معرفی و دانلود کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود

عکس جلد کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود
قیمت:
۱۰۴۰۰۰ ۵۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود

کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود اثری از کاترین لیسی، نویسنده‌ی خوش‌نام و معاصر آمریکایی است. لیسی در نخستین رمان خود، ماجراهای زندگی دختری خسته از روزمرگی‌ها و اتفاقات ناخوشایند را شرح می‌دهد که تصمیم می‌گیرد همه‌چیز را رها کند و به قلب طبیعت پناه ببرد. روایت او از فرازونشیب‌های زندگی انسان امروزی چنان اثرگذار و عمیق است که توانسته نامزدی جایزه‌ی ادبی کتابخانه‌ی عمومی نیویورک را برای این نویسنده‌ی نوقلم به ارمغان بیاورد.

درباره‌ی کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود

کاترین لیسی (Catherine Lacey) در کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود (Nobody is Ever Missing) راوی زندگی دختری به نام الیریا است. الیریا با همسرش در منهتن نیویورک زندگی می‌کند. از روزگار و زندگی‌اش که به روزمرگی دچار شده، به‌شدت خسته و دل‌زده است. همان اندک تغییراتی که در زندگی‌اش اتفاق می‌افتند همه آزاردهنده، تلخ و ناگوارند. یک روز بالاخره تصمیم می‌گیرد هر چه دارد را رها کند و به نیوزلند و طبیعت آن‌جا پناه ببرد تا شاید بتواند اندکی روی آرامش را ببیند. او به تنهایی قدم در این مسیر می‌گذارد؛ مسیری که ناگزیر عبور از طبیعت وحشی، گذر از رودهای خروشان، بالارفتن از کوه و پایین آمدن از شیب تند دره‌ها را در پی دارد. الیریا پا به راهِ خودشناسی گذاشته است و در این سفر پرفرازونشیب، چه آدم‌هایی که ملاقات نمی‌کند و چه تجربه‌هایی که از سر نمی‌گذراند. در قلب همان تجربه‌هاست که می‌آموزد چگونه با هیولای درونش، مشکلات متعدد روحی‌اش، سوگ خواهری که به‌تازگی از دست داده، تب‌وتاب پیدا کردن خودش در جهان و بسیاری چالش‌های دیگر روبه‌رو شود.

کاترین لیسی در کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود هنرمندانه مخاطب خود را با آشفتگی‌های درونی الیریا و افکار پریشان و ذهن سردرگمش آشنا می‌سازد و با چیره‌دستی، بارها مرز میان توهم و واقعیت را برمی‌دارد تا بر این آشفتگی‌ها و پریشان‌حالی‌ها دامن زده باشد. طبیعت همان‌اندازه که پناه زن جوان می‌شود، همان‌اندازه هم بیشتر او را وادار به تعقل می‌کند و مخاطبِ تیزبین نیز همراه او، مشغول به واکاوی در خویشتن می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود

از نگاه لیسی گم شدن در هزارتوی ذهن و زندگی معنا و مفهومی ندارد. اصلاً گم شدنی در کار نیست حتی اگر مانند الیریا سفری را آغاز کنید و در انتهای آن به پاسخ روشنی هم نرسید. شاید به همین خاطر باشد که نویسنده چنین عنوانی را برای اثرش انتخاب کرده است. مسیر زندگی همه‌ی ما ترکیبی از تجربه و آزمون و خطاست. شاید در اعماق وجودمان، ما هم مانند الیریا بخواهیم همه‌ی آزموده‌های دیگران را یک‌بار دیگر خودمان امتحان کنیم، حتی اگر این امتحان‌ها هزینه‌ی گزافی برای ما داشته باشد چرا که همین جسارت و تهور است که باعث شده رویدادهای مهیج و تجربه‌هایی ذی‌قیمت کسب کنیم.

زبان کاترین لیسی در کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود روان، صریح و صادقانه است. او به‌خوبی توانسته با چینش کلماتش مخاطب را به فضای آشفته‌ی ذهن و روح قهرمان خود ببرد؛ قهرمانی که ناتوان از برقراری ارتباط با خود و دیگران است، لجباز و یک‌دنده است و سر آشتی با هیچ کس ندارد اما پر از پرسش و کنجکاوی است و نگاهش به زندگی در همین سیروسلوک است که اندک‌اندک شکل می‌گیرد. کاترین لیسی در این کتاب هم قهرمان خود و هم مخاطبانش را با پرسش‌هایی تنها می‌گذارد که برای یافتن پاسخ هر کدام نیاز به سفری به قلب وجود خود خواهد داشت.

کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود را به کوشش رادیو گوشه و در همکاری با نشر چشمه، با ترجمه‌ی ملیحه بهارلو و صدای گرم سوگل خلیق می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب هیچ کس هرگز گم نمی‌شود

  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی کتابخانه‌ی عمومی نیویورک
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی Debut-Litzer
  • منتخب ویراستاران آمازون به عنوان بهترین اثر ادبی

نکوداشت‌های کتاب هیچ کس هرگز گم نمی‌شود

  • کاترین لیسی رمانی درخشان و بسیار جدی نوشته است که ویژگی‌هایش در داستان‌های امروزی نادر است. این کتاب، امیدوارکننده‌ترین اثری است که امسال مطالعه کرده‌ام. (سام ساکس از وال استریت ژورنال)
  • این اولین رمان کاترین لیسی است؛ کتابی که آن‌قدر دوستش داشتم آن را در یک آخر هفته‌ی تابستانی تمامش کردم. صفحه‌های کتاب را متحیرانه جلو می‌رفتم و می‌دیدم تمام خواسته‌های معقول و نامعقولم از یک داستان برآورده می‌شود. (دافنه مرکین از نیویورکر)
  • کتاب هیچ کس هرگز گم نمی‌شود اثری رؤیایی، ماجراجویانه و مملو از طنین‌های عاطفی و در عین حال خشن است. کاترین لیسی من را روی صندلی‌ام میخکوب کرد. او آن‌قدر مستعد است که می‌توانید به‌راحتی از اشتباهات کوچک اولین کتابش گذر کنید. هیچ کس هرگز گم نمی‌شود پرتره‌ای دردناک از یک زن جوان است که به‌سختی کار می‌کند اما تلاش می‌کند درباره‌ی احساسات خود با خودش روراست باشد. (دوایت گارنر از نیویورک تایمز)
  • اولین رمان کاترین لیسی، مراقبه‌ای جسورانه و شاعرانه درباره‌ی هویت، دگرگونی و معنای زندگی است؛ اثری خیره‌کننده که صدایی جدید از داستان‌نویسان معاصر را به گوش ما رسانده است. (لورا ون دن برگ، نویسنده‌ی کتاب جزیره‌ی جوانی)
  • کتاب هیچ کس هرگز گم نمی‌شود مجموعه‌ای متراکم اما ظریف از مراقبه‌هاست و از انسانیت و بیگانگی و هویت و از دست دادن سخن می‌گوید. (دیوید شیلدز، نویسنده‌ی کتاب چگونه ادبیات زندگی من را نجات داد)

کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی علاقه‌مندانِ ادبیات مدرن، به‌ویژه دوست‌داران ادبیات آمریکا و همین‌طور طرفداران داستان‌های روان‌شناختی، شنیدنِ کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود می‌شنویم

داوطلب قابل‌اعتماد باید کارهای زیر را انجام بدهد: هر سه‌شنبه سر ساعت هفت صبح با شکم خالی بیاید، بگذارد پرستار از او خون بگیرد، اجازه بدهد تکنسین آزمایشگاه با دست‌های نرم و بزرگش الکترودها را کار بگذارد، به پرسش‌هایش پاسخ بدهد (به چه اعتقاد داری؟ بزرگ‌ترین ترست چیست؟ هدف از عشق چیست؟)، دوباره خون بدهد، مایع آبی‌رنگی را بنوشد، پانزده دقیقه در اتاق تاریکی بنشیند و در تاریکی به پرسش‌ها پاسخ بدهد (باور داری که آرامش درونی امکان‌پذیر است؟ زندگی پس از مرگ وجود دارد؟ می‌دانی کار درست چیست؟)، باز هم خون بدهد، یک بسته بیسکویت سبوس‌دار و آبمیوه‌ی رایگان بخورد تا در مترو یا پیاده‌رو بی‌هوش نشود، به خانه برگردد و هر جمعه یک چک نود دلاری دریافت کند.

هنگامی که خون می‌گرفتند به لوله‌ی باریک و شفاف نگاه می‌کردم که قرمز می‌شد و حس می‌کردم لوله گرم می‌شود و فکر می‌کردم چگونه دست‌های من و همسرم هنوز عاشق یکدیگرند و چگونه اعضای دیگرمان این دست‌ها را به حال خود رها کرده‌اند و رشک می‌بردم بر آن دست‌ها که چه ساده می‌توانند همان چیزی باشند که هستند: ترکیبی از گوشت و استخوان که فقط لمس می‌کنند، نگه می‌دارند و نگه داشته می‌شوند، دوباره و دوباره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
2 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
قسمت اول: فصل‌های یک تا سه
30 دقیقه
قسمت دوم: فصل‌های چهار تا شش
26 دقیقه
قسمت سوم: فصل‌های هفت تا نه
28 دقیقه
قسمت چهارم: فصل‌های ده و یازده
30 دقیقه
قسمت پنجم: فصل‌های دوازده تا چهارده
28 دقیقه
قسمت ششم: فصل‌های پانزده تا هفده
34 دقیقه
قسمت هفتم: هجده تا بیست
34 دقیقه
قسمت هشتم: فصل‌های بیست‌ویک و بیست‌ودو
33 دقیقه
قسمت نهم: فصل‌های بیست‌وسه تا بیست‌وپنج
33 دقیقه
قسمت دهم: فصل‌های بیست‌وشش تا بیست‌وهشت
27 دقیقه
قسمت یازدهم: فصل‌های بیست‌ونه تا سی‌ویک
29 دقیقه
قسمت دوازدهم: فصل‌های سی‌ودو تا سی‌وچهار
30 دقیقه
قسمت سیزدهم: فصل‌های سی‌وپنج و سی‌وشش
28 دقیقه
قسمت چهاردهم: فصل سی‌وهفت
23 دقیقه
قسمت پانزدهم: فصل‌های سی‌وهشت و سی‌ونه
27 دقیقه
قسمت شانزدهم: فصل چهل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود
نویسنده
مترجمملیحه بهارلو
راویسوگل خلیق
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۴۰۰۰ ۵۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود

Neda D
۱۴۰۳/۳/۳
کتاب نثر قشنگ و ترجمه خوبی داره و البته نباید از صدای بی نهایت دلنشین خانم خلیق هم غافل شد. قهرمان داستان دچار پوچ گرایی هست و هیچ چیز براش مفهومی نداره... در کل فضای کتاب افسرده ست اما کشش بالایی هم داره چون تا لحظه اخر نمیدونی قراره چه اتفاقی بیفته، من دوسش داشتم
آناهید صادقی
۱۴۰۳/۴/۱
صدای بینظیر و مسلط سوگل خلیق! تمام کتابهایی که راوی هست رو خریدم اینقدر جذابش کرده
دیانا حکیمیان
۱۴۰۳/۲/۳۱
از این دست رمان‌ها هوشمند نمیاد خیلی فضای افسرده کننده‌ای داشت
هستی اسلامی
۱۴۰۳/۳/۷
صدای سوگل خلیق>>>>>>>
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود

برای دریافت کتاب صوتی هیچ کس هرگز گم نمی‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.