معرفی و دانلود کتاب علم تمرین در شمشیربازی: نظریه‌ها، روش‌ها و تمرین‌های ویژه

عکس جلد کتاب علم تمرین در شمشیربازی: نظریه‌ها، روش‌ها و تمرین‌های ویژه
قیمت:
۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرین در شمشیربازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرین در شمشیربازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم تمرین در شمشیربازی: نظریه‌ها، روش‌ها و تمرین‌های ویژه

کتاب علم تمرین در شمشیربازی تألیف عباسعلی فاریابی، اصول، نظریه‌ها و مبانی علمی این رشته‌ی ورزشی را مرور می‌کند و به‌روزترین شیوه‌های تمرینی را به مربیان آن آموزش می‌دهد. این راهنمای کاربردی پس از تعریف مشخصات و ویژگی‌های یک مربی شمشیربازی، انواع تکنیک‌ها و تاکتیک‌های این رشته را توضیح می‌دهد و به مربیان می‌گوید که چطور این دانش را به ورزشکار انتقال دهند و با انتخاب تمرین‌های مناسب به موفقیت او کمک کنند.

درباره‌ی کتاب علم تمرین در شمشیربازی

در ورزش مدرن، مربی صرفاً تمرین‌دهنده نیست، بلکه بیشتر از آن باید نظریه‌پرداز و مدیر باشد. به این معنا که با علوم ورزشی و فیزیولوژی آشنا باشد و بتواند تمرینات مناسبی طراحی کند. این موضوع در تمام رشته‌ها صادق است. شمشیربازی هم از این قاعده مستثنا نیست ولی به خاطر مهجور بودنش منابع کمی برای آموزش مربیان این رشته وجود دارد. کتاب علم تمرین در شمشیربازی تألیف عباسعلی فاریابی از معدود منابعی است که به این مهارت پرداخته و کوشیده آن را آموزش دهد. این کتاب جدیدترین نظریه‌هایی که در رشته‌ی شمشیربازی مطرح است را مرور می‌کند و از مهم‌ترین مبانی علمی آن می‌گوید. در کنار این‌ها انواع شیوه‌های آموزشی را هم توضیح داده و به مربیان یاد می‌دهد که چطور از مدیوم‌های مختلف بهره بگیرند و با روش‌های گوناگون به ورزشکار کمک کنند.

مربی ورزشی باید درک درستی از مدیریت، بدن‌سازی و آناتومی بدن انسان، روانشناسی، علم تغذیه و برنامه‌ریزی داشته باشد. مجموعه‌ی این عوامل است که باعث می‌شود او بتواند تمریناتی متناسب طراحی کند و ورزشکار را آماده سازد. ضمن اینکه کمک می‌کنند برای مسابقات و مقابله با حریفان هم استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلفی به کار گیرد. مربی برای اینکه بتواند به این انعطاف و مهارت برسد، نیاز به دانشی گسترده دارد. گرچه برای برخی از رشته‌ها کتاب‌های آموزشی زیادی در دسترس است ولی در شمشیربازی این کمبود به‌شدت حس می‌شود. عباسعلی فاریابی برای پر کردن همین خلأ کتاب علم تمرین در شمشیربازی را تدوین و طراحی کرد.

نویسنده این راهنما می‌کوشد به تمام جنبه‌های حرفه‌ی شمشیربازی بپردازد تا مربی بتواند خود را برای این کار آماده سازد. نکته‌ی کتاب حاضر این است که در کنار مباحث عملی به تئوری‌های رشته‌ی شمشیربازی هم اشاره می‌کند. عباسعلی فاریابی بحثش را با مشخصات و ویژگی‌های مربی خوب شروع می‌کند و نشان می‌دهد که او باید چه جنبه‌هایی را در خود تقویت کند. پس‌ازآن اصول تمرینات را مطرح می‌کند و در مورد سیستم‌ها و مراحل آموزشی حرف می‌زند.

عباسعلی فاریابی بخش زیادی از کتاب علم تمرین در شمشیربازی را به برنامه‌های تمرینی اختصاص داده است. او در این قسمت به طیف وسیعی از مباحث و تمرینات اشاره می‌کند؛ از جلسات گروهی پیش از تمرین تا تمرین‌های عمومی و نرمش‌ها تا انواع تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مربوط به مسابقه. او همه‌ی این حرکات را به‌صورت مصور نشان می‌دهد و در مورد فلسفه و اهمیتشان صحبت می‌کند تا مربی به‌خوبی ماهیت آن‌ها را درک کند. به این شکل می‌تواند آن‌ها را به بهترین شکل به شاگردانشان هم انتقال دهد. فاریابی در فصول آخر به آمادگی تاکتیکی می‌پردازد و برنامه‌ای سالانه برای تمرین پیشنهاد می‌کند.

کتاب علم تمرین در شمشیربازی را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب علم تمرین در شمشیربازی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنما به مربیان رشته‌ی شمشیربازی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب علم تمرین در شمشیربازی: نظریه‌ها، روش‌ها و تمرین‌های ویژه می‌خوانیم

برای هر شمشیرباز برنامه‌ی تمرین و آموزش مختلفی وجود دارد که اگر این برنامه را بدانیم، مربی نابغه‌ای خواهیم شد. یک مربی خوب ارتباط نزدیکی با شمشیرباز برقرار می‌کند تا پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف بازیکن، با یک برنامه‌ی تمرینی مناسب و به موقع نقاط قوت او را تقویت و نقاط ضعف او را به طور مؤثر اصلاح نموده و آن‌ها را به اسلوب‌های مناسب و مؤثر درآورد. تردیدی نیست که این یک ایده‌آل است و به راحتی قابل دستیابی نیست. اما داشتن روش‌های صحیح آموزش و انتخاب یک برنامه‌ی تمرینی مناسب به همه‌‌ی مربیان اطمینان می‌دهد که بازیکن آن‌ها تا سطح مورد نظر پیشرفت خواهد کرد.

تألیف کتاب حاضر بر این اساس بوده است که چند تئوری و یک لیست روش تمرین در اختیار مربیان عزیز شمشیربازی قرار گیرد تا کار آن‌ها را بهبود بخشد. این کتاب هیچگونه اطلاعاتی درباره‌ی تکنیک‌های شمشیربازی ارائه نمی‌دهد. شاید بعضی از شمشیربازها قسمت‌های خاصی از این کتاب را مفید ببینند، مانند: انواع مختلف حریف‌های تاکتیکی یا راهنمایی‌های عمومی. آن تعداد از شمشیربازان طراز بالا که نیاز به مربی ندارند، تعدادی از این روش‌ها و تمرینات را برای برنامه‌ی تمرینی مستقل خود مفید خواهند یافت.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: مشخصات و ویژگی‌های یک مربی شمشیربازی
فصل دوم: اصول تمرینات ورزشی و سیستم‌ها آموزشی
فصل سوم: مراحل آموزش حرکت‌ها
فصل چهارم: تئوری، روش‌های عملی آموزش و تمرین‌های مختلف
فصل پنجم: شیوه‌های آموزشی دیگر
فصل ششم: درس انفرادی: روش‌های آموزش و تمرین‌های ویژه
فصل هفتم: آمادگی تاکتیکی
فصل هشتم: برنامه‌ی تمرینی سالانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم تمرین در شمشیربازی: نظریه‌ها، روش‌ها و تمرین‌های ویژه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-5319-20-0
موضوع کتابکتاب‌های شمشیربازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علم تمرین در شمشیربازی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب علم تمرین در شمشیربازی

برای دریافت کتاب علم تمرین در شمشیربازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.