معرفی و دانلود کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

عکس جلد کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۳۵,۴۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه نوشته‌ی جیلیان مک آلیستر داستان زندگی جنیفر است؛ مادری که پسرش مرتکب اشتباهی برگشت‌ناپذیر شده و حالا او باید با سفر به گذشته، اتفاقات را طوری مدیریت کند و تغییر دهد که پسرش طی یک فاجعه تبدیل به یک قاتل نشود. این رمان در سراسر جهان با اقبال عمومی مواجه شده و نامزد جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی گودریدز بوده است.

درباره‌ی کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

احتمالاً بسیار دیده‌اید که در اوج دعواهای خانوادگی میان والدین و فرزندان، یکی از والدین با لحنی سرزنش‌گرانه این جمله را بگوید: «چه‌کار کردم که تو اینجوری شدی...». چه می‌شد اگر آدمیزاد می‌توانست به عقب برگردد و ریشه‌های رفتار کنونی‌اش را ببیند و چه‌بسا آن‌ها را اصلاح کند. متاسفانه عقب‌گرد در زمان برای آدم‌های این‌جهانی وجود ندارد اما جیلیان مک‌آلیستر (Gillian McAllister) در جهان‌ داستانی رمان زمان اشتباه، مکان اشتباه (Wrong Place Wrong Time) این موقعیت را برای جنیفر، مادر داستان، فراهم کرده است تا به گذشته‌ی دور باز گردد و ریشه‌ی شرارت پسرش را بخشکاند تا آینده آنچنان که اکنون هست، تباه نباشد.

جنیفر در شب هالووین منتظر پسرش، تاد، است. نوجوانی که تازه هجده ساله شده و حالا اختیار و آزادی عمل بیشتری دارد. جنیفر نگران و چشم‌به‌راه بیرون از خانه را می‌نگرد و چیزی را که می‌بیند باور نمی‌کند: پسر سابقاً سربه‌راه و آرام او در حال کاردآجین کردن یک غریبه‌ است و این آغازی می‌شود برای یک کابوس. جنیفر در لحظه زندگی خود، شوهرش کلی و پسرش تاد را تباه‌شده می‌بیند اما کابوس او به همین‌جا ختم نمی‌شود. تاد دستگیر می‌شود و جنفیر مجبور است به نجات فرزندش امیدوار باشد. اما ناگهان به‌شکلی باورنکردنی ورق برمی‌گردد: صبح روز بعد جنیفر در گذشته‌ی خود بیدار می‌شود، یعنی درست یک روز قبل از حادثه. این روند روزانه ادامه می‌یابد و جنیفر هرروز بیشتر در تاریخ فرو می‌رود و از شب واقعه دور و دورتر می‌شود. اما آیا این موهبت به جنیفر کمکی برای رفع مشکل پسرش می‌کند؟ با خواندن کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه پاسخ را خواهید فهمید.

معرفی و دانلود کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

کتاب‌ها و فیلم‌های زیادی برمبنای سفر در زمان ساخته شده‌اند. بسیاری از نویسندگان این تکنیک را در ژانرهای گوناگونی همچون اجتماعی و رمانس به‌کار گرفته‌اند و جیلیان مک‌آلیستر را می‌توان یکی از موفق‌ترین آن‌ها نامید. او با استفاده از این تکنیک به دل داستانی جنایی سفر می‌کند. پیچش‌های داستانی مناسب و حساب‌شده این اثر را به یک رمان متفاوت، مهیج و قابل‌تامل بدل می‌کند. افزون‌بر این، آگاهی و تسلط جیلیان مک‌آلیستر به رابطه‌ی مادر- پسری از ارتباط جنیفر و تاد یک رابطه‌ی پیچیده، باورپذیر و انسانی ساخته است. البته لازم به ذکر است که گاه گفتن جزییات در چنین اثری از اهمیت وقایع و رویدادهای رازآلود می‌کاهد اما به‌نظر می‌رسد که مک‌آلیستر توانسته است تعادل را در اثر خود ایجاد کند.

این کتاب با ترجمه‌ی فرانک سالاری و چاپ انتشارات کتاب کوله‌پشتی به مخاطب فارسی‌زبان عرضه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

  • پرفروش نیویورک‌ تایمز؛
  • منتخب مجله‌ی یو‌اس‌ای تودی؛
  • منتخب باشگاه کتاب‌خوانی ریس ویترسپون؛
  • بهترین کتاب تریلرِ سال از نگاه ساندی‌ تایمز؛
  • نامزد جایزه‌ی RUSA CODES Reading List (2023)؛
  • بهترین کتاب تریلر ماه از نگاه واتراستونز (مارچ 2023)؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتابِ تریلر و رازآلود (2023)؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب بریتانیا برای بهترین کتاب تریلر و جنایی (2023)؛

نکوداشت‌های کتاب زمان اشتباه مکان اشتباه

  • یک رمان متفاوت و لایه‌لایه که باعث شده دیگر رمان‌های تریلر روانشناختی کم‌عمق و غیرقابل باور به‌نظر برسند. (ساندی تایمز)
  • هر کلمه و هر لحظه از این کتاب کمال مطلق است، به معنای واقعی کلمه شاهکار. مغزم از هم فروپاشید. بعد از اتمامش دهانم باز مانده بود. یکی از بهترین کتاب‌هایی که در تمام عمرم خوانده‌ام. (Lisa Jewell)
  • یک داستان بی‌نهایت هوشمندانه، پیشگام و ساختارشکن در حوزه‌ی ژانر... جیلیان مک‌ آلیستر ما را به دقت و مراقبت وامی‌دارد و نتیجه فراتر از حد تصور عالی است. (گاردین)
  • این اثر یک کلاس ویژه است برای دانستن اینکه یک رمان دقیقا باید چگونه باشد. فکرشده، مهیج و بدون حتی یک کلمه‌ی اضافه. این رمان با پیرنگ فوق‌العاده‌اش مرا در تمام مدت هیجان‌زده نگه داشت. از آن کتاب‌هایی است که حتما باید بخوانیدش. (ادل پارکس)
  • آخرین رمان جیلیان مک‌ آلیستر از هر جهت و جنبه عالی است. مطمئنم که او با این اثر دنیا را تسخیر خواهد کرد. (عمران محمود)
  • مک آلیستر با این اثر ژانر رمان پلیسی را در مسیر جدیدی قرار می‌دهد. فضای داستانی کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه متقاعده‌کننده و منطقی طراحی شده و پیرنگ جنایی آن بسیار هوشمندانه است. (Literary Review)
  • هیجان‌انگیز... یک پرتره‌ی تاثیرگذار از یک خانواده‌ی بحران‌زده. این کتاب با پیچش‌های داستانی‌اش اثر نویسنده‌ای است که درک درستی از ناکارآمدی‌های خانوادگی دارد. (نیویورک تایمز)

کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه برای چه کسانی مناسب است؟

رمان جنایی‌پسندان و آنانی که به داستان‌های رازآلود و هیجانی علاقه‌مندند مخاطبان اصلی این کتاب به شمار می‌روند. به‌علاوه، اگر به‌دنبال اثری به‌شدت درگیرکننده می‌گردید که با پیچش‌های داستانی باکیفیت غافلگیرتان کند این کتاب گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

در بخشی از کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه می‌خوانیم

یک نفر باید با 999 تماس گرفته باشد، چون بلافاصله خیابان با چراغ‌های گردان آبی روشن می‌شود. جن از تاد می‌پرسد: «چی...» منظور جن از همین کلمه‌ خیلی چیزهاست. این کیست؟ چرا؟ چه شده لعنتی؟

کِلی پسرش را رها می‌کند. از ترس رنگش پریده است، اما چیزی نمی‌گوید. برخورد شوهرش با مسائل اغلب همین است.

تاد به او یا پدرش نگاه نمی‌کند. بالاخره می‌گوید: «مامان.» بچه‌ها همیشه اول دنبال مادرشان می‌گردند، نه؟ جن می‌خواهد دستش را سمت او دراز کند، اما نمی‌تواند جسد را رها کند. نمی‌تواند فشار روی زخم را رها کند. ممکن است برای همه وضعیت از آنچه هست سخت‌تر شود. تاد دوباره می‌گوید: «مامان.» بریده‌بریده حرف می‌زند، مانند زمین خشکی که به دو قسمت تقسیم شده باشد. تاد لبش را گاز می‌گیرد و رویش را برمی‌گرداند، به پایین خیابان نگاه می‌کند.

جن می‌گوید: «تاد.» خونِ مرد مانند آب زیاد حمام روی دست‌هایش می‌ریزد.

تاد بالاخره جن را نگاه می‌کند و می‌گوید: «مجبور بودم...»

فک جن از شدت شوک واردشده سست می‌شود. کِلی سرِ تاد را روی سینه‌اش می‌گذارد. سرآستین ربدوشامبرش با تماس با دست‌های خونی تاد خونی شده است. می‌گوید: «تاد، رفیق.» آن‌قدر آهسته حرف می‌زند که جن مطمئن نیست حرفی زده باشد.

تاد مصرّانه می‌گوید: «مجبور بودم...» نفسی بیرون می‌دهد که در هوای یخ‌زده تبدیل به بخار می‌شود. «چاره‌ی دیگه‌ای نبود.» تاد همان جمله را تکرار می‌کند، اما این‌بار با قاطعیت یک نوجوان. نور آبی ماشین پلیس کم‌کم نزدیک می‌شود. کِلی به تاد زل می‌زند. لب‌هایش سفید شده، ردی از حیات در آن نیست. زیرلبی چیزی زمزمه می‌کند، شاید بی‌سروصدا ناسزا می‌گوید.

جن همچنان مبهوت است. پسرش، این تبهکار خشن که آمار و کامپیوتر دوست دارد و همچنین دوست دارد پیژامه‌ی روز کریسمسش هر سال تاشده و مرتب روی تختش باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه
نویسنده
مترجمفرانک سالاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-461-597-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۳۵,۴۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه

برای دریافت کتاب زمان اشتباه، مکان اشتباه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.