در برمگارتن یا شرح تسلیم مونتاگس‌دورف در تسین را با تحیر خوانده‌اند و حتی گاه این شبهه پیش آمده است که این نهضت چه‌بسا که در خدمت سیاستی جمهوری‌خواهانه از کار درآید و بعد البته ماجرا به تدریج در فراموشی افتاده است و چند تنی از دلیلان از آن کناره گرفته‌اند و حتی به طریقی از آن شرم داشته‌اند و از یادآوری آن پرهیز می‌کرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
معرفی / قسمت اول
29 دقیقه
قسمت دوم
26 دقیقه
قسمت سوم
24 دقیقه
قسمت چهارم
22 دقیقه
قسمت پنجم
33 دقیقه
قسمت ششم
27 دقیقه
قسمت هفتم
36 دقیقه
قسمت هشتم
12 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر شرق
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ ۴۹,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر شرق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر شرق

برای دریافت کتاب صوتی سفر شرق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.