معرفی و دانلود کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

عکس جلد کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد اثری از اکسی اوه، نویسنده‌ی کره‌ای-امریکایی معاصر است. اوه در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز افسانه‌ی مشهوری از کره‌ی جنوبی را به زبانی ساده و با خلق جهانی فانتزی برای مخاطبانِ نوجوان خود بازآفرینی کرده است. با شنیدن روایت مهیج این داستان همراه دختر جوانی می‌شوید که برای حفظ عشق و خانواده‌اش حاضر است حتی خود را به آب‌های خروشان دریا بیفکند.

درباره‌ی کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

در افسانه‌های کهن کره‌ی جنوبی چنین آمده است: رعد و برق‌های ترسناک و توفان‌های هولناک همگی نشانه‌های خشم خدای دریا هستند؛ خدای قدرتمندی که خشمگین شدن او زمین‌ها را زیر آب می‌برد، محصولات کشاورزی را نابود می‌سازد و بسیاری را از هستی ساقط می‌کند و به همین خاطر، مردمِ درمانده چاره را در این می‌بینند که هر سال دختری زیبا را به اعماق دریا بیندازند تا نوعروس خدای خدایان شود شاید از این راه از خشمش بکاهند و برکت را به زمین‌های خود برگردانند.

سرزمین مینا، قهرمان داستان کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد (The Girl Who Fell Beneath the Sea) از یک سو دچار سیلاب و توفان‌هایی مرگ‌آور شده و از سویی دیگر در گیرودار جنگی خونین بر سر معدود منابع باقی‌مانده در آن گرفتار است. مردم روستا بنا به همان باور سنتی خود معتقدند که اگر دختر زیبایی را قربانی خدای دریا کنند، می‌توانند خشم و لعنِ این خدا، که زمانی پشتیبانِ آن‌ها بوده و اکنون بر آنان غضب کرده است را فرونشانند. به همین خاطر شیم چئونگ، زیباترین دختر دهکده را به عنوان عروس دریا انتخاب می‌کنند تا از خدای خدایان دلجویی کنند و او را سر رحم بیاورند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

در شبی که قرار است چئونگ قربانی شود، جون، برادر بزرگ‌تر مینا که عاشق اوست، با وجود اینکه می‌داند دخالت‌کردن در این کار حکم اعدام برای او دارد، به‌دنبال عشقش عازم دریا می‌شود. مینا که جانِ برادرش را در خطر می‌بیند، به جای چئونگ خودش را به دریا می‌افکند و وارد دنیای جادویی دریا و جانوران افسانه‌ای می‌شود تا خدای دریا را بیدار کند و یک‌بار و این‌بار برای همیشه به این توفان‌های ویرانگر پایان دهد اما چنین کاری چندان ساده نیست چرا که از یک طرف موجوداتی هستند که هر کاری می‌کنند تا خدای دریا از خواب بیدار نشود و از طرف دیگر مینا هم زمان زیادی ندارد چون یک انسان نمی‌تواند برای مدت طولانی در سرزمین ارواح دوام بیاورد...

جهانی که اکسی اوه (Axie Oh) در رمان صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد خلق کرده است، در عین خیالی و غیرواقعی بودن، دلپذیر و قابل لمس است و شباهت بسیاری به انیمه‌های پرطرفدار و آشنای استودیوی جیبلی دارد. خلاقیت اوه و روایت مهیج و نفس‌گیر او تا پایان مخاطب را با دنیای جادویی خود همراه می‌سازد.

اکسی اوه در سی‌وشش فصل کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد راوی داستانی از عشق، وفاداری، فداکاری و احترام به جایگاه خانواده و سرزمین است؛ داستانی که بی‌شک برای هر شنونده‌ای جذاب و مهیج است. در بازآفرینی اکسی اه از افسانه‌ی کهن عروس دریا، نه‌تنها دختری قربانی نمی‌شود بلکه شجاعانه در دفاع از ارزش‌های خود مقابل سرنوشت محتوم عروس دریا ایستادگی می‌کند؛ ایستادگی و تعلق خاطری که اوه تلاش کرده است از طریق این داستان به مخاطبان نوجوان خود بیاموزد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد را به کوشش نشر صوتی ماه‌آوا و همکاری با انتشارات دانش آفرین، با ترجمه‌ی شیما کرمی و الهام صیفی‌ کار و خوانش سپیده مالمیر می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب فانتزی نوجوانان
  • برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب سال 2022 به انتخاب نشریه‌ی New York Public Library
  • برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب نوجوان از طرف Indigo و BuzzFeed در سال 2022
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ای. بی. ای
  • برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب NPR در سال 2022
  • برگزیده‌ی عنوان کتاب سال 2022 به انتخاب Indigo
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Garden State در بخش نوجوانان در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

  • اگر قصد دارید رمان دختری که به اعماق دریا سقوط کرد را بخوانید، خودتان را آماده‌ کنید تا به دنیای خدایان، ارواح، ماجراهای شگفت‌انگیز و پیچیده و سرگذشت‌های باورنکردنی وارد شوید؛ دنیای یک افسانه‌ی نفس‌گیر که ماجراهای قهرمانی شجاع را روایت می‌کند. (تریسی چی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • جهانِ اعماق دریا، ارواح و شیاطین و دختری جوان که حاضر است هر کاری انجام دهد تا برادرش نجات پیدا کند، همگی دستورالعملی برای خلق یک دنیای فانتزی جدید و فوق‌العاده است. (Mr. B’s Bookseller’s Dozen)
  • دختری که به اعماق دریا سقوط کرد کتابی شگفت‌انگیز و جادویی است. (BuzzFeed)
  • کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد با شخصیت‌هایی که قلبی بزرگ دارند روح انسان را لمس می‌کند. این کتاب و فضای خیال‌انگیز و جادویی آن خواننده‌اش را با خود به دنیایی می‌برد که امروزه بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند است. (Culturefly)
  • داستان کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد شما را به سفری مهیج و جذاب در جادویی‌ترین قلمروها دعوت می‌کند. شخصیت‌های اکسی اوه قلب هر خواننده‌ای را تسخیر می‌کنند. (کلویی گونگ، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • من نه از غم و اندوه که از میزان احساسات فراوانی که این رمان در من برانگیخت به گریه افتادم. کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد به دلیل ترسیم اسطوره‌های کره‌ای، قدرت عشق و جایگاه خانواده مرا مجذوب خود ساخت. (شیران جی ژائو، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • دختری که به اعماق دریا سقوط کرد داستانی خلاقانه، هوشمندانه، زیبا و سرشار از عشق و فداکاری است. (استفانی گاربر، نویسنده‌ی کتاب کاراول)

کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن ماجراهای کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد برای طرفداران رمان‌های تخیلی، فانتزی و عاشقانه و همین‌طور علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات کره و اساطیر جهان تجربه‌ای شیرین و هیجان‌انگیز خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد می‌شنویم

در حالی که به اعماق دریا سقوط می‌کنم، غرش امواج ناگهان قطع می‌شود و سکوت همه‌جا را فرا می‌گیرد. بدن طویل و پُر پیچ‌وخم اژدها دورم می‌چرخد و گرداب بزرگی ایجاد می‌کند.

با هم در دریا فرو می‌رویم.

عجیب است اما میل به نفس کشیدن را در وجودم حس نمی‌کنم. سقوط من تقریباً... آرام است. آسوده و راحت. این باید کار اژدها باشد. از جادویش برای جلوگیری از غرق شدن من استفاده می‌کند.

گلویم سفت می‌شود و قلبم با آرامش می‌تپد – همه عروس‌های قبل از من زندگی کردند.

در قعر تاریکی فرو می‌رویم، تا جایی که دریای بالای سرم آسمان است و ما – اژدها و من – شبیه ستاره‌های در حال سقوط هستیم.

اژدها نزدیک‌تر به من می‌چرخد و از بین مارپیچ‌های شدید و به‌هم‌فشرده‌اش، چشمم به یک چشم نیمه‌بسته می‌افتد. زمان کند می‌شود. جهان از حرکت باز می‌ایستد. دستم را دراز می‌کنم. قطرات خون، زخم باز را ترک می‌کنند تا مانند سنگ‌های قیمتی در فاصله‌ی بین ما رد به جا بگذارند.

اژدها یک‌بار پلک می‌زند. شکافی زیر من باز می‌شود. از میان آن به تاریکی می‌افتم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
معرفی کتاب - فصل اول
36 دقیقه
فصل دوم
24 دقیقه
فصل سوم
19 دقیقه
فصل چهارم
20 دقیقه
فصل پنجم
21 دقیقه
فصل ششم
17 دقیقه
فصل هفتم
12 دقیقه
فصل هشتم
13 دقیقه
فصل نهم
28 دقیقه
فصل دهم
27 دقیقه
فصل یازدهم
16 دقیقه
فصل دوازدهم
16 دقیقه
فصل سیزدهم
14 دقیقه
فصل چهاردهم
26 دقیقه
فصل پانزدهم
21 دقیقه
فصل شانزدهم
19 دقیقه
فصل هفدهم
22 دقیقه
فصل هجدهم
18 دقیقه
فصل نوزدهم
10 دقیقه
فصل بیستم
19 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
17 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
16 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
14 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
12 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم
13 دقیقه
فصل بیست‌وششم
8 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم
18 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم
32 دقیقه
فصل بیست‌ونهم
10 دقیقه
فصل سی‌ام
21 دقیقه
فصل سی‌ویکم
13 دقیقه
فصل سی‌ودوم
16 دقیقه
فصل سی‌وسوم
15 دقیقه
فصل سی‌وچهارم
24 دقیقه
فصل سی‌وپنجم
24 دقیقه
فصل سی‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد
نویسنده
مترجمالهام صیفی کار، شیما کرمی
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

عسل
۱۴۰۳/۳/۱۴
کتابی جذاب، تخیلی، عاشقانه، پر کشش، با گویندگی عالی و موضوعی خاص و متفاوت، با پایانی غیر قابل پیش‌بینی، در حالی که کتاب رو کنار نمی‌ذارید و دوست دارید تا اخر بخونیدش تا ببینید چی میشه....
موضوع کتاب راجب شهری کنار دریاست که بخاطر خشم خدای دریا در سختی و مشقت زندگی می‌کنند آنقدر که بالاخره بزرگان
آن جا تصمیم می‌گیرند هر سال دختری زیبا رو به عنوان عروسِ خدای دریا در آب دریا بیاندازند و...
این داستان یک افسانه‌ی کره ایه... خیلی قشنگه حتما گوش بدید. واقعا لذت بردم و ممنون از عوامل سازنده حرفه‌ای این کتاب و کتاب راه عزیز
رویا +
۱۴۰۳/۳/۲۹
کتاب خیلی جالب است. من نسخه متنی آن را هم خوانده بودم اما در برابر وسوسه شنیدن داستان ناوانستم مقاومت کنم. متاسفانه اخیرا کتابراه به دلخواه خودش کامنت‌ها را حذف می‌کند. من نظرم را برای جند کتاب از جمله نسخه متنی همین کتاب ثبت کرده بودم که لابد به مذاق مسئولیم محترم کتابراه خوش نیامده و حذفش کردن. برای همین برای وقت خودم ارزش قایل میشوم و کامنت را در همین حد رها می‌کنم.
سپیده یادگاری
۱۴۰۳/۳/۲۶
من واقعا لذت بردم هم از داستان و هم از صدای گوینده و مترجم عزیز که جملات خیلی قشنگی رو ترجمه کردن تا امثال از این اثر لذت ببریم داستان فوق العاده ای بود حتی یک لحظه هم از داستان خسته نشدم و با ذوق و شوق گوش میدادم
زهرا جعفری
۱۴۰۳/۳/۱۰
اگه به افسانه‌ها و داستانهای کره‌ای علاقه مند باشید این داستان حتما جذبتون میکنه من که خیلی دوست داشتم صدای راوی هم خیلی آرامش‌بخش بود
Neg S
۱۴۰۳/۳/۲۱
اولش ارتباط نگرفتم ولی هرچی رفت جلو تر بهتر شد، عالی بود کاش بیشتر از موزیکای کارتونش روش میذاشتین اونجوری باعث میشه خیلی بیشتر ارتباط بگیریم.
فاطمه اکبری
۱۴۰۳/۳/۱۶
سلام
کتاب عالی بود. صدای گوینده متوسط بود گاهی تقلید صدای شخصیت‌های مختلف به هم خیلی نزدیک بود
کتاب متنیش هم خوندم هر دو مثل هم هستن جذاب
الهام ملکی
۱۴۰۳/۳/۱۱
داستان خوبی داره من که راضی بودم 🙂
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

برای دریافت کتاب صوتی دختری که به اعماق دریا سقوط کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.