معرفی و دانلود کتاب بیومکانیک حرکت انسان: کاربرد در هنرهای رزمی

عکس جلد کتاب بیومکانیک حرکت انسان: کاربرد در هنرهای رزمی
قیمت:
۱۷۴۵۰۰ ۱۲۲,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیومکانیک حرکت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیومکانیک حرکت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیومکانیک حرکت انسان: کاربرد در هنرهای رزمی

اگر به دنبال یک کتاب علمی درباره‌ی چگونگی هدایت بدن در ورزش‌های رزمی هستید، مطالعه‌ی این اثر را از دست ندهید. کتاب بیومکانیک حرکت انسان نوشته‌ی امریک آریس و لستر اینگبر به ورزشکاران و مربیان هنرهای رزمی کمک می‌کند که روش‌های علمی را در ورزش و فعالیت حرفه‌ای خود تجربه کنند.

درباره‌ی کتاب بیومکانیک حرکت انسان

بدن انسان در حین انجام حرکات ورزشی ممکن است دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود. تجربه‌های علمی کارشناسان علوم ورزشی در دنیای کنونی باعث رشد آگاهی مربیان و ورزشکاران شده. همچنین منابع متعددی در جهت آگاهی بیشتر افرادی که به صورت مداوم و طی برنامه‌های روزانه در حال ورزش کردن هستند، تهیه شده است. کتاب بیومکانیک حرکت انسان (Biomechanics of Human Motion) نوشته‌ی امریک آریس (Emeric Arus) یکی از منابع مطمئنی است که با استفاده از روش‌های علمی طراحی شده است تا مطالب مفیدی را در جهت رشد آگاهی مربیان و ورزشکاران ارائه کند.

معرفی و دانلود کتاب بیومکانیک حرکت انسان

کتاب بیومکانیک حرکت انسان در تلاش است تا شیوه‌های نوین علوم ورزشی را مورد کندوکاو دقیق قرار دهد تا مخاطب ورزشکار را از زیر و بم روش‌های تمرینی و چگونگی حفظ سلامتی بدن در طول یک دوره‌ی تمرینی آگاه کند. امریک آریس و لستر اینگبر در این کتاب ابعاد مختلفی از هنرهای رزمی را مورد توجه قرار داده‌اند و با شناخت خوبی که از فیزیولوژی بدن انسان دارند، ارزیابی دقیقی را از وضعیت اعضای بدن در حین انجام حرکات ورزشی صورت می‌دهند.

هنرهای رزمی از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردارند و ورزشکاران این رشته به‌خوبی می‌دانند که اشتباهات کوچک هنگام انجام تمرین‌ها و تکرار حرکات آزمایشی ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد. اگرچه تمامی اعضای بدن در زمان تمرین تحت فشار قرار می‌گیرند، اما شاید بیشترین آسیب‌ها در حین انجام حرکات تمرینی در هنرهای رزمی متوجه عضلات پا و استخوان‌های کمر باشد. امریک آریس و لستر اینگبر در کتاب بیومکانیک حرکت انسان توضیح مفصلی درباره‌ی درگیر شدن برخی از اعضای بدن در مواقع حساس تمرین‌های رزمی ارائه می‌کنند و در ضمن آموزش صحیح حرکات، از ورزشکاران می‌خواهند که برای پیشرفت در زمینه‌ی هنرهای رزمی، بیش از آمادگی بدنی به شناسایی دقیق موضوعات علمی و آگاهی خود از نکات ایمنی اهمیت دهند.

کتاب بیومکانیک حرکت انسان شامل دوازده بخش است و هر بخش از این کتاب به فصل‌های جداگانه تقسیم شده است. در بخش اول کتاب موضوعاتی مربوط به مفاهیم اولیه‌ی بیومکانیک ارائه شده است و در فصل دوم از بخش اول اشاره‌ای به علم استخوان‌شناسی و آرترولوژی می‌شود. امریک آریس و لستر اینگبر در بخش دوم این اثر به سراغ تشریح مفهوم مکانیک عضلانی و فیزیولوژی عضلانی می‌روند. در این بخش به موضوعاتی همچون زنجیره‌ی کینماتیکی و فعالیت استاتیکی اعضای بدن پرداخته شده است.

در بخش سوم از کتاب بیومکانیک حرکت انسان نکاتی درباره‌ی اساس بیومکانیک به چشم می‌خورد. امریک آریس و لستر اینگبر در این بخش، کینماتیک در حرکات خطی و کینماتیک در حرکات زاویه‌ای را بررسی کرده و در ضمن آموزش تمرین‌های کاربردی، ارزیابی علمی دقیقی را در مورد حرکات مختلف انجام می‌دهند. در بخش چهارم از این کتاب، انواع بیومکانیک در هنرهای رزمی نام برده شده و هر کدام به تفصیل مورد بررسی نویسندگان قرار می‌گیرد. در این بخش مواردی از جمله بیومکانیک هنرهای پرتابی، بیومکانیک هنر ضربات دست و پا، دفاع و حمله به نقاط حیاتی و بیومکانیک هنر شمشیربازی، به نگارش درآمده است.

کتاب بیومکانیک حرکت انسان نوشته‌ی امریک آریس و لستر اینگبر با ترجمه‌ی ندا بروشک، امیرعلی جعفرنژاد گرو و علیرضا میری توسط انتشارات حتمی منتشر شده است.

کتاب بیومکانیک حرکت انسان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان به هنرهای رزمی پیشنهاد می‌شود و کارشناسان و مربیان ورزشی نیز می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب بیومکانیک حرکت انسان: کاربرد در هنرهای رزمی می‌خوانیم

در یک مسابقه سنتی (معمولی) کاراته، گرفتن آستین حریف بسیار نادر است؛ و به این دلیل است که دروکردن بیشتر بدون گرفتن آستین کیمونوی حریف، رخ می‌دهد. با این وجود، اگر فرصتی برای مهاجم ایجاد شود، آنگاه گرفتن آستین حریف، یک اهرم را برای مهاجم ایجاد خواهد کرد و اجرای فن دروکردن نسبت به زمانی که آستین حریف گرفته نمی‌شود، آسان‌تر خواهد بود.

زمانی که تماسی با آستین حریف وجود ندارد، در اصل مهاجم پای حریف را درو نمی‌کند، بلکه به جای آن با یک نوع حرکت دروکردن به پای حریف ضربه می‌زند. درصورتی‌که ضربه شدید باشد، به مهاجم یک هشدار/جریمه داده خواهد شد. مهاجم باید قبل از ضربه‌زدن به پای حریف، یک شرایط ایده‌آل را ایجاد کند. مهاجم باید حرکات متفاوتی (حمله‌های نشانی یا/و فریبنده) را انجام دهد که منجر به بی‌تعادلی حریف خواهد شد. زمانی‌که حریف تعادل خود را از دست داد یا در حال از‌دست‌دادن تعادل خود است، آن‌گاه زمان آن برای مهاجم فر‌ا می‌رسد تا دروکردن، یا بهتر است که بگوییم ضربه درو‌کردن، را اجرا کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: اساس آناتومیکی بیومکانیک
فصل 1: مقدمه
فصل 2: آناتومی حرکت انسان
فصل 3: آناتومی و بیومکانیک عملکردی
بخش 2: اساس بیومکانیکی و فیزیولوژیکی حرکت انسان
فصل 4: مفهوم مکانیک عضلانی
فصل 5: کنترل حرکت (فیزیولوژی عضلانی)
بخش 3: اساس بیومکانیک
فصل 6: کینماتیک در حرکات خطی
فصل 7: کینماتیک در حرکات زاویه‌ای
فصل 8: کینتیک حرکت خطی
فصل 9: کینتیک در حرکت زاویه‌ای
بخش 4: بیومکانیک هنرهای رزمی
فصل 10: بیومکانیک‌ هنرهای پرتابی
فصل 11: بیومکانیک هنر ضربات دست و پا
فصل 12: دفاع و حمله به نقاط حیاتی (kyusho) دست‌کاری انگشتان
فصل 13: بیومکانیک هنر شمشیربازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیومکانیک حرکت انسان: کاربرد در هنرهای رزمی
نویسنده،
مترجمندا بروشک، امیرعلی جعفرنژاد گرو، علیرضا میری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات255
زبانفارسی
شابک978-600-355-189-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۴۵۰۰ ۱۲۲,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیومکانیک حرکت انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیومکانیک حرکت انسان

برای دریافت کتاب بیومکانیک حرکت انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.