معرفی و دانلود کتاب راهنمای جیبی درمان استرس

عکس جلد کتاب راهنمای جیبی درمان استرس
قیمت:
۵۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جیبی درمان استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جیبی درمان استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جیبی درمان استرس

کتاب راهنمای جیبی درمان استرس توسط کلر مایکلز ویلر نوشته شده و راهنمایی مختصر و جامع حاوی ده راهکار ساده برای شناسایی و برطرف کردن استرس در وجود شماست. این کتاب ابتدا شرحی از استرس ارائه می‌دهد و سپس تمرین‌هایی در اختیارتان می‌گذارد که کمکتان می‌کند ذهنتان را پرورش بدهید و استرس و فشارهای عصبی را از ذهن و جسمتان دور کنید.

درباره‌ی کتاب راهنمای جیبی درمان استرس

شرایط زندگی امروز استرس را برای خیلی از ما به واژه‌ی مانوسی تبدیل کرده است. استرس نوعی پاسخ و واکنش به فشارها و چالش‌های زندگی به شمار می‌رود. به طور کلی استرس را در دو نوع طبقه‌بندی می‌کنند؛ استرس حاد یا موقت و استرس مزمن یا بلندمدت. در واقع بروز استرس در مقابل مشکلات و تنش‌ها پاسخی دفاعی همانند اخطار آماده‌باش محسوب می‌شود. اگر این اخطار آماده‌باش را دائما زنده نگه داریم، در آن گیر می‌افتیم و دچار استرس مزمن می‌شویم. میزان استرس شما به تصوری که از توانایی‌هایتان برای مقابله با مشکلات احتمالی دارید، وابسته است. اگر درک بهتری از مشکلاتتان داشته باشید، بهتر می‌توانید با آن‌ها مقابله کنید و در نتیجه کمتر دچار استرس شوید. کتاب راهنمای جیبی درمان استرس (Pocket Therapy for Stress: Quick Mind-Body Skills to Find Peace) به قلم کلر مایکلز ویلر (Claire Michaels Wheeler) به شما کمک می‌کند خودتان را در امواج خروشان زندگی رها نکنید و توانایی‌هایتان را در برابر استرس بالا ببرید.

کتاب راهنمای جیبی درمان استرس راهکارهایی برای فائق آمدن بر استرس‌ روزمره ارائه می‌دهد تا آن را کنار بگذارید و ذهنتان را درگیر افکار نگران‌کننده‌ی غیرواقعی نکنید. این کتاب ده راهکار ساده و تمرینات و ایده‌هایی برای نوشتن به شما پیشنهاد می‌کند تا بفهمید چه چیزهایی در شما استرس ایجاد می‌کند، به عوامل تنش‌زا چه واکنشی باید داشته باشید و در نهایت چطور میزان استرستان را پایین بیاورید. راهکارهای این کتاب از ارزیابی استرس آغاز می‌شود، به شناسایی توانایی‌ها می‌رسد و سپس از شما می‌خواهد در جریان گذر زندگی قرار بگیرید، به خودتان رسیدگی کنید و با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید. در نهایت نیز باید ذهنتان را تمرین و عادت بدهید تا بتوانید از وضعیت استرس مزمن خلاص شوید.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای جیبی درمان استرس

کتاب راهنمای جیبی درمان استرس با همکاری آتنا دهقان و محمد کفیلی به فارسی برگردانده و به همت انتشارات دانش آفرین روانه‌ی بازار نشر ایران شده است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای جیبی درمان استرس

  • کتاب کلر مایکلز ویلر به من کمک کرد تا عوامل محرک اضطرابم را تشخیص بدهم و سازوکار مقابله با آن‌ها را در خودم تقویت کنم. رویکرد ذهن- جسم این کتاب نجات‌بخش است و به شما در ایجاد قدرت درونی بیشتر، کمک می‌کند. (کارول زِن روفینِن)
  • کلر مایکلز ویلر با ذکاوت تمام به مسئله‌ای مهم نحوه‌ی مقابله با استرس پرداخته است. مطالعه‌ی این چهارچوب اساسی برای همه‌ی کسانی که با استرس‌ها و فشارهای زندگی روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند، لازم و ضروری است. شناخت وی در حیطه‌ی بیولوژی استرس، به ویژه در علوم اعصاب، نقشه‌راهی به دست می‌دهد که با کمک آن درک می‌کنیم چرا مدیریت استرس، بخشی حیاتی از سلامتی و خوشبختی ماست. (کاترین گریل)

کتاب راهنمای جیبی درمان استرس برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به روانشناسان، دوستداران کتاب‌های روانشناسی و تمامی کسانی که به دنبال راه‌حلی برای درمان استرس هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راهنمای جیبی درمان استرس می‌خوانیم

معلوم شد که استرس، انتخاب نوع غذاهای مصرفی‌تان، کاری که بدنتان با این غذاها می‌کند و تأثیر نحوه‌ی کار بدنتان بر سلامتی‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در عین حال، عکس این معادله نیز صادق است: رژیم غذایی شما می‌تواند بر میزان استرس‌تان اثر بگذارد.

چه اینکه پرخوری می‌کنید و چه اینکه برای کاهش وزن، رژیم گرفته باشید، احتمالاً مواد مغذی حیاتی را به مقداری که برای حفظ سلامتی در بلندمدت مناسب باشد، دریافت نمی‌کنید. کمبود این مواد از هر لحاظ به غذاهای فرآوری شده ارتباط دارد. این غذاها طوری تغییر داده شده‌اند تا خوش‌طعم‌تر (شیرین‌تر یا شورتر) باشند، آماده‌کردنشان آسان‌تر باشد یا ماندگاری بیشتری داشته باشند. فرآوری انواع مختلفی از مواد غذایی، به ویژه غلات سبوس‌دار، مواد مغذی آن‌ها را از بین می‌برد. رژیم غذایی بیشتر افراد دچار کمبود بسیاری از مواد مغذی (که عوامل مهمی برای مقابله با پیامدهای استرس‌اند)، از جمله روی، ویتامین د و منیزیم است. در چنین شرایطی، چرخه‌ی معیوبی که طی آن، تغذیه‌ی ناکافی هم محرک و هم پیامد استرس است، ایجاد و منجر به اضافه‌وزن، چاقی و بیماری‌های مزمن می‌شود.

در مواقعی که فرد رژیم لاغری یا رژیم غذایی محدودکننده‌ی دیگری دارد، احتمال پرخوری‌اش در پاسخ به استرس و هیجانات ناراحت‌کننده بسیار بیشتر می‌شود. افرادی که رژیم می‌گیرند مقادیر کمتری از مواد افیوندار طبیعی یا همان مولکول‌های لذت در مغزشان دارند. مغز نیز با پذیراتر شدن نسبت به مواد افیوندار طبیعی (یا مصنوعی)، حتی مقادیر کم آن‌ها، این کمبود را جبران می‌کند. در این شرایط، خوردن تنها یک کلوچه یا خوراک لذیذ دیگر باعث ترشح این مواد در مغز می‌شود و ولع شدیدی ایجاد می‌کند که ممکن است فقط با زیاده‌روی کردن ارضا شود.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
پیشگفتار مترجمان
مقدمه
استرس چیست؟
استرس حاد و مزمن
چرا باید استرس را مدیریت کنیم؟
رویکرد «طب ذهن-جسم»
آماده‌ی تغییر هستی؟
1. استرست را ارزیابی کن!
2. از راهبردهای انعطاف‌پذیر مقابله استفاده کن!
3. توانایی‌هایت را به کار بگیر
4. در جریان گذر زندگی قرار بگیر
5. از غذا به عنوان دارو استفاده کن
6. به بدنت رسیدگی کن
7. خودت را ابراز کن
8. با دیگران ارتباط برقرار کن
9. ذهنت را تمرین بده
10. فراتر برو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جیبی درمان استرس
نویسنده
مترجمآتنا دهقان، محمد کفیلی
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-5667-20-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای جیبی درمان استرس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جیبی درمان استرس

برای دریافت کتاب راهنمای جیبی درمان استرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.