معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر

عکس جلد کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر

کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر نوشته‌ی الکساندر پوشکین، یکی از آثار برجسته‌ی ادبیات روسیه است. پوشکین در این کتاب، داستان عشق یک سرباز به دختر فرمانده‌اش را در میانه‌ی اعتراضات و شورش پوگاچف که یک نبرد تاریخی واقعی است، روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر

کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر (The Captains daughther) نوشته‌ی الکساندر پوشکین (Alexander Sergeevich Pushkin)، یکی از داستان‌های کلاسیک ادبیات روسیه به‌شمار می‌رود که در میان مردم، محبوبیت گسترده‌ای دارد. این کتاب چند قصه‌ی مستقل را در برمی‌گیرد و پوشکین در این کتاب که آخرین اثر او نیز شناخته می‌شود، عوامل مختلفی را درهم تنیده که قصه‌ی اصلی این کتاب یعنی «دختر سروان» را به داستانی جادویی بدل می‌کند. گره زدن اتفاقات خیالی با رویدادهای واقعی، الهام گرفتن از زندگی شخصی برای داستان و بعد پیش‌بینی آینده‌ی زندگی شخصی خود در این قصه،‌ همه جزو عواملی هستند که این داستان را به چیزی بیش از یک داستان عاشقانه بدل می‌کنند.

داستان دختر سروان، در دل اتفاقات سال 1775 شوروی در جریان است؛ جایی که دهقانان خشمگین در اعتراض به سیاست‌های حکومت، دست به اعتراض زده‌اند و «یملیان پوگاچف» نیز رهبری آنان را به عهده گرفته. قصه از کمی قبل‌تر از شروع شورش آغاز می‌شود؛ زمانی که پسر جوانی، خودش را برای رفتن به خدمت سربازی آماده می‌کند. این جوان که شخصیت اصلی قصه‌ی پیشِ رو نیز هست، «پتر آندروویچ» نام دارد. آندوویچ جوانی اشراف‌زاده و متمول است که مجبور شده به درخواست پدرش، آسایش و رفاه زندگی اشرافی‌اش را کنار بگذارد و برای خدمت به منطقه‌ای دورافتاده در نزدیکی رود ولگا اعزام شود. او که توانایی ایستادگی در برابر اجبار پدر را ندارد، در این مسیر پرمخاطره پا می‌گذارد. آندروویچ در محل خدمتش، عاشق «ماریا» دختر افسر ارشدش می‌شود. در این میان نیز با مردی آشنا می‌شود که به‌سبب خرد و تجربه‌ی زیادش، او را به‌عنوان راهنمای خود انتخاب می‌کند و میان آن‌ها یک رابطه‌‌ی دوستی نیز شکل می‌گیرد. بعدها با شروع شورش پوگاچف که از همان نزدیکی رود ولگا نیز آغاز می‌شود، آندروویچ درمی‌یابد که راهنمای خردمند و مرموزش همان پوگاچف، سردسته‌ی شورشی‌هاست که قرار است به مقر آن‌ها نیز حمله کند. در جریان این حمله، پوگاچف به سبب دوستی با آندروویچ، جانش را نجات می‌دهد اما تمام فکر و ذهن آندروویچ این است که چطور معشوقش را از این بلوا و آشوبی که شکل گرفته نجات دهد...

داستان رمانتیک دختر سروان جنبه‌ی تاریخی پررنگی نیز دارد و پوشکین باور شخصی خودش را نسبت به این اعتراضات در دل روایتش از این داستان جا داده. او با اینکه قتل و غارت و هرج‌ومرجی را که از قِبل این شورش به وجود آمده محکوم می‌کند و ناشایست می‌شمرد، اما از سوی دیگر پوگاچف رهبر این شورش را فردی باصلابت و تأثیرگذار نیز معرفی می‌کند.

کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر کاری از نشر صوتی آوانامه و انتشارات جامی است. این کتاب را با ترجمه‌ی حسین نوروزی و روایت علی عبدل پور اصل در اختیار دارید.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر

سزار کوئی آهنگساز روس اپرایی را با نام دختر سروان ساخته و برای نگارش متن آن نیز از همین داستان پوشکین اقتباس کرده‌ است.

فیلم‌‌های سینمایی زیادی بر اساس داستان دختر سروان ساخته شده‌اند. یکی از آن‌ها، فیلمی با همین نام به کارگردانی الکساندر پروشکین (Aleksandr Anatolyevich Proshkin) است که در سال 2000 بر پرده‌ی نقره‌ای به نمایش درآمد.

کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های رمانتیک و کلاسیک از ادبیات روسیه علاقه دارید، شنیدن این کتاب تأثیرگذار را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر می‌شنویم

داخل اتاق کوچک و تمیزی شدم که به سبک قدیم مرتب شده بود. در یک طرف اتاق گنجه ظرفی با اسباب‌هایش قرار داشت، بر روی دیوار یک گواهینامه‌ی افسری در قاب شیشه‌ای آویزان بود. دورادور اتاق با تصاویر رنگارنگی مزین شده بود. در این تصاویر قلعه‌های «کوسترین» و «اوچاکوف» و همچنین پرده‌ی انتخاب عروس و فرستادن دعوتنامه نشان داده می‌شد.

جلوی پنجره زنی پیر که نیم‌تنه‌ای به تن و روسری به سر داشت نشسته بود. مرد یک‌چشم پیری با لباس افسری جلوی او چمباتمه زده و دست‌هایش را باز کرده بود. زن نخ‌ها را از دست او باز و گلوله می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
51 دقیقه
قسمت اول
87 دقیقه
قسمت دوم
71 دقیقه
قسمت سوم
87 دقیقه
قسمت چهارم
110 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر
نویسنده
مترجمحسین نوروزی
راویعلی عبدل پور اصل
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر

برای دریافت کتاب صوتی دختر سروان و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.