معرفی و دانلود کتاب راهنمای آموزش اپه

عکس جلد کتاب راهنمای آموزش اپه
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای آموزش اپه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای آموزش اپه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای آموزش اپه

کتاب راهنمای آموزش اپه نوشته‌ی عباسعلی فاریابی، عضو کمیته‌ی فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا، هر آنچه برای یادگیری ورزش جذاب شمشیربازی اپه نیاز دارید، در خود جای داده است. از موضوعات زیربنایی مثل وسایل و تجهیزات این رشته، تا همه‌ی تکنیک‌ها و حرکات مورد استفاده در آن، می‌توانید به صورت نوشتاری و تصویری در این کتاب پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب راهنمای آموزش اپه

ورزش شمشیربازی، یکی از کم‌خطرترین و در عین حال، پرهیجان‌ترین ورزش‌های رزمی است. این ورزش که به تمرکز بسیار بالا، چابکی زیاد و قدرت و استقامت فوق‌العاده احتیاج دارد، ورزشی دشوار به حساب می‌آید؛ اما از طرفی، شمشیربازی می‌تواند ورزشی برای همه‌ی سنین باشد. از کودکی، وقتی که فرد قوانین و تکنیک‌ها را می‌آموزد تا کهنسالی، می‌توان این ورزش را برای سلامتی، نشاط و تفریح بازی کرد و لذت برد. به همین دلیل، عباسعلی فاریابی، به توصیه‌ی فدراسیون شمشیربازی کشور، کتاب راهنمای آموزش اپه را برای کمک به آموزش و فراگیری این رشته‌ی ورزشی جذاب نوشته است تا نه تنها راه برای افراد علاقه‌مند به این رشته هموار شود، بلکه مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای نیز، کتابی مرجع برای آموزش بیشتر و یادآوری بهتر داشته باشند.

ورزش شمشیربازی، یکی از ورزش‌های المپیک است که ورزشکاران ایرانی نیز در آن حرفی برای گفتن دارند. این ورزش، در المپیک، در سه بخش اسلحه‌ی فلوره، سابر و اپه برگزار می‌شود. شمشیر اپه، از دو شمشیر دیگر سنگین‌تر است و قوانین ساده‌تری دارد؛ از جمله این که می‌توان سراسر لباس حریف را هدف قرار داد. به همین دلیل است که سلاح اپه را سلاح دوئل هم می‌گویند چرا که به یک دوئل واقعی، شباهت بیشتری دارد. همین است که ورزش اپه، طرفداران زیادی برای خود دارد. کتاب راهنمای آموزش اپه نیز، فقط و فقط، به آموزش شمشیربازی با این اسلحه می‌پردازد و هیچ‌چیز درباره‌ی دو اسلحه‌ی دیگر در این کتاب نیست.

کتاب راهنمای آموزش اپه با توضیح موضوعات زیربنایی از جمله معرفی شمشیر، لباس، موضوعات ایمنی و مقدمات این ورزش شروع می‌شود. در ادامه به آموزش انواع دفاع، انواع حرکات تهاجمی و حرکات و تکنیک‌های دیگر می‌پردازد. مباحث آمادگی برای مسابقه، تمرینات، نحوه‌ی نگهداری از شمشیر و... نیز فصولی جداگانه در این کتاب دارند.

عباسعلی فاریابی که عضو کمیته‌ی فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا و عضو کمیته‌ی فنی شمشیربازی فدراسیون غرب آسیا است، این کتاب را برای مربیان و ورزشکاران رشته‌ی شمشیربازی اپه مناسب می‌داند. مربیان می‌توانند از این کتاب به‌روز، تخصصی و علمی برای بهبود آموزش خود و ارتقای سطح کیفی و علمی کلاس‌ها کمک بگیرند. همین‌طور ورزشکاران تازه‌کار، از کتاب راهنمای آموزش اپه برای یادآوری، تکرار و تمرین بیشتر سود می‌برند.

کتاب راهنمای آموزش اپه علاوه بر توضیحات نوشتاری ساده، قابل فهم و روان، تصاویر متعددی برای نشان دادن حرکات مورد نظر دارد تا مخاطبان به صورت تصویری نیز با مسائل ذکر شده در کتاب آشنا شوند. این کتاب را انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی به چاپ رسانده است.

کتاب راهنمای آموزش اپه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب راهنمای آموزش اپه برای همه‌ی علاقه‌مندان به ورزش شمشیربازی اپه، ورزشکاران و مربیان این رشته‌ی ورزشی کاربردی است.

در بخشی از کتاب راهنمای آموزش اپه می‌خوانیم

اپه یا شمشیر دوئل از دسته، گارد، تیغه و پوینت تشکیل شده است. پوینت، ذاتا یک کلید فنری است که با فشار دادن آن، دایره‌ی الکتریکی بسته و با رهاسازی آن دایره‌ی الکتریکی قطع می‌شود. دسته از دو نوع تشکیل می‌شود: دسته‌ی سنتی فرانسوی و دسته‌ی هفت تیری که برای آغاز آموزش ساده‌تر است، به این سبب که اغلب افراد برای صحیح به دست گرفتن دسته‌ی فرانسوی نیاز به تقویت عضلات دست خود دارند.

هدف اساسی در این بازی انجام همان کاری است که در دوئل انجام می‌شد؛ یعنی اینکه به حریف ضربه بزنید و در عین حال ضربه نخورید. هیچ محدودیتی در هدف وجود ندارد؛ بدین ترتیب که تمام بدن از نوک پا گرفته تا بالاترین قسمت ماسک از اهداف مجاز شمرده می‌شود. شما باید در زمان کمتر از یک بیست پنجم ثانیه به حریفتان ضربه بزنید قبل از اینکه او بتواند ضربه‌ای به شما بزند. اگر او در این فاصله به شما ضربه بزند هر دو بازیکن امتیاز می‌گیرند (ضربه‌ی دوبله).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه نویسنده
فصل اول: موضوعات زیربنایی
فصل دوم: دفاع‌های اصلی
فصل سوم: حرکات تهاجمی اصلی
فصل چهارم: چند دفاع اصلی دیگر
فصل پنجم: چند حرکت تهاجمی پیچیده‌ی دیگر
فصل ششم: کنترل فاصله
فصل هفتم: حمله‌ور شدن به تیغه
فصل هشتم: سماجت در حرکت تهاجمی
فصل نهم: دفاع‌های قویتر
فصل دهم: کنترل تیغه
فصل یازدهم: ضربه‌های ایست زمانی زاویه‌دار و فرار از تهاجم حریف
فصل دوازدهم: حرکات تهاجمی به پا
فصل سیزدهم: مبارزه در فاصله‌ی نزدیک
فصل چهاردهم: پافشاری در دفاع
فصل پانزدهم: جلوگیری از تسلط حریف بر تیغه‌ی شما
فصل شانزدهم: حرکات تعقیبی یا دنباله‌دار تندوتیز
فصل هفدهم: دفاع‌های تندوتیز
فصل هجدهم: حرکات با قصد ثانویه
فصل نوزدهم: ضربه‌های شلاقی
فصل بیستم: حریف‌های با دست مخالف
فصل بیست و یکم: دسته‌ی فرانسوی
فصل بیست و دوم: مسابقه و آمادگی‌های مربوطه
فصل بیست و سوم: تمرینات
فصل بیست و چهارم: تعمیر شمشیر اپه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای آموزش اپه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-600-6904-25-2
موضوع کتابکتاب‌های شمشیربازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای آموزش اپه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای آموزش اپه

برای دریافت کتاب راهنمای آموزش اپه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.