معرفی و دانلود کتاب رهسپار شب

عکس جلد کتاب رهسپار شب
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۷۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهسپار شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهسپار شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهسپار شب

زیر بار مهربانی‌ها و الطاف بی‌جهت له خواهید شد اگر نتوانید فرق میان محافظت و کنترلگری را تشخیص دهید. کتاب رهسپار شب اثر سارا پکانن داستان مادر و دختری است که از رازهای هولناک گذشته‌ی خود گریخته‌اند و اکنون که دختر در پی شروع زندگی جدید است مجبورند با همه‌ی آن گذشته‌ی تلخ روبرو شوند. این کتاب در ژانر تریلر روانشناختی از یکی از نویسنده‌های پرفروش نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب رهسپار شب

بهتر است همین الان با این واقعیت مواجه شوید: زندگی شما، از تولدتان تاکنون، تحت تاثیر رازهایی است که پیش از شما وجود داشته‌اند و شما، آن موجود بی‌خبر از همه‌جا، آن‌ها را همراه با خانواده‌ی خود به این سو و آن سو می‌کشید. هولناک به‌نظر می‌رسد، نه؟ هولناک‌تر هم خواهد شد وقتی بدانید پرده برداشتن از این اسرارْ زندگی را به‌مراتب پیچیده‌تر خواهد کرد. خوشبختانه شما لزوماً مجبور به کشف همه‌ی رازهای خانوادگی خود نیستید، آن هم وقتی آثاری مانند رهسپار شب (Gone Tonight) اثر سارا پکانن (Sarah Pekkanen)‌ هستند که این کار را در جهان موازی برای مخاطب خود انجام دهند.

معرفی و دانلود کتاب رهسپار شب

داستان کتاب رهسپار شب حول محور روت و دخترش کاترین می‌چرخد. پرواضح است که روت زندگی‌اش را وقف امنیت دخترش کرده و با فداکاری‌های بسیار از او محافظت کرده است. اکنون کاترین در آستانه‌ی ورود به بزرگ‌سالی است، تازه‌نفس و مشتاق برای یک زندگی جدید، اما اگر مادر بگذارد! روت به کاترین پیشنهاد می‌دهد که به‌جای حضور در اجتماع و آغاز یک زندگی نو گوشه‌ای پنهان شود. کاترین راه سختی را در پیش رو دارد، او دلیل اصرارهای مادر را نمی‌فهد و تنها چیزی که او را از این تعارض نجات خواهد داد نقب به گذشته است. او به‌اجبار گذشته را می‌کاود اما آنچه می‌یابد فراتر از تحمل اوست. آیا مادرش واقعا آنی است که نشان می‌دهد؟ این شبکه‌ی رازهای درهم‌پیچیده چیست که زندگی او معطوف به آنان است؟ این زن پررنج با تجربیات وحشت‌آور کیست که به او سنجاق شده؟

نقطه‌ی قوت کار سارا پکانن در رمان رهسپار شب خلق و توسعه‌ی کاراکترهایی برجسته است. روت به‌عنوان مادری به‌شدت کنترلگر، افکار و اعمال و احساساتش ریشه در عشق و نیاز مبرمش به حفاظت از دخترش دارد. در نقطه‌ی مقابل، کاترین زنی جوان، تشنه‌ی استقلال و مشتاق برای فراموش کردن راهی است که تاکنون آمده. مسیر او برای کشف واقعیتْ پیچیده، درگیرکننده و پرتعلیق است. پکانن با مهارت بالایی احساسات پیچیده را آنچنان در لفافه‌ی کلمات می‌پیچد که خواننده قادر به تشخیص سره از ناسره نیست.

سارا پکانن کتاب رهسپار شب را طوری طراحی کرده که مضامین مختلفی را شامل شود. همانقدر که سفر کاترین به قعر گذشته‌ی مادرش جذاب خواهد بود، از خواندن سیر درونی این شخصیت هم کیفور خواهید شد و مدام از خود خواهید پرسید: «چند درصد از هویت من حتی پیش از آنکه به این دنیا قدم بگذارم شکل گرفته بود؟!». خالی از لطف نیست اگر بگوییم خواندن درباره‌ی مهر مادری هم شما را سر ذوق خواهد آورد. فداکاری‌های نادیدنی روت و تلاش بی‌قیدوشرطش برای حفاظت از خانواده احتمالاً شما را به یاد فداکاری‌های مادرتان می‌اندازد و تکانتان می‌دهد. البته ذکر این نکته ضروری است که گاه مهر و ترس آنچنان درهم می‌آمیزند که محافظت و کنترلگری به هم شبیه می‌شوند، این شمایید که با خواندن این کتاب روت را قضاوت می‌کنید: مادر محافظ یا مادر کنترلگر؛ مسئله این است!

معرفی و دانلود کتاب رهسپار شب

قلم سارا پکانن گیرا و روان است و خواندن را برایتان راحت می‌کند. رفت و برگشت میان دو زاویه دید متفاوت به روایت او عمق بخشیده و بر تعلیق بسیار افزوده. اگرچه در فصول میانی کتاب سرعت کمی کند می‌شود اما به‌طور کلی روایت نفس‌گیر و یک‌دست است تا خواننده را مجبور کند تا خواندن آخرین کلمات از کتاب به آن وفادار بماند، حتی اگر قیمت آن شب‌بیداری باشد! از چشم‌اندازی دیگر، رهسپار شب تم روانشناختی درخور توجهی دارد، چیزی که نیاز مبرم تریلرهای موفق است. در مجموع این کتاب شاهدی است بر استعداد بی‌نظیر سارا پکانن در در‌هم‌آمیزی تعلیق‌های پرکشش و احساسات عمیق. یک اثر رضایت‌بخش برای ژانر تریلر روانشناختی که حتی پس از پایان کتاب در ذهن مخاطب ادامه می‌یابد. این کتاب مجموعه‌ای است از جزئیات و سرنخ‌ها که گاه فریبنده و گمراه‌کننده و گاه روشنی‌بخشند؛ کتابی تحسین‌شده برای ساعاتی خوش و پرهیجان.

این کتاب به ترجمه‌ی شایان شاهرودی از سوی نشر گویا به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب رهسپار شب

  • یک رمان لایه‌لایه و پیروزمندانه است که دهانتان با خواندنش باز خواهد ماند. (نیویورک تایمز)
  • سارا پکانن با روایت نفس‌گیر و تکان‌دهنده‌ی مادر و دختر شما را به پیرنگی فرو می‌برد که با دروغ و تروما در هم پیچیده شده اما همچنان عشق چاشنی آن است. با آن قلم گیرا و توسعه‌ی شخصیت‌های تفکربرانگیز، سارا پکانن تریلری نوشته است تا درمورد قدرت عشق دربرابر ترس و کنترل درمقابل محافظت سوالات عمیق و بنیادی بپرسد. (ریدرز دایجست)
  • داستان پرفراز و نشیب، با اصالت و قدرتمند این مادر و دختر مرا به صفحات این کتاب دوخته بود. من طرفدار پروپاقرص کتاب‌های سارا پکانن هستم و رهسپار شب بهترین کتاب او تا امروز است. (کالین هوور)
  • رهسپار شب از بهترین کتاب‌های سارا پکانن است... بهترین تریلری که در تمام این سال‌ها خوانده‌ام. در بازاری که از رمان‌های بی‌هیجان اشباع شده، پکانن ظهور می‌کند تا به خواننده یادآوری کند هنوز هم تریلرها می‌توانند شوکه‌کننده و غیرمنتظره با پیچش‌های داستانی واقعی باشد. این همان اثر شگفتی است که مدت‌ها منتظرش بودم (بوک ریپورتر)
  • رهسپار شب لبریز است از رازهای ویران‌کننده و دوز و کلک‌های محشر! سارا پکانن در این کتاب تریلری درباره‌ی یک مادر و دختر می‌نویسد که به این راحتی فراموشش نخواهید کرد. چه چیز باعث می‌شود که دختری یک‌باره در شبی ناپدید شود و دو دهه در حال فرار باشد؟ (هارلن کوبن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتاب رهسپار شب یک اثر پرتنش ترس‌آور درباره‌ی رازهای ناگفته و تروماهای شکل‌گرفته است. یک رابطه‌ی مادر- دختری که نفس‌گیر و وحشت‌زاست به همراه شخصیت‌هایی که فراموش کردنشان سخت است. اثری گیرا از اولین تا آخرین کلمه‌ی آن. (سامانتا داونینگ)
  • با کلماتی به برندگی چاقو، پر از پیچش‌های داستانی و انبوهی از احساسات، رهسپار شب ثابت می‌کند چرا سارا پکانن یکی از بهترین تریلرنویسان معاصر است. درست در زمانی که فکر می‌کنید پکانن منطقاً نمی‌تواند بهتر از این باشد، او رمان دیگری بهتر از همیشه ارائه می‌دهد: تازه‌نفس، پرتنش و غیرقابل پیش‌بینی. رهسپار شب، «دختر گمشده»ی این دهه است. (الکس فاینلی)
  • خودتان را آماده کنید که بناست ساعت‌ها در روایت رهسپار شب غرق شوید. (Real Simple)
  • با خواندن این کتاب، تپش قلب تا صفحه‌ی آخر رهایتان نخواهد کرد. (Westport Magazine)
  • این رمان چشم شما را به این واقعیت که «چیزهایی هست که نمی‌دانیم» خواهد گشود. (First Clue)

کتاب رهسپار شب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به آثار جنایی و تریلر هستید آب دستتان است زمین بگذارید و خواندن این کتاب را شروع کنید.

در بخشی از کتاب رهسپار شب می‌خوانیم

همه‌ی ما زن‌ها به نادیده‌گرفته‌شدن عادت داریم. من هم از این قاعده مستثنا نیستم.

از وقتی وارد چهل‌سالگی می‌شویم، از چشم مرد‌ها می‌افتیم و مسئولیت‌هایی از قبیل مادر بودن، هویت واقعی‌مان را عوض می‌کنند. انگار به‌کلی از زنجیره‌ی غذایی حذف می‌شویم. زندگی اجتماعی ما را موظف می‌کند تا وزن کم کنیم، کوچک بشویم و فضای کمتری را در دنیا اشغال کنیم.

«سلام من روت هستم. در خدمتم.»

امروز از اول شیفتم تابه‌حال، چیزی حدود بیست بار این جمله را تکرار کردم. اما حاضرم قسم بخورم که هیچ‌کدام از مشتری‌هایی که به آن‌ها این خوشامدگویی را گفتم، اسم من را حتی پنج ثانیه هم در ذهنشان نگه نداشته‌اند.

البته نامحسوس بودن برای من نکته‌ی مثبتی است و همیشه به کارم آمده.

مسیری که به‌موازات رودخانه‌ی ساسکوهانا کشیده شده را طی می‌کنم، بدون اینکه احدی متوجه من بشود. موقع قدم‌زدن با نگاهم جریان آب را که به‌آرامی به زیر پل ساوت استریت می‌رود دنبال می‌کنم. هوا دم‌کرده و آسمان ابری است، بااین‌حال عینک‌آفتابی هنوز به چشمم است.

آن‌قدر که نیمرو و ساندویچ کلاب درست کردم و لیوان قهوه‌ی مشتری‌ها را پر کردم دیگر پایی برایم نمانده؛ اما سرعتم را کم نمی‌کنم.

به کاترین نگفته‌ام که قبل از خانه باید ‌جای دیگری بروم. اگر دیرتر از موقع برسم نگران می‌شود. مخصوصاً که موبایلم را هم روی حالت پرواز گذاشته‌ام تا موقع برگشت مشخص نشود به چه جایی قرار است بروم.

از پله‌های دوار دو طرفه‌ی ورودیِ کتابخانه، بالا می‌روم و در را هل می‌دهم. بعد از ورود، بلافاصله برنامه‌ی همیشگی‌ام را اجرا می‌کنم: اول مطمئن می‌شوم که فرد آشنایی دور و برم نباشد، بعد پرت‌ترین کامپیوتری که کسی پشتش ننشسته را پیدا می‌کنم و کارم را شروع می‌کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهسپار شب
نویسنده
مترجمشایان شاهرودی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-312-211-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۷۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهسپار شب

Soha Shahrasebi
۱۴۰۳/۵/۲۵
به نظرم این کتاب در نوع و ژانر خودش موفق هست. چرا چون با اینکه از اول متوجه میشید داستان از چه قراره اما کشش و میلی که شمارو تشویق به خوندن ادامه ی داستان میکنه هرگز کم نمیشه و به نظرم جزییات ماجرا خیلی خوب و گویا کنار هم قرار گرفته بود. کتاب و نوشتار پرتی (اضافاتی که ربطی به داستان نداره) نداشت. در کل یک داستان و جریان جالب داشت که باعث شد دو روزه تموم کنم این کتاب رو. از من به عنوان علاقه مند به ژانر معمایی به شما دوستانی که علاقمند هستید مثل من توصیه میکنم کتاب. رو از دست ندید. کتاب های زیادی خوندم در این ژانر و این هم از بین کتاب ها خوب بود. قلم تمام نویسندگان مانا باد
N re
۱۴۰۳/۵/۸
حقیقتش خیلی واسم جالب نبود طولانی و کسل کننده بود هیچ اتفاق خاصی داخلش نمیفتاد تقریبا ماجرای داستان از همون اوایل کتاب معلوم بودهیچ غافلگیری خاصی نداشت سوژه ی جدیدی هم نداشت یه کتاب مثل بقیه ی کتابهای این سبکی ولی ضعیفتر منتظر داستان جذابتری بودم اما هیچ چیز خاصی نداشت که بشه به بقیه توصیش کرد
Noonoosh
۱۴۰۳/۶/۲۲
اوایلش خیلی کش دار شده بود
کم کم گیرایی داستان بیشتر شد ولی اخراش باز از هیجان افتاد
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۳/۶/۱۵
سلام. اوایلش خیلی خسته کننده ست، وسطاش خوب میشه آخرشم سرهم بندی شده. برای یکبار خوندن بد نیست.
مربم زارعی
۱۴۰۳/۶/۷
از کار مادره خوشم نیومد چون یه جورایی خیانت محسوب می‌شد ولی زندگیه پدر بچشو هدر داد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب رهسپار شب

برای دریافت کتاب رهسپار شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.